Lontoo - keikat, konsertit, musikaalit yms.

(Luettu 63919 kertaa)

Saskia

• Aloittelija
    • Profiili
« : 26.04.2006, 16:22:34 »
Osaako joku suositella mukavaa stand-up -komiikkapaikkaa Lontoossa?

*Maria*

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liput Lontoossa
« Vastaus #1 : 26.08.2007, 23:59:48 »
Hei, ensi viikolla olisi reissu Lontooseen tiedossa.
Tietääkö joku, saako netistä EDULLISEMMIN lippuja nähtävyyksiin ( siis kyllä, aivan niihin perusturistijuttuihin! ) tai onko mahdollisesti joitain combo-yhdistelmä-juttuja? Tiedän, että lippuja saa kyllä tilata netin kautta, mutta ovatko näin edullisempia kuin paikan päältä ostettuina. Olen kyllä lukenut Lontoo-ketjuja, sieltä löytyi toki jotain..

tessuli

• Himoreissaaja
    • Profiili
Liput Lontoossa
« Vastaus #2 : 27.08.2007, 09:09:01 »
kyllähän niitä netistä saa vähän halvemmalla, mutta taidat olla aika viime tipassa liikkeellä. Googlettamalla sen paikan nimen, mihin haluat mennä, löydät lähes poikkeuksetta sivustoilta paikan, mistä ostetaan halvempia lippuja. Muistaakseni kotiin toimituksella ovat, jolloin aikaa pitää varata 7-9 päivää (?). Toinen vaihtoehto on noutaa liput jostain tietystä paikasta Lontoossa, mutta se lienee hankalaa, jos paikka ei muuten matkasuunnitelmissa ole.

Mikäli aikeissa on tehdä kiertoajelu, suosittelen firmaa nimeltä Original Tours. Kun on näyttää kiertoajelulippu, niin bussipysäkillä seisoskevilta myyjiltä voi ostaa lippuja nähtävyyksiin huomattavasti edullisemmin kuin nähtävyyksien ovelta. Ihan ehdottomasti, mikäli osaatte kohtalaisesti englantia, suosittelen käymään London Dungeonissa. Mieleenpainuvin seikkailu, johon olen osallistunut!

Oikein ihanaa matkaa Lontooseen!
Work like you don't need the money, love like you've never been hurt and dance like no one is watching!

Pensasmustikka

• Aloittelija
    • Profiili
Liput Lontoossa
« Vastaus #3 : 16.09.2007, 16:28:31 »
Hei,

hiukan off-topic, mutta jos teillä on mahdollisuus käydä katsomassa musikaali the car men, niin menkää ihmeessä. Meidän 15 hengen porukasta kaikki ylisti sitä, ja kaikki eivät edes pidä musikaaleista. Tässä musikaalissa ei sanota eikä lauleta sanaakaan - mutta kokemus on unohtumaton!

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Liput Lontoossa
« Vastaus #4 : 24.09.2007, 22:00:12 »
Vahan myohassa, mutta ehka muille avuksi. www.lastminute.com loytyy viime hetken lippuja teattereihin tms. Hyvia diileja esim illallinen + teatteriliput tms.
If you consider the world unexplored -You belong.

Reef

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.03.2008, 16:15:11 »
Haulla löysin asiasta yhden kommentin vuodelta 2004:

"Kalliitahan ne on. Kymmeneltä TKTS -kojulle Leicester Squarelle, niin saa n. puoleen hintaan (15-25£). Joihinkin (esim. Fame) voi päästä kympillläkin ainakin ostamalla lipun netistä. Suositukseni: Jerry Springer - The Opera."

Eli vieläkö nykyisin yo. "koju" on olemassa ja helposti löydettävissä? Pitääkö sinne mennä aikaisin jonottamaan, ts. aukeaako kymmeneltä, jolloin edessä on jo sadan metrin jono?

Onko muita paikkoja, josta voisi kysellä lippuja viime hetkellä? Voiko käydä niin, ettei mistään enää saa lippuja, että kaikki on myyty loppuun, vai jätetäänkö osa myymättä viime hetkeä varten?

Nuo normaalit hinnat kun näyttävät vievän järjen päästä, niin olisin kiinnostunut kaikista neuvoista, jotka auttaisivat halvempien lippujen metsästyksessä.

Niin, ja siis kesäkuussa olen kaupunkiin menossa.
"The world is a book, and those who do not travel, read only one page."
- Saint Augustine

tyttism

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Lontoo - keikat, konsertit, musikaalit yms.
« Vastaus #6 : 04.03.2008, 16:44:45 »
Ainakin osaan musikaaleja saa edullisia lippuja myös ihan samana päivänä tai muutaman päivän varoajalla. Leijonakuninkaaseen ainakin, mutta en nyt muista miten se tarkalleen meni, kun sit itse kesäkuussa kävin kyselemässä. Muistaakseni jotenkin niin, että kerran tai pari viikossa on arkisin näytös johon (opiskelijat?) saa ostaa lipun jollekin ei ihan priimapaikalle edullisesti. Sitä en muista, mitä se edullinen sitten tarkoitti, mutta huomattavan edullisesti verrattuna niihin oikeisiin hintoihin.

Nallis03

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 04.03.2008, 18:39:57 »
Niita kojuja on siella Leicester Squarella useita kymmenia..Ja kaikki tietysti "virallisia" lipunmyyntikojuja. Joissain on enemman jonoa, joissain vahemman. Saatavuudesta minulla ei ole kokemuksia. Hinnat nayttaa pyorivan musikaalista riippuen 20-60 punnan tienoilla.

veevee

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 04.03.2008, 21:36:03 »
Kannattaa myös käydä kysymässä lippuja ihan teattereilta itseltään..usein saa saman tai seuraavan päivän näytöksiin hajapaikkoja suht edullisesti..

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 04.03.2008, 23:19:27 »
Itse kun menin katsomaan leijona kuningasta, menin läpi muutaman kymmentä internet sivua, hinnat heitteli 15-80 puntaa ja lopulta löyty sellainen joka oli sen 15 paikkeilla.

Muistaakseni tällä kyseisellä halvalla oli nettisivut, mutta paikan päällä piti liput ostaa..

et jooh, taustatutkimusta voi kyllä tehdä netissä.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

suomineito

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 05.03.2008, 07:14:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Nallis03"
Niita kojuja on siella Leicester Squarella useita kymmenia..Ja kaikki tietysti "virallisia" lipunmyyntikojuja. Joissain on enemman jonoa, joissain vahemman. Saatavuudesta minulla ei ole kokemuksia. Hinnat nayttaa pyorivan musikaalista riippuen 20-60 punnan tienoilla.

mä olen ostanut moneen kertaan liput noista "virallisista" kojuista, juurikin usein jollain 25-40 punnalla. liput on usein saanut jopa samalle päivälle tai esim. seuraavalle. monesti olen ollut aamulla aukeamisen aikaan (muistaakseni klo 10) tiedustelemassa, mutta joskus käynyt vielä klo 15 ja saanut saman illan näytökseen lipun. joskus jopa niin, että teatterilta itseltään kun käy kyselemässä niin paikkoja ei ole (tai ne on niitä kaikkein kalleimpia) ja kuitenkin näiltä "virallisilta" lippukojuilta niitä löytyy vielä ihan mukavasti.

näissä ei tietysti voi olettaa automaattisesti saavansa niitä kaikkein parhaimpia paikkoja, vaan puhutaan useimmiten niistä huonoimmista ja kauimmista paikoista. toisaalta, on ne ainakin itselleni riittänyt takaamaan hyvät musikaalielämykset sillä kyllä sieltä näkee ja kuulee ihan mukavasti hiukan taaempaakin. eri juttu sitten taas jos joku pitkä pehkopää sattuu istumaan eteen, mutta niinhän voi käydä huonolla tuurilla vaikka maksaisit lipustasi täyden hinnan...

Reef

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 05.03.2008, 16:02:47 »
Suurkiitos kaikille vastanneille, eiköhän sieltä jotkut liput löydy näillä ohjeilla! :D
"The world is a book, and those who do not travel, read only one page."
- Saint Augustine

iltsu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 06.03.2008, 01:10:58 »
Lainaus käyttäjältä: "suomineito"
Lainaus käyttäjältä: "Nallis03"

mä olen ostanut moneen kertaan liput noista "virallisista" kojuista, juurikin usein jollain 25-40 punnalla. liput on usein saanut jopa samalle päivälle tai esim. seuraavalle. monesti olen ollut aamulla aukeamisen aikaan (muistaakseni klo 10) tiedustelemassa, mutta joskus käynyt vielä klo 15 ja saanut saman illan näytökseen lipun. joskus jopa niin, että teatterilta itseltään kun käy kyselemässä niin paikkoja ei ole (tai ne on niitä kaikkein kalleimpia) ja kuitenkin näiltä "virallisilta" lippukojuilta niitä löytyy vielä ihan mukavasti.

näissä ei tietysti voi olettaa automaattisesti saavansa niitä kaikkein parhaimpia paikkoja, vaan puhutaan useimmiten niistä huonoimmista ja kauimmista paikoista. toisaalta, on ne ainakin itselleni riittänyt takaamaan hyvät musikaalielämykset sillä kyllä sieltä näkee ja kuulee ihan mukavasti hiukan taaempaakin. eri juttu sitten taas jos joku pitkä pehkopää sattuu istumaan eteen, mutta niinhän voi käydä huonolla tuurilla vaikka maksaisit lipustasi täyden hinnan...

Näitä kojuja kannattaa kilpailuttaa, sillä se on täysin sattumaa, mihin musikaaleihin yksittäisillä myyjillä on halpoja lippuja tarjolla. Mutta varsinkin alkuviikon näytöksiin saa samalle päivälle usein oikein hyviä tarjouksia. Monesti arki-iltojen musikaalit ovat aika tyhjiä, joten halvimman lipun omatoiminen upgreidaaminen paikan päällä onnistuu usein aika kivasti, jos on hieman härski  :wink:

Freya

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 16.03.2008, 17:18:48 »
Itse kävin kesällä 2007 katsomassa Mary Poppinsin ja liput hankin etukäteen lastminute.com-sivustolta. Tosi hyvät paikat oli ja hinta taisi olla 25£ tietämillä, joka ainakin omasta mielestäni oli ihan kohtuullinen. Kuitenkin kun tuo musikaalin näkeminen oli yksi tavoitteista, koin helpottavana, kun liput olivat jo etukäteen ostettu.

tinksu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 19.03.2008, 01:24:27 »
Monissa hotelleissa on saatavilla semmosia pikkusia vihkosia, että jos sulla on voimassa oleva travelcard, niin saat kaks musikaalilippua yhden hinnalla (se "vihkonen" tulee myös mukana sitä travelcardia ostettaessa).
To live would be an awfully big adventure.

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 02.04.2008, 01:33:03 »
Niitä virallisia kojuja on ihan oikeasti se yksi ja ainoa siinä keskellä Leicester Squarea omassa pytingissään:

http://www.solt.co.uk/members/booth
http://www.tkts.co.uk/

Ihan mahdollista kyllä on, että joku niistä "virallisista" kojuista myy jotain halvemmalla, kannattaa toki kysellä.

Viimeksi ostettiin halvat liput LOTR:iin 20 minuuttia ennen näytöksen alkua lippuluukulta. Keskustelu meni suunnilleen näin:

- Onko lippuja?
- On, kaikissa hintaluokissa, permanto £60, parvi £30, yläpari £15.
- OK, £30 kuulostaa sopivalta, parvelta siis
- OK, saatte siihen hintaan paikat permannolta, kelpaako?
- Kyllä kiitos!

Istuttiin sitten keskellä permantoa kuudennessa rivissä, hyvä mäihä.

Lastminute.comista on pari kertaa ostettu, joskus ollut hyvätkin paikat, joskus taas ei (esim. permantopaikat ekan rivin reunalta, ei hyvä). Sieltä kun ei halvoista lipuista usein saa tietää paikkaa ennen ostoa.

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #16 : 05.04.2008, 15:48:31 »
Minä kävin myös aikoinaan katsomassa Famen ja erään toisen musikaalin, liput hankittiin juuri tuolta Leicester Squaren toimistosta ja hyvin toimi homma.  :)  En mä kyllä välttämättä lähtis aina sieltä niitä hakemaan, mutta jos haluaa varmasti päästä katsomaan musikaalia, niin on ainakin luotettava paikka hankkia liput.

bonaparte

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 04.07.2008, 14:36:26 »
Lippuja saa helpoiten arkipaivien iltapaiva matienoihin, tosin viime viikon lauantaina kavin Leicester Squarella kello 14.30 hakemassa £20 liput permannon 8. riville katsomaan The Sound of Musicia.

Matkailijalle antaisin vinkiksi etta jos haluaa ostaa kojusta lipun, kannattaa a) miettia useampi mahdollinen musikaali jonka haluaisi nahda (esim. Les Miserables, Tha Phantom of the Opera, nama ovat ne ultimate klassikot) ja b) koettaa useampaa ns. virallista kojua. Kokemukseni mukaan naissa kojuissa hinnat pyorivat suurinpiirtein samoina.

näkkileipä

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Bfi Imax Lontoo
« Vastaus #18 : 10.09.2008, 12:11:46 »
puh.. varasin ko. teatterista liput, mutta vasta varausvahvistuksessa luki, että kortti, jolla liput on maksettu täytyy olla mukana! Voi kuinka typertää. Maksoin liput isäni kortilla, koska heillä ei käy VE.

Olenko nyt sitten menettänyt rahat, koska vahvistuksessa lukee, että liput täytyy noutaa kortin kanssa, enkä minä nyt matkalle isän korttia voi ottaa mukaan...

Edes varausta tehdessäni ei ollut mainintaa siitä että korttia tarvitaan muuhun kuin maksmamiseen. Olisin koittanut saada liput vasta paikan päältä, jos olisin tiennyt homman olevan näin hankala.  >:(

Onko muilla vastaavia kokemuksia. Ihme kun ei noin suurtessa kaupungissa ole samanlaista systeemiä, kun meillä suomessa. Liputkin saa vasta paikan päältä. Tai siis jos ja kun saan... ei mitään tulostettavia versioita.

näkkileipä

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Bfi Imax Lontoo
« Vastaus #19 : 11.09.2008, 17:04:26 »
^

Homma hoidossa.