halvemmat kamat mukaan!?

(Luettu 7430 kertaa)

iida

• Aloittelija
    • Profiili
halvemmat kamat mukaan!?
« : 07.04.2003, 17:15:02 »
miten ootte tehny tavaroiden kans ku ootte lähteny reissuun: ootteko jättäny niitä kalliimpia (esim. kello ym)
kotiin ja ottanu sit jonkun halvemman vaihtoehdon mukaan siltävaralta et jos joku sattus ne ryöväämään!????
y: Trinity

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: halvemmat kamat mukaan!?
« Vastaus #1 : 08.04.2003, 02:37:07 »
Lainaus
miten ootte tehny tavaroiden kans ku ootte lähteny reissuun: ootteko jättäny niitä kalliimpia (esim. kello ym)
kotiin ja ottanu sit jonkun halvemman vaihtoehdon mukaan siltävaralta et jos joku sattus ne ryöväämään!????

Maailmassa on varmasti paikkoja, joihin ei kannata kävellä 500€ suunto ranteessa. Missä tahansa saattaa tapahtua mitä tahansa, mutta se on kieltämätön tosiasia, että toiset paikat on turvallisempia kuin toiset. Eli mieti mihin olet matkalla ja harkitse sen jälkeen panetko ranteeseen uutuutta hohkaavan suunnon rannetietokoneen vaiko rippilahjaksa saadun ana-digin. Ja ylipäätään on järjetöntä kantaa matkalla mukana jotain arvokasta, jolla siellä ei tee mitään, esimerkkinä kalliit korut jne jne.

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.04.2003, 10:52:27 »
Lyhyesti sanottuna: ei tulis mieleenkään lähteä reissuun minkään arvokkaan kaman kanssa. Vaikkei niitä nyt pöllittäiskään niin älytön vahtiminen ja riesa niistä kuitenkin on, ja ainahan voi itse lahopäisyyksissään unohtaa/pudottaa ne kalliit kellot jonnekin jorpakkoon...

Leeni

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.04.2003, 11:16:30 »
Mä oon pitäny melkein periaatteena sitä, että älä ota mitään mukaan, mitä et halua kadottaa. Sillä ehdolla tietysti, että sen voi jättää pois. Et varmaan halua kadottaa passiasikaan, mutta sitä nyt harvemmin kannattaa kotiinkaan jättää, jos reissata meinaa.  :)
Yleensä otan sen halvemman vaihtoehdon mukaani, jos sellainen on.

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 08.04.2003, 18:47:22 »
Mä olen kans aina yrittäny jättää kalliimmat tavarat kotiin ja ottaa mukaan halvempaa jos mahdollista. Mukaan on kuitenki 'pakko' ottaa kalliitaki tavaroita esim. kamera, mä ainaki haluan pitää mukana mahdollisimman hyvää kameraa. Ja se tietty tarkottaa kallista, mutta sitä ei tietenkää kannata esitelle koko ajan kaikelle kansalle, jos haluu pitää sen ittellään...
I'll always love my home, it's California ;-)

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 10.04.2003, 21:33:26 »
Lyhyesti sanottuna olen sitä mieltä, ettei kannata ottaa mukaan mitään mikä ei ole välttämätöntä, riippumatta siitä mitä se maksaa.

Se, mikä on kenellekin aivan välttämätöntä, onkin sitten eri juttu.
http://ihmeellisiaasioita.blogspot.fi/

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956

Reija

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 14.04.2003, 18:50:36 »
Moi. Minkälaisia (merkki/hinta) kameroita teillä, esim californiagirlillä, on matkalla mukana? Ootteko ottanut niille erillisen vakuutuksen? Ite olen harkinnut ostaa kunnon järjestelmäkameran ja ottaa sen ens kesän reissulle mukaan, mutta huolettaa että se joutuu rosvojen käsiin..

Kokemuksia??
quot; Vaikka tuhat ihmistä uskoisi hölynpölyyn, se on silti hölynpölyä "

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 14.04.2003, 20:36:58 »
Minulla on ollut järjestelmäkamera joka reilillä, tosin se ei ollut uusi (Pentax K1000, n.150 e). Sittemmin uskollinen palvelija hajosi ja ostin uuden, selvästi kalliimman kameran (Nikon F4, 750e)  ja olen kyllä kieltämättä miettinyt samaa itsekin.

Tietysti auttaa, kun ei kulje kamera koko ajan kaulassa ympäriinsä. Työpaikan digitaalikameraakaan ei voi aina lainata, harmi, koska se on ominaisuuksistaan poiketen halvan kompaktikameran näköinen ja kulkee helposti mukana.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 15.04.2003, 19:34:09 »
Jeps, mitä vähemmän pöllimisen arvoista tavaraa mukana rahtaa, sitä "rennommin" sitä voi ottaa. Minulla arvokkain tavara reissullani (reililipubn ohella) on silmälasit (300e), ja sitten kamerani (200e). Kamera kulkee _aina_ mukana, rillit saatan jättää rinkan pohjalle hostelliin jos laitan piilarit. Makuupussin hintaa en enää muista, mutta joskus yli 5 vuotta sitten se kuitenkin maksoi selvästi alle 1000 mk... Känny on jo vanha romu - sen vois joku varastaakin, niin olisi hyvä syy ostaa uusi. :)

Tietty kaikkein "kallein" tavara mukana on Visa Electron, ja sitä sitten pitää pitää piilossa sen mukaisesti. Loppumatkasta ei sitten ehkä silläkään niin väliä, kun tili alkaa lähestyä nollaa. ;)

Mutta sitten vastaus siihen itse kysymykseen: Esim. silmälaseissa ja kameroissa otan mukaan kalleimmat mitä on, koska esim vanha kamera on liian iso. Sen sijaan esim. kelloista sen halvemman vanhan Citizenin, samoin vaatteista jätän parhaat tietenkin kotiin.
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

coppola

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 22.04.2003, 04:20:56 »
Itsellani ei mitaan ongelmia ole ollut. Aina on ollut MD ja kunnon kuulokkeet jonkinsortin kamera yms mukana ja hyvin on tavarat pysynyt mukana. Kerran meinasin hattuni hukata kun tukka sekasin tulimme Patraksesta Ateenaan, tosin lopulta paadyimme joidenkin ihmisten mukana Iokselle... Niin tietenkin eri asia oli se etta alatko kuuntelemaan musiikkia jos olet yksin keskella youta matkustamassa espanjassa tms. Kunhan miettii milloin tavaroitaan levittelee nin aika pitkale parjaa. Kunhan nayttaa etta ei ole mitaan niin pitaa osan rosmoista poissa.

Hemuli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 25.04.2003, 17:19:52 »
no,mitä vaan voit ottaa matkaas,kunhan et jätä vahtimatta minuuttiakaan..Iteltä on varastettu kamera,kuukauden aikana jäti kerran kamat linja-autoon tupakkatauon ajaks ja simsalabim,kamera hävis sillä aikaa..
lä katoo,ettei sua joudu löytää...

Celia

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 26.04.2003, 11:47:54 »
Lainaus
Moi. Minkälaisia (merkki/hinta) kameroita teillä, esim californiagirlillä, on matkalla mukana? Ootteko ottanut niille erillisen vakuutuksen? Ite olen harkinnut ostaa kunnon järjestelmäkameran ja ottaa sen ens kesän reissulle mukaan, mutta huolettaa että se joutuu rosvojen käsiin..

Kokemuksia??

Minulla on olympuksen myyII, ihan tyytyväinen siihen. Mielestäni saa hyviä kuvia ja näppärän kokoinen. Järjestelmäkameraa en itse ottaisi, en millään jaksaisi stressiä siitä. Minulla kallein tavara on tuo kamera. Kaikki mitä mukaan tulee, on ns. "kadotettavissa", puhelinkin on vanha 5110, eikä omani. Pyrin siihen, että vaikka kaikki tavarat häviäisivät, ei tuntuisi missään.  :)