Äänestys

Missä vuoden 2007 Euroviisut eli Eurovision laulukilpailu mielestäsi pitäisi järjestää?

Hartwall Areena, Helsinki
64 (40.8%)
Elysee Arena, Turku
3 (1.9%)
Länsiauto Areena, Espoo
2 (1.3%)
VR:n makasiinit (monsterihengessä), Helsinki
16 (10.2%)
Messukeskus, Helsinki
9 (5.7%)
Ihan sama, let´s rock!
63 (40.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 153

Äänestys päättynyt: 21.05.2006, 01:36:50

Euroviisut 2007

(Luettu 58720 kertaa)

porsasurhea

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kmajamaa@hotmail.com
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #40 : 21.06.2006, 16:06:26 »
Taytyy nyt ihan todeta, etta olipas todellinen yllari :)
quot;Mie ku kasson ahkerii ihmisii ni väkiste tulloo sääli"

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://my.opera.com/PetraJii/albums/
Euroviisut 2007
« Vastaus #41 : 21.06.2006, 22:30:56 »
Mä oon ehkä tyhmä vantaalainen (kahden viikon päästä espoolainen) mutta missä on Helsinki Areena? onko se hjalliksen hjalli muutetulla nimellä? Työkaverikaan ei tienny ja se on sentään stadilainen
t's enough for this wide-eyed wanderer
That we got this far

disko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #42 : 22.06.2006, 00:38:14 »
Ei se millään muutetulla nimellä ole, taitaa tuo Helsingin Areena olla hallin virallinen nimi tjsp (Google->"Helsinki Areena"->"http://hartwall-areena.com".
Laukussa leipää ja...

missoni

• Himoreissaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #43 : 03.08.2006, 13:51:44 »
Tuli eittämättä mieleen Euroviisut [& yleinen häpeä], kun lueskelin tuota "Noloimmat levysi"-ketjua  :lol:.

Elikäs, kuka/ketkä/mitä teidän mielestänne tulisi laittaa Suomen edustajaksi vuonna -07, että ei tarvitsisi hävetä ihan hirveästi  :wink:?

Onneksi meillä sentään kerran(?) tärppäsi, jee!

petska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #44 : 03.08.2006, 13:57:17 »
Lainaus käyttäjältä: "missoni"
Elikäs, kuka/ketkä/mitä teidän mielestänne tulisi laittaa Suomen edustajaksi vuonna -07, että ei tarvitsisi hävetä ihan hirveästi

Eipa tuossa paljon hapeamista ole, sellainen vitsi kun noi viisut on. Joku Lordin kaltainen pelle sinne olisi hyva laittaa, ettei kukaan erehdy ottamaan vakavasti Suomen edustusta.

drg313

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - drg313@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Euroviisut 2007
« Vastaus #45 : 03.08.2006, 14:10:02 »
Lainaus käyttäjältä: "petska"
Eipa tuossa paljon hapeamista ole, sellainen vitsi kun noi viisut on. Joku Lordin kaltainen pelle sinne olisi hyva laittaa, ettei kukaan erehdy ottamaan vakavasti Suomen edustusta.

hehe..Itse metalli ihmisena en ymmarra miten Lordi on pelle. Se etta se voitti Euroviisut on mielestani hieno asia, toivon enemman metallihtavaa (olkoonkin se edes pop-metallia) kilpailua ensi vuoden euroviisuihin. Jotain erilaista kuin ne ainaiset kansanlaulut.
Kerro oi petska, mika tekee mielestasi Lordista pellen? Ne naamarit? Vai se etta ne voitti Euroviisut? Vai kenties niiden musiikki?
If you consider the world unexplored -You belong.

petska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #46 : 03.08.2006, 14:18:17 »
No ok, taisi olla vahan turhan tylysti sanottu, vain koska itse en pida bandista. Lahinna meinasin sita, etta sinne viisuihin pitaisi laittaa joku Lordin kaltainen bandi, joka romuttaisi sen viisukaavaan ja vetaisi sen ihan pelleilyksi. Itse ainakin kasitin etta Lordi oli tuossa mukana aika huumorilla...

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #47 : 06.05.2007, 13:58:04 »
No nyt kun ei tarvitse enää arpoa missä nämä ensi viikonloppuna tapahtuvat kisat tapahtuu, tänne voitaisiin laittaa muita euroviisutunnelmia, ja mielipiteitä esiintyjistä, veikkauksia voittajasta jne. Olin itse eilen kavereilla euroviisujen ennakkobileissä, jossa tuli kuunneltua jonkin verran tulevaa kisan satoa.

Uskon, että Tanskan draq queen- renkutus on vahvoilla, samoin Sveitsin DJ Bobo. Itse en oikein osaa sanoa tykkäänkö niistä. Tavallaan kyllä, tavallaan en.

Omia suosikkejani ovat Ruotsin Ark, Islannin raspikurkkurock, Georgian Björkmäinen biisi.. Jotenkin tykkään myös Maltan biisistä Vertigo, vaikka se on aika mahtipontista.. Ihan kaikkia en ole jaksanut vieläkään kuunnella alusta loppuun, on niitä niin paljon.

Karmeimmat inhokit vaikuttaisi olevan Slovenian sekava oopperatango, Iso-Britannian lentoemo/stuerttibiisi, Ukrainan friikkityyppi, Saksan blääh...

Tuolta voit bongata omat suosikkisi.

www.eurovision.tv

Edit: Unohdin Israelin "Push the Buttonin". Karmeeta poliittista sontaa sisältönä yhdistettynä huonoon musiikkiin.
That we got this far

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #48 : 06.05.2007, 14:43:48 »
Itse puolestaan pidän tuosta Ukrainan kaikki mahdolliset camp-rajat ylittävästä tuotoksesta :)

Mielenkiintoista on myös lukea mitä ulkomaiset mediat kisoista kirjoittavat. Saksan yleisradioyhtiöt esimerkiksi kertovat Helsingin olevan Hardrock-mekka ja opettavat suomea (esim. lauseen "Hanna Pakarinen laulaa erittäin hyvin"):

http://www.ndrtv.de/grandprix/hintergrund/helsinki_index.html

Ja Helsingin katukuva on kieltämättä mielenkiintoinen, kun jokaiselle nurkalle on noussut Euroviisu-screenejä ja kaupunkia kiertää Euroviisu-ratikka jne...

Tapahtumiakin on kaikenlaisia: http://www.helsinkihostcity.fi

Itse ajattelin tsekata ainakin finaalipäivänä Kari Tapion (!), joka on laitettu esiintymään viehättävästi Senaatintorille klo 14.45  :shock:
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #49 : 06.05.2007, 18:28:04 »
Lainaus käyttäjältä: "hani"
Itse puolestaan pidän tuosta Ukrainan kaikki mahdolliset camp-rajat ylittävästä tuotoksesta :)

Ukrainalaisilla on kyllä huumorintajua, kun laittavat Laulavan vaunuemännän Euroviisuihin. :lol: Kesällä 2003 olin kaksi viikkoa Ukrainassa ja Verka Serduchka oli tuolloin erittäin suosittu siellä. Kappaleisiin liittyy rakkaita muistoja. :)
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Nti Linnunrata

• Himoreissaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #50 : 07.05.2007, 12:58:38 »
Take my word for it: Turkki korjaa potin. Niiden viisuahan en tiedä, mutta näin Kenan Dogulun kuvan teipattuna kulmabaarin oveen ja päätin puoluekannan.  :lol:   Mutta tää on oikeasti surullinen tarina. Mulla ois tänään peräti liput Dogulun häppeningiin - ja sitten mun avec ilmoitti olevansa noroviruksen otteessa.  :cry:   :cry:  Voiko kehnommin enää käydä?!
Light travels faster than sound. That's why some people seem bright just before they open their mouth.

IC

• Himoreissaaja
  • Wisła to jest potęga, Wisła najlepsza jest!
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #51 : 07.05.2007, 15:16:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Lainaus käyttäjältä: "hani"

Ukrainalaisilla on kyllä huumorintajua, kun laittavat Laulavan vaunuemännän Euroviisuihin. :lol: Kesällä 2003 olin kaksi viikkoa Ukrainassa ja Verka Serduchka oli tuolloin erittäin suosittu siellä. Kappaleisiin liittyy rakkaita muistoja. :)

Olen myös täysin Ukrainan ja Verkan puolella!! :lol:  Biisi on kaikessa surkeudessaan ja ikävästi tarttuvalla junttibiitillä aivan vertaansa vailla. Huumoria löytyy.

Verka on myös tehnyt yhtä hauskan biisin (hop hop hop) duettona Puolan yhden suosituimman bändin Ich Troje:n päävokalisti Michał Wiśniewski:n kanssa...tosin Michał esiintyy nimellä Renia Pączkowska. 8)
W Polsce zawsze mówisz "NIE MA"...

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #52 : 07.05.2007, 21:43:08 »
Voi jeesus,

Aloin katsomaan netista Hannan haastattelua mutta ei, ei saatana. Myotahapea kavi ylivoimaiseksi eika kestanyt katsoa loppuun.

Kun on selvaa ettei suomi naissa kisoissa parjaa, niin voisiko sen edustajan edes valita siten etta 1) se osaisi englantia ja 2) osaisi muutenkin vetaa haastattelut tyylikkaasti. Onko tama liikaa vaadittu?

Pahinta tassa on se, etta lauantaina on Leidenissa kisastudiokemut joihin lupauduin paikalle. Taidan jollain verukkella jaada kotiin kalsarikannailemaan.

Kiitos Lordin, suomelle tarjoittiin upeaa mahdollisuutta tehda maata tunnetuksi euroopassa ja maailmalla. Olisihan ollut liikaa vaadittu, jos tama yllattavasti avautunut mahdollisuus olisi kaytetty positiivisella tavalla hyodyksi.

Taas maailma saa vahviketta stereotypialle, etta suomessa asuu saatanan jurpoa sakkia. Toisaalta mita sita totuutta salaamaan.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #53 : 07.05.2007, 21:51:27 »
Minä en niinkään pelkää Hannan puolesta vaan Mikko Leppilammen ja Jaana Pelkosen, ja kisajärjestelyjen.. Että jotain ne kämmää siellä kuiteski pahasti. Ja sitte nolottaa. Tai että euroviisufinaali pannaan poikki jonkun kivan kevätmyrskyn takia kuten Yleisurheilun MM-kisoissa.. Tai jotain.
That we got this far

vilviis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #54 : 07.05.2007, 21:54:32 »
Lainaus käyttäjältä: "psycho"
Voi jeesus,

Aloin katsomaan netista Hannan haastattelua mutta ei, ei saatana. Myotahapea kavi ylivoimaiseksi eika kestanyt katsoa loppuun.

Kun on selvaa ettei suomi naissa kisoissa parjaa, niin voisiko sen edustajan edes valita siten etta 1) se osaisi englantia ja 2) osaisi muutenkin vetaa haastattelut tyylikkaasti. Onko tama liikaa vaadittu?

Pahinta tassa on se, etta lauantaina on Leidenissa kisastudiokemut joihin lupauduin paikalle. Taidan jollain verukkella jaada kotiin kalsarikannailemaan.

Kiitos Lordin, suomelle tarjoittiin upeaa mahdollisuutta tehda maata tunnetuksi euroopassa ja maailmalla. Olisihan ollut liikaa vaadittu, jos tama yllattavasti avautunut mahdollisuus olisi kaytetty positiivisella tavalla hyodyksi.

Taas maailma saa vahviketta stereotypialle, etta suomessa asuu saatanan jurpoa sakkia. Toisaalta mita sita totuutta salaamaan.

Niin tylsää kai että täytyy tähänkin tarttua. Onneksi kyseessä kuitenkin laulukilpailu ja sen perusteella kai ehdokkaat on valittu. En kyllä pidä montenegrolaisia taikka albanialaisiakaan jurpoina vaikkei heidän ehdokkaat kovin sujuvaa englantia puhukaan.

Siihen käytetäänkö Euroviisuvoitto hyödyks ja kuinka, ei nyt omasta mielestäni kauheasti liity se mitenkä laulajamme lausuu englantia.

Ja itse aiheeseen, en ole muita kuullut kuin Arkin ja Hannan biisin mutta uskon Hannan pääsevän vähintään kymmenen parhaan joukkoon. Mahdollisesti viiden kärkeen sijoittuu.

Ola Salo on ihana  :P

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #55 : 07.05.2007, 22:02:04 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"
Minä en niinkään pelkää Hannan puolesta vaan Mikko Leppilammen ja Jaana Pelkosen, ja kisajärjestelyjen.. Että jotain ne kämmää siellä kuiteski pahasti. Ja sitte nolottaa. Tai että euroviisufinaali pannaan poikki jonkun kivan kevätmyrskyn takia kuten Yleisurheilun MM-kisoissa.. Tai jotain.

Jostain syysta olen antanut itseni ymmartaa, etta Mikko ja Jaana ovat suht tiukkoja & kielitaitoisia ammattilaisia. Se viela puuttuisikin, etta juontajakaksikko saheltaisi hommat.

psycho

• Reissaajaguru
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #56 : 07.05.2007, 22:07:43 »
Lainaus käyttäjältä: "vilviis"

Niin tylsää kai että täytyy tähänkin tarttua. Onneksi kyseessä kuitenkin laulukilpailu ja sen perusteella kai ehdokkaat on valittu. En kyllä pidä montenegrolaisia taikka albanialaisiakaan jurpoina vaikkei heidän ehdokkaat kovin sujuvaa englantia puhukaan.

Siihen käytetäänkö Euroviisuvoitto hyödyks ja kuinka, ei nyt omasta mielestäni kauheasti liity se mitenkä laulajamme lausuu englantia.

Keskiverto makedonialainen tuntee tai tietaa ehka 0.5 suomalaista. Viisujen jalkeen tuo luku on ehka 4, joista yksi on Hanna. Ihmisilla on tapana yleistaa pienesta otoksesta varsin kohtuuttumia paatelmia suurempaa joukkoa koskien.

En viitannut pelkastaan englannin aantamiseen vaan esiintymistaitoon (lavan ulkopuolella) yleensa.

Olen kylla silti sita mielta, etta ihmiset jotka eivat aidinkielen lisaksi osaa yhta laajasti puhuttua kielta kunnolla, ovat jurpoja.

vilviis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #57 : 07.05.2007, 22:16:11 »
Lainaus käyttäjältä: "psycho"
Lainaus käyttäjältä: "vilviis"

Keskiverto makedonialainen tuntee tai tietaa ehka 0.5 suomalaista. Viisujen jalkeen tuo luku on ehka 4, joista yksi on Hanna. Ihmisilla on tapana yleistaa pienesta otoksesta varsin kohtuuttumia paatelmia suurempaa joukkoa koskien.

En viitannut pelkastaan englannin aantamiseen vaan esiintymistaitoon (lavan ulkopuolella) yleensa.

Olen kylla silti sita mielta, etta ihmiset jotka eivat aidinkielen lisaksi osaa yhta laajasti puhuttua kielta kunnolla, ovat jurpoja.

No. Itse lauantain showssa ei kuitenkaan Hannaa haastatella eli siinä mielessä ei syytä huoleen. Pääosassa silloin tosiaan nuo laulut.

Rajaat jurpoiksi oman arvioni mukaan sitten noin about puolet maailman ihmisistä. Mutta meillä varmaan on vähän eri näkemykset jurpoista.

Itseä lähinnä kiinnostaa millainen kuva Suomesta annetaan näissä välivideoclipeissä ja miten tosiaan juontajat ja tekniikka onnistuvat.

PetraJii

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #58 : 07.05.2007, 22:26:36 »
Katson juuri Hannan lehdistötilaisuutta ja se ei ollenkaan ole niin kamala kuin mitä Iltasanomatkin haukkuu... Ihan tekee asiansa selväksi mun mielestä vaikka kieli ei missään nimessä virheetöntä ole. Olankohauttelu on tietysti hölmö maneeri, mutta ei sitä nyt joka kysymyksen kohdalla tapahtunut.. Otetaas nyt huomioon että tuolla on muutamilla tulkit mukana kun eivät puhu eivätkä ymmärrä englantia ollenkaan. Ei se laulamiseen kuulu.

Mitä ihmettä pitäis vastata kysymykseen:
How would you describe the Finnish heavy metal scene for a foreigner?

ööö... It's öööö... black?

Edit: Vielä tuli mieleen että mun mielestä Hanna oli joissain kohdissa jopa miltei nokkela, kuten laulaessaan biisinsä sanoja muunnellen ja vastatessaan amerikkalaisen Billboard-toimittajan kysymykseen miten Idols-voiton jälkeen on häntä kohdeltu Suomessa:  " People recognize me but usually they leave me alone"  :D
That we got this far

Safter

• Reissaajaguru
    • Profiili
Euroviisut 2007
« Vastaus #59 : 07.05.2007, 22:40:14 »
Itse ja ihmettelen miksi lehdistö tölvii noin rankasti sitä pressitilaisuutta ja kielitaitoa. Tulee ja mieleen vuoden takaiset ajat, jolloin lehdistö vielä kuukautta ennen viisua pilkkasi Lordia ihan avoimesti. Niiden on sitten aina vaan Suomen viisuedustajaa jotenkin arvostella negatiivissävytteisesti. Lienee opittua menneiltä ajoilta.

Kimi Räikkönen vastasi aika hyvin kerran telkussa toimittajan kysymykseen, alkaako hän opiskelemaan italiaa kun kuitenkin Italiassa työskentelee paljon. hän vastasi siihen, että ensisijaisesti hänet on palkattu sinne ajamaan autoa, ei puhumaan kieliä.