Lihavat lentomatkustajat

 (Luettu 128474 kertaa)

wysig

  • Vieras
Vs: Lihavat lentomatkustajat
« Vastaus #260 : 07.08.2015, 22:54:05 »
Käsinojien pitää olla alhaalla nousun ja laskun ajan.
Kannattaa tarkistaa eri lentoyhtiöiden Business-luokan hinnat, monesti ero on vähemmän kuin 2x turismo.. Onhan siinä sankarille myös tyyliä juhlareissuun.

lentoguru

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 198
    • Profiili
Vs: Lihavat lentomatkustajat
« Vastaus #261 : 08.08.2015, 01:08:23 »
Ylimääräisen paikan varaaminen lentoyhtiön kautta voi tulla halvemmaksi sillä lentokenttäveroja ei ylimääräisestä paikasta yleensä tarvitse maksaa. Osa lentoyhtiöistä ei veloita myöskään polttoainelisämaksuja, joten eri vaihtoehtoja kannattaa vertailla.

jehu

  • Aloittelija
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Lihavat lentomatkustajat
« Vastaus #262 : 08.08.2015, 20:34:13 »
Mikä on synttärimatkan kohde?  Minulla näkyi Killroyn paluussa Lontoosta olevan AY-tunnus, joten käytin vanhenevia pisteitä (10000) korotukseen businekseen, näissä paikoissa on viereinen paikka tyhjä. Samalla pääsen Lontoossa loungeen, menee 4 t joutuisasti. Sestgurun mukaan ja Finskin paikkavarausta katsoessa siellä näyttää olevan 16 jakkaraa, joten 8 paikkaa. Jos tästä on apua?
Kohde on täysin auki. Reissu ajoittuu joko pääsiäiseen tai lykkääntyy kesälle, jolloin on mahdollista olla töiden puolesta pidempään. En ole ikinä matkustanut business-luokassa, mutta viereinen paikka tyhjä automaattisesti kuullostaa todella omituiselle. Kai se näin sitten on?

culture

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 171
    • Profiili
Vs: Lihavat lentomatkustajat
« Vastaus #263 : 08.08.2015, 21:14:02 »
En ole ikinä matkustanut business-luokassa, mutta viereinen paikka tyhjä automaattisesti kuullostaa todella omituiselle. Kai se näin sitten on?

Monella lentoyhtiöllä ei ole lyhyitä sekä keskimatkan (esim. Euroopan sisäiset lennot) reittejä lentävissä koneissa (A320, Boeing 737 yms.) varsinaisia businesluokan penkkejä vaan ihan normaalita jakkarat. Tuota puutetta sitten paikkaillaan sillä, että businesluokassa jätetään ikkuna- sekä käytäväpaikan välinen paikka tyhjäksi (ABC-DEF). Näin ei tietenkään ole longhauleja lentävissä laajarunkokoneissa (A340, A380, B777, 787 yms.) vaan busineksen istuimet ovat Lie flat -mallisia.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2015, 23:07:19 kirjoittanut culture »

Juzt

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 911
    • Profiili
Vs: Lihavat lentomatkustajat
« Vastaus #264 : 09.08.2015, 17:21:10 »
Ilmeisesti anoppi ei ole ennen lentänyt jos tälläistä epätietoisuutta on?

Kannattaa tiedustella lentoyhtiöiltä ihan suoraan käytäntöjä esim. käsinojien suhteen  jos on samaa poppoota koko rivi, ei se ota jos ei annakaan. Samalla voi tietysti kysyä hinnoitteluperiaatteista, niissäkin on eroa. Jos nyt kuitenkin porukka mahtuu riville niin voi olla että mitään ongelmaa ei ole. Kysellä voi vaikka nimettömänä.
Ylhäällähän sen käsinojan on oltava vaikka varaisikin kaksi penkkiä, jos ei muuten mahdu.

Äkkiseltään (ilman takuuta) veikkaisin kuitenkin, että jos elopainoa on "vain" reilut 100kg niin tod. näk. yhteen penkkiin mahtuminen ei edes olisi ongelma. Kyllä ne käsinojatkin kuiteninkin kohtuu isollakin ihmisellä alas menevät, eriasia onko se sitten niin kauhean mukavaa, mutta josko nyt laskun ja nousun ajan kestää.

Jos kaemmaksi on tarkoitus mennä niin monella yhtiöllä on kaukolaivastossa myös karjan ja busineksen välissä "Economy Comfort" tai joku vastaava konsepti, jossa on usein (joskaan ei aina, joten kannattaa tarkistaa) myös vähän levämmät penkit. Kannattaa esim. Seatgurusta katsella. Pientä eroa on myös lentoyhtiöiden välillä penkkien leveydessä. Jotain 17-18" suurin osa kuitenkin on. Jos asia ei liian arka ole niin mikään ei tietenkään estä ihan kotona mittailemasta että mahtuuko vai ei.

Jos nyt käy ilmi että yksi penkki ei oikeasti riitä, niin kannattaa silloinkin vertailla lentoyhtiöiden käytöntöjä. Esim. KLM palauttaa rahat ylimääräisestä penkistä, jos lento ei ole täynnä:
https://www.klm.com/travel/fi_en/prepare_for_travel/on_board/Your_seat_on_board/Passengers_of_size.htm
« Viimeksi muokattu: 09.08.2015, 17:26:00 kirjoittanut Juzt »
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

jehu

  • Aloittelija
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Lihavat lentomatkustajat
« Vastaus #265 : 09.08.2015, 21:51:30 »
Ei ole lentänyt mihinkään aiemmin. Ei viitsi mennä mittailemaan ahteria, koska matkan pitäisi olla yllätys (kuten oli appiukollekin omansa). Pituutta on ehkä noin 160cm ja painoa arviolta 120-130kg. Täytyy selvitellä suoraan lentoyhtiöiltä tätä, kunhan ensin saadaan kohde valittua. Business-luokkaa olenkin aina ihmetellyt, kun koneeseen noustessa näyttää usein tasan samalta kuin köyhien osasto. Tämä selvensikin asiaa, eli lisätilaa saatavilla kun keskipaikka tyhjä.

Matkaajanainen

  • Reissaajaguru
  • Viestejä: 966
    • Profiili
Vs: Lihavat lentomatkustajat
« Vastaus #266 : 11.08.2015, 10:30:21 »
^Kaveri oli 160cm ja vähän päälle 100kg ja mahtui ihan hyvin yhteen penkkiin. Tietysti se on riski jos ajattelee sen olevan iinä ja iinä mahtuuko ja noloahan se on siinä tilanteessa alkaa säätää.
Soarele este galben

Blueman

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Lihavat lentomatkustajat
« Vastaus #267 : 03.09.2015, 19:52:23 »
Nostanpa vanhaa ketjua, kun asia on itselle tai pikemmin mahdolliselle matkaseuralaiselle ajankohtainen. Anoppi täyttää syksyllä 60v ja ajateltiin perhepiirissä ostaa lahjaksi matka (samoin tehtiin appiukolle kun täytti 60v, mutta anoppi ei ollut tuolloin mukana) kohteeseen x. Anoppi on reilusti ylipainoinen, ei mikään 150-200kg, mutta kuitenkin siten, että epäilen vahvasti yhteen penkkiin mahtumista käsinojat alhaalla.

Ei ole lentänyt mihinkään aiemmin. Ei viitsi mennä mittailemaan ahteria, koska matkan pitäisi olla yllätys (kuten oli appiukollekin omansa). Pituutta on ehkä noin 160cm ja painoa arviolta 120-130kg.

Olisiko parempi idea harkita jonkilaista ruokailunhallinnan kurssia tai laihdutusjuttua lahjaksi? Ei ehkä kaikki ole kunnossa jos 160 senttisellä painoa on 120-130kg...