Burton
Aloittelija
|
 |
« : Huhtikuu 30, 2010, 17:30:24 » |
|
Moi kaikille, Mä muutin noin about kuukausi sitten takaisin Eurooppaan Jenkeistä ja siis Barcelonaan minne olen halunnut muuttaa jo muutaman vuoden ja täällä sitä nyt vihdoin ollaan. wuhuu!!!  Mä olisinkin nyt kiinnostunut tapaamaan muita Barcelonan suomalaisia joko harrastusten kautta tai muuten vaan. Varsinkin jos jonkinlaista urheiluporukkaa on niin olisin kiinnostunut pelaamaan esim futista, jääkiekkoa tai tennistä tai mitä vaan mukavaa liikuntaa. Onkos täällä muuten minkäänlaista Suomi-yhteisö meininkiä? Mä asuin ennen Munchenissä ja siellä oli Suomi-yhteisö joka kokoontui jossain baarissa kerran kuussa mutta mä en ikinä menny siellä käymään. Onkos täällä jotain samanlaista settiä? Sen lisäks mä soittelen rumpuja ja moottoripyörät on todella lähellä sydäntä myös niin olis tosi mukava tavata samanhenkisiä ihmisiä. Tästä tuli nyt vähän deitti-ilmoituksen oloinen mutta siitä ei siis ole kyse tällä kertaa.  Hyvää vappua muuten kaikille!!!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
-mirggu
Aloittelija
Asuinpaikka: Imatra
:)
|
 |
« Vastaus #1 : Huhtikuu 30, 2010, 20:45:57 » |
|
Ihan todella kiinnostuneena kysyisin että onko miten "helppoa" tuollainen muuttaminen maasta toiseen ? Kun niitä 'paperiasioitakin' joutuu tekee. Voin kuvitella mitä monta muuta juttua ? MUTTA UPEALTA JUTULTA SE KUULOSTAA!  Olisi ittestänikin nimittäin joskus kiva koittaa. Oletko kauan asunut missäkin?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
positiivisuutta peliin =)
|
|
|
Testailija
Tonnitallaaja
Asuinpaikka: El mundo
Ei vielä yhtään lentoa Ryanairilla.
|
 |
« Vastaus #2 : Toukokuu 01, 2010, 00:27:50 » |
|
Ihan todella kiinnostuneena kysyisin että onko miten "helppoa" tuollainen muuttaminen maasta toiseen ? Kun niitä 'paperiasioitakin' joutuu tekee. Voin kuvitella mitä monta muuta juttua ? MUTTA UPEALTA JUTULTA SE KUULOSTAA!  Olisi ittestänikin nimittäin joskus kiva koittaa. Oletko kauan asunut missäkin? Ei ole helppoa muuttaa. Isoimmat esteet on Suomessa; koti, asuntolainat, huonekalut, perintötaulut, astiat, auto, kesämökki, vene, mummola, työpaikka, harrastukset, kaverit, eläke (tulevaisuudessa), ja mitä sitä nyt onkaan. Jos Suomi ja suomalaiset kiinnostaa, niin mun mielestä kannattaa harkita Suomeen muuttoa. Jos taas suomalaiset ei kiinnosta, niin eikö juuri silloin kannata pyrkiä pois kaikista Suomi-kontakteista?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista.
|
|
|
mpala
Reissaajaguru
|
 |
« Vastaus #3 : Toukokuu 01, 2010, 11:47:25 » |
|
Ihan todella kiinnostuneena kysyisin että onko miten "helppoa" tuollainen muuttaminen maasta toiseen ? Kun niitä 'paperiasioitakin' joutuu tekee. Voin kuvitella mitä monta muuta juttua ? MUTTA UPEALTA JUTULTA SE KUULOSTAA!  Olisi ittestänikin nimittäin joskus kiva koittaa. Oletko kauan asunut missäkin? Ei ole helppoa muuttaa. Isoimmat esteet on Suomessa; koti, asuntolainat, huonekalut, perintötaulut, astiat, auto, kesämökki, vene, mummola, työpaikka, harrastukset, kaverit, eläke (tulevaisuudessa), ja mitä sitä nyt onkaan. Jos Suomi ja suomalaiset kiinnostaa, niin mun mielestä kannattaa harkita Suomeen muuttoa. Jos taas suomalaiset ei kiinnosta, niin eikö juuri silloin kannata pyrkiä pois kaikista Suomi-kontakteista? Olen eri mielta. ja viisi ulkomaan muuttoa takana. Ulkomaille muuton vaikeuksien suuruutta aina paisutellaan, niin kuin se olisi jotenkin hirvean kummallista ja peruuttamatonta. Yleensa nama ihmiset eivat itse ole muuttaneet ulkomaille. Vaikeinta on tyopaikan loytaminen, sen jalkeen kaikki onkin helpompaa. Joihinkin kavereihin tulee ulkomaille pidettya jopa enenmman yhteytta kun suomessa. Elaketta kertyy myos ullkomaan palkoista, sehan on vaan sopimuskysymys ja reitti voi olla vaan eri. Jos on hankkinut oman asunnon, kesamokin ja veneen, ehkei tarkoituksena niin olekaan ulkomaille lahto. Tosin kaikkihan voi myyda/pistaa vuokralle. Ainoa tosi-asiallinen vaikeus ulkomaille lahdossa ovat iakkaat/sairaalloiset vanhemmat, siina on kohta joka tulee kaikille eteen ja joutuu tekemaan valintoja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Burton
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #4 : Toukokuu 01, 2010, 14:36:31 » |
|
Vähän sama homma mulla että enemmän tulee pidettyä kavereihin ja perheeseen yhteyttä kun asuu ulkomailla, tai ainakin näin Euroopassa asuessa. Jenkeissä kun asuin niin oli vähän vaikeaa kun aikaero sotki yhteydenpitoa. Samaa mieltä olen että sitä ulkomaille muuttamisen vaikeutta liioitellaan yleisesti, varsinkin silloin kun ei itsellä ole moisesta kokemusta. Varsinkin Euroopan sisällä muuttaminen on todella helppoa. Ei sen kummempaa oikeastaan kuin Suomen sisällä muuttaminen mun mielestä. Mä muutin 3 vuotta sitten Muncheniin työharjoitteluun ja jäin sille tielleni 1,5 vuodeksi jonka jälkeen muutin saman firman palvelukseen Michiganiin ja 1,5v siellä vietettyäni tulin nyt siis takaisin Eurooppaan. Täällä kaikki käytännönasioiden hoito on todella paljon helpompaa mun mielestä kuin Jenkeissä. Oli hauska palata sivistyneeseen maailmaan pitkästä aikaa... Mä tiesin tänne tullessa että täällä on vielä normaalia huonompi työllisyystilanne tällä hetkellä mutta mä en antanu sen vaikuttaa päätökseen ja otin siis loparit Jenkeissä ja muutin tänne "tyhjän päälle". Noh, mulla on ens viikolla työhaastattelu erittäin hyvään, koulutusta/kokemusta vastaavaan työpaikkaan että jos saan sen paikan niin ei tässä niin kauan tarvinnut olla työtönnä. Ja minä en siis puhu espanjaa/katalaania. Vielä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Burton
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #5 : Toukokuu 01, 2010, 14:43:08 » |
|
Ihan todella kiinnostuneena kysyisin että onko miten "helppoa" tuollainen muuttaminen maasta toiseen ? Kun niitä 'paperiasioitakin' joutuu tekee. Voin kuvitella mitä monta muuta juttua ? MUTTA UPEALTA JUTULTA SE KUULOSTAA!  Olisi ittestänikin nimittäin joskus kiva koittaa. Oletko kauan asunut missäkin? Ai niin, unohdin mainita niistä paperihommista. EU-kansalaisena tänne Espanjaan muuttaminen on todella helppoa. Minä otin tänne vaan siis yhdensuuntaisen lennon ja mulla ei siis ollut mitään papereita etukäteen hommattuna. Kuukauden vetkuttelun jälkeen sain vihdoin tulostettua residenssihakemus paperit ja vein ne paikalliseen Immigration asioita hoitavaan toimistoon. Moni on varmaan kuullut espajan NIE-numerosta joka on siis ulkomaalaisen tunnistusnumero. Tämän numeron tarvitset oikeastaan jokaisessa virallisessa kanssakäymisessä niinkuin työnteossa, asunnonvuokraamisessa, puhelinliittymän avaamisessa jne. Jos aioit oleskella Espanjassa kauemmin kuin 3kk kannattaa anoa samantien residenssistatusta jonka mukana tulee tuo NIE myös. Täytät siis yhden paperin ja viet sen sinne toimistoon ja saat samantien residenssistatuksen ja NIEn. Maksaa 10e ja minä sain sen samalla reissulla samantien. Helppoa ja yksinkertaista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
-mirggu
Aloittelija
Asuinpaikka: Imatra
:)
|
 |
« Vastaus #6 : Toukokuu 06, 2010, 15:04:00 » |
|
Ahaa, hmm. Joo ku just aina kauhistelee sitä ku ihmiset keskustelee täst asiasta useesti vähä kriittisemmi. Ja onha se tietyst eri ihmisille, vaikeempaa ku toisille mut tosissaa en omista tuollasii määrii omaisuuksii ja muutenki vast opiskelija. Mut kiinnostanu jo ihmeellisen kaua vaik nuori oonki. Ja aina tietysti tulee mielee ensimmäisenä se kielitaidon riittävyys. Sitte sitä alkaa ajattelemaa noit muita viel tärkeempiäki juttuja! Tietty ain saa apuja jostai, varmana.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
positiivisuutta peliin =)
|
|
|
Tinttirin
Aloittelija
Asuinpaikka: Barcelona
|
 |
« Vastaus #7 : Kesäkuu 19, 2010, 15:21:23 » |
|
Hei Barcelonan suomalaiset! Ei talla palstalla nayta meita paljoa olevan.. Mina olen asunut taalla Barcelonassa 2 vuotta eika loppua viela nay  Tykkaan todella paljon kaupungista, sen ihmisista ja monipuolisuudesta. Tyopaikka loytyy, ja kaikki asiat hoituu suht helposti. Jossain vaiheessa elamaa olisi tarkoitus lahtea muuallekin maailmaa katselemaan menoa, mutta talla hetkella viihdyn ja taalla on hyva olla. Kielesta..Paikalliset eivat oikein puhu englantia, enka mina osannut kuin todella perussanoja espanjaa kun tulin tanne, mutta kylla se kielitaito karttuu yllattavan nopeasti kun on pakko!  Kaikkea hyvaa teille!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
emiliae
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #8 : Kesäkuu 27, 2010, 23:19:12 » |
|
Hei! Muutan syyskuun alussa opiskelemaan Barcelonaan puoleksi vuodeksi ja tarvitsisin neuvoja asunnon hakuun liittyen. Mitä kautta kämpän saisi helpoiten ja millaisia vuokria esim. solukämpän huoneesta suunnilleen pyydetään? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ainoko
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #9 : Heinäkuu 07, 2010, 18:44:20 » |
|
Hei, Minäkin olen lähdössä puoleksi vuodeksi Barcelonaan ja juuri tuosta hintatasosta kaipailisin vinkkejä. Eli mikä olisi hyvä ja halpa kaupunginosa ja paljonko kimppakämpän huoneesta kannattaa maksaa? Olen katsellut sivustoa http://www.loquo.com mutta aika kalliilta kuulostavat siellä monet huoneet.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
spaceman
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #10 : Heinäkuu 23, 2010, 22:07:17 » |
|
moikka kaikki! mä oon tulossa elokuun lopussa barcelonaan ainakin kahdeksi kuukaudeksi duuniin. mä ajattelin asua pari ekaa yötä hostellissa ja siitä sit etsiä kämppää, onko järkevää?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jepatee
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #11 : Syyskuu 05, 2010, 23:21:54 » |
|
Myös allekirjoittanut on viihtynyt hyvin Barcelonassa jo vuoden verran ja tarkoituksena viihtyä vielä monta, monta vuotta lisää  Kielitaito kehittyy pikkuhiljaa (pakon edessä  ), mutta olisi mukava jutella välillä omalla äidinkielelläkin. Olisiko täällä halukkaita osallistujia suomi-iltaan tms.??
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
medicineman
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #12 : Syyskuu 07, 2010, 14:56:41 » |
|
Mulla on jo muutaman vuoden poltellu ajatus lähteä Espanjaan ihan pidemmäksi aikaa. En tiedä mistä se johtunee ja miksi juuri Espanja, mutta mieli kun tekee, niin sinne on päästävä.  Tässä olisi vielä muutama kuukausi duunia matkakassan keräämistä varten ja vuoden vaihteen jälkeen reppu selkään ja menoksi. Aiemmin en oo paria viikkoa pitenpiä reissuja tehny, mutta nyt ajattelin uskaltaa. Silmät kiinni ja hyppy tuntemattomaan... Ai,niin...lento laskeutuu Barceloonaan ja sieltä minne vai mihinkään, sitä ei tiedä vielä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
ulluus on katsojan silmässä.
|
|
|
ainoko
Aloittelija
|
 |
« Vastaus #13 : Syyskuu 07, 2010, 19:56:03 » |
|
Jos joku järkkää Suomi-illan, tulen mielelläni paikalle.  Saavuin Barcelonaan lauantaina ja sain tänään hoidettua itselleni kämpän. Voisin siis jakaa vähän kokemuksia siitä muidenkin iloksi. Aluksi en ihan tajunnut, että täällä kaikenlaiset ihmiset, eivät pelkästään opiskelijat, asuvat kimppakämpissä. Katsoin http://www.loquo.com -sivustolta ilmoituksia ja vastasin sopiviin. Kävin eilen katsomassa viittä kämppää, joista kaikissa asui outoja tyyppejä tai vähän vanhempia ihmisiä. Joukkoon mahtui 5 tupakoivaa argentiinalaista, joiden ovessa oli reikä, marisätkää poltteleva 60-vuotias hollantilaishippi ja 50-vuotias nainen, jonka kirjahylly oli täynnä posliinikoiria, suitsukkeita ja kynttilöitä. Illalla laitoin loquoon oman ilmoituksen, jossa kerroin espanjaksi ja englanniksi etsiväni kämppää, jossa asuu opiskelijoita ja maksimivuokran, jonka voin maksaa. Tänään tuuri olikin vähän parempi, kaikki katsomani 5 kämppää olivat enemmän tai vähemmän sitä, mitä etsin. Kannattaa olla tarkkana, mitä vuokraan sisältyy, kaasu, sähkö ja netti tuovat yleensä hintaan lisää noin 50e. Monessa ilmoituksessa lukee kyllä "gastos incluidos". Alle 300 eurolla saa useimmiten huoneen, jossa ei ole ikkunaa tai ikkuna on sisäpihalle (eli siitä ei tule valoa). 300-350 eurolla saa jo tosi kivoja kämppiä, jopa huoneen omalla parvekkeella. Näihin hintoihin sisältyy siis kaikki laskut ja kauempana keskustasta hinnat ovat tietysti halvempia. Katsomani kämpät olivat </= 5 metropysäkin päässä keskustasta. Olen saanut sen käsityksen, että aika monet haluavat asua keskustassa tai Graciassa. Itsekin olen muuttamassa Graciaan, laumasielu kun olen.  Tai oikeastaan sieltä löytyi paras hinta-laatusuhde ja kivoimmat kämppikset.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|