Gambia

(Luettu 41558 kertaa)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Gambia
« Vastaus #40 : 17.02.2008, 01:25:48 »
Lainaus käyttäjältä: "theworldismyoyster"
Ehkä olis mahollisesti Gambiaan lähtö edessä... Saako sieltä mistään halpaa ruokaa, ja kuinka kauas täytyy samoilla hotellilta?

Halpaa ruokaa saa. Kaikkialla, missa asuu tai liikuu paikallisia ihmisia, on paikallisia ruokaloita. Valilla naita ei edes ravintoloiksi huomaa, mutta jos jossain olkimokissa istuvat muorit patojen aarella, niin ravintolohan se on! Naissa paikoissa ateriat maksavat 15 dalasia (0.5 euroa), kymmenesosa turistiravintoloiden afrikkalaisista sapuskoista. Mitaan gourmeeta ei kannata odottaa, mutta mahansa saa tayteen.

Toinen vaihtoehto on korotella jaetulla taksilla (5 dalasia) Serekundaan tai Westfieldiin ja aterioida siella. Katkarapuvoileiipaa 40 dalasilla ja fish'n'shipsia 75 dalasilla. Puolet siis turistiravintoloiden hinnoista.

Malarialaakkeista viela. Niita saa luonnollisesti paikan paaltakin ja halvemmalla kuin Suomessa. Laakkeita tarkeampaa on -mielestani - kuitenkin hyonteisilta suojautuminen: peittavat vaatteet auringon laskiessa ja pimealla, moskiittoverkon alla nukkuminen, karkoitteiden kaytto. Itse kokeilin neilikkaoljya, joka naytti tehokkaasti pitavan hyttyset loitolla. Nyt helmikussa hyttysia oli rantakohteissa tosin todella vahan.

Joku varoitteli vedesta. Itse join kraanasta ilman ongelmia.

Hauskaa maa tuo Gambia. Viimeisen asti jaksoivat poijjaat yrittaa. Maastapoistumisleiman lyonyt mies halusi - hankin - "tutustua" ja "vaihtaa meiliosoitteita".

Jos joku etsii hermolepoa lomaltaan, suosittelen harkitsemaan muita kohteita.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Gambia
« Vastaus #41 : 17.02.2008, 01:39:31 »
Lainaus käyttäjältä: "IS"
kuinka helppoa tuolta on tehdä omia retkiä naapurimaihin. Senegal on ilmeisesti hyvin helppo kohde mutta entä Guinea-Bissau tai Mali? Kellään kokemuksia em. maiden välillä matkustamisesta?

Vanha kysymys, mutta laitetaan tulevaisuutta varten vastausta.

Afrikassa matkustaessa kannattaa aina muistaa, etta matkantekoon kuluu aikaa, koska kulkuneuvot ja tiet ovat huonoja.

Senegaliin paasee helposti: viisumia ei tarvita. Dakariin matka kestaa kahdeksisen tuntia Banjulista. Etela-Senegalia pidetaan leppoisampana, joten ehka se olisi parempi kohde.

Guinea-Bissau on melko helpon matkan paassa: viisumin saa Ziguinchorista, Etela-Senegalista, paivan aikana. Malin viisumin saa Gambiasta niin ikaan yhdessa paivassa.

kaukomatkailija

• Reissaajaguru
    • Profiili
Gambia
« Vastaus #42 : 17.02.2008, 08:52:59 »
Lainaus käyttäjältä: "UsvaAuer"
 Dakariin matka kestaa kahdeksisen tuntia Banjulista.

Miten olet päässyt noin nopeasti? Kahdeksassa tunnissa lähdöstä istuin vielä Karangin linja-autoasemalla odottamassa bussin täyttymistä, toki yksi bussi siinä jo hajosi.
Jengi ryysää suuhun ja sieraimiin, leijuu ruumissavut yllä Gangesin, döfis tuo mieleen vanhan Folk-Fredin laulun, skene kuin Riipisen kadonnut taulu
-Pelle Miljoona

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Gambia
« Vastaus #43 : 20.10.2008, 08:13:33 »
Mites toi malaria tilanne tällä hetkellä Gambiassa? Onko lääkitys välttämätön? Lähtö vois nimittäin olla parin päivän kuluttua...

Rapa-Ripa

• Vieras
« Vastaus #44 : 20.10.2008, 17:09:16 »
Mites toi malaria tilanne tällä hetkellä Gambiassa? Onko lääkitys välttämätön? Lähtö vois nimittäin olla parin päivän kuluttua...

Länsi-Afrikassa on malariaa ympäri vuoden ja kaikkein vaarallisin falciparum-malaria on yleinen. Englantilaisia turisteja on muutama kuollut malariaan sen Gambiasta saatuaan. Ottaisin lääkityksen.

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 20.10.2008, 21:07:47 »
Saako sitä lääkettä tosiaan sieltä paikan päältä..kyse olis vain yhden viikon reissusta..?

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #46 : 20.10.2008, 21:20:14 »
Ehkäpä kannattaisi hankkia se lääke Suomesta  - counterfeit-valmisteita kun vilisee tietyissä maissa. Varmuuden vuoksi.

Laurau

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : 11.11.2008, 21:18:53 »
No höh. Tämä oli kyllä harmillisen fiiliksiäpoistava threadi. Oli hirmuinen gambia-vimma päällä kunnes eksyin tänne keskustelualueelle :( nyt en enää tiedä, onko se gambia sittenkään unelmakohde meidän helmikuun "maataan rannalla/altaalla 2vkoa putkeen ja ehkä syödään edullisesti välillä jotain"-suunnitelmalle.

-->
Jos joku etsii hermolepoa lomaltaan, suosittelen harkitsemaan muita kohteita.

Eikö ne hermot lepää edes siellä hotellin uima-altaalla? oivoi..nyt täytyy keksiä uusi turisti-sikailu-kohde (joka olisi vielä lämmin helmikuussa!).

kekkuli

• Reissaajaguru
  • Dec 93 AUS
    • Profiili
« Vastaus #48 : 11.11.2008, 23:06:16 »
Viime viikolla uutisoitua:
"Afrikan matkalta palannut Johanna Tukiainen on sairastunut pahalaatuiseen malariaan.
... matka oli muutenkin epäonninen, sillä hänet myös ryöstettiin hotellihuoneessaan. Johannan tila heikkeni, kun hän saapui Gambian tasavallasta Länsi-Afrikasta."
http://viihde.mtv3.fi/uutiset/muut.shtml/743415?tukiainen_johanna
Salud, amor y dinero - y tiempo para gozarlos.

Laurau

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #49 : 13.11.2008, 10:56:39 »
No joojoo. Gambia-suunnitelmat on jo kuollut ja kuopattu. :D

emmau

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #50 : 08.03.2010, 22:51:20 »
Hei vaan matkamiehet ja -naiset! Niin ja, hyvää alkavaa kevättä - missä päin maailmaa satuttekin sen viettämään. :)

Olen tässä suunnitellut toukokuuni viettämistä Gambiassa, ja nyt onkin sitten työn alla halpojen lentojen metsästys. Jos teillä on mitään tietoa mikä mua saattaisi hyödyttää, niin jakakaa se ihmeessä kanssani! Näillä etsinnöillä olen tullut siihen tulokseen, että Gambiaan kannattaa lentää Barcelonan kautta ja sieltä Banjuliin.

Löysin Ebookersin kautta lennot Helsingistä Barcelonaan ja takasin 155€, tämä ainakin kuulostaisi budjettiini sopivalta aloitukselta. (menopäiväni sijottuisi jonnekin huhti-toukokuun välille ja paluu kesäkuun alkuun). Ebookers myös kertoo mun pääsevän Royal Air Marocolla Barcelonasta Banjuliin alle 460€, eli kaikenkaikkiaan lennot sais hilipatirallaa kuuteen hunttiin. Olisko teillä mittään vihiä josko vois päästä vieläkin halvemmalla?

Kertokaa mulle hyviä vinkkejä, arvon low-budget -toverini. Thänks.

(Edit: säätöö)
« Viimeksi muokattu: 08.03.2010, 23:07:25 kirjoittanut emmau »
Elä ihmeessä

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #51 : 09.03.2010, 00:09:11 »
Tsekkaapa vielä sieltä Ebookersista, mitä mahtaa maksaa Gambian-lennot Lontoosta. Lontoostahan suurin osa Gambiaan matkaavista tulee, joten sieltä pitäisi saada halvimmat lennot. Lontooseen lentää taas halvalla Tampereelta Ryanilla tai Helsingistä Easyjetillä.

cenote

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 15.03.2010, 20:28:58 »
Olen tässä suunnitellut toukokuuni viettämistä Gambiassa, ja nyt onkin sitten työn alla halpojen lentojen metsästys. Jos teillä on mitään tietoa mikä mua saattaisi hyödyttää, niin jakakaa se ihmeessä kanssani!
 Ebookers myös kertoo mun pääsevän Royal Air Marocolla Barcelonasta Banjuliin alle 460€, eli kaikenkaikkiaan lennot sais hilipatirallaa kuuteen hunttiin. Olisko teillä mittään vihiä josko vois päästä vieläkin halvemmalla?

Kertokaa mulle hyviä vinkkejä, arvon low-budget -toverini. Thänks.

(Edit: säätöö)

www.reseguiden.se/cgi-bin/rg/last_minute.cgi  tuolla on halpoja äkkilähtöjä ruotsista, joskus myös tanskasta Gambiaan lähes viikottain high seasonilla. Ongelma on vain se, että yleensä viikon tai max 2v matka, tosin tuolla se taitaa riittää ;D
« Viimeksi muokattu: 15.03.2010, 20:32:13 kirjoittanut cenote »

Roma-Rio

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/Roma-Rio/blog/
« Vastaus #53 : 16.04.2010, 13:51:06 »
Mites ne hyttyset ja muut ötökät talvella, esimerkiksi helmikuussa? Kertokaa, miten paljon häiritsivät elämää?
a Augustus a Il Capitano