Ajokortti Uudessa-Seelannissa

(Luettu 21002 kertaa)

Tubee

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tuben reissublogi
    • Sähköposti
Vs: Ajokortti Uudessa-Seelannissa
« Vastaus #20 : 10.12.2009, 21:11:37 »
Ainakin spaceship autovuokraamo Aucklandissa (penrose) Vaatii Englanninkielisen ajokortin. Eli kv-kortti taikka virallinen käännös ajokortista. Muuten ei autoa luovuteta käyttöösi. Mekin haimme käännöksen Sydneyn konsulilta samalla kun olimme täällä, ennen siirtymistä NZ:iin.

Sitten kannattanee valita joku toinen vuokraamo; itse olen vuokrannut auton NZ:ssä neljä kertaa (aina eri vuokraamo) ja kertaakaan ei ole EU-kortti tuottanut mitään ongelmia.

Samat kokemukset täällä, kolme kertaa vuokrannut auton Uudessa-Seelannissa: Ezy Rentalsilta, Pegasus Rentalsilta ja joltain pikkulafkalta Waiheke Islandilla, eikä kertaakaan kv-korttia kysytty...

Kolmipainennaama

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 09.12.2010, 03:30:53 »
Enpä ole kv-korttia itsekkään tarvinnut. En vuokratessa, enkä edes silloin, kun auton ostin itselleni. Poliisillekin riittää suomen kortti, kokemuksia on.
Kulje maisemareittiä, löydä se itse.

Eliette

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Tua_totus@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #22 : 07.06.2016, 01:43:52 »
Nopealla haulla en löydä uudempaa keskustelua aiheesta. Onko esimerkiksi tämän vuoden puolelta kenelläkään heittää firmaa, joka vuokraa ilman kv-korttia? Oon just muutaman tunnin päästä Aucklandissa ja tässä on suunnitelmat muuttuneet ohan laidasta laitaan ja kortti on hankkimatta.

Ja saako Aucklandista vuokrattua polkupyörän jostain?
Mitä pidempi matka sitä pidemmälle mennään!

dinsku

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 11.06.2016, 01:42:58 »
Olin loppuvuodest uudes seelannis ja vuokrasin ekan auton ihan aucklandin keskustan lähelt. Ei mikää kummonen mesta mut hyvä auto eivätkä kv-korttia kysyneet mut näytin sen silti ku olin varta vasten hommannu :D  ja polkupyöriä yleisesti aika hyvin joka puolel,et jos meet vaik jostain infost kysyy tai vaik jonku hostellin respast ni ne tietää heti kertoo!

toisellapuolella

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : 26.06.2016, 05:37:24 »
Sun ajokortti pitaa olla englanniksi.
You know all those things you,ve always wanted to do? You should go do them

Miika

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 07.09.2016, 14:34:15 »
2014 Christchurchissa vuokraamon jätkä sanoi tyyliin "oot Euroopasta, joten ei kiinnosta". Käännösversio olisi kyllä ollut mukana.