Frankfurt Hahn

(Luettu 4232 kertaa)

maatuli

• Aloittelija
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« : 19.03.2006, 19:07:27 »
Ollaan menossa Ryanairilla Hahnin kentälle viettämään n.17 tuntia. tietääkö kukaan onko lentokentän läheisyydessä mitään kauppaa tai miten kaukana tuo hahn on?
Kiitos!

feikki

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - feikkki@hotmail.com
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« Vastaus #1 : 19.03.2006, 19:15:15 »
itse ei ole siinä kentän ympäristössä tullut pyörittyä, mutta
jotain reilun tunnin ajomatkan päässä se on Frankfurtista.

http://www.hahn-airport.de voi kertoa lisää :)

emma_fine

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - emma_fine1@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Frankfurt Hahn
« Vastaus #2 : 19.03.2006, 19:19:43 »
Itse lentokenttähän on tosi pieni, sen kaupat on koluttu puolessa tunnissa. Jotain rakennuksia siinä aika lähellä on, oli ainakin jotain ravintolaa jne. Itse olen nukkunut yhden yön siellä ja ei ollut mitenkään mukava kokemus. Penkit on ihmeellisiä muovisia kuppipenkkejä, joissa ei todellakaan voi nukkua, ehkä istua jotenkuten. Lattialla taas oli jäätävän kylmä, oli kyllä talviaikaan.  

Paluumatkalla otettiin bussi Hahnilta Luxembourgiin, kun oli jatkolento vasta seuraavana aamuna. Matka kesti yhteen suuntaan alle 2 tuntia ja oli ihan kiva nähdä sekin maa. Veikkaan, että aika tulee pitkäksi, jos Hahnilla 17 tuntia joutuu olemaan.
"ja minä tiedän, että ainoa kotini
on jyrisevä asemahalli
juuri ennen pikajunan lähtöä..."
-Mika Waltari

indecent

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://mikkokahkonen.com
Frankfurt Hahn
« Vastaus #3 : 19.03.2006, 19:39:21 »
Kannattaa mennä yöksi tällaiseen hotelliin kuin: Hotel Zum Hahniin

http://www.apartmenthaus-zum-hahn.de/default_ns.htm

Yö maksaa 2hh 45€/yö. Ite oltiin tuolla (tosin silloin maksoi vain 35ekee tuo yksi yö kahdelle. Hotellilla on oma kyyditys lentokentältä tilataksilla ihan ilmaiseksi. Paluukyyti lentokentälle aamulla maksaa 2ekee/nuppi. Kuskaavat hotellilta myös läheiseen ravintolaan ja takaisin hotellille ilmaiseksi. Siistit, mutta yksinkertaiset huoneet.

Suosittelen. Olen nukkunut yön myös Hahnin kentällä ja empä kyllä enää muuta vaihtoehtoa käyttäisi kuin tuota hotellia.

maatuli

• Aloittelija
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« Vastaus #4 : 19.03.2006, 20:30:34 »
Kiitos vinkeistä. Rupesin todella miettimään nukummeko sittenkään kentällä :?

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« Vastaus #5 : 21.03.2006, 15:23:27 »
Frankfurtiin menee bussilla sellaiset 1h 45 min. Yksi vaihtoehto on ottaa joku halpa hotelli siitä rautatieaseman lähettyviltä (bussit jättävät rautatieasemalle) ja siitä sitten vaikka lähteä tutustumaan kyseiseen kaupunkiin. Aamulla taas takaisin kentälle.

Esim. Hotel Paris Frankfurt oli ihan pätevä paikka. Taisi maksaa noin 17€/naama/yö kolmen hengen huoneessa sisältäen aamiaisen.

Frankfurt ei kyllä ole mitenkään ihmeellinen paikka, joten muut kaupungit ovat varmasti pätevämpiä. Kyllä se itse kenttä oli ihan suomalaisinkin silmin suhteellisen "keskellä ei-mitään".
ee

mad-pää

• Aloittelija
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« Vastaus #6 : 15.05.2006, 09:38:11 »
Pääseekö hahnin lentokentältä frankfurtiin junalla?

Viper S

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - paloasema@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - randomsuperstarr
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« Vastaus #7 : 15.05.2006, 13:06:16 »
Lainaus käyttäjältä: "mad-pää"
Pääseekö hahnin lentokentältä frankfurtiin junalla?

Ei. http://www.bohr-omnibusse.de/AirportHahnFahrplan/busfahrplanFrankfurt.htm
What is the feeling when you're driving away from people, and they recede on the plain till you see their specks dispersing?"
~Jack Kerouac

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« Vastaus #8 : 15.05.2006, 15:42:21 »
En myöskään oikein suosittelisi nukkumista Hahnin kentällä, vaikka kokemusta moisesta ei minulla olekaan. Paikka on hyvin pieni, eikä siellä riitä noin pitkäksi aikaa mitään tekemistä..

Hyvä vaihtoehto on myös tämä hotelli: http://www.airport-inn.com/
Hotelli sijaitsee vain vajaan kilometrin päässä lentokentästä, kahden hengen huone 69,00 euroa yö. (Ovat näköjään nostaneet hintoja viime kevään jälkeen!) Mutta suosittelen kyllä. Pieni kylä ympärillä tarjoaa muutamia baareja ym.

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« Vastaus #9 : 15.05.2006, 16:11:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Illusion"
En myöskään oikein suosittelisi nukkumista Hahnin kentällä, vaikka kokemusta moisesta ei minulla olekaan. Paikka on hyvin pieni, eikä siellä riitä noin pitkäksi aikaa mitään tekemistä..

Mitäs tekemistä sitä tarvitsee jos kerran aikoo nukkua?  :D

Ei siellä tosiaan mitään kovin hyviä yöunia saa nukuttua, valot on koko yön päällä kirkkaina ja saksalaistädit ajaa lattianpesukoneillaan varpaiden yli. Muita nukkujia eli juttuseuraa kyllä riitti.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« Vastaus #10 : 15.05.2006, 16:20:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Suvih"
Lainaus käyttäjältä: "Illusion"

Mitäs tekemistä sitä tarvitsee jos kerran aikoo nukkua?  :D

Ei siellä tosiaan mitään kovin hyviä yöunia saa nukuttua, valot on koko yön päällä kirkkaina ja saksalaistädit ajaa lattianpesukoneillaan varpaiden yli. Muita nukkujia eli juttuseuraa kyllä riitti.

Hyvät unenlahjat on, jos pystyy 17 tuntia vetämään sikeitä! :wink:

katri_x

• Aloittelija
    • Profiili
Frankfurt Hahn
« Vastaus #11 : 15.05.2006, 18:30:18 »
kaverin kans myös lennetään hahnin kentälle, ja aateltiin huristaa bussilla frankfurtiin ja sit sieltä yöjunalla prahaan. onkohan vähän liian rankkaa? toivottavasti ei. ei huvittais frankfurtiin jäädä lonimaan, saati johonkin lentokentälle.
(-_-)b