Uusi-seelanti?

(Luettu 214919 kertaa)

Rumarko

• Vieras
Uusi-seelanti?
« Vastaus #40 : 09.02.2005, 12:08:37 »

Rahanvaihtoa

• Vieras
Lähellä mutta kaukana
« Vastaus #41 : 09.02.2005, 19:54:09 »

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: heips!
« Vastaus #42 : 21.03.2005, 13:32:18 »
Lainaus käyttäjältä: "miinaliina"
kiitos vastauksista!
Olen pohtinut että jos vuorais auton ja kiertelisi pohjois-saarta. Fidzillä oli tarkoitus lentää johonkin paratiisi saarelle :D  
Tietääkö kukaan mitään autoilusta sielläpäin??
(siis uudessa-seelannissa)

Tata suunnitelmaa (NZ) suosittelen ehdottomasti, itse tein aikalailla saman noin vuosi sitten. Rotoruaan kannattaa menna ja ottaa bikinit mukaan, paaset mutakylpyyn.

Aucklandin tosiaan nakee paivassa. Muutenkin kaupungit olivat musta vahan ikavan oloisia, kovin ameriikkalaisia leveinen teineen ja huonohkoine kavelymahdollisuuksineen. Mutta maisemat ja lampaat, kylla, ja luonto. Ja ihmiset on kovin mukavia.

Alaka unohda maistaa paikallisten Lapin Kultaa, Lion Redia. Loistava lager. Panimo on Aucklandissa, kierroksia jarjestetaan paivittain ja jos opas kysyy oletko opiskelija, ala vastaa ei koska se ei huoli sita vastaukseksi. :)

Pysy poissa pubeista kun All Blacks pelaa. Ellet halua tavata rugbyn pelaajia. :)
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

rekkuli

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #43 : 12.07.2005, 20:57:55 »
Millaset sääolot on Aucklandin suunnalla? Onko talvisin lämmintä vai? Suunnittelen vaihtoon lähtöä ja aucklandin yliopisto tarjoaisi omaa alaani...

BlueZ

• Reissaajaguru
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #44 : 14.07.2005, 23:23:26 »
Uuteen Seelantiin varattu lento Singaporesta marraskuun loppuun! 3-4 viikkoa ehdin siellä pyörähdellä ja sitten Australiaan. Toiveena kokea nuo jäätiköt, rannikkoratsastukset, delfiiniuinnit ja koskenlaskut. Voi olla ettei tuo aika riitä koko maan koluamiseen, mutta parempi tuokin kuin ei mitään.

Hitsi, olisikin upeaa löytää porukka, vuokrata auto ja kiertää sillä! Minulla ei vaan ole ajokorttia :)

Aina ajattelin että NZ on kalliimpi kuin OZ, joten hyviähän uutisia täältä löytyi! Eli millä päiväbudjetilla pärjää?

8 viikkoa lähtöön, 20 viikkoa Uuteen Seelantiin.  8)
i]"I feel at home here / in the middle of nowhere." - Kings of Convenience: Summer on the Westhill [/i]

henriiiii

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Amazing!
« Vastaus #45 : 16.07.2005, 15:22:48 »
Todella hieno paikka! Itse kiertelin molemmilla saarilla. Etelä saari on kuitenkin paljon hienompi ja täynnä aktiviteetteja. Jos aiot mennä sinne Suomen kesän aikana niin siellä on talvi ja viileetä. Pääset ainakin snoukkaan hyville lumille jos oot menossa. Siellä on hieman halvempaa kuin Suomessa. Mut älä mee Aucklandiin, ainakaan päivää pitemmäksi aikaa, ehkä tylsin paikka missä oon käynyt.
Suosittelen menemistä NZ:diin vaik vähän maksaakin!
Henri

rekkuli

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #46 : 22.07.2005, 22:56:17 »
missä siellä on kaikkein lämpimintä?

Aucklandista pääsee varmaan aika hyvin katselemaan muuta maata. Siellä ei taida hirveen montaa yliopistoa olla.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: uusi-seelannissa käyty..
« Vastaus #47 : 23.07.2005, 00:25:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Vierailija"
Jos aiot kierrellä ympäriinsä siellä ja asua hostelleissa, kannattaa ehdottomasti hankkia BBH -kortti paikan päällä. Maksaa 40 NZD (n.20 e), mutta maksaa ittensä takaisin n. 10 päivässä. Saat mukaan vihkosen,jossa on suositukset hostelleista. Hinta-laatusuhden uud.-seel.hostelleissa on todella hyvä.

Itse katselin vähän huolestuneena Uuden Seelannin opasta kirjakaupassa. Näytti pahasti siltä, että majoituslaitoksissa ei ole juurikaan yhden hengen huoneita ja jos on, eivät nekään halpoja ole.

Miten on hostelleissa? Onko heillä tarjota yksityishuoneita?

----------------------------------------------------

Mitä tulee Uuden Seelannin matkailumaineesee se lienee kovasti nousemassa.

Daily Telegraph teki lukijoittensa keskuudessa kyselyn viime vuonna ja sen mukaan lukijoiden suosikkikohde oli Uusi-Seelanti. Uusi-Seelanti sai suurimmat tyytyväisyyspisteet siellä käyneiltä.

Tutkimus ei tosin tehty tavallisen kadun tallaajan keskuudessa. Kyselylomake oli lähetetty Daily Telegraphin lukijoiden kermalle. Piti matkustaa useampi kerta vuodessa ja piti käyttää matkustamiseen muistaakseni joku 5000+ euroa/matka. Toimittaja sitten kirjoitteli läpi artikkelin we sitä ja tätä ja our sitä ja tätä. Hepposesti oli yleistetty eliitin mielipiteet koko lukijakuntaan.

Ruby

• Aloittelija
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #48 : 16.10.2005, 19:56:14 »
Olen aivan vakavissani miettinyt, että kahden vuoden sisällä lähtisin Uuteen Seelantiin 3 kuukaudeksi- puoleksi vuodeksi. Sinä aikana olisin osan aikaa töissä ja osan aikaa käyttäisin ihan vain matkustamiseen. Minulla on Aucklannissa kaveri, joten se helpottaisi joitakin asioita.
Uusi Seelanti on ollut unelmani todella pitkään ja nyt tuntuu hyvältä, että olen tehnyt päätöksen lähdöstäni sinne. Erityisesti minua kiinnostaa Eteläsaari, josta olen kuullut paljon hyvää.
Nyt vain säästämään ja keräämään tietoa.
hy should i clean up my room, when world is such a mess?

Sanna80

• Tosireissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #49 : 17.10.2005, 08:58:15 »
Lainaus käyttäjältä: "rekkuli"
missä siellä on kaikkein lämpimintä?

Aucklandista pääsee varmaan aika hyvin katselemaan muuta maata. Siellä ei taida hirveen montaa yliopistoa olla.

Etelä-saaren pohjoispuolella on kaikista lämpimintä, mutta ei mitään lämmintä talvella...

Yliopistoja siellä on ainakin neljässä suurimmassa kaupungissa eli Aucklandissa, Wellingtonissa, Christchurchissa ja Dunedissa.. Itse olin jälkimmäisessä puoli vuotta.. Ihan kiva paikka, paljon harrastusmahdollisuuksia yms., mutta eihän se yliopisto sellaista ole ku täällä Suomessa.  :D

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #50 : 17.10.2005, 13:40:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Sanna80"
Etelä-saaren pohjoispuolella on kaikista lämpimintä, mutta ei mitään lämmintä talvella...

Pohjoissaarella on kai kuitenkin keskimäärin lämpimämpää kuin Eteläsaarella. Erityisesti Northlandissa (Aucklandin pohjoispuolella) talvet ovat leudompia. En tosin tiedä kuinka suuret erot ovat. Nelson (Eteläsaaren pohjoisosassa) on ainakin mainosten mukaan Uuden-Seelannin aurinkoisin paikka.
Lainaus käyttäjältä: "Sanna80"
Yliopistoja siellä on ainakin neljässä suurimmassa kaupungissa eli Aucklandissa, Wellingtonissa, Christchurchissa ja Dunedissa..
Hamiltonissa ja Palmerston Northissa on kanssa.

wertty

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - tiia-eskelinen@luukku.com
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #51 : 17.10.2005, 14:12:02 »
http://www.newzealand.com/travel/

sieltä löytyy niin majoituksesta kuin aktiviteeteista kuin liikkumisesta kuin nähtävyyksistä kuin LOTR:sta.... on  paljon tietoo...

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #52 : 19.10.2005, 18:39:12 »
Onko kellään kokemuksia tästä firmasta? Toimiiko homma ja onko niiden bussit jotain hirveitä bailubusseja?

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #53 : 20.10.2005, 10:45:04 »
Olin helmikuun Uudessa-Seelannissa ja katselin myös itse noita bussivaihtoehtoja. Mielestäni tuo Magic oli suhteellisen kallis vaihtoehto. Käsittääkseni Magic ei ole niin bailubussin maineessa kuin innokkaita juuri teini-iän ylittäneitä täynnä oleva Kiwi Experience.  :) Ei ole kokemusta Magicista, mutta en ole mitään pahaakaan siitä kuullut.

Hinnoiltaan edullinen, mutta vähemmän tunnettu vaihtoehto eteläsaarelle on Atomic Shuttle bus. Käytin sitä eteläsaarella.
http://www.atomictravel.co.nz/

InterCity Coachlinelläkin on joskus hyviä tarjouksia. Sain matkat pohjoissaarella todella edullisella ostaessani liput yksitellen.

Katso myös muita vaihtoehtoja esim. täältä:
http://www.bugpacific.com/transport/busnz.html

mige32

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - mige32@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Uusi-seelanti?
« Vastaus #54 : 21.10.2005, 06:30:37 »
Ei sattus ketaan suomalaista oleen Aucklandissa talla hetkella? Vois kayda seku bissella tai vaikka aivan vaan kahvilla!? alkaa valilla tuo saksalaisten seura kyllastyttaan :D

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Uusi-seelanti?
« Vastaus #55 : 25.10.2005, 08:30:30 »
Lainaus käyttäjältä: "akk"
Nelson (Eteläsaaren pohjoisosassa) on ainakin mainosten mukaan Uuden-Seelannin aurinkoisin paikka.

'meidän' Taurangan puhutaan olevan toinen aurinkoisimmita kaupungista... mutta sen todenperäisyydestä en ole varma :roll:  marlborough'n alue eteläsaaren pohjoisosassa on tosi lämmintä aluetta kokonaan kesäisin, siihen nähden misse se sijaaitsee.

olipa tosi kiva nähdä että tämäki keskustelu on jatkunu näin pitkän ajan jälkeen, sillä Kiwiland on aivan mahtava!!!! eipä ole tullu palloiltua täällä yli vuoteen...
I'll always love my home, it's California ;-)

lip-pe

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #56 : 21.02.2006, 21:09:49 »
au-pairiksi pystyisin ehkä uuteen-seelantiin, taurangaan lähtemään kesä-heinäkuun vaihteessa.

ihan ensimmäisenä kysyisin, kuinka pitkälle pötkii 150 rahayksiköllä viikossa, jos normaalieloa elelee ja ruoka ja katto pään päälle tarjotaan? lentoliput sinänsä ovat  jo niin kalliit että hieman kirpaisisi lähteä. jollei rahaa tarvitsisi huomioida, saattaisin lähteä jopa kirkuen ja tukka putkella..  :?

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #57 : 23.02.2006, 14:34:17 »
Kylla 150 (NZD vai Euro?) pitaisi parjata ihan hyvin, kun ei ruoasta ja majoituksesta tarvi maksaa. Riippuu tietysti harrastuksistasi ja siita kuinka paljon aiot kierrella maata. Onko tuo 150 siis palkkasi viikossa? Suosittelen kuitenkin ottamaan mukaan enemman kayttorahaa, niin voi tehda enemman kaikenlaista, Uudessa-Seelannissa on niin paljon nahtavaa ja tekemista.

Oletko muuten menossa WH-viisumilla?

lip-pe

• Reissaaja
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #58 : 23.02.2006, 15:04:10 »
Kyllä, viikottaiseksi palkaksi tarjottiin tuota 150 dollaria, mikä ilmeisesti on 80 euroa suurin piirtein.

Varmasti kaikki menee mikä tuleekin, mutta siihen olen myös rahaa keräämällä varautunut. Kuitenkaan opiskelijana en ihan hirveitä summia haluais jäädä miinukselle. Reissun jälkeenkin pitäis jollain elää. Voinko yltiö-ahneelta näyttämättä pyytää perhettä maksamaan esim puolet lennoista tai muita kuluja? Riskinä on vain, että valitsevat jonkun muun.  :o

Hepatiitti-rokotukset ajattelin ottaa, samoin vakuutukset ja viisumi vie rahaa, joten jotain kyllä voisin kysäistä perhettä maksamaan. Sanoivat perheessä, että helpoin tapa on ottaa "holiday visa, and not tell you're working"  :D  Eli se siitä uusiseelantilaisten äärimmäisestä rehellisyydestä.

Joka tapauksessa, täytyy kysellä saisiko autoa käyttöön/onko mulla mahdollisuutta lomaan. Mielellään kiertelisin pikkuisen ympärilleni, jos rahaa riittää. Oma juttunsa onkin viel tuo ajokorttihomma, kun osa sanoo ettei kansainvälistä tarvi, osan mielestä ehdottomasti.

Jos muuten on hyviä kysymyksiä, mitä uusiseelantilais-perheeltä kannattaa tiedustella, otan ilolla vastaan. Mieleen ei varmasti kaikki ole tullut.

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Uusi-seelanti?
« Vastaus #59 : 23.02.2006, 15:34:33 »
Jos otat WH-viisumin voit tehda monenlaista tyota ja voit olla maassa vuoden. Suosittelen. Tarpeen tullen voit tehda jotain muuta tyota, jos ei kaikki sujukaan hyvin ja tyoskennalla voit ihan laillisesti. :D Kuinka kauan aiot olla siella?

Muuten aika monet tuntemani ihmiset ovat matkanneet Uudessa-Seelannissa liftaten, mika voisi olla sinullekin edullinen tapa kierrella paikkoja.