Kenia (ja ympäristö)

(Luettu 37141 kertaa)

dakos

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kenia (ja ympäristö)
« Vastaus #40 : 21.07.2009, 23:20:47 »
Kiitokset vastauksista. Kenian Suurlähetystön nettisivuilla on hinnat: Single Journey Visa 25USD/ Multiple Journey Visa 50 USD.

Jostain luinkin, että 1. luokka on pääsääntöisesti aina tyhjillään. Onko kukaan matkustellu Keniassa joulun aikaan? Onko paljon matkustajia? Muutamalta nettisivulta voi ostaa junaliput etukäteen, mutta ne ottavat kohtuullisen suuren korvauksen palveluksistaan.

Thomez

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Kenia touko kesäkuussa?
« Vastaus #41 : 29.10.2009, 12:30:41 »
Moi!
Sellastapa lähdin kyselemään, että onko kukaan käynyt Keniassa tuossa touko-kesäkuussa? Taisin jostain lukea että siellä olisi silloin sadekausi, mutta kannattaako sinne silti lähteä? Tuleeko esim. vettä kokoajan kaatamalla ja pääseekö liikkumaan sekä miten vaikuttaa säähän jne?

Viesti siirretty ketjun jatkeeksi. Heloriina/mode

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Kenia touko kesäkuussa?
« Vastaus #42 : 01.11.2009, 18:24:43 »
Olin Keniassa taman vuoden toukokuussa (3 viimeista viikkoa) ja muistaakseni siella ei satanut kuin kerran. Ilma oli tosin melko tunkkainen, ja nihkea (varsinkin Nairobissa), ja joinain iltoina hiukan viilea. Riippuu myos mihin pain olet menossa? Ainakin minusta tuo toukokuu tuntui olevan hyva matkustusaika.
She rides rollercoasters but never screams

Kenyah

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Kenia touko kesäkuussa?
« Vastaus #43 : 02.11.2009, 21:29:11 »
Moi!
Sellastapa lähdin kyselemään, että onko kukaan käynyt Keniassa tuossa touko-kesäkuussa? Taisin jostain lukea että siellä olisi silloin sadekausi, mutta kannattaako sinne silti lähteä? Tuleeko esim. vettä kokoajan kaatamalla ja pääseekö liikkumaan sekä miten vaikuttaa säähän jne?

Viesti siirretty ketjun jatkeeksi. Heloriina/mode

Moi!
Viimeset kolme vuotta keniassa on kärsitty tosi pahasta kuivuudesta -vuosittaiset sateet ollu tosi vähäisiä. Ei kuitenkaan tiedä kuin pitkään jatkuu sitten. Toivotaan tietenkin että saisivat sateita ens keväänä. Jos netistä löytys jotain ennusteita ens vuodelle?? Epäilen kyllä. Aika epävarmalta musta näyttää, luulen et sateet ei kovin runsaaksi siitä ole muuttumassa, mutta toivottavasti olen väärässä. Mä itse menisin aikaisemmin, jos niitä sateita haluaa välttää. Mä en ihan sadekaudesta tiedä millasta pahimmillaan, mut alku ainakin ok. Vettä tulee kuuroina max muutaman kerran päivässä. Joitain käytännön ongelmia voi tietty tulla esim. puistoissa jossa auto voi helposti jäädä mutaan kiinni. Riippuu tietenkin myös siitä mitä siellä aikoo tehdä, et onko minkän verran haittaa.
Elämä laajenee tai kutistuu oman rohkeutemme mukaan.
(Anais Nin)

RoopeM

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #44 : 13.01.2010, 18:15:04 »
Moikka!
Kuun lopussa lähtö Keniaan. Pohdin vain että tarvitseekohan passikuvia mukaan? Kun niitä aina joskus viisumien yhteydessä kysellään... Help?

*Pantai*

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 14.01.2010, 15:46:15 »
Moikka!
Kuun lopussa lähtö Keniaan. Pohdin vain että tarvitseekohan passikuvia mukaan? Kun niitä aina joskus viisumien yhteydessä kysellään... Help?

Itse en tarvinnut, muistaakseni viisumia hakiessa tiskillä oli kamera.. lentokentästä kyse siis. En kyllä muista miten Kenian ja Ugandan rajalla bussilla tultaessa toimittiin, olisko siinä tarvinnu kuvan.
Ehkä niitä ei todellakaan kiinnosta mikään "väliaikainen pysäköinti kielletty"-kyltti!

habari

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 02.02.2010, 11:42:33 »
Kun hommaa Keniaan single journey visan 25USD, niin olen kuullut että jos käy tansaniassa tai ugandassa ja tulee takasin keniaa, visaa ei tarvi maksaa uudestaa (jos aika sallii)? Vaikka on siis single, mutta näitä East-African Community juttuja? Kellään kokemuksia?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 02.02.2010, 14:55:49 »
Kun hommaa Keniaan single journey visan 25USD, niin olen kuullut että jos käy tansaniassa tai ugandassa ja tulee takasin keniaa, visaa ei tarvi maksaa uudestaa (jos aika sallii)? Vaikka on siis single, mutta näitä East-African Community juttuja? Kellään kokemuksia?

Viisumi on 3kk voimassa, ja sina aikana voi todellakin piipahtaa Tansaniassa tai Ugandassa. Jos lahdet pois ita-Afrikan alueelta, niin joudut periaatteessa maksamaan uudesta viisumista. Menin Keniasta Ugandaan ja sielta Rwandaan, ja palatessani jouduin ostamaan uuden Ugandan viisumin, mutta Kenian rajalla eivat huomanneet, etta olin piipahtanut Rwandan puolella, enka joutunut maksamaan uutta. Mutta periaatteessa olisi pitanyt maksaa, koska lahdin sallittua aluetta pidemmalle.

Ugandassa ja Tansaniassa on tietysti myos sama kaytanto- yhdella maksulla voi kulkea edestakaisin ita-Afrikan alueella sen kolme kuukautta.
She rides rollercoasters but never screams

habari

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 02.02.2010, 17:11:58 »
Loistavaa, noihin viisumeihin kun saa menemään aika paljon rahaa tuolla. Paljon kiitoksia :)