YO-kirjoitukset 2005/2006

(Luettu 8828 kertaa)

Kahmo

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - antti.hiltunen@gmail.com
    • Profiili
« : 19.05.2006, 13:00:07 »
Nostetaanpa tämäkin asia esiin, kun ei taida tänä vuonna vielä threadia olla. Eli kirjoitukset. Miten on tallaajille, joilla tämä on ajankohtaista, mennyt? Tänäänhän ylioppilaslautakunta julkaisi viralliset pisterajat täällä. Tai kertokaa toki vanhemmatkin tallaajat menestyksestänne.

Entä mitä mieltä olitte uudesta reaalikokeesta? Omasta mielestäni fysiikka oli suuri epäonnistuminen  :roll: (No. ainakin minun osaltani). Entäs muut aineet?

Itsellä jotenkin tuntui lörähtävän kaikki muu paitsi englanti, joka meni ehkä paremmin kuin odotin. Reaalista (fysiikka) tulossa luultavasti B/C, samoin pitkästä matikasta. Äidinkielet lähti heikkona M:nä molemmat. Englanti vahva E. Niin ja ruotsista pamahti syksyllä B :P

Keskustelua :)[/url]

BunkerKing

• Reissaaja
    • Profiili
Re: YO-kirjoitukset 2005/2006
« Vastaus #1 : 19.05.2006, 13:12:20 »
Oulussa on palavelimet ja muut vastaavat röörit tukossa, niin ei saa pisteitä ulos. Noista rajoista en palijoa kostu, ku en muista ennää yhtään lähtöpistemäärää. Jos äikkä tai reaalit tippuu, niin on piru merrassa.
ttp://www.pakkoruotsi.net/

porsasurhea

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kmajamaa@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.05.2006, 14:12:44 »
Elkaa huolehtiko turhaa. Jos meinaatte korkeakouluun tahi yliopistoihin ei sisaanpaasyn jalkeen ole oikeasti ENAA YHTAAN MITAAN VALIA mita niista kokeista on aikoinaan saanut. Toki sisaanpaasya ehka voi hieman helpottaa jos mieltsin hyvat pisteet on saanut mutta eipa juuri kauheasti.

Ja jos ei meinaa pidemmalle jatkaa koulunkayntia, niin sitten niilla on viela vahemman merkitysta.

Ette te kuitenkaan sita nyt  juuri kirjoittaneena usko mutta oottakaapa vuosi niin ette edes muista mita saitte.
quot;Mie ku kasson ahkerii ihmisii ni väkiste tulloo sääli"

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.05.2006, 14:26:33 »
Voi voi.. Kyllä sitä tulee sadateltua kolmen vuoden takaista reaalin koetta päivittäin.. Nyt ku pyrkii kouluun ni oishan se neljä lähtöpistettä enemmän "ihan kiva" jos ois paremmin menny..
Samoin kolme muuta ainetta jotka jäi 1-2 pisteen päähän, oishan se ollu mukavampaa saada niistä yks parempi kirjain = enemmän lähtöpisteitä..

Että itse henkilökohtaisesti ainakin harmittelen.

Edit: Äikän ällästä oon sentään ylpeä... Sentään jostain...:(
Laukussa leipää ja...

porsasurhea

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kmajamaa@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #4 : 19.05.2006, 14:32:41 »
No se riippuu mihin hakee. Ei niilla oikeasti loppupeleissa ole niin paljoa valia. Tiedot ja taidot paasykokeissa merkkaa huomattavasti enemman. Yleensa kaikkiin on kuitenkin se pelkka koepiste mahdollisuus
quot;Mie ku kasson ahkerii ihmisii ni väkiste tulloo sääli"

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 19.05.2006, 14:38:59 »
Se on toki totta mutta kovemman työn takana. Eipä auta valittaa, joten mitä vielä täällä, lukemaan ->
Laukussa leipää ja...

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 19.05.2006, 14:41:57 »
Mun yo-todistuksella ei tee enää mitään kun se on niin vanha. Yritän päästä sisään yliopistoon, mutta mitään lähtöpisteitä ei mun todistuksesta saa....  Aika turha paperi mun nykyisessä elämässä..Eikä ykskään työnantaja ole halunnut nähdä mun yo-todistusta tahi tradenomin papereita, niille on riittänyt se, että koulut on tullut käytyä. Ihan turha stressata, vaikka opettajat ja sukulaiset ovat sitä mieltä, että koko loppuelämä on siitä lappusesta kiinni.

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 19.05.2006, 15:07:19 »
onneksi tosiaan sillà yo-làpyskàllà ei oo mitààn merkitystà kun hakee yliopistoon... muuten ois mun urasuunnitelmat katkenneet siihen tai kirjoitukset olisi menneet uusintaan. urgh. ai, mistà tulikin mieleeni ettà oli vissiin tarkoitus kàyttàà tàmà vapaapàivà pààsykoepànttàilyyn, jaiks, 12 pàivàà ja 50 sivua jàljellà  :shock:

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 19.05.2006, 21:17:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Kahmo"
Entä mitä mieltä olitte uudesta reaalikokeesta? Omasta mielestäni fysiikka oli suuri epäonnistuminen  :roll: (No. ainakin minun osaltani). Entäs muut aineet?

Fysiikkaan luin aivan älyttömästi ja silti tein niin tyhmiä virheitä kokeessa. Kemman koe oli pelkkä vitsi YTL:n mokailujen takia. Pelkäsin, että sieltä tulee c tai huonompi. Ilmeisesti kuitenkin molemmat reaalit (fy ja ke) tulee ämmänä takaisin! Tottakai paremminkin olisi voinut mennä, tavoittelin eximia molemmista, mutta ei auta itku markkinoilla.   :D
Pitkästä matikasta on kai tulossa E, ruotsista E tai L, äikästä M tai E ja enkusta on jo E todistuksessa. Kirjoitin myös ranskan lyhyenä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, eikä mulla ole mitään hajua miten se lähti koululta. Unohdin kysyä.
Eli kaipa ne kirjoitukset ihan hyvin meni, lääkikseen pyrkiessä jokainen aloituspiste on kullan arvoinen.  :)  (apuva, enää yhdeksän päivää pääsykokeisiin!!)
Meinasin murtautua tänään iltana kansliaan hakemaan niitä tuloksia. En taida jaksaa odottaa!
a merien yllä savuavat sydämet!

unqueen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 19.05.2006, 21:59:20 »
Kirjotin psykologian ja sain alustavasti 35 pistettä, virallisia tuloksia en oo vielä saanu, oli vissiin jotain ylikuormitusjuttuja tulosten lähettämisessä. Raja on 32, joten ällää ootan, mutta eehen oon varautunu. En voi väittää etten ois lukenu.

Muuta en oo vielä kirjottanu, ylioppilaaksi pääsen toivottavasti ensi syksynä. Onnea kaikille, jotka pääsee nyt.
llei kykene ärsyttämään ketään, ei juuri kannata kirjoittaa. -Kingsley Amis

Kahmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 20.05.2006, 13:31:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Saga"

Eli kaipa ne kirjoitukset ihan hyvin meni, lääkikseen pyrkiessä jokainen aloituspiste on kullan arvoinen.  :)  (apuva, enää yhdeksän päivää pääsykokeisiin!!)

Heii minäkin pyrin lääkikseen :) Tosin taitaa tällä lukemisella jäädä pelkäksi pyrkimiseksi... Jotenkin motivaatiot on niin nollilla kirjoitusten jälkeen (tai ehkä vähän aiemminkin). Onnea vaan sinulle.

Mitä mieltä muuten olit fysiikan kokeen 'linjamuutoksesta'? Mekaniikkaa vähennetty rankasti ja aika erilainen verrattuna aiempiin vuosiin. Tai ei kait siinä mitään, jos osaa jokaisen aiheen kuin omat taskunsa, vaan jos joutuu vähän taktikoimaan ja painottamaan tiettyjä asioita luettaessa niin... riskipeliä. Meinasi kyllä epätoivo iskeä koepäivänä.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 20.05.2006, 15:07:48 »
Lainaus käyttäjältä: "Kahmo"

Heii minäkin pyrin lääkikseen :) Tosin taitaa tällä lukemisella jäädä pelkäksi pyrkimiseksi... Jotenkin motivaatiot on niin nollilla kirjoitusten jälkeen (tai ehkä vähän aiemminkin). Onnea vaan sinulle.

Mitä mieltä muuten olit fysiikan kokeen 'linjamuutoksesta'? Mekaniikkaa vähennetty rankasti ja aika erilainen verrattuna aiempiin vuosiin. Tai ei kait siinä mitään, jos osaa jokaisen aiheen kuin omat taskunsa, vaan jos joutuu vähän taktikoimaan ja painottamaan tiettyjä asioita luettaessa niin... riskipeliä. Meinasi kyllä epätoivo iskeä koepäivänä.

Mihin yliopistoon pyrit? Kieltämättä alkaa jo vähän lukeminen väsyttää. Täytynee kuitenkin yrittää parhaansa tälla ajalla mitä on ollut ja mitä on ehtinyt lukea. Onneksi pääsykoekirja on aika mielenkiintoinen niin ei lukeminen maistu ihan puulta.

Fyysiikka tuntui koetilanteessa tosi helpolta. Ekat kuusi tehtävää oli aika perustehtäviä. Sorruin kuitenkin, kuten jo sanoin, niin tyhmiin huolimattomuusvirheisiin, että eipä siitä helppoudesta ollut mitään hyötyä.  :) Kokeen jälkeen tajusin illalla että olin kössinyt monta tehtävää. Ärsyttävä tunne  :?  Mekaniikan puute ei häirinnyt ollenkaan, en osaa sitä juuri lainkaan.  :)
Onnea vaan sinullekkin pääsykokeisiin. Eight days to go!

Kahmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 20.05.2006, 15:49:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Saga"

Mihin yliopistoon pyrit? Kieltämättä alkaa jo vähän lukeminen väsyttää. Täytynee kuitenkin yrittää parhaansa tälla ajalla mitä on ollut ja mitä on ehtinyt lukea. Onneksi pääsykoekirja on aika mielenkiintoinen niin ei lukeminen maistu ihan puulta.

Pitkän harkinnan jälkeen päädyin Kuopioon. Osittain siksi, että sinne on hieman helpompi päästä kuin esim. Helsinki/Turku ja myös osittain siksi, että olen aina halunnut Kuopioon :)

Minulla meni kyllä Galenoksen kemian osuus aika täysin yli hilseen, kun en sitä lukiossa lukenut kuin kaksi ensimmäistä kurssia :/, mutta onneksi biologia ja fyssa on vähän paremmin hallussa.

8 days and 220 pages to go ;)
Jos ei nyt niin sitten ensi vuonna, jos suunnitelmat pysyy samoina.

KaisuMaria

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 22.05.2006, 14:46:06 »
Minä kirjoitin v. 2001 ja tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus. (Kohta kai siitä onkin...) Kirjoitukset meni aikanaan ihan mukavasti. Tuloksia ei ole tullut ajateltua ihan vähään aikaan.

Kyllähän ne omat kirjoitukset tulee aina mieleen keväisin kun kuuleet/lukee kirjoituksista ja lakkiaisista. Ja sekin muistuu, kuinka silloin kuvitteli olevansa jo niin iso ja tietäväinen :D
Nykyään tuntuu, ettei tiedä mistään oikeastaan mitään  :lol:

Tsemppiä kaikille valmistuville ja pääsykokeisiin lukeville!

KaisuMaria
ina ei voi voittaa, mutta suomalainen voittaa aina...

xena

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 22.05.2006, 21:05:00 »
Lainaus käyttäjältä: "porsasurhea"
No se riippuu mihin hakee. Ei niilla oikeasti loppupeleissa ole niin paljoa valia. Tiedot ja taidot paasykokeissa merkkaa huomattavasti enemman. Yleensa kaikkiin on kuitenkin se pelkka koepiste mahdollisuus

Mulle oli kyllä reippaasti apua (2004) kirjotuksista saatavista pisteistä. Ei tarvinnut päntätä niiiin tarkasti jokaista kauppakorkeakoulun pääsykoekirjaa (vaan voi jättää matikan vähemmälle  :wink: ). Toki sisäänpääsyyn vaaditaan sitten sitä alakohtaista tietoakin.

Mutta pääsykokeista se pänttääminen vasta alkaa...

Nimim. 10 toukokuun tenttiä takana ja vielä 4 edessä

Adalmiina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 22.05.2006, 22:03:46 »
Tänä keväänä kirjoitin ja kyllähän hyvin sujuivat. Paremmin kuin odotin, eli englannista M, ruotsista E ja äikästä, lyhyestä matikasta, mantsasta ja psykasta L.
Eipä noita tarvi sitten missään vaiheessa harmitella, ja tietysti hyvä kun vetäsin viime vuonna kirjottaneita serkkupoikia paremmat paperit (eipä asiasta tietenkään kilpailla...)

Sen verran noista on hyötyä että pääsykokeisiin okl:ään pääsen varmasti. Sen jälkeen niillä ei mitään väliä olekaan, pääsykoetuloksiin eivät mitenkään vaikuta.
'll blame it on the moon, 'cause it's not my fault

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 23.05.2006, 11:31:22 »
Kävi vähän köpelösti mun fysiikalle: laski 10 pistettä ( :!: ) lautakunnassa ja tuli takaisin rimaa hipoen ceenä. Harmitaa kieltämättä hiukan. Ilmeisesti taso on ollut tosi kova, jos arvostelua on pitänyt tiukentaa noin paljon.
Ruotsin opettajani soitti juuri äsken ja väänsi puukkoa haavassa ilmoittaen, että en saakkaan ruotsin stipendiä jonka oli minulle jo luvannut, sillä ne menevät automaattisesti niille jotka saivat pitkästä ruotsista L/E:n ja keskipitkän L:n. Oli sekoittanut asiat jotenkin ja luullut, että keskipitkästäkin annetaan eximiasta. Että kiitos vain!  :)
Mutta ylioppilaaksi pääsin kuitenkin, eikä niillä pisteillä tosiaan kosmoksen suuressa mittakaavassa ole mitään merkitystä. Omassa pienessä elämässä koko kevään aherruksen jälkeen  tuntuu pettymykset aika kurjalta, ainakin seuraavan viikon ajan.  :D

marina

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 23.05.2006, 13:09:55 »
Tulokset haettu. Äikästä, lyhyestä matikasta, ruotsista ja yhteiskuntaopista tuli kaikista M. Pitkästä englannista E ja lyhyestä venäjästä L. Oon tosi tyytyväinen kyllä. Ottaen huomioon, että viime vuosi on ollut henkisesti yksi elämäni vaikeimmista. Ja nyt seuraakin sitten vuoden breikki kaikista suorituspaineista! Painan duunia ja lähden matkalle!  :D   8)  Näin sen kuuluu mennä!

Kahmo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 23.05.2006, 16:23:27 »
Jeps eilen vahvistui minullekin tulokset ja ihan positiivisesti olen yllättynyt. Matikka, fysiikka ja äidinkieli C, ruotsi B, ja englanti L! Tuohon englantiin olen todella tyytyväinen. En olisi uskonut, että nousee lautakunnasa. Mainio fiilis 8)

Lainaus käyttäjältä: "marina"
Painan duunia ja lähden matkalle!  :D   8)  Näin sen kuuluu mennä!

Jep samat suunnitelmat, tammikuuhun asti lunkisti ja sitten sinne valtion pakolliselle poikaleirille. Kesäksi reilille ja syksyksi kovasti suunnitelmissa ulkomaille töihin meno. Tiedä sitten miten käy.

Ameeba^

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 23.05.2006, 16:58:02 »
itellekki tuli ylppäritulokset. Äikkä A, Enkku M ja Lmatikka E. syksyl viel korottaa ja fysiikka