Uusi-seelanti?

(Luettu 266093 kertaa)

lip-pe

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #60 : 23.02.2006, 16:23:32 »
Hmm, kieltämättä WH-viisumissa olisi jonkinlaista turvaa sitten tarpeen vaatiessa tehdä muutakin työtä kuin lastenhoitoa. Enhän todellisuudessa tiedä miten jaksan samassa perheessä aikaa viettää. Jos sukset menisi ristiin, voisin yrittää hommailla jotain muuta.

Tarkoitus olisi kuitenkin vähintään puolisen vuotta olla perheessä, joten jonkinlaista lainkiertoa olisi WH-viisuminkin kanssa luvassa.  :D Eikös 3kk ole max. aika samalla työnantajalla? Kaiken kaikkiaan puolesta vuodesta vajaaseen vuoteen voisin ulkomailla viettää. Alunperin ajattelin australiaa, mutta kun noin kiinnostava perhe ilmaantui, niin harkitsen vakavasti seelantia.

Ilmat lienevät "ihan okeit" myös seelannissa, hintataso alhaalla ja erilainen kulttuuri tiedossa. Ja liftauskin ilmeisesti sitten helpompaa.  :D  Täytyy miettiä..

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #61 : 23.02.2006, 17:39:39 »
Joo, kylla kai Uudessa-Seelannissakin on se 3 kk rajoitus, mutta kylla kai monet on kauemminkin jossain tyopaikoissa erityisesti, jos palkka maksetaan pimeena. Suosittelen kavasemista Ausseissakin, kun sinne pain maapalloa menet.

lip-pe

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #62 : 18.03.2006, 15:04:27 »
Perhe jonka kanssa oon ollu yhteydessä ja heidän entinen aupairinsa ovat saaneet mut melko hyvin vakuuttumaan että haluan nyt sitten kesäkuussa lähteä Uuteen-Seelantiin.  :P  Onnetonta on kyllä lentojen metsästäminen kun vaihtoehtoja on miljoona erilaista

Lähettelin niin kilroylle, stalle kuin intiakeskuksellekin (en edes muista minnehän muualle vielä :shock: ) tarjouspyyntöjä, mutta kun eivät vastaa niin ei sitten.  :x  Olis ollu niin helppo vertailla. Täältä foorumilta katellu miten muut on tehny. Esim. Cathay Pasific (lontoo-auckland) vaikuttaa hyvältä, mutta kyllä noille haluamilleni päiville loppujen lopuks reilu 1100 euroa tulisi hinnaksi. Siihen kun vielä päälle hki-lontoo lennot niin aika perushinta, tuntuu että samalla hinnalla saisi jos vain marssisi tuohon lähimatkatoimistoon.

Jotain kuumint hottii tarjouksia oli tosin Cathay Pasificin sivuilla, mutta en aivan ymmärrä onko nämä siis one-way, ja voinko lentää takaisin vielä ensi helmikuussa? Ehkä blondi, ehkä en..
 http://www.cathaypacific.com/uk/offers/online/0,,42047-120453-136316.html?WAcampid=LON_OFFERS_LONAU389BZ2019&WAemail=HOME

Joka tapauksessa vielä bonusta olis pystyä muuttamaan paluupäivää jälkikäteen, tuollaisissa tarjouksissa se yleensä ei onnistu. Lisäksi kun olen lähdössä kuitenkin noin puoleksi vuodeksi sinne, en tiedä riittääkö 25kilon pakaasit mun tavaroille, vai pitäiskö lentää (kalliimmalla) jenkkilän kautta.

Varmaan nämä vaateet tässä karisee kun paniikki lentojen buukkaamiseksi nousee..  :? O-ou.

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #63 : 19.03.2006, 10:28:01 »
Oletko katsellut maailmanympärimatkatarjouksia? 1100 euroa kuulostaa mielestäni vähän kovalta hinnalta Lontoo-Auckland-lennoille. RTW-lipuilla pääsee yleensä siirtämään lentojen päiviäkin. Nopeasti katsoin vielä, että Qantasilla näytti saavan halvimmillaan liput 634 punnalla, kun lähtö on joskus kesäkuussa ja paluu helmikuussa. Muutokset noissa lipuissa maksavat ilmeisesti 50 puntaa.

Niin, tuo Cathay Pacificin tarjous on ilmeisesti menopaluu ja viipyä voi max. vuoden, joten kannattaa etsiä löytyisikö sieltä vielä halpoja lentoja

emma_fine

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - emma_fine1@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Uusi-seelanti?
« Vastaus #64 : 19.03.2006, 11:24:13 »
Täällä oli jo mainittu working holiday-viisumi, joten laitan kysymykseni tänne... Kumpi olisi mielestänne parempi vaihtoehto, Australia vai Uusi-Seelanti? Kummassa maassa on halvempaa tai kummassa saa paremmin töitä? Australiasta olen lukenut, että saa farmitöitä helposti, mutta onko sama Uudessa-Seelannissa? Millaisia töitä ja miten pitkään olette tehneet, jos olette olleet tuolla viisumilla?
"ja minä tiedän, että ainoa kotini
on jyrisevä asemahalli
juuri ennen pikajunan lähtöä..."
-Mika Waltari

lip-pe

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #65 : 27.03.2006, 13:30:25 »
Jep akk, qantasilla oli hyvä tajous tuo reiluun 600puntaan aucklandiin, mutta tietysti tarjous loppui eilen. Nyt kun katselin sivuja niin yli 1000 puntaa, prkl.. :x Hitaasta päästä kärsii koko lompakko. No, etsintä jatkuu. Lontoo-Auckland -lentoja olen katsellut, mutta niissä on se probleemi että usein pitäisi sitten soitella brittinumeroihin jos haluaa varata. Kaikkialla kun nettivaraus ei onnistu. Hirvittää nuo puheluhinnat.

Täällä mielestäni myös ihan hyviä tajouksia, tuota Malaysian Airlinesin tarjousta katselin. Mihin lie pitäisi telephounata. http://www.cheapflights.co.uk/flights/Auckland/Heathrow/

Luulen että maailmanympärykset on yli mun budjetin. En voi kuitenkaan kieltää etteivät houkuttelisi, suhteessa siinä saisi niin paljon enemmän rahoilleen vastinetta.

Ilmeisesti minulle on nyt myönnetty tuo elektrooninen viisumi (Working holiday).  :D  Mutta miten ihmeessä se kuuluu maksaa? Eivät ole mitään vaateita tilinumeroineen päivineen lähettäneet, niin kuin odotin. Mitähän en taas ole huomannut.. :shock:

lip-pe

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #66 : 04.04.2006, 11:37:36 »
No niin, kun vähän kaivaa niin löytää..:roll: Ilmaiseksi taitaa suomineito saada NZ viisumin.  8)

http://www.immigration.govt.nz/NR/rdonlyres/00B58004-04AB-46C6-B32B-5CE91FBA979A/0/1028.pdf

Hyvä juttu säästää jossain, koska alan lannistua tässä lentojen haussa. Kilroy ja statravels tarjoaa molemmat yli 1300 euron  :shock:  :shock:  lentopakettia, kun OZ-stoppia reissuuni kanssa havittelin.  AU!

Onneksi viisumin puolesta asia on hoidossa, ja tuolla itsetulostetulla A4:lla, kummallista kyllä, pääsen maahan. Aikaa ja vaivaa viisumin hankintaan kului ehkä 20minuuttia internetissä näpyttelyyn. Kaikki tarinat passin lähettelystä, leimojen/tarrojen hankkimisesta, maksujen maksamisesta, terveystodistusten hankkimisesta.. Mitäs ne oli?  :shock:

lip-pe

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #67 : 19.07.2006, 04:50:17 »
Hei! Kaksi viikkoa elamaa takana Taurangassa, NZ:ssa. Suomalaisin silmin keskitalvi ei kovin hyytava ole, muutoinkin elama sujuu. Uusia kontakteja haen koko ajan, joten laittakaa sahkopostia ilman muuta jos reissaatte taalla pain ([email protected]). Suunnitelmien mukaan olen Taurangassa tammikuuhun. Sen jalkeen varmaankin etelasaarelle kiertelemaan.. Hitto, upeaa olla taalla vihdoin!  :D  :D

Nenya

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - nenya_87@hotmail.com
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #68 : 24.07.2006, 16:37:05 »
Itse odottelen jo kuumeisesti lähtöä loppu vuodeksi Uuteen-Seelantiin, lentoliput on varattu elokuun lopulle (meno-paluu n. 1400 euroa):)
  Kiinnostaisi tietää, minkälaisia rokotuksia Uuteen-Seelantiin matkustaneet ovat ottaneet? Itse luin netistä, ettei sinne tarvitse ottaa mitään erityisiä rokotuksia, sillä tartuntavaaraa ei ole. Miten siis on, tarvitsenko rokotuksia?
Home is behind, the world ahead,
And there are many paths to tread.
Trough shadows to the edge of night,
Until the stars are all alight.
Then world behind and home ahead...

By J.R.R.Tolkien

allika

• Himoreissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #69 : 24.07.2006, 23:45:58 »
Kuin myös, matkajalkaa vipattaa  :)
Laskeutuminen Aucklandiin marraskuussa, reissuun lähtö muutaman mutkan kautta jo syyskuussa. WH -viisumilla aiomme siippani kanssa viipyä maassa määrittelemättömän ajan, enintään tietysti 12 kuukautta. Työpäivät sujuvat mukavasti Pallontallaajien ja Backbackerboardin välillä surffaillessa.

Nenya, minä en ainakaan ole kuullut, että mitkään erityiset rokotukset olisivat tarpeen. Voit tietysti ennen matkaa tarkistaa, että perusrokotuksesi kuten tetatus (jäykkäkouristus) on edelleen voimassa. Terveyskeskuksesta voi kysyä lisätietoja. Kansanterveyslaitos on toimittanut  Matkailijan terveysoppaan, jossa yksityiskohtaisempaa tietoa terveysasioista matkalla ja matkaa suunnitellessa.

Opalia

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #70 : 26.07.2006, 16:31:16 »
Sinne! Sinne!

Reissuun 8.9. ja Aucklandiin laskeutuminen 24.9.! Käydään menomatkalla jenkeissä...

Liput maksettu, WH-viisumi hoidettu, vakuutukset kunnossa, pientä sälää vielä tekemättä, mutta kyllähän tässä vielä ehtii.

Liput hankittiin STA:n kautta, lentopassilla 1715€/hlö, kuusi lentoa (Helsinki-Lontoo, Lontoo-Los Angeles, San Francisco-Auckland, Christchurch-Tongatapu, Tongatapu-Lontoo, Lontoo-Helsinki) ja 9kk reissussa.

Katotaa kui äijäin käy!

- Opalia
enossa olevaa ohjelmistoa: HEL-LHR-LAX-SFO-AKL-BUE-AKL-???

arien

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #71 : 26.07.2006, 18:13:24 »
Wellingtoniin helmikuun alusta lähtien kolmeks vuodeks opiskelemaan! \o/

Muusa

• Aloittelija
    • Profiili
autonvuokrauksesta
« Vastaus #72 : 05.09.2006, 10:05:10 »
Lähetään 2 pv. joulukuuta Uuteen-Seelantiin, jossa reissausta n. 3,5 viikkoa. Se on sesonkiaikaa eli kandeeko vuokra-auto buukata jo nyt netissä? Mitkä firmat edullisimpia? Entä majoitus ja sen buukaus etukäteen? Ajattelin et backpackersit halvimpii...

Entä mitä ajattelette, kannattaako vuokrata auto koko maassaolon ajalle, vai onko autosta joskus jopa haittaa? Joku sanoi että eteläsaarella vuoristoiset tiet vie paljon aikaa autolla liikkuessa, mutta eikö lentäminenkin ole kallista ja minne sen vuokra-auton sit pistää? Eli suositteletteko vuokraan saman auton koko ajaks vai lyhyemmäs aikaa ja kattoo miten matka edistyy? Kääk, kunpa tietäs....  :?

Vinkkejä siis autollakulkemisesta nz:ssa saa antaa! kiitos  :)

petska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #73 : 05.09.2006, 12:47:04 »
Auton vuokraaminen on melko kallista verrattuna vaikkapa bussiin, jos matkustaa yksin. Itse liftasin aika paljon, kannattaa kokeilla rohkeasti, ehkä maailman helpoin maa siihen.

Monet ostaa auton kun saapuu maahan ja myy poistuessaan, mutta kolme viikkoa on siihen aivan liian lyhyt aika. Siksi suosittelenkin, että tsekkaatte hostellien ilmoitustaulut, jossa auton omistajat tarjoavat kyytejä jaetun bensan hinnalla. Tämä on todella yleista ja helppoa ja halpaa.

Majoitusta en buukannut koskaan etukäteen, aina löytyi tilaa jostain hostellista.

Hauskaa matkaa! NZ on hienoin "länsimaa" jossa olen käynyt.

ABCD

• Aloittelija
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #74 : 17.09.2006, 00:16:45 »
Minkälaisissa työpaikoissa olette olleet NZ:ssa? Onko palkka millainen? Suunnitelmissa olisi mennä muutamaksi kuukaudeksi ensin Uuteen-Seelantiin töihin ja sieltä esim. Fidzille, niin miten tällainen reissu helpoiten onnistuu, vinkkejä?

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #75 : 19.09.2006, 19:24:04 »
Itse en tyoskennellyt Uudessa-Seelannissa, mutta poikaystavani poimi siella kiweja ja oli hiihtokeskuksessa hissipoikana. Sen lisaksi myos teki jotain sekalaisia farmitoita. Palkat ovat yleensa huonommat kuin Australiassa.

ABCD

• Aloittelija
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #76 : 20.09.2006, 00:06:21 »
Miten on, saako 17 vuotias tehdä töitä ihan laillisesti Uudessa - Seelannissa? Siis ihan jotain hedelmien poimimista tms. Yritin etsiä vastausta jo täältä internetin ihmeellisestä maailmasta, mutta toisaalla luki, että vasta 18 v. saa ja toisaalla, että 17 v. saisi... Olisko kellään varmaa tietoa?

z11

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #77 : 01.10.2006, 10:30:13 »
Lainaus
Minkälaisissa työpaikoissa olette olleet NZ:ssa? Onko palkka millainen?

Aucklandissa työskentelin ACNielsenillä haastattelemassa australialaisia kuluttajia puhelimitse. Puhelinhaastattelut ei ehkä mieltä kovin paljoa ylennä, mutta siitä maksettiin muistaakseni vuosi sitten 14  NZ$ tunnilta. Vaihtuvuus tossa firmassa oli melkoinen, joten en yhtään ihmettelisi, vaikka kaikki toimis edelleen samalla tavalla ja uusia koulutettais joka toinen viikko.

Worldwide workers Ak keskustassa välitti meidät sinne ja sieltä sai myös muuten todella hyvää ja ilmaista palvelua - toisin kuin NZ Job Searchissa, joka sijaitsee ACB-hostellijättiläisen tiloissa.

WW:n kautta saatiin vinkki johonkin catering-alan vuokrausfirmaan ja sinne yhteyttä ottamalla oltiin pariin otteeseen Sky Cityssä tarjoilemassa ja blokkaamassa. Siitä sai muistaakseni 12 NZ$. Jotain hajahommia siivoamisesta katugallupiin ja oikolukemiseen tehtiin, kun oltiin tutustuttu oikeisiin ihmisiin. Niistä saatiin muistaakseni pimeänä noin 15 NZ$. Mäkkäriin ois päässy, mutta palkka oli muistaakseni 8-9 NZ$ tunnilta...

Eteläsaarella suojeltiin viinirypäleitä linnuilta ja kiinnitettiin lintuverkkoja kaksi viikkoa 8 tuntia päivässä Blenheimin lähistöllä. Siitä maksettiin muistaakseni 12,5 NZ$.

Eli ei ole huimat nuo palkat tai eivät olleet ainakaan meillä. Johonkin hotelliin oltais päästy kanssa jossain vaiheessa, mutta tais olla silloin jo muita suunnitelmia. Palkka oli sielläkin jotain 10-15 NZ$ paikkeilla. Työkokemusta arvostettiin pätkätöiden osalta huomattavasti enemmän kuin koulutusta. Onnea duunipaikan etsintään!  :)

Henga

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Kokemuksia opiskelusta Uudessa- Seelannissa?
« Vastaus #78 : 07.11.2006, 11:57:04 »
Onko kukaan opiskellut Uudessa- Seelannissa?
Tai onko sellaisia, jotka parhaillaan siellä opiskelee?

Mulla on muutto edessä kahden kuukauden päästä ja hiukan tuntuu, et jänskättäis  :roll:  
jos on kokemuksia niin mielellään niitä luen.
Kiitos jo etukäteen!

Herttanen

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/herttainen
Uusi-seelanti?
« Vastaus #79 : 11.11.2006, 23:22:25 »
heips!

Tääl ois kans yks , joka olis kiinnostunut opiskelusta Uudes-Seelannissa. :D
voiko Uuudessa-Seelannissa opiskella arkkitehtuuria? ja jos voi, niin missä?

Aikaisin liikkeellä, sillä oon vasta lukion tokalla ja arkkitehti opinnot siintää kaukana unelmissa..hihihi :D

mut jos joltain tietoo löytyy, niin kerrothan myös minulle? :)
kiitos jo etukäteen!

"joskus mä pääsen vielä Uuteen-Seelantiin...." :D
quot;When life has gotten too serious we need to laugh, when we forget to laugh, life becomes too serious"