BaNana
Aloittelija
Asuinpaikka: Vaihtelee
|
 |
« Vastaus #40 : Toukokuu 03, 2008, 23:07:58 » |
|
Mikä Argentiinassa/Buenos Airesisa sitten nostaa vuokrahintoja? Onko vuokra-asunnoista muka pula nykyään? Vai onko palkkakehitys niin huimaa, että vuokrat nousevat sitä myötä? Tai remontointikustannukset? (Helsingin vuokrakehityksen syitä luettelen...)
Vai onko kyse, jostain asuntomarkkinoiden ylikuumenemisesta?
Se on lähinnä tuo järkyttävä inflaatio, joka nostaa Argentiinassa vuokria. Valtion virallisen kannan mukaan inflaatio on 8-11% vuodessa, mutta todellisuus on jo jossain 20% paikkeilla. Hintojen nousun on huomannut jo tässä vajaassa 4 kuukaudessa, jonka olen oleillut Argentiinassa. Sitä en tiedä, miksi juuri vuokrat ovat nousseet erityisen paljon, yksi syy lienee kasvavassa turistivirrassa Euroopasta ja Jenkeistä, ja tämän vuoksi lisääntyneestä väliaikaisen majoituksen tarpeesta. Lyhytaikaiset vuokrat ulkomaalaisille ovat tosiaan yli tuplat siitä, mitä pidempään asuvat paikalliset maksavat.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Voy caminando por la vida, sin pausa pero sin prisa
|
|
|
Pumbae
Reissaaja
Asuinpaikka: Helsinki
|
 |
« Vastaus #41 : Toukokuu 04, 2008, 00:05:00 » |
|
Hieman noista vuokrahinnoista toiseen aiheeseen: Onko kellään kokemuksia tanssituntien ottamisesta Buenos Airesissa? Haluaisin taas päästä tunneille (show, hip hop etc. ja ehkäpä myös tango). Olen ko. kaupunkiin suuntaamassa opiskelemaan puoleksi vuodeksi heinäkuussa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
muuvaara
Himoreissaaja
Asuinpaikka: Brisbane
|
 |
« Vastaus #42 : Toukokuu 04, 2008, 07:44:25 » |
|
Mikä Argentiinassa/Buenos Airesisa sitten nostaa vuokrahintoja?
Argentiinan asuntomarkkinat romahtivat totaalisesti vuosien 2001-2003 laman yhteydessä, jolloin sekä myyntihinnat että vuokrat laskivat parissa vuodessa puoleen. Nyt kun lama on ohi ja Argentiinan talous pääsemässä taas jaloilleen, reaalihinnat nousevat jyrkästi entiselleen ja, kuten usein helposti käy, vähän ylikin. (Editoitu typotusta...)
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2008, 07:47:07 kirjoittanut muuvaara »
|
tallennettu
|
|
|
|
AnnaBananah
Tosireissaaja
Asuinpaikka: Buenos Aires, Argentiina
|
 |
« Vastaus #43 : Toukokuu 07, 2008, 04:30:29 » |
|
Mikä Argentiinassa/Buenos Airesisa sitten nostaa vuokrahintoja? Onko vuokra-asunnoista muka pula nykyään? Vai onko palkkakehitys niin huimaa, että vuokrat nousevat sitä myötä? Tai remontointikustannukset? (Helsingin vuokrakehityksen syitä luettelen...)
Vai onko kyse, jostain asuntomarkkinoiden ylikuumenemisesta?
Se on lähinnä tuo järkyttävä inflaatio, joka nostaa Argentiinassa vuokria. Valtion virallisen kannan mukaan inflaatio on 8-11% vuodessa, mutta todellisuus on jo jossain 20% paikkeilla. Hintojen nousun on huomannut jo tässä vajaassa 4 kuukaudessa, jonka olen oleillut Argentiinassa. Sitä en tiedä, miksi juuri vuokrat ovat nousseet erityisen paljon, yksi syy lienee kasvavassa turistivirrassa Euroopasta ja Jenkeistä, ja tämän vuoksi lisääntyneestä väliaikaisen majoituksen tarpeesta. Lyhytaikaiset vuokrat ulkomaalaisille ovat tosiaan yli tuplat siitä, mitä pidempään asuvat paikalliset maksavat. Hintojen nousun olen todellakin itsekin huomannut jo muutaman kuukauden sisalla. Esimerkiksi pitkan matkan bussit ovat nykyisin jopa 50-60 pesoa kalliimpia kuin esim. helmikuussa. Hintojen nousun syyna on todellakin inflaatio. Se mika on "mielenkiintoista", on se, etta paikallisten palkat eivat nouse mihinkaan. Toisin sanoen paikallisten on lahes mahdoton asua vuokrakampissa ja monet ovat joutuneet muuttamaan vanhempiensa nurkkiin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
ylpeminen, ryyppääminen ja naiminen turmelevat terveyden. Mutta elämästä tekee elämän kylpeminen, ryyppääminen ja naiminen. -Roomalainen hautakirjoitus
|
|
|
gringo loco
Reissaaja
|
 |
« Vastaus #44 : Toukokuu 11, 2008, 18:17:45 » |
|
Joo tosiaan vuokrat ovat jopa tuplaantuneet vuoden aikana. Kohtuuhintaisia kylla loytyy, jos pystyy tinkimaan barriosta ja huoneen laadusta (jaettu huone). Ite metsastin kolme viikkoa huonetta ja aikamoisia luukkuja nain ihan hulluilla hinnoilla. Itse loysin sit 350 USD Puerto Maderosta (2h, keittio, kylppari) jaettu yhen argentiinon kans, mutta joka reissaa 5 pvaa viikosta tyonsa takia. Eli kaytannossa asustan yksin. Ja hinnathan on tosiaan erit paikallisille kuin ulkomaalaisille.
Näihin on myös joitakin (kaupallisia) palveluita jotka välittävät kämppiksiä, lyhyemmäksi tai pidemmäksi aikaa. Eräs näistä (itselleni tutuin) on http://sparerooms.wordpress.com/ , muitakin varmasti löytyy. Tuon yllämainitun tiedän siis henkilökohtaisesti joten itse ainakin luotan siihen, lisätietoja voin aina antaa esim. yksityisviestillä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
..mä seuraan suuntaa kirkkaan johtotähden ja pyörät pyörii, päivät vierähtää ei tärkeää se ole mä miksi lähden, on tärkeää vain se mä miks en jää... - Juice Leskinen: Per Vers, runoilija -
|
|
|
london86
Himoreissaaja
Asuinpaikka: maailmalla
Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
|
 |
« Vastaus #45 : Kesäkuu 10, 2010, 21:46:33 » |
|
moi! onko kukaan tallaajista käynyt katsomassa buenos airesin futis klassikkoa boca juniors-river plate ? onko lippuja helppo saada ?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2010, 22:08:02 kirjoittanut london86 »
|
tallennettu
|
|
|
|
Strange Little Girl
Reissaajaguru
Asuinpaikka: Kotona
|
 |
« Vastaus #46 : Kesäkuu 10, 2010, 22:56:45 » |
|
moi! onko kukaan tallaajista käynyt katsomassa buenos airesin futis klassikkoa boca juniors-river plate ? onko lippuja helppo saada ?
Kävin katsomassa 2007. Mahtava fiilis, vaikka en jalkapalloihminen olekaan. Varasimme liput noin 3-4 päivää aiemmin, mutta varauksen hoiti argentiinalainen ystäväni. Muistelen myös, että niitä sai ostettua myös hostellin kautta, joka järjesti futisreissuja peleihin- en sitten tiedä, veloittivatko jotain välistä. Mutta siis ehdottomasti kannattaa mennä, jos tilaisuus tulee!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
She rides rollercoasters but never screams
|
|
|
SPH
Himoreissaaja
|
 |
« Vastaus #47 : Kesäkuu 11, 2010, 14:46:56 » |
|
On mahdollista, mutta parempiakin klassikoita maasta löytyy 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
quot;Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do."
|
|
|
Mi nombre
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #48 : Heinäkuu 30, 2010, 18:11:17 » |
|
Nyt pitäisi löytää sopiva punttisali B.A:sta. Kunhan löytyy seinät ja rautaa, mitään ohjattuja tunteja sun muita en nyt tarvitsisi. Helsingin liikuntamyllyn tai kisiksen tapainen olisi paras. Tällä hetkellä asun lähellä keskustaa, mutta kaikki vinkit otetaan vastaan. Luultavasti salia joutuukin etsimään keskustan ulkopuolelta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|