Dublin ja Irlanti tietoa kaivataan

(Luettu 69122 kertaa)

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
« Vastaus #40 : 09.02.2006, 14:46:42 »
Tipperaryn murre on mielestäni kaikista hankalin mitä on englanninkielessä vastaan tullut. jopa paksuin e-afrikan englanti on selkeämpää.  :wink:
Krooninen euforia ¤ Ladurée

jilola2

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 09.02.2006, 15:51:02 »
Kamppis on Cavanista. Puheesta alkaa pikku hiljaa saada enemman puolen selvaa jos nakee hemmon naaman kuunnellessa. Hyvan kikan keksin kun opettelin suodattamaan kaikki taytesanat pois. Tosin puheen sisalto haihtui lahes olemattomiin. Kundi aikoo poliitikoksi, joten puheen maaran ja sisallon suhde alkaa olla kohdallaan.

Bussien alennukset heittelevat todella paljon. Samanhintaisesta matkasta kahteen eri kaupunkiin saattaa toisessa tapausesa saada 50% ja toisesa kokonaiset 3% alennusta. Junista en tieda, epailen etta sama homma toistuu siella.

Jouni

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #42 : 11.02.2006, 21:05:59 »
Lainaus käyttäjältä: "jilola2"
Kamppis on Cavanista.

Onkohan se mun kaveri? :lol:

jilola2

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #43 : 12.02.2006, 11:30:38 »
OT:
Lainaus
Onkohan se mun kaveri?

Oma kotipaavimme John Paul on kaikkien kaveri. Antais hyvän haasteen kelle tahansa härmän helppoheikille.

Jouni

Lady Sharaid

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - Sharaid_faern@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #44 : 22.02.2006, 21:42:49 »
Osaako kukaan sanoa millainen hostellitilanne on Irlannissa (etelässä Corkin ympäristössä ja lähettyvillä) joko toukokuun lopussa tai elokuun alussa? Ovatko ne ihan täysiä, pitäisikö varata etukäteen ja miten? Ja mikä yleensäkin on paras aika vuodesta käydä Irlannissa?

Amalia

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 23.02.2006, 16:31:48 »
Toukokuu ja elokuu on ihan hyvia aikoja matkailla Irlannissa ja kaikki silta valilta. Saasta kun ei koskaan voi tietaa. Taalta loytyy jo monta hostellia Irlannissa: www.anoige.ie.
"I had ambition not only to go farther than anyone had been before but as far as it was possible for man to go" Captain James Cook 1770

Dimangi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 25.02.2006, 13:39:02 »
Oiskohan kenelläkään kokemusta, tietoa, yms. pikkukaupungista nimeltä Carlow? Olisi mahdollisuus viettää ensi kesä siellä, mutta ennen päätöksen tekoa haluaisin kuulla "puoleettoman" mielipiteen, jos sellainen vain jollain on. Tietysti kun miehen perässä olisin menossa niin ratkaisuun vaikuttaa moni muukin asia, mutta onhan kaupunki-infokin ihan tärkeää :)

Lady Sharaid

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - Sharaid_faern@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #47 : 25.02.2006, 21:20:18 »
Mutta osaako kukaan oikeasti sanoa, että esim. elokuun alussa olisi jossain tuolla Corkin ympäristössä se vaara, että jää ilman yöpaikkaa, jos ei ole varannut sitä etukäteen?

jellyfish

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 26.02.2006, 18:12:16 »
Kesä- heinäkuussa on ainakin aika täyttä :)
Voi olla viisasta varailla etukäteen jos ei halua ihan korpeen, mutta luultavasti tarpeeseen jos tulee majapaikan löytää myös lähikaupungin alueilta.

mintsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 25.03.2006, 16:09:01 »
Olisiko kenelläkään hyvää hotellivinkkiä Dublinista? Pitäisi tietenkin olla halpa ja hyvällä paikalla  :wink: Olen netistä yrittänyt etsiä ja aika kalliilta vaikuttaa. Olen menossa Dubliniin äitini kanssa, joka ei oikein innostunut dorm-vaihtoehdosta. Elättelen toivetta, että voimme olla yötä samassa paikassa ilman, että minä menen vararikkoon...

titania

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #50 : 25.03.2006, 17:29:44 »
Lainaus käyttäjältä: "mintsu"
Olisiko kenelläkään hyvää hotellivinkkiä Dublinista? Pitäisi tietenkin olla halpa ja hyvällä paikalla  :wink: Olen netistä yrittänyt etsiä ja aika kalliilta vaikuttaa. Olen menossa Dubliniin äitini kanssa, joka ei oikein innostunut dorm-vaihtoehdosta. Elättelen toivetta, että voimme olla yötä samassa paikassa ilman, että minä menen vararikkoon...

Hotelleista en tiedä, mutta onhan hostelleissakin privaattihuoneita. Oltiin vuosi sitten huhtikuussa Oliver St. John Gogarty's -hostellissa kahden hengen huoneessa, hintaa 25€ per naama, huoneessa oma kylppäri. Ja sänkykin oli sellainen kerrossänky, jossa alas mahtuu kaksi ja ylös yksi (eli periaatteessa huoneeseen olisi mahtunut kolme henkilöä), niin ei tarvitse äidin kanssa kylki kyljessä nukkua. :)

mintsu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : 27.03.2006, 12:21:18 »
Tuotakin vaihtoehtoa olen jo tutkinut, mutta ei vielä ainakaan onnannut. Olemme menossa kesäkuussa, ja tuolla Oliverissa näyttää privaattihuoneen kohdalla silloin punaista ruksia  :( Jossain toisissa hostelleissa taas privaattihuoneet maksoivat jo jotain 40 € henkilöltä. Parista suhteellisen edullisesta B&B-paikasta olen kysynyt, mutta olivat jo täynnä tuolloin.

Pitänee jatkaa etsimistä...

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #52 : 27.03.2006, 12:27:59 »
Ryökäles, Oliverissa oli punaista ruksia jo tammikuussa, kun omat lippuni varasin!!! Eli liian kauan ei kannata etsiä, vaan varata vaikka joku vähän kalliimpikin. Kohta on jäljellä enää sikakalliit. Itse varasin Charles Stewart -guesthousesta: huone kahdelle noin 90 / yö, eli ei halpa, mutta sijainti erinomainen.

Sez79

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #53 : 27.03.2006, 13:07:34 »
Itse suosittelen Youth hostellia (halpa 18e yö, hyvä palvelu, ei ruuhkaa tuskin koskaan, hyvä sijainti). Tsekkaa netistä onko huoneita vapaina.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #54 : 27.03.2006, 20:51:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Sez79"
Itse suosittelen Youth hostellia (halpa 18e yö, hyvä palvelu, ei ruuhkaa tuskin koskaan, hyvä sijainti). Tsekkaa netistä onko huoneita vapaina.

Tarkoitatko tätä hostellia
Dublin International Youth Hostel 61 Mountjoy Street, Dublin 7 Dublin ?

Mielestäni sijainti oli nimittäin todella huono, aika syrjässä. Muuten kyllä ihan ok hostelli, tosin jotain outoja sääntöjä. Esim. kattiloita sai ruoanlaittoon vain 10e panttia vastaan, jos ei palauttanut sitä tunnin kuluessa tuli ruoanlaitto aika kalliiksi...
a merien yllä savuavat sydämet!

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #55 : 28.03.2006, 01:37:09 »
Lainaus käyttäjältä: "siljams"
Mielestäni sijainti oli nimittäin todella huono, aika syrjässä.

Eihän siitä ole Parnell ja O'Connell Streetille kuin max 5min matka? Temple Bariin n. 10min.

Sez79

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #56 : 28.03.2006, 08:32:18 »
Tarkoitan nimenomaan tuota hostellia. Sijainti on mielestäni hyvä. 5 min spirelle. Ihmettelen kommenttia jossa sanottiin että sijainti olisi huono. Katsokaa ihmiset kartasta. Se kertoo sijainnin. Ei se minkälaiset maisemat siinä ympärillä on.

Noista säännöistä en tiiä mut asuin kyseisessä hostellissa (liian)pitkään ja kaikki toimi moitteettomasti. Lisäksi pyykinpesumahdollisuudet on hyvät. pulveri tais tulla hostellin puolesta. Aamupala on sellanen perus setti jotain muroja ja vaaleeta leipää ja kahvia. Mut mitä sitä voi 18e odottaakaan.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #57 : 30.03.2006, 16:05:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"
Mielestäni sijainti oli nimittäin todella huono, aika syrjässä.

Eihän siitä ole Parnell ja O'Connell Streetille kuin max 5min matka? Temple Bariin n. 10min.

Mitenköhän meistä tuntui, että hostellista sai kävellä ikuisuuden ennenkuin pääsi ihmisten ilmoille?!? On varmaan vedetty muutaman kilsan ylimmääräinen reissu.  :D Ympäristö oli mielestäni aika ankea, mutta se saattoi johtua mielentilasta. Kaikki oli tosi harmaata.
a merien yllä savuavat sydämet!

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #58 : 30.03.2006, 16:21:11 »
Ympäristö oli mielestäni aika ankea, mutta se saattoi johtua mielentilasta. Kaikki oli tosi harmaata.

Missäpä täällä ei olisi ankeata ja harmaata. Mä en todellakaan voi sanoa Dublinia mitenkään kauniiksi kaupungiksi tai lähinnä kauneus on katsojan silmissä...

repolainen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #59 : 02.04.2006, 14:11:26 »
Nyt kun hostelleista on puhe niin.... Valitsin Brewery hostelin Dublinin tukikohdakseni, ja varauksen jo tehtyäni löysin tällaisen tuoreen kommentin ko. hostellista:

"there is no where to keep any belongings, the "luggage room" can be accessed by anyone including people not even staying at the hosetl. they do not appear to change the sheets between different visitors, so you may end up sleeping on someone elses dirty sheets."

Eli mitenköhän tuo matkatavaroiden (=rinkka) säilytys onnistuisi turvallisesti? Passit ym. pidän tietysti tallelokerossa, enkä rinkkaan jätä mitään sinänsä arvokasta. Uhhm. Kai sitä sitten pitää vain kuorruttaa ja köyttää rinkka metallivarmistuksilla huoneen perustuksiin? Olettaisin että sama turvallisuustaso pätee useimpiin Irlannin hostelleihin, eli vinkkejä järkevimmästä toimintatavasta kaipaisin. (Selailin jo matkatavara-topicit lävitse, ja rautatieaseman säilytyslokero oli ainoa spottaamani vaihtoehto... Mutta kohtuuton vaiva siinäkin...)

Tuo lakana-juttukaan ei kovasti miellyttänyt, mutta minkäs teet... Vai olisiko jollakulla muunlaisia kokemuksia jakaa Brewery hostellista? (majoitustietokannassa ei merkintöjä)