Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?

(Luettu 236217 kertaa)

riinuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #100 : 05.10.2006, 10:54:14 »
Saksalaiseksi tai norjalaiseksi...aika likeltä siis liippaa...
quot;Ei lintu liian korkealle lennä, jos se lentää omilla siivillään".
-William Blake-

wilu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #101 : 05.10.2006, 11:30:47 »
Kesän Keski-Euroopan reissulla tuli varmasti päälle parisenkymmentä kertaa tiedusteluja, mahdammekohan olla Hollannista kotoisin. Varsinkin Saksan puolella tämä oli hyvin yleinen luulo. Heidelbergissä illanvietossa ollessamme sitten tiedustelin eräältä paikalliselta, että mistähän luulisit tämän johtuvan, että meidät lähes poikkeuksetta hollantilaisiksi yhdistetään niin tämä kaveri vastasi, että aksenttimme saksaa puhuessamme kuulemma hyvin vahvasti viittasi sinne suuntaan ja lienee myös hienoisia ulkoisiakin yhtäläisyyksiä oli havaittavissa. Näin siis tällä kertaa.  :)

ZeroNez

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - zeronez@escapebabylon.net
    • Profiili
« Vastaus #102 : 05.10.2006, 12:24:21 »
Tapasin täällä hollannissa pari vanhaa tuttua irlannista ja tietenkin se aksentti nyt sitten jäi  :evil:  joten kaikki nyt luulee mua irkuks :S
oukussa...

eeeerja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #103 : 05.10.2006, 13:01:26 »
Lainaus käyttäjältä: Larppa
Vietnamissa minua ja miestäni luultiin useammin kuin kerran venäläisiksi, mistä järkyttyneinä usein kaivettiin pieni kartta esiin ja näytettiin suomea... Nepalissa sai monta kertaa hokea "finnish" ja aina ne itsepintaisesti kuuli "oh, ENGLISH"  :shock: quote]

Mulla on kanssa ollut samanlaisia kokemuksia! Kerran Portugalissa liftatessa kävi taas näin. Pari kertaa koitin korjailla: "NO, no, from Finland" "aa, england". "Finland" "yes, yes, I know where enlgnad is". No sitten kolmannen kerran jälkeen en enää jaksanut ees yrittää korjata.
Istuin sitten 3 tuntia juttelelmassa englannista (ja ikinä käynytkään siellä).

Mua yleensä luullaan joko pohjoismaalaiseksi tai sitten saksalaiseksi vaalean hiustupsuni takia.
ortaita on kivempi kulkea ylös kuin alas. ... niin sit voi jännittää, että mitä siellä ylhäällä on!

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #104 : 05.10.2006, 13:48:32 »
Pari paivaa sitten kuulin parin thaikun puhuvan keskenaan ja nyokkailevan seka ihmettelevan meikalaisen suuntaan, etta mitakohan khon jippun eli japanilainen taalla tekee :lol:

Aikoinaan tyttoystavani naytti dosassa tapaamalleen irlantilaiselle kuvaani, johon irkku totesi etta nayttaa ihan amerikkalaiselta sotilaalta..
No, asia nauratti aina niin kauan, kunnes saavuin Koreaan ja kuulin paikallisilta ystaviltani, etta 99% korealaisista olettaa mun olevan amerikkalainen sotilas :evil:

Kuukauden saldo:
Parit vittuilut, jonkun verran epakohteliaita ihmisia ja elamani ainut katutappelu; fuckfuckfuck fuckin americans ja sitten rupes tulemaan pikkunapparia tekwondopotkuja! Selvisin mustelmilla kasivarsissa ja jaloissa..

Mutta muuten Korea oli oikein kiva maa :wink:
ไม่เป็นไร

pingu1

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #105 : 05.10.2006, 14:39:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Larppa"

Mulla on kanssa ollut samanlaisia kokemuksia! Kerran Portugalissa liftatessa kävi taas näin. Pari kertaa koitin korjailla: "NO, no, from Finland" "aa, england". "Finland" "yes, yes, I know where enlgnad is".

Juu sama juttu Sveitsissä, moneen kertaan sai toistaa, että ei England kun Finland ja silti tyypit jatkoivat juttua, että on se Englanti sitten kiva paikka ja kiva kun oot sieltä.

donostia

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #106 : 05.10.2006, 16:09:51 »
Euroopassa ja muualla missä on paljon eurooppalaisperäistä väestöä luullaan milloin minkäkin maalaiseksi, riippuen siitä missä maaassa milloinkin on. Siis ei käytännössä koskaan arvata ulkonäön perusteella ulkomaalaiseksi vaan aina paikalliseksi, ainakin niin kauan kuin en suutani avaa.

eeeerja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #107 : 05.10.2006, 20:47:12 »
Just tossa tapahtu samanlainen hauska juttu kuin monesti aikaisemminkin on tapahtunut. Asun siis monien Eurooppalaisten kanssa samassa kämpässä.
Useastikin ne on sanonut, että suomi kuulostaa jotain arabikieleltä.
Mutta ikinä ei oo ulkonäön perusteella arabikisi tms luultu.

Tuli vielä mieleen tälläinen:
Yksi mun nainen rupesi aina puhumaan mulle Tanskaa vaikka tiesikin, etten sitä juurikaan ymmärtänyt. Sitten yhteneä päivänä se sanoi että mä näytän tanskalaiselta, tai ainakin siltä että osaan puhua tanskaa.
ortaita on kivempi kulkea ylös kuin alas. ... niin sit voi jännittää, että mitä siellä ylhäällä on!

tzt

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #108 : 06.10.2006, 01:33:12 »
Ranskalaiseksi tai italialaiseksi luullaan. Mä olen niin tumma, että Suomessakin mulle tullaan monesti puhumaan englantia. Ja jos menen vaikka museon kassalle tms lippua ostamaan niin palvelu tulee usein englanniksi.

Marie*

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #109 : 06.10.2006, 13:14:15 »
Siskoa ja minua luultiin helsingissä ruotsalaisiksi kun puhutaan keskenämme niin epäselvää suomea.

Solitaire

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #110 : 06.10.2006, 13:43:56 »
Yankee bästärt oli edellisin ja myös sitkein haukkumakälli mitä olen omalla kohdallani kuullut sekä asuessani Englannissa että lomaillessani mm. Irlannissa. Englannissa ollessani texasilaiset vieraat kyselivät innoissaan mistä päin Jenkkilää olen kotoisin, tyyliin 'Michigan, right?'. Kyseenalainen kunnia kuuluu lapsuuden "innolleni": katselin ilmeisesti liikaa amerikkalaisia ohjelmia, joissa ei ollut tekstityksiä. DJ Cat, Another World, etc - u name it, I watched it  :wink:  Vaikkakin olen osittain myös otettu (joistakin) ihmisten kommenteista, niin nyttemmin olen kuitenkin pyrkinyt vähentämään tuota kuuma peruna suussa-puhumista ja neutralisoimaan aksenttia, mutta aina välillä sieltä tippuu varsin kovaa ameriikan enkkua. En kuitenkaan ole koskaan käynyt siellä päinkään...
esus is coming. Look busy.

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #111 : 06.10.2006, 14:07:59 »
Kahden viikon aurinkolomailunkin jälkeen ensimmäinen Bangkokilainen räätäli huuteli ohi kulkiessa "Osta osta halpa puku!" tms. Oli tosin onneksi ainoa, mutta selväksi tuli, että varsin suomalaiselta näytetään. Täällä Lontoossa vaimoani luullaan usein aussiksi tai jenkiksi, jenkit taas joskus luulevat jopa britiksi. Omalla aksentillani tulee varsin selväksi etten englantia äidinkielenä puhu, ulkonäön puolesta veikkaillaan useimmiten skandinaaviksi.

VeraQ

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #112 : 06.10.2006, 14:10:16 »
Vaihtelevasti vaikka miksi. Yllättävintä on ollut se, että jotkut luulevat aina silloin tällöin kreikkalaiseksi, vaikka olen tietääkseni niin skandinaavin näköinen kuin olla ja voi.
Ruotsalaiseksi myös veikkaillaan aina joskus. Suomalaiseksi ei koskaan ole veikattu ihan ekalla kerralla ainakaan, mutta tuskinpa monen ulkomaalaisen mieleen tulee ihan ensimmäisenä kaikista maailman kansalaisuuksista suomalainen. Vaaleuden takia tosiaan aina ennemminkin menee ruotsalaisen puolelle.

mini me

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #113 : 06.10.2006, 15:03:28 »
Jos olen liikuskellut poikaystävän kanssa, niin usein on luultu ruotsalaisiks, jos taas yksin, niin australialaiseks. En tiedä, olisko helposti ruskettuvalla iholla ja rastoilla jotain tekemistä asian kanssa... Ai niin ja joskus on luultu myös kanadalaiseks puheen perusteella.
Vaihtelu virkistää, sanoi kissa, kun mummolla pöytää pyyhki."

Estella

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #114 : 06.10.2006, 15:46:34 »
Täällä ihmiset joku uskovat että tulen Minnesotasta tai Wisconsinista tai jostain tosiesta pohjoisessa olevasta osavaltiosta, aksentin mukaan kuulemma. Tosin saksalaiseksi luullan myös koska olen kuulemma ihan Heidi Klumin näköinen ja hän on täällä jatkuvasti esillä telkkarissa ja juorolehdissä. Aasiassa sitten ruotsalaiseksi, hollantilaiseksi ja saksalaiseksi. Ranskassa olen poikkeuksetta venäläinen, kuulemma puhun ranskaa venäläisittäin :? . Muualla euroopassa olen poikkeuksetta ruotsalainen, suomalaiseksi ei juuri kukaan veikkaa paitsi ehkä jossain välimeren rantakohteissa sen jälkeen kun olen kertonut että juu en ole Ruotsista.
ife is a beach and then you dive.

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #115 : 07.10.2006, 15:31:10 »
Vaikka mä olen wanna-be italialainen niin duunipaikan puolalainen oli heti sitä mieltä, että mä olen jostain pohjoisesta. Hän on asunut jonkun aikaa Islannissa ja kuulema mun poskipäät ja hiukset muistuttavat häntä islantilaisista. Ja jos Björk on yhtään keskiverto islantilaisen näköinen, niin sitten mä tosiaan näytän islantilaiselta. Hirmu moni on ollut sitä mieltä, että mä näytän ihan Björkiltä.

chaska

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #116 : 09.10.2006, 16:00:03 »
Brasiliassa asuessani mua luultiin usein argentiinalaiseksi, johtui varmaan paljolti siitä, että mun aksentti portugalissa oli kuulemma samanlainen kuin argentiinalaisilla. Jotkut puhui mulle myös espanjaa, jota en vielä silloin osannut sanaakaan.  :lol:

turquoise

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #117 : 09.10.2006, 19:25:23 »
Virossa mua ja mun kaveria luultiin ruotsalaisiksi. Kun sanottiin et oollaan suomalaisia, melle vastattiin: "Ette te voi olla suomaisia. Kaikki suomalaiset on ihan rumii."
Pitäis varmaan ottaa toi kohteliaisuutena. :roll:

rommitommi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #118 : 09.10.2006, 20:03:50 »
Ruotsalaiseks on luultu ja jenkeiks...

aahoo

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #119 : 09.10.2006, 20:08:12 »
Mua on useimmiten luultu hollantilaiseksi. Tiedä sit mistä johtuu...