Eikös sulla ole WH -viisumi Uuteen-Seelantiin? Jos ei, niin sulla kävi munkki.
Minulla on rehellinen 30-kuukauden Work Visa. Tässä vain kävi niin onnettomasti, että hukkasin passini ja samalla sen visan. Tästä sopasta pitäisi kirjoittaa kunnon raportti paremmalla ajalla, mutta Australiasta sitten lähdettiin uuden asiakirjan hakuun. Se on tosiaan oma tarinansa, kirjoitan sen vielä tänne.
Ilman papereita ei tietenkään voi matkustaa, niin olin Canberrasta myönnetyllä vaaleanpunaisella väliaikaispassilla liikenteessä. Sitä tietenkin ihmeteltiin ties missä, mutta sitten lopulta Christchurchin immigration-nainen enää vastassa. Päätin kertoa totuuden, koska tiesin olevani laillisilla asioilla.
Siinä sitten vähän juteltiin ja kerroin minulla olevan kyllä visan. Hän tokaisi siihen, että eihän tässä mitään visaa ole. Suomessa menee välillä hermot ihmisten tyhmyyteen, ulkomailla ei koskaan. Kerroin naiselle, että eihän sitä visa labelia voi tässä olla, koska se on kadonnut ja tulin tänne hakemaan uuden.
Sitten hän murisi jotain ja leimasi passin kyllästyneesti. Missään vaiheessa mitään ei tarkistettu tietokoneelta eikä se olisi auttanutkaan mitään, koska väliaikaispassin numero ei täsmää mihinkään.
EDIT:
Olen jo ollut yhteydessä NZ Immigrationiin mistä saisi sen labelin uuteen passiin. Ei ole mikään ongelma, kunhan täyttää aika pitkän kaavakkeen. Aina asiat järjestyy