amel1
Tosireissaaja
|
 |
« Vastaus #480 : Kesäkuu 29, 2010, 08:14:13 » |
|
Mites muuten toi hotellissa asuminen suhtautuu vuokran määrään? Ihanaa, et siel on lämmintä  )) Sama vuokra, 270 kuussa, Ja en sanois et ihanaa et on lämpöä, tääl on tukahduttavaa - varsinkin kun formation päivinä juostaan hulluna ympäri puistoa ohjaajan perässä  Mutta onhan se ehk parempi kuin kylmyys 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
AnnaP
Reissaaja
|
 |
« Vastaus #481 : Kesäkuu 29, 2010, 11:54:16 » |
|
No täytyy toivoo, et kaupas on toimiva ilmastointi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
cuscus
Reissaaja
|
 |
« Vastaus #482 : Kesäkuu 30, 2010, 23:37:14 » |
|
no joo toi formation päivä oli kyl yhtä tuskaa kun kukaan ei ilmottanu et ollaan monta tuntia täydessä auringonpaisteessa ja viä sukkikset jalassa! ja sit terveystarkastukseenkin piti jonottaa ulkona. noh onneks niistä on nyt selvitty ja onhan lämpö tosiaan parempi ku kylmyys. kerranki saa käyttää kaikkia kivoja kesämekkoja 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
AnnaP
Reissaaja
|
 |
« Vastaus #483 : Heinäkuu 01, 2010, 09:37:52 » |
|
Haha, katoin just Pariisin sääennustetta muutamalle seuraavalle päivälle ja päätin vaihtaa mustat suorat formation-housut hameeseen 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Potta
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #484 : Heinäkuu 01, 2010, 12:02:09 » |
|
Uuh, lähtö huomenna ja mulla on täällä kaikki kamat ihan levällään ja vielä noin miljoona asiaa tekemättä. Kaaos rupesi ahistamaan, joten pakenin sitä koneelle  Tuun kyllä tukehtumaan tuonne helteeseen. Ja hitsit kun en osaa arvioida, miten paljon vaatteita tulen tarvitsemaan. Olispa jo huominen niin ei tarvitsisi enää pakkailla 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
LLAMADUCK
Tosireissaaja
|
 |
« Vastaus #485 : Heinäkuu 09, 2010, 00:18:12 » |
|
Pari viikkoa taalla jo melkein oltu. Kuuma, ja tyot menettelee mutta vahan masentaa etten ole itse puistossa vaan selected-hotelleissa eli en nae mitaan mikkihiiria joka paiva.
ETSINTAKUULUTUS Jos joku haluaa lahtea Pariisiin tai puistoa kiertamaan tai muuten viettaa aikaa, niin mina olen taalla Pleiadesissa ja minuun saa yhteyden ehka parhaiten talla foorumilla, hihastakin saa nykia jos nakee ja nimi on Miia. Yksin taidan huomenna Pariisia lahtea katselemaan koskapa en ole sosiaalisia kontakteja ehtinyt hankkia kuin muutaman ja vapaapaivat ovat eri aikaan heilla.
Miten taalla oikein kuuluisi tutustua ihmisiin? Oon jotenkin vammainen kun en osaa vain tunkea johonkin porukkaan pihalla. Tyhmat kysymykset piste com
|
|
|
|
|
tallennettu
|
I am the Amazing Bobinsky! But you - call me Mr. B. Because, amazing, I already know that I am.
|
|
|
emmelin
Reissaaja
Asuinpaikka: Turku
|
 |
« Vastaus #486 : Heinäkuu 09, 2010, 02:05:18 » |
|
ETSINTÄKUULUTUS NOTICED  Olen tulossa kaverin kanssa Pariisiin 18. päivä, eli siitä alkaen saa minua kyllä nykiä hiasta niin paljon kuin sielu sietää, lähden ihan tasavarmasti kaupunkia kiertämään! Ja tosiaan, olen ekan viikon kaverin kanssa hotellissa siinä 15. kaupunginosassa ja siitä sitten suuntaan 23. päivä yksinäni Disneylle. Eli tuon ekan viikon ajan ainakin enemmän tai vähemmän hc-pariisitutkintaa luvassa, seuraan saa liittyä oikein mielellään, jos haluaa. :>
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tanja_
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #487 : Heinäkuu 10, 2010, 15:40:31 » |
|
LLAMADUCK, ite on kyllä paljon saanu kavereita täällä, mutta työt menee aina ristiin, joten yksinäni pitäis munkin pariisiin oikeestaan lähtee eli musta ainakin saat seuraa! Seuraava vkl mulla on esimerkiks töistä vapaa ja sillon aattelin et voisin lähtee Pariisissa käymään  Mulla on ainakin töissä käyny niin, että muut on yleensä tullu mulle jutteleen ja kyseleen mistä päin oon kotosin ja siitä sitten lähteny muuten juttu luistaan. Tai jos ite haluaa lähtee ottaan kontaktia niin ihan töissä käytännön asioiden kautta; kysyy esimerkiks apua johonkin tai voivottelee, kun on väsyny niin kyllä ne alkaa puhua 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
amel1
Tosireissaaja
|
 |
« Vastaus #488 : Heinäkuu 10, 2010, 15:45:12 » |
|
^^ Komppaan Tanjaa, kyllä täällä kavereita saa kunhan vaan jaksaa edes hiukan yrittää - tai jopa yrittämättä. Ja jos kerran vielä asuntolassa asut niin se on vielä helpompaa koska siellä on kuitenkin kaikki niin lähekkäin ja helpompi pitää tapaamisia kuin täällä hotellissa. Pidä vain hymyä yllä ja ole avoin kaikille uusille tuttavuuksille
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
LLAMADUCK
Tosireissaaja
|
 |
« Vastaus #489 : Heinäkuu 11, 2010, 12:35:53 » |
|
No ehka mun ongelma on osaksi siina etta oon toissa noissa selected hotels -putiikeissa joten tyokaverit on kaytannossa jotain CDI-sopimuksella olevia "oikeita tyontekijoita" ja nain ollen myos kymmenen tai kaksikymmenta vuotta vanhempia, eli ei erityisesti kaveriainesta. Bussissa yhteen ruotsalaiseen tutustuin  Ehka mun pitaa alkaa hengailla pihalla niin hyvalla tuurilla joku tulee juttelemaan. Itse asiassa pitaa varmaan siksikin, etta kampassa taitaa olla hometta ja taalla oleminen saa mut ihan todella tukkoon.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
I am the Amazing Bobinsky! But you - call me Mr. B. Because, amazing, I already know that I am.
|
|
|
Tanja_
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #490 : Heinäkuu 11, 2010, 18:19:05 » |
|
Aa no se selittääkin hieman tota sun tilannetta, jos työkaverit on noin paljon vanhempia Mä varmaan en sais nukuttua si ollenkaan niissä varsinaisissa asuntoloissa, jos siellä kerran on jotain hometta! Asun hotellissa ja oon täälläkin välillä ihan tukossa  Tietääkö muuten joku onko Pariisissa kaupat/nähtävyydet auki sunnuntaisin?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
cuscus
Reissaaja
|
 |
« Vastaus #491 : Heinäkuu 12, 2010, 01:08:44 » |
|
mulla 3 viikkoa takana ja mielestäni ystäviä saa tosi helposti. ihmiset vaan tulee juttelemaan tai samaan pöytään syömään vaikkei oltaisi koskaan ennen tavattukaan  siis rohkeasti vaan höpöttämään kaikille. vaikka toisaalta taas monet ihmiset unohtuvat heti tai niitä ei nää enään jälkeen päin. työntekijöitä kun on niin paljon! itse olen viettänyt lähes jokaisen vapaapäivän pariisissa koska puistoja ei hirveästi huvita kiertää vapaapäivinä  huomenna suuntana louvre. mutta jos pariisin seuraa kaipaa niin mä olen lähes joka vapaapäivä valmis lähtemään sinne päin:) ilmoitusta tänne vaan. harmillista tosiaan on että usein vapaapäivät menee kavereiden kanssa ristiin. niin ja pariisissa ainakaan tänään normaalit kaupat eivät olleet auki mutta nähtävyydet kyllä ja turistikaupat. maanantai ja tiistai taas ovat sellaisia päiviä, jolloin museot saattavat olla kiinni. esim. louvre taitaa olla ti kiinni. kannattaa siis tarkastaa etukäteen. ja aina kannattaa kysyä alle 26-vuotiaiden alennusta koska monet paikat ovat ilmaisia sen ikäisille 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
emmelin
Reissaaja
|
 |
« Vastaus #492 : Heinäkuu 12, 2010, 11:47:11 » |
|
Asiasta pihviin. Onko noissa asuntoloissa/hotelleissa millaista ilmanvaihtoa tai ilmastointia? Pohdin tässä juuri että kohtalaisen halvaannuttavia ovat jo nämä täkäläiset lämpötilat ja Pariisissa kuitenkin saattaa asteet hilautua hiukan ylemmäs. Tällä hetkellä kotonani sisälämpötila 32 astetta ja tämä on tosiaan talon varjopuoli. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
LLAMADUCK
Tosireissaaja
|
 |
« Vastaus #493 : Heinäkuu 12, 2010, 11:53:21 » |
|
Varmaan tulisivatkin juttelemaan ja samaan poytaan mutta tosiaan tyokaverit on mista jo selitinkin ja koska tyot on niin kaukana niin siella vedetaan evaita nassuun eika mihinkaan ImagiNationiin lahdeta, joten eipa tuossa juuri paase yksinkertaisesti nakemaan niita muita omanikaisia kausityolaisia tyopaivien aikana.  Tai ehka oon vaan ongelmallinen tapaus taman kanssa. Mutta silloin orientoitumispaivina koulutuksissa kylla tuli juteltua monienkin kanssa kun tosiaan tormaili kun oli samoissa tiloissa edes suunnilleen. Ma en ehdi kyllastya puistoon koska en tyoskentele siella, joten ei tunnu pahalta menna sinne vapaapaivana  Tosin kaytin varsinaiseen disneylandiin vain yhden iltapaivan ja jonakin toisena vapaapaivana olen menossa studiopuistoon ja se on sitten oikeastaan siina  Pariisi kutsuu siis minua myos. emmelin: en osaa sanoa tasta pleiadesista, onko ilmastointia, mutta tosiaan en usko etta kovin vahvasti on. Kun pitaa verhot kiinni suurimmalla paisteella niin lampo ei karkaa sisalle, ja lahinna yot sita ehtii viettaa kampilla, tai korkeintaan iltoja ja aamuja lisaksi kun muuten on toissa paivat. Etta ei taalla sinansa mitaan suurta ongelmaa ole lammon kanssa paitsi etta kaikkialla on liian kuuma mutta siihen tottuu 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Potta
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #494 : Heinäkuu 12, 2010, 21:10:03 » |
|
Toi kavereiden saaminen riippuu kyllä tosi paljon siitä, millaisessa paikassa työskentelee. Tosiaan jos työkavereina on vain joitain vanhempia CDI-työntekijöitä, niin ei välttämättä löydy kauheasti yhteisiä asioita. Ja ite oon huomannut, että kielimuuri vaikuttaa aika paljon; mun ranskantaidolla ei ainakaan käydä kovin syvällisiä keskusteluja ja monilla ranskalaisilla on sama homma englannin suhteen. Jotkut ihmiset on kyllä kilttejä ja jaksaa käydä ranskankielisiä palikkakeskusteluja  Mut helpointa on varmaan tutustua muihin ulkomaalaisiin. Jonkin verran tosiaan tulee juteltua ihan random ihmisten kanssa esim. Imaginationissa jne, mutta ne jää kyllä helposti sellaisiksi pieniksi rupatteluiksi. Mulla näyttäisi olevan ainakin ensi viikolla maanantai ja tiistai vapaapäiviä, jos joku haluaa kyseisinä viikonpäivinä esim. lähteä koluamaan Pariisia niin heittäkää viestiä ^^
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
emi lia
Tosireissaaja
Asuinpaikka: Joensuu
|
 |
« Vastaus #495 : Heinäkuu 12, 2010, 22:16:51 » |
|
Ihan mielenkiinnosta kyselen, et missäs ootte töissä? Onko kukaan Emporiumiin eksyny? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
cuscus
Reissaaja
|
 |
« Vastaus #496 : Heinäkuu 13, 2010, 23:43:40 » |
|
joo toi on kyl tosiaan totta et ranskalaisiin ja vakituisiin työntekijöihin ei oikeen pysty tutustumaan. kielimuuri. monet ei tosiaankaan puhu englantia oikeen yhtään. ja välillä tuntuu et on vaan tiellä ku yrittää kysyä niiltä jotain, esim. et mitä vois tehdä. ne on varmaan vähän kyllästyny selittään kaikille uusille työntekijöille et miten hommat toimii ja varsinki sellasille jotka ei aina tajuu ranskaa. mut sit taas huomaa et ne vakituisetkin on tosi mukavia jos niitten kans voi keskustella enemmän esim englanniks. ja siis mä oon kyllä kans just imaginationissa tavannu niin monta ihmistä jotka sit on kadonnu ties minne. tää kun on niin iso paikka. ja sti ihmisillä on vaariä nimikylttejä niin menee kaikki nimet ihan sekasin tai unohtuu kokonaan 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
emmelin
Reissaaja
|
 |
« Vastaus #497 : Heinäkuu 14, 2010, 12:57:00 » |
|
Pommittelempas teitä nyt kysymyksillä kun täällä lähtö edessä tulevana viikonloppuna.  Eli millainen systeemi tuo ensimmäistä päivää edeltävä Fantasia -buildingilla käynti on? Siis se osuus missä saa majoitustiedot ym., junou. Lähinnä että kuinka kauan kestää koko sessio, vai onko vaan nopea pyörähdys toimistolla? Pohdin vaan että saatanko kaverin ensin lentokentälle, vai käynkö toimistolla ensin. :>
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Loordi
Reissaajaguru
|
 |
« Vastaus #498 : Heinäkuu 14, 2010, 21:19:08 » |
|
Hellyyttävää lukea nuorten tyttöjen liveseurantaa kesätöistä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
caramb0la
Aloittelija
Asuinpaikka: Montévrain, Île-de-France
|
 |
« Vastaus #499 : Heinäkuu 15, 2010, 23:35:32 » |
|
Pommittelempas teitä nyt kysymyksillä kun täällä lähtö edessä tulevana viikonloppuna.  Eli millainen systeemi tuo ensimmäistä päivää edeltävä Fantasia -buildingilla käynti on? Siis se osuus missä saa majoitustiedot ym., junou. Lähinnä että kuinka kauan kestää koko sessio, vai onko vaan nopea pyörähdys toimistolla? Pohdin vaan että saatanko kaverin ensin lentokentälle, vai käynkö toimistolla ensin. :> Käynti on melko pitkä - varmaan tunti menee riippuen saapumisajasta. Itsehän luulin että siellä käydään vaan kääntymässä ja sitten lähdettäisiin metsästämään majapaikkaa, mutta luulin väärin: Fantasiassa mentiin tiskille ilmoittautumaan (nimilista) ja sitten käydään hakemassa pari tuhatta paperia toiselta tiskiltä, minkä jälkeen on miniluento matkustamisesta (työmatkat, navigot, bussiaikataulut jne.). Eli vastaus kysymykseen: käy ensin saattamassa kaveri ja sitten toimistoille, koska sieltä mennään yhteisellä, ilmaisella, bussikyydillä majapaikkaan Näin ainakin meillä meni sillon 26.6., joten eiköhän ne tee samat rutiinit joka "saapumiserälle"  Täytyy kyl sanoa et elämä täällä on yhtä vuoristorataa, varsinkin kun on vuoristoradassa töissä; Vaikka melkein joka päivä on vastoinkäymisiä ja kielimuuri meinaa olla ylitsepääsemätön, niin päällimmäisenä tunteena on kuitenkin joka päivä se että täällä on aivan tajuttoman ihanaa ja ollaan niin onnekkaita kun päästiin tänne kesäks. Tervetuloa joukkoon, tätä kokemusta ei tarvitse katua!  Hahaa, mut on niin aivopesty disney-myönteiseks! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|