Hejsan hopsan,
ladotaan tähän nyt sitten kaikki kysymykset jotka ovat paluun jälkeen pyörineet mielessä (vietin kesän Uudessa-Seelannissa).
I.Haluan muuttaa Uuteen-Seelantiin väliaikaisesti, ja W&H-viisumi on suunnitelmissa. Olen siitä vähän omalaatuinen reissaaja että tykkään asettua yhteen paikkaan pidemmäksi aikaa, tasaisin väliajoin maisemaa vaihdellen sensijaan että menisin Nuuskamuikkus-tyylillä pitkin poikin. Asumisjärjestelyt ja sensellaiset eivät tuota ongelmia, mutta haluaisin sisäyttää vuoteen jotain akateemistakin. Yliopisto ei tule kysymykseenkään (liian kallis, liian pitkä opiskeluaika) - mitä muuta vaihtoehtoja löytyy? Järjestetäänkö sielläpäin minkään alan kursseja (olen aika moniruokainen) jotka ovat lyhyempikestoisia eivätkä kukkarolle ihan älyttömän raskaita?
II.Työnteosta: oletteko noudattaneet sitä kolmen kuukauden sääntöä (vai pystyykö sitä edes kiertämään)? Onko kukaan siirtynyt W&H-viisumilta suoraan työviisumille jos paikka on löytynyt (onko tämmöinen edes mahdollista, täytyykö pompata Ausseihin anomaan sitä)? Minkä alan duuneja isoista kaupungeista löytyy?
III. Olin vaihtarina '05 opiskelijaviisumilla, ei kai tämä vaikuta W&H-viisumin saamiseen?
IV. Paljonkos meitä suomalaisia asustelee Wellingtonissa? Olisi mielenkiintoista jutella samanhenkisten ihmisten kanssa jotka jo ovat sinne päässeet. Työnteosta, kulttuurista, Wellingtonin yöelämästä, musiikkiskenestä, extremeurheilusta ja pomppimisesta muualla, jatkosuunnitelmista, yleisestä vitutuksesta immigrationin kanssa...
V. Elämiskulut kaupungissa, mikä lienee meno/tulo-suhde (mikäli siis töissä käyt)?
Tossa kai noi tämän hetken oleelliset, eiköhän tässä lisää pohdittavaa jossain vaiheessa ilmene. Tackar.