Kokemuksia Air Asiasta?

(Luettu 186732 kertaa)

josebud

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Kokemuksia Air Asiasta?
« Vastaus #380 : 20.01.2013, 14:23:09 »
Täällä mäkin tuota baggage chargea ihmettelen. Olen ostamassa lentoa Balilta Seouliin ja tuo matkalaukkumaksu peritään ilmeisesti kahdesti... Eli siis mun laukku ei siirry automaattisesi siihen Seoulin koneeseen Kuala Lumpurissa, ja täytyy chekata uudestaan sisään??

ojala

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #381 : 20.01.2013, 18:33:44 »
Täällä mäkin tuota baggage chargea ihmettelen. Olen ostamassa lentoa Balilta Seouliin ja tuo matkalaukkumaksu peritään ilmeisesti kahdesti... Eli siis mun laukku ei siirry automaattisesi siihen Seoulin koneeseen Kuala Lumpurissa, ja täytyy chekata uudestaan sisään??

Air Asia myy yksittäisiä lentoja, A->B, eli jos lennät A->B->C niin se on kaksi erillistä lentoa kaikkinensa.

Lensimme nyt joulu-tammikuussa useamman lennon Aasiassa Air Asialla eikä hommassa ollut oikeastaan mitään valittamista.  Hot Seat-paikat ovat sen verran halpoja että jos lisätila kiinnostaa, kannattaa ottaa.  Matkatavaroiden painoa voi helposti muuttaa myös matkan edetessä kun tietää mitä laukku eri legeillä painaa.

KL:n LCCT on tietysti oma härdellinsä mutta ei se niin paha loppuen lopuksi ole.

thmy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #382 : 24.02.2013, 18:24:33 »
Olen lentämässä Finnairilla Chongqingiin ja jatkamassa siitä bangkokiin Air Asian lennolla. Mietin, että miten tuo matkatavaroiden siirto onnistuu Fiinnairin koneesta Chongqingin koneeseen.

Ilmeisesti Suomen päässä en voi selvittää matkatavaroita suoraan Bangkokiin vaan pitää ottaa laukku ulos Chongqingissä ja tehdä lähtöselvitys uudestaan, mutta tarvitseeko minun poistua kansainväliseltä alueelta vai ei ? Jos poistun niin 1-entry viisumini menee siinä ja joudun hommaamaan uuden viisumin Bangkokista.

Pääsin siirtymään Air Asian lennolle helposti ja kamat tosiaan piti ottaa ruumasta pois, mutta koskaa ruuhkaa ei check-in tiskillä ollut välilasku sujui aika ongelmitta.

Kaverini tulivat samaa reittiä takaisin ilman viisumia ja olivat lentokenttähotellissa tuon vajaa 24 tuntia eivätkä tarvinneet viisumeja ollenkaan, joten tämäkin onnistuu.

nipsuli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #383 : 06.05.2013, 21:12:54 »
Semmonen kysymys, että onko mitään kokemusta, miten nuo Air Asian hinnat muuttuvat ajan kanssa? Pitäisi ostaa lennot bangkok-denpasar kesä-elokuu, uskaltaako odotella jos hinnat laskisi vai kannattaako ostaa nyt heti? Aika tyyristä oli, 255€ suorat lennot.

Olbe

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #384 : 07.05.2013, 07:00:32 »
Semmonen kysymys, että onko mitään kokemusta, miten nuo Air Asian hinnat muuttuvat ajan kanssa? Pitäisi ostaa lennot bangkok-denpasar kesä-elokuu, uskaltaako odotella jos hinnat laskisi vai kannattaako ostaa nyt heti? Aika tyyristä oli, 255€ suorat lennot.
No uskoisin että ennen kesä-heinä ei ainakaan tarjouksia tule, esim tänään spostiin tulleessa Air Asian tarjouskirjeessä oli : Book from 6 - 12 May 2013   Travel from 1 Aug - 15 Dec 2013,,,, Mulla ylihuomenna CRK-HKG lento mikä maksoi helmikuussa ostettaessa 22€, tänään jos sen ostais 120€

nipsuli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #385 : 09.05.2013, 00:15:40 »
Äääh.... Nyt mulla tuli sellainen olo että onko edes järkeä lähteä koko Indonesiaan kun lentoliput maksaa lähemmäs 300€.

Saako Thaimaassa seitsemän viikkoa kulumaan sadekaudella?

Lissukka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #386 : 09.05.2013, 05:07:07 »
Äääh.... Nyt mulla tuli sellainen olo että onko edes järkeä lähteä koko Indonesiaan kun lentoliput maksaa lähemmäs 300€.

Saako Thaimaassa seitsemän viikkoa kulumaan sadekaudella?

Vähän off topic, mutta jos tuntuu että 7 viikkoa on liian pitkä aika Thaimaassa, niin Malesian itärannikolla ei ole Suomen kesän aikaan sadekautta, eli kannattaa tsekata bussi/lentoyhteydet lähelle Tioman- tai Perhentian-saaria :)
Niistä löytyy täältäkin haulla paljon keskustelua. Myös Malesian Borneolla Suomen kesä on hyvää aikaa reissata.

Blueman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #387 : 09.05.2013, 20:31:31 »

Tietysti lennot paikkaan, jonne Bangkokista ei ole kauheasti lentoja on kalliit.  :P Hinnat eivät yleensä laske lähtöpäivän lähestyessä vaan ne yleensä nousevat.  :-\

Katsele lentoja Singaporen kautta niin hinnat voi olla toiset. Bangkok-Singapore ja Singapore-Denpasar väleillä on paljon lentoja ja hinnat kohtuu hyvin kilpailtuja. Tosin tuossa tulee ylimääräisiä vaihtoja.

Jos haluat nähdä Indonesiaa niin Bali on väärä paikka. Saman koet jos menet vaikka Kanarialle. Singaporesta voi vaikka mieluumin mennä Sumatralle, Sulawedelle tai vaikka Jaavalle jos Indonesia kiinnostaa oikeammin.

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #388 : 29.07.2013, 12:10:44 »
Ite kattelin tänään lentoa Air Asialta Bangkokista Kuala Lumpuriin, mites tää Kuala Lumpurin halpaterminaali, onko ainut bussivaihtoehto vai saako sieltä otettuu taksinkin Pääterminaaliin?

(Vaihtoehdot mun kamojen kanssa oli Air Asia 80euroa tai Malaysia airlines 104e. )

Miten muuten toi lentomukavuus, onkse niinku tasoa ryanair vai norwegian?

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #389 : 29.07.2013, 12:54:46 »
Ite kattelin tänään lentoa Air Asialta Bangkokista Kuala Lumpuriin, mites tää Kuala Lumpurin halpaterminaali, onko ainut bussivaihtoehto vai saako sieltä otettuu taksinkin Pääterminaaliin?

(Vaihtoehdot mun kamojen kanssa oli Air Asia 80euroa tai Malaysia airlines 104e. )

Sellaista bussimatkailua kymppikilsassa. Itse olisin kyllä valinnut 24€ kalliimman vaihtoehdon: MAS on laatuyhtiö, pöperöt lennoilla hyviä ja saapuminen pääterminaaliin vrt. Air Asian läkkipeltilato joka muistuttaa enemmän jonkun kolmannen maailman maan bussiterminaalia kuin lentoasemaa.

jais

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #390 : 29.07.2013, 16:58:04 »

AirAsia lentomukavuus on hyvä ja palvelu toimii (10 lennon kokemuksella) mutta halpis tyyliin pitää ostaa kaikki ylimääräinen. Jos hintaero ei ole kuin 24€ Malaysian ja AirAsian välillä niin menisin Malaysialla. Tietääkseni LCCT ja KLIA terminaalien välillä ei mene bussia vaan pitää mennä taksilla. En yllättyisi jos taksikyyti maksaisi 10€ tai enemmän koska taksit joutuvat kiertämään koko lentokenttäalueen ja aasialaiseen tyyliin turistia ylihinnoitellaan.

yokko

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #391 : 12.08.2013, 04:56:38 »
Kyllä terminaalien väillä kulkee bussi, nonstoppina vielä ja hinta on edullinen,en nyt sitä tähän hätään muista.Mutta kyllä tuolla 24 €:lla ostaa ruokaa Air Asia:lla monellekkin ihmiselle.Mutta kuitenkin jos hinnan erotus tuntuu pieneltä niin sitten Mas:lla.

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #392 : 28.10.2013, 15:31:15 »
Semmosta pohdin, et millanen Air Asia on halpalentoyhtiönä? Ajattelin tossa ostaa ens toukokuuksi Denpasar - Perth lennon. Kokemukset aikaisemmin lowcosteista on lähinnä ryanair ja norwegianilta ja ryanairilla en aijo lentää enää ikinä :D

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #393 : 29.10.2013, 15:21:48 »
Semmosta pohdin, et millanen Air Asia on halpalentoyhtiönä?

Lue tämä ketju alusta loppuun, niin etköhän saa jonkinlaista kuvaa Air Asiasta halpalentoyhtiönä?
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Eev

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #394 : 31.10.2013, 11:21:27 »
Semmosta pohdin, et millanen Air Asia on halpalentoyhtiönä?

Lue tämä ketju alusta loppuun, niin etköhän saa jonkinlaista kuvaa Air Asiasta halpalentoyhtiönä?

Olen lukenut ketjun kyllä.  Ehkä muotoilin kysymykseni väärin, mutta eipä sillä mitään. Sain vastaukseni.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2013, 11:23:46 kirjoittanut Eev »

jazzmaster

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #395 : 07.11.2014, 09:53:51 »
Toimiiko airasian erikseen ostettava delay/cancelation palvelu? Jos joku on peruuttanut lennon niin mielelläni kuulisin kokemuksia siitä?
Ja en tarkoita sitä puolet kalliimpaa flexibilitylippua.

Näytti olevan noin 5€ tuohon minun lentoon se "peruutusjuttu" jos tuolla hinnalla saa oikeasti rahat takas niin ei ole kyllä paha investointi siihen nähden että jää lippu käyttämättä.

Viisumihakemukseen kun pitää laittaa poistumislennotkin ja aikaa itse lentoon on paljon niin suunnitelmat kerkeää muuttua..

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #396 : 23.11.2014, 02:14:51 »
Tulossa tarjous: lennä niin paljon kuin haluat kuukaudessa n. 125 eurolla + VEROT
http://bigstory.ap.org/article/ac1036728f2b4f1f80c7c3242aa31a83/airasia-launch-southeast-asian-air-pass

Verot ja "verot" tietty nostaa summan moninkertaiseksi.

Repe Ruutikallo

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #397 : 23.11.2014, 04:50:19 »
Tulossa tarjous: lennä niin paljon kuin haluat kuukaudessa n. 125 eurolla + VEROT
http://bigstory.ap.org/article/ac1036728f2b4f1f80c7c3242aa31a83/airasia-launch-southeast-asian-air-pass

Verot ja "verot" tietty nostaa summan moninkertaiseksi.

Itse kyllä odotan mielenkiinnolla lisätietoja tästä. Jos ei tuo ole ihan ylettömän rajoitettu muuten niin kyllähän tuossa säästää vaikka kuinka jos miettii että usein ne lennot on jotain $50-100 suuntaansa (plus ne verot) kuitenkin. Jos vaikuttaa fiksulta tapaukselta niin tulen kyllä heittämään jonkinlaisen reissun maihin joita ei ole vielä tullut nähtyä.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #398 : 23.11.2014, 13:31:13 »
Katselin juuri omia varauksia Bangkok-Siam Rep. Vähän riippuu rajoituksista mitä tuohon tarjoukseen tulee, mutta jokunen lento pitää olla, että kannattaa. Tuossakin siis yhden ihmisen lennon osuus 15 euroa.

Flight
2 Guest 1140 THB
Airport Tax 1400 THB
Fuel Surcharge 440 THB
+ Services + VAT+ Fees 1620 THB ( jotain safkoja ja istumapaikkoja)

Rotta_

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #399 : 01.12.2014, 12:09:08 »
Ottaako Air Asia lisämksutta yli 2v lapsen rattaat mukaan, vai pitääkö maksaa "matkatavaroina"? Reitteinä Singapore-Langkawi sekä Penang-Singapore..