sars

(Luettu 4317 kertaa)

Anonymous

• Vieras
sars
« : 19.04.2003, 10:56:53 »
Nyt tuo vaarallinen keuhkokuume leviää maailmalla...  :o
ja kesällä euroopassa liikkuu paljon immeisiä eri puolilta
maailmaa.
Itse olen suunnitellut meneväni mieheni kanssa Berliiniin Love Paradeen, mutta nyt asia on alkanut mietityttämään että onko sittenkään viisasta lähteä.... vai liiotellaanko me vaan?
Mitä olette tehneet, lähdettekö matkaan turvallisin mielin vai oletteko peruneet jopa ruotsinristeilyt?
 :-[ Nolottaa olla tällainen pelkääjä, onko aiheellista..

MaD

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - miikamiettinen@hotmail.com
    • Profiili
    • South East Asia, Canada
    • Sähköposti
Re: sars
« Vastaus #1 : 19.04.2003, 11:05:28 »
Lähtekää vain ihan turvallisin mielin matkaan sillä on hyvin pieni todennäköisyys sairastua siihen täällä Euroopassa. Ainakaan minä en pelkää sitä.
Surutonta nuoruusaikaa...
-Irwin Goodman

Jjute

• Tosireissaaja
    • ICQ Messenger - 131517715
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19.04.2003, 14:03:41 »
Mielestän Sarsia on hehkutettu liikaa.Se toki leviää helposti ja nopeasti,mutta luulen,että olet Euroopassa olet turvassa.Lääketieteen opiskelijana voin sanoa,että myös taudin vaarallisuus yliliioiteltu.Tauti on toki vaarallinen,mutta tappavana epidemiana en sitä pitäisi.Tartunnan saaneista kuolee n.3 % ja yleensäkin vanhukset ja sairaat ovat suurin riskiryhmä.
Minä olen reilille kesällä lähdössä ja en ainakaan sarsin takia matkaani aio perua.
hen I was ten, I thought my parents knew everything. When I became twenty, I was convinced they knew nothing. Then, at thirty, I realized I was right when I was ten."
Mark Twain

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 19.04.2003, 15:43:39 »
Ohhoh. Jopa tavallinen keuhkokuume on tappanut maailmassa enemmän ihmisiä kuin tuo sars. Samoin aids, ripuli. Ja monet muut taudit.
Ennemmin Love Paradessa kuolee ihmiset huumeiden yliannostukseen (been there, seen it) kuin sarsiin.

RT

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.04.2003, 18:37:01 »
Ehkä sarssia liioitellaan, mutta omalle kohdalle se sattu ikävästi, kun piti lähtee Torontoon töihin parin viikon päästä, ja torstaina sain sitten kuulla, että se harjoitusohjelma johon piti lähteä on peruutettu sarsvaaran takia. Toronto on vissiin 3. pahin alue sarssin suhteen ja piti viel mennä sairaalaan töihin.
  Harmittaa, oishan ne voinu vähän aiemminkin sen ilmottaa(vuokrasopimus kämpästä sonuttu irti jne...). Mutta itte oon sitä mieltä, että reissuun vaan, mutta pahimpia alueita liinee syytä välttää.

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 22.04.2003, 10:40:53 »
Lainaus
Nyt tuo vaarallinen keuhkokuume leviää maailmalla...  :o
ja kesällä euroopassa liikkuu paljon immeisiä eri puolilta
maailmaa.
Itse olen suunnitellut meneväni mieheni kanssa Berliiniin Love Paradeen, mutta nyt asia on alkanut mietityttämään että onko sittenkään viisasta lähteä....  

Hoh hoijaa. Et kai kysy tätä tosissasi? Jos, niin on kyllä syytäkin nolostua... Välillä tässä oikein ihmettelee miten jotkut uskaltaa poistua edes kotoaan, kun aina pitää pelätä kaikkea mahdollista mitä vaan ikinä maailmassa voi pelätä. Suhteellisuudentaju mukaan ja matkanne menee vallan rattoisasti, usko pois! ;)

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #6 : 22.04.2003, 15:03:30 »
Mutta onhan tämä jälleen osoitus miten heikkoja me ihmiset olemme. Ajatelkaa ebolaa ja muita vastaavia... Ja eiköhän tuo epidemia tuosta vielä hieman pahene (laajene), näin ainakin tutkijat uskovat. Mutta tosiaan turha sen takia mitään matkoja peruuttaa. Ehkä nyt tuonne Hong Kongiin en itse ihan heti lähtisi.

Noh, katsellaan uudelleen parin vuoden päästä, kuten jo toisaalla muistaakseni höpötin...

Turha tästä on jauhaa. Ei se elämä murehtimalla parane.

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 23.04.2003, 02:11:44 »
Lainaus
Ohhoh. Jopa tavallinen keuhkokuume on tappanut maailmassa enemmän ihmisiä kuin tuo sars. Samoin aids, ripuli. Ja monet muut taudit.

Minunkin mielestä ollut jotenkin hassua tästä sarsista noussut kohu.. Se nyt vaan ei minusta ole niin kauhea outoa, jos jossa miljardin asukkaan maassa on tautiin kuollut jotain sata ihmistä. Kiinan liikenteessä kuolee varmasti vähintään sen verran ihmisiä päivässä. Liikenne on siellä varmasti myös matkailijalle isompi riski.

Malariaan kuolee pelkästään Afrikassa useita ihmisiä joka minuutti, muista taudeista nyt puhumattakaan. Minunkin kaverilla oli kerran malaria, eikä hän uutisiin päässyt...

Meillä on itärajan takana kehittynyt antibiooteille vastustuskykyinen tuberkuloosi, ns. tappajatubi. Kukaan ei oikein tiedä, kuinka laajalle tämä Venäjän vankiloista lähtenyt epidemia on levinnyt. Jonkun aikaa tämäkin tauti oli Suomen mediassa esillä, kun yksi suomalainen siihen sairastui (ja ties kuinka moni kantaa tietämättään - tubihan voi olla piilevänä vaikka kymmeniä vuosia). Eipä vaan ole enää missään asiasta puhuttu, vaikka se Suomen kannalta varmaan on oleellisempi riski kuin sars...

Turhia riskejä on aina vältettävä, mutta en minä ainakaan mitään _Euroopan_ matkaa sarsin takia peruisi! :)
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 24.04.2003, 08:18:32 »
Täältä löytyy ajantasalla olevaa tietoa tartuntataudeista ja niiden leviämisestä. Lisäksi sieltä selviää matkustavaisille rokotusvaatimuksia ja suosituksia.

http://www.cdc.gov/travel/