Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?

(Luettu 236060 kertaa)

Peikkis

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - peikkis@mbnet.fi
    • Profiili
« Vastaus #240 : 02.05.2007, 16:45:08 »
Aika vähän on tullu reissattua, mutta ruotsalaiseksi ovat aina veikanneet.  Vaaleat hiukset ja siniset silmät paljastavat melko helposti skanditaustan.  :)
ure eagles can soar, but  weasels never get sucked into a jet-engine!

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #241 : 02.05.2007, 20:19:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Nenya"
Uudessa-Seelannissa reissatessa minua epäiltiin englantilaiseksi ja kerran etelä-afrikkalaiseksi (?!), vaikka olin kalpea ihoinen skandinaavi.

Ja mitä suomen kielestä kuulin kommenttia paikallisilta lapsilta, niin armas kielemme kuulostaa heidän mukaansa aivan japanilta...kyselivät ymmärränkö tuota kieltä, kun niin samalta kuulosti :shock:  

Itse en kyllä 7kk matkan aikana päässyt eroon suomen aksentistani...valitettavasti!

Ei tuo eteläfrikkalaiseksi luuleminen minusta outoa ole, tuntemani eteläafrikkalaiset ovat nimenomaan blondeja ja aksenttikin vähän suomalainen. :D

Minua on luultu yleensä saksalaiseksi, puolalaiseksi tai englantilaiseksi. Kun olen puhunut suomea yleisellä paikalla, minua on epäilty portugalilaiseksi, espanjalaiseksi ja kanadalaiseksi. Ranskan perusteella minua on veikattu kanadalaiseksi, belgialaiseksi ja bordeaulaiseksi. Se kanadalainen heitettiin loukkausyrityksenä.

Olen blondi & nämä kaikki arvailut ovat tapahtuneet Ranskassa.

muoks: Unohdin, minua on luultu myös venezuelalaiseksi. Otin sen kohteliaisuutena. :) Ilmeisesti puheessani on latinonuotti.
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

MsMrd

• Aloittelija
    • Profiili
noni
« Vastaus #242 : 02.05.2007, 21:25:31 »
no, minua luullaan venäläiseksi, mutta olen kyllä kotoisin 5km rajalta, joten ei se nyt ehkä niin pieleen mene... vaikka ihan heja Finland olenkin!  :wink:

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #243 : 03.05.2007, 13:08:23 »
Tuossa syksyllä totesi yliopiston proffa mulle täällä Turussa, että puhut tosi hyvää suomea ollaksesi venäläinen.  Oli hieman hämmentävää. Ja huolestuttavaa, onko mun suomen kieli sillä tasolla, että sitä pitää kehua hyväksi maahanmuuttajan suomeksi? On se nyt kuitenkin vähän niinkuin äidinkieli mulle, itseasiassa.. :roll:

June

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #244 : 03.05.2007, 13:17:59 »
Ulkomailla ei kukaan ole epäillyt sitä, ettenkö olisi suomalainen. Täällä kotimaassa synnyinmaatani arvuutellaan jo paljon useammin. Esimerkiksi pari viikkoa sitten paikallisessa heinäladossa yksi innokas bilettäjä tuli kysymään, olenko liettualainen.
menee, kun on mentävä.

Jo'ann

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - sus_sky@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #245 : 03.05.2007, 18:13:46 »
Kotimaakseni on luultu maita ympäri maapalloa.
Etelä-Amerikkalaiseksi, jenkiksi, saksalaiseksi, venäläiseksi, näitä perinteisiä... Mielenkiintoisin arvuuttelun kuulin viimeviikolla ollessani Roomassa. Eräs katukauppias veikkasia minua ja ystäviäni intialaisiksi tai japanilaisiksi. Hänellä ei tosin tainut olla mitään käsitystä missä nämä kyseiset maat sijaitsevat, sillä olemme neljä vaaleahiuksista tyttöä, ja toisilla viellä siniset silmät. Olemme suhkot pitkiäkin... Todella perus skandinaaveja siis =)

hra.HUU

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #246 : 03.05.2007, 19:42:47 »
Lainaus käyttäjältä: "andr"
Tuossa syksyllä totesi yliopiston proffa mulle täällä Turussa, että puhut tosi hyvää suomea ollaksesi venäläinen. :roll:

Hahaa, aika kuolematon lausahdus, pitää pistää korvantaakse!  :D

Pekingissä luultiin useimmiten Saksalaiseksi tai Venäläiseksi.. Suomi kuulemma kuulosti todella oudolta ja miltein joka ilta jouduimme pitämään "äRRän kieRRän oRRen ympäRi" oppituntia paikallisille.  :)
Baari-iltojen temmellyksen jälkeen olimme aina Ruotsalaisia, jos joku sattui kysymään. :roll:
Päästiin myös toteuttamaan pitkäaikainen haave,  Taksikuskille kerrottuamme että olemme Suomesta aloitimme naksuttelemaan kieliämme ja nyökyttelemään toisillemme outojen äänähdysten saattelemalla. Kuskin ilme oli ns. "Priceless"  :P

Keski-euroopassa veikataan yleensä Viroa tai Ruotsia.

mamour

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #247 : 04.05.2007, 12:30:40 »
Puhun ilmeisesti saksalaisella aksentilla  :P ranskaa, kun fransut arvuuttelevat minun olevan saksalainen. Mutta täällä myös moni luulee minun olevan venäläinen. Amerikkalaiseksikin on luultu kun osaan englantia ranskalaisten mukaan niiin hyvin  :)
n est bien ici.

Merkkari

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - juhomertanen@jippii.fi
    • Profiili
« Vastaus #248 : 25.05.2007, 08:56:29 »
Auringonvalkaisema pellavapää kavaltaa skandinaaviksi yleensä jo ennen kuin ehtii suutaan avata. Eräs ranskalainen runoilijanluikku suorastaan hurmioitui "jylhistä viikingin piirteistäni"..
Venäläistä on tarjottu Etelä-Euroopassa ja saksalaista jenkeissä.
Otetuin olin kuitenkin Englannissa kun eräs Suomessa työskennellyt paikallinen alkoi inttää minun olevan britti (puheeni perusteella). Osasi määritellä jonkin asuinalueenkin Manchesterin ulkopuolelta :)
And now, let us step out into the night and pursue that flighty temptress, adventure.

Canis

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ophelia
« Vastaus #249 : 25.05.2007, 20:07:11 »
Muaah, ei siinä mitään jos ulkomailla luullaan "vääränmaalaiseksi", mutta kun Suomessakin miuta luullaan aina ulkomaalaiseksi ja tullaan kysymään mistä olen kotoisin. Villejä veikkauksia on tullut välimerenmaiden suuntaan, ilmeisesti voimakkaiden piirteiden ja tummien kulmien takia  :?  Hassua on myös, että puhun kuitenkin ihan kunnon "mie-sie"-murretta ja omaan mahdollisimman siniset silmät (:

Anyway on aina välillä ihan hauskaa kun joku piristää päivääni aamubussissa ryhtymällä kyselemään, mistä olen päätynyt Suomeen. Kiva aina vastata, että Lappeenrannastahan mie  :lol:
I can go where no one else can go
I know what no one else knows
Here I am just drownin' in the rain
With a ticket for a runaway train...

geneviève

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #250 : 25.05.2007, 21:05:09 »
Lainaus käyttäjältä: "mamour"
Puhun ilmeisesti saksalaisella aksentilla  :P ranskaa, kun fransut arvuuttelevat minun olevan saksalainen.

Samma här. Saksalaiselta kuulemma kuulostan, kuulen tätä usein. Hauskaa on myöskin se, että melkein joka kerta kun joku kysyy, että mitä kieltä puhutte ja vastaamme finnois (Suomen kieli, lausutaan "finua") niin meitä katsotaan hämmästyneesti ja ihmetellään, että oooo puhutte kiinaa!!! (chinois, "chinua")

Yksi juttu vielä liittyen kieleen... vähän off topic, mutta kuitenkin. Ranskalaiset korjaa suhteellisen usein kielivirheitä ja lausumista, joskus aika ilkeästikin. Se on raivostuttavaa. Tällaiset ihmiset ei varmaan oon ikinä reissannut missään eikä ymmärrä kuin vaikeaa vieraan kielen oppiminen on  :(

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #251 : 25.05.2007, 21:54:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Canis"
Muaah, ei siinä mitään jos ulkomailla luullaan "vääränmaalaiseksi", mutta kun Suomessakin miuta luullaan aina ulkomaalaiseksi ja tullaan kysymään mistä olen kotoisin.

Sama häär. Viimeksi kun myyjä käynnisti asiakaspalvelutilanteen englanniksi, niin kuuntelin aikani mutta sanoin sitten, että voi minulle suomeakin puhua.  :)
walk on

wozzie

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #252 : 30.05.2007, 12:52:56 »
Mä en tajua mut mua luullaan SVEITSILÄISEKS..  :shock:  USA:ssa kaks kertaa kysyttiin oonko sveitsistä ja ranskassa kerran.  :P

merri

• Aloittelija
    • Profiili
.
« Vastaus #253 : 31.05.2007, 09:21:32 »
Riippuen aina missä matkustellaan.. reilatessa euroopassa yleisin veikkaus oli espanjalainen, italialainen tai joskus norjalainen...
Ja sit noissa lämpimissä maissa (egypti, israel yms) luultiin aina paikalliseksi  :lol: niin siis vaikka olen ihan supisuomalainen tosin ruskea hiuksinen  :)

Kapris

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - katri_tee@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #254 : 29.06.2007, 22:07:12 »
Aksentin perusteella luultu ruotsalaiseksi (yksi ruotsalainen alkoi solkata äidinkieltään eka lauseeni jälkeen), muuten tanskalaiseksi tai saksalaiseksi. Kun puhuin Prahassa suomea kännykkään, sanoivat että kuulostaa korealta. Länsimaalaisesta ulkonäöstä johtuen ei kuitenkaan luultu korealaiseksi...

annupas

• Vieras
« Vastaus #255 : 29.06.2007, 22:33:42 »
Ulkonäön perusteella usein puolalaiseksi on epäilty, amerikkalaiset ovat epäilleet englantilaiseksi puheen perusteella, ja kaikista hassuinta, että nimenomaan puheen perusteella useammin kuin miksikään muuksi minua on luultu palermolaiseksi, vaikken sisiliassa ole koskaan ollutkaan! :shock:  Ja jännää miten ihmiset ovat sanoneet nimenomaan palermolainen eikä esim sisilialainen, ei nyt paikalliset varmaan ikinä luulisi kun en murretta todellakaan puhu, mutta roomalaiset ovat kuulevinaan tällaista. Yksi etelä-italialainen tuttu sanoi että saattaa johtua siitä että lausun jotkut vokaalit samalla tavalla kuin etelässä, eli eri tavalla kuin Roomassa vaikka muuten ei Sisilian murteesta ole tietoakaan.  Ja ihan vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen olen.

Miimi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #256 : 29.06.2007, 23:58:55 »
Ruotsalaiseksi tai sveitsiläiseksi veikkaavat. Jostain syystä ei-eurooppalaiset mieltävät nuo maat naapureiksi tai jopa yhdeksi samaksi valtioksi! Anyway, on jotenkin kivampi matkata pohjoismaiden ulkopuolella (ts. maissa, joissa bruneteilla on ylivalta) kiusallisuuden tunteen välttämiseksi: ei tarvii aikansa norjaa tai tanskaa kuunneltuaan pyytää toistamaan repliikkiä englanniksi...
n mentävä kauas nähdäkseen lähelle.

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #257 : 02.07.2007, 12:41:12 »
Tuossa viikko sitten ihmetteli varsovalaisen hostellin vastaanoton poika englantiani, kun siinä oli kuulemma venäläinen aksentti :lol:

-ansku-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #258 : 03.07.2007, 02:52:13 »
Täällä Lontoossa luullaan Puolalaiseksi.. Melkein joka kerta.. En tiedä pitäskö jo itkeä vai nauraa   :?
You can travel the world, but you can´t run away from the person you are in your heart-

hann-

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #259 : 06.07.2007, 09:02:52 »
Jos näkisitte mut, niin ette ehkä uskois, mutta Pariisissa mua luultiin ranskalaiseks... Oliskohan johtunu mustista hiuksista ja aurinkolaseista, jotka peitti mun suomalaisharmaat silmät? Mutta mua oltais haastateltu presidenttivaalien tiimoilta uutisiinki. Valitettavasti en vaan osaa ranskaa, joten en pystyny antamaan mitään maailmaa suurempaa kommenttia Ranskan televisioon. :lol: