Pisin aika reissutta?

(Luettu 7409 kertaa)

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« : 06.07.2006, 17:48:05 »
Mikä on pisin viettämäsi aika kahden reissun välillä, laskettuna ajankohdasta, jolloin todella aloit matkustella? (Lapsuuden matkoja ei välttämättä tarvitse ottaa huomioon.)

Itselläni taitaa olla melkein vuosi! Viimeisimmät reissut olen kuitenkin heittänyt alle puolen vuoden sisällä edellisestä.

Viimeksi olen ollut uutena vuotena Riiassa ja kieltämättä alkaa olla aikamoiset paineet päästä reissuun jälleen! Lokakuussa ilmeisesti äkkilähdöllä Portugaliin ja tammikuuksi on jo varattu lennot Kiinaan.
Sen jälkeen haaveissa muutto vähän pidemmäksi aikaa - johonkin, katsotaan nyt.

Aina pitäisi olla jokin reissu varmasti tiedossa, jotta säilyy mielenterveys. Yleensä kohdallani näin onkin, onneksi! Auttaa jo paljon, jos tietää pääsevänsä matkaan, vaikka odotteluun sitten menisikin se vuosi tai enemmän. Pystyy haaveilemaan ja aloittamaan tosissaan suunnitelmat, kun saa jonkinmoisen varmuuden siitä, että reissulle myös pääsee. Hetkeäkään en ole ollut aivan tyhjän päällä, niin, etteikö mitään kohdetta ja reissua olisi valmiina ajatuksissa. Tosin niitä taitaa olla tuolla päässä jonossa useiksi kymmeniksi vuosiksi eteenpäin, joten eipä hätää. :)

Kertokaahan toki, miten sitten selviätte pitkistä ajoista ilman reissua? Haaveiletteko, roikutte tällä foorumilla ja luette kaiken mahdollisen maihin ja matkailuun liittyvän aineiston, mikä käsiinne joutuu? Vai repiikö moinen haihattelu vain haavoja auki ja johtaa entistä surkeampaan olotilaan, kun ei tiedä, koska seuraavaksi pääsee jonnekin?

Tähän aiheeseen sopii aika hyvin uuden pallukkapaidan idea, "matkattomuuspahoinvointi". :wink:

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #1 : 06.07.2006, 17:59:43 »
20kk!!  :shock:  mutta tein kyllä kotiseutumatkailua... :wink:
edellisestä 3kk ja seuraavaan kuukausi ja sitä seuraavaan 2kk!  :D  mä olen aina suunnitellut ja haaveillut, reissussakin miettii jo jotain toista paikkaa, kumma juttu. Tiedän, että pitäisi kättää enemmän resursseja konkreettiseen työhön eli matkakassojen keräämiseen...

Edittinä uudelleenlasku: 13kk reissutta.
Krooninen euforia ¤ Ladurée

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #2 : 06.07.2006, 22:47:19 »
Ei tässä nyt kyllä ole ollut monen kuukauden taukoja vuoden 2001 jälkeen... :D Ja jatkuvasti uudet suunnitelmat pyörivät mielessä. Kotimaata kierretään myös, eivät ulkomaanmatkat ole mikään itseisarvo.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #3 : 06.07.2006, 23:00:58 »
Mulla on mielikuva, että palattuani keväällä 1993 Saksasta vaihdosta en päässyt reissuun iäisyyteen. Mutta kun muistia selailee, täytyy olla niin, että seuraava reili oli kuitenkin jo kesällä 1994. Ja sen jälkeen tuntui taas ihan iäisyydeltä, kun ei päässyt lomamatkalle mihinkään - kesä 1995 tosin meni Nordkappiin kulkiessa, mutta ei aivan vapaalla. Ja pienikin loma tuntui hyvältä sen jälkeen: elokuussa lopetin reissut Tukholmaan. Seuraava matka oli maaliskuussa 1996, ja vaikka silloin paniikissa hamstrasin kenkävarastot täyteen ("tiedä koska taas pääsee reissuun"), olin jo huhtikuun lopussa Nizzassa. Siitä lähtien on reissuja ollut niin tiheässä, ettei voi liiemmin valittaa. Iso osa oli asumista jossain maassa, mutta ympäristö oli aina uusi, joten pientä retkeiltävää riitti.
Oikeasti noita opiskeluvuosien vuotta pidempiä taukoja reissailussa ei ole enää ollut. Jos ei muuten saa reissua aikaiseksi, voi mennä yöksi Tallinnaan.. Mutta ihan yhdeltä istumalta en edes osaisi luetella esim. kaikkia matkoja, jotka olemme 4,5 vuoden aikana tehneet mieheni kanssa. (Yritän silti. Tarto, Milano, Kevo, Marokko & Andalusia, Praha, Riika, Kroatia & Amalfin rannikko, La Thuile, Amsterdam, Mosel & Rhein, Provence, Ruka, Sisilia, Sveitsi, Köpis, Korsika..)  

Kaikki pidemmät tauot ilman varmoja matkasuunnitelmia on jääneet mieleen ankeina. Se on se matkattomuuspahoinvointi.. Olen aika kärsimätön, mulla ei tehoa se, että opiskelisi varastoon tulevien kohteiden oloista. Itse asiassa en useinkaan jaksa opiskella kauheasti etukäteen; kiva olla vaan reissun päällä. Haaveilusta en pidä senkään vertaa. Haluan mennä  :twisted:
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #4 : 07.07.2006, 09:39:50 »
Heh... Anoppi jaksaa aina arvailla syitä elämäni kurjuuteen (?), koskapa hetkeäkään en ilman toteutumaisillaan olevaa matkaa jaksaisi. Jonain päivänä hän varmasti karauttaa valkoisella ratsullla pelastamaan poloisen poikansa  :twisted: :sen miniän käsistä.

Noh. Opiskeluvuosina tauot olivat todella pitkiä, jopa 2 vuotta. Toisaalta tuskaa silloin lievitti tietoisuus matkan kestosta, olinhan kerralla aina kuukausia reissussa (niinpä niitä opiskeluvuosiakin kertyi...). Nyt tahti on parhaimmillaan 3-4 matkaa vuodessa, valitettavasti vain joutuu jo heti saman tien palaamaan takaisin sorvin ääreen.

Mutta kertokaapa hyvät Pallontallaajat, miksi anopin ikuinen hinku yhdelle ja samalle kesämökille on ihan ok, mutta minun haluni vaihtaa maisemaa vaihtelevammin, kielii keskenkasvuisuudesta, kypsymättömyydestä, heikosta luonnosta jne. jne.

Alppiruusu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #5 : 07.07.2006, 10:27:40 »
Eipä sen jälkeen, kun olen elämäni ottanut omiin käsiini, eli 15-vuotiaana, ole tuskin ollut kolmea kuukautta pitempiä taukoja. Nykyään on yleensä reissuun lähtiessä jo seuraava reissu vähintäänkin vahvasti suunnitteilla, jos ei jo lukkoon lyötynä ja matkaliput hyllyssä. Jos ei nyt aina maailman äärin, niin pois kotikulmilta kuitenkin...

Suukkoterveiset vain mun anopilleni, joka on aina kannustanut poikaansa sekä meitä yhdessä matkustamaan. Itselläänkin on sama utelias luonne ja hän käy edelleen korkeasta iästään huolimatta kerran vuodessa jossain pitemmällä, uudessa paikassa. Siinä välillä sitten muutaman kerran lyhyesti jossain tutussa, kuten tänään tulee meille viikonlopuksi. On siinäkin Wienistä ihan kunnon reissu etenkin kun junalla sen kulkee :D

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #6 : 07.07.2006, 13:02:54 »
Nyt on edellisestä matkasta aika tarkkaan vuosi, enkä ole tänä aikana matkaillut edes Suomessa kovinkaan paljoa. Keskiviikkona lähtö seuraavalle matkalle :) Eikä tämän jälkeen tule näin pitkää aikaa ilman matkaa...

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #7 : 07.07.2006, 16:31:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"
Ei tässä nyt kyllä ole ollut monen kuukauden taukoja vuoden 2001 jälkeen... :D Ja jatkuvasti uudet suunnitelmat pyörivät mielessä. Kotimaata kierretään myös, eivät ulkomaanmatkat ole mikään itseisarvo.

Saanko udella, matkustatko työn merkeissä vai oletko vain hyvin, hyvin rikas? :wink:

xena

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #8 : 08.07.2006, 12:18:55 »
No nyt tulee pitkä tauko: maaliskuussa 2005 Meksikossa ja nyt elokuun puolessa välissä Kiinaan.  :? Siellä sitten olenkin pitemmän aikaa asustelemassa  :D . Vihdoin. Enää en halua kärsiä pitkistä tauoista vaan vaihdon jälkeisenä kesänä menen varmaan käymään Saksassa jne...

Olen lukenut kaikennäköisiä opuksia ja ennen kaikkea roikkunut netissä. Tällä foorumilla tulee vietettyä luvattoman paljon aikaa. On ollut myös mainiota katsella kaverin kuvia netistä, joka oli keväällä samassa paikassa vaihdossa.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #9 : 08.07.2006, 22:16:35 »
Kun jatetaan huomioimatta Suomen sisaiset ajot, seka Tukholman ja Tallinnan risteilyt, niin pisin vali taisi olla kahdeksan vuotta. Valitettavasti.  :cry:  Nyt taas olen voinut reissata suhteellisen omavaltaisesti viimeiset kaksi vuotta. Jeeeeee!  :lol:
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #10 : 10.07.2006, 10:10:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Illusion"
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"

Saanko udella, matkustatko työn merkeissä vai oletko vain hyvin, hyvin rikas? :wink:

Eipä ole työmatkoja paljon ollut viime aikoina. Mutta Lappeenrannassa asuessa itäraja oli niin lähellä, ettei reissaaminen nyt mitään suuria rikkauksia vaadi. :D Mutta täytyy myöntää, että nyt on kyllä syytä tehdä vähän aikaa töitäkin, puskurivarastot on käytetty.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #11 : 10.07.2006, 17:03:11 »
Oisko 13 kuukautta  :?  Se oli kyllä tuskaa, muutama vuosi takaperin, mutta sen jälkeen pisimmillään joku vajaa puoli vuotta. Yleensä vähemmän. Nyt on reilu kuukaus takana vaihto-opiskelusta ja lokakuussa tiedossa seuraava reissu Riikaan.  :)
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #12 : 10.07.2006, 21:02:07 »
Taitaa olla tällä hetkellä menossa. Viimeksi kävin reissussa loka-marraskuussa 2005 enkä sen jälkeen ole käynyt missään, eikä ole näköpiirissäkään että vähään aikaa pääsisi mihinkään. Tämä on ensimmäinen kesä moneen vuoteen kun en ole tekemässä mitään pidempään reissua minnekään. Mut onneks on ollut ihan kivat kelit tähän mennessä. Halu lähteä kasvaa koko aika suuremmaksi.

lena-

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - leenalll@hotmail.com
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #13 : 10.07.2006, 22:39:01 »
Taitaa olla mullakin just parhaillaa menossa. Palasin Thaimaasta joulukuun alussa -05 ja uus reissu sinne samaan paikkaan vasta tulevassa joulukuussa. Suunnitelmissa on kyl kehittää syksylle esim loka-marraskuu lyhyempi pyrähdys Eurooppaan, mutta kun ei oo mitään varmaa niin ei oo mitään "odotettavaa" kun vasta sit se reissu thaikkuihi jouluna.
Pitäs vaa varata joku lento ni vois suunnitella :P

Blanche-Neige

• Vieras
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #14 : 11.07.2006, 08:14:41 »
noin 2,5 vuotta!! Tukholmassa, Ahvenanmaalla ja muualla Suomessa kyllä reissasin siinä välissä. Viime aikoina oon kyllä reissannut  kuulemma liikaa :) Nyt on kulunut 1,5kk viime matkasta. Piti ens viikolla lähteä uudestaan, mut tottakai tuli esteitä jonka takia vähintään puolet lomasta kuluu täällä Suomessa.

Jollen nyt pääse lähtemään, on seuraava mahis ehkä joskus talven tienoolla...eikä silloin ole varaa lähteä ainakaan minnekään kaukolomalle. Toivottavasti ei tule vuoden taukoa.. pitäis kyllä pysyä erossa näiltä foorumeilta jos haluaa matkakuumetta hillitä :) Poikaystäväni on myös hyvä hillitsijä, kun se ajattelee niin järkevästi rahankäyttöasioita...kyllähän mulla olis pitkä lista asioita, joihin pitäis säästöt käyttää. Mutku matkalle tekee mieli! :) no täytyy vaan yrittää ajatella, että pienen tauon jälkeen on entistä kivempaa lähteä..  :roll:

Jutta

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #15 : 11.07.2006, 08:30:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Viajar"
Mutta kertokaapa hyvät Pallontallaajat, miksi anopin ikuinen hinku yhdelle ja samalle kesämökille on ihan ok, mutta minun haluni vaihtaa maisemaa vaihtelevammin, kielii keskenkasvuisuudesta, kypsymättömyydestä, heikosta luonnosta jne. jne.

Ei anoppirukka sitä tahalleen tarkoita  :D Tykkäävät vain sinusta niin kovasti, että pelkäävät että menetät sydämesi jollekkin hurmaavalle italiaanolle reissussa tai toivovat vain niin kovaa, että heidän poikansa saisi sinulta maksimaalista huomiota ja aikaa :D
Anoppi lukee varmaan tälläkin hetkellä MeNaiset lehteä jossa on idyllisesti kuvattu perussuomalaista kesänviettoa mökillä kolmen sukupolven voimin ja miettii, että voi kun oisi mukavaa jos se meidänkin miniä pysyis vaan kotosalla ja saisin keskustella sen kanssa anoppi-miniä juttuja :D

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #16 : 11.07.2006, 09:24:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Jutta"
Anoppi lukee varmaan tälläkin hetkellä MeNaiset lehteä jossa on idyllisesti kuvattu perussuomalaista kesänviettoa mökillä kolmen sukupolven voimin ja miettii, että voi kun oisi mukavaa jos se meidänkin miniä pysyis vaan kotosalla ja saisin keskustella sen kanssa anoppi-miniä juttuja :D

Apua... Nyt nyrjähti perna  :shock:

Jutta

• Himoreissaaja
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #17 : 11.07.2006, 09:28:10 »
Onneks ihminen pärjää ilman pernaa  8)

hani

• Tonnitallaaja
  • Have a nice day :D
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #18 : 11.07.2006, 12:23:30 »
Yritän tässä juuri järkeillä/tunteilla miten käyttää rahoja lähiaikoina. Lähteäkö vuodenvaihteen paikkeilla matkalle vai käyttääkö rahat johonkin "järkevämpään"...

Tuo järkevämpi olisi luottokortin saldon kuittaaminen pienemmäksi, ja kiinnostavampi vaihtoehto poikkeaminen New Yorkissa.

Jos tuo reissu nyt sitten liian järjen vuoksi jää toteutumatta, uhkaa syntyä noin vuoden reissuton kausi  :?
Rauha Bakersin muistolle. Sniif.

error

• Tosireissaaja
    • Profiili
Pisin aika reissutta?
« Vastaus #19 : 11.07.2006, 13:00:45 »
Viimeisen 5 vuoden aikana pisin aika lienee.......6kk. Mutta sitten on ollut semmosiakin tempauksia, että olen ollut jossain, tullut kotiin yöksi ja seuraavana päivänä lähtenyt toiseen suuntaan. Se ehkä vähän kompensoi! ;)
h yes!