Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?

(Luettu 236329 kertaa)

lennox

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #260 : 10.07.2007, 20:29:29 »
Useimmiten amerikkalaiseksi, minkä takia olen vakavasti ajatellut tyylinvaihdosta.

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #261 : 10.07.2007, 21:59:16 »
Euroopan maissa yleensä -hassua kyllä- paikalliseksi. Hassua siksi, että olen blondi ja sinisilmäinen, silti ihmetellään Lissabonissa, Ateenassa, Milanossa tai Barcelonassa, että etkö olekaan paikallinen...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

ReiseReise

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #262 : 10.07.2007, 22:47:32 »
Lainaus käyttäjältä: "hra.HUU"

Päästiin myös toteuttamaan pitkäaikainen haave,  Taksikuskille kerrottuamme että olemme Suomesta aloitimme naksuttelemaan kieliämme ja nyökyttelemään toisillemme outojen äänähdysten saattelemalla. Kuskin ilme oli ns. "Priceless"  :P

Hehee, repesin! Pakkohan tuollaista on kokeilla  :twisted:
 know you believe you understand what you think I said but, I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.

Kapris

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - katri_tee@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #263 : 11.07.2007, 07:54:01 »
Lainaus käyttäjältä: "-ansku-"
Täällä Lontoossa luullaan Puolalaiseksi.. Melkein joka kerta.. En tiedä pitäskö jo itkeä vai nauraa   :?

Krakovassa ollessamme kyllä oltiin havaitsevinamme, että puolalaiset ja suomalaiset muistuttaa olemukseltaan - kasvonpiirteiltään, tavaltaan olla - toisiaan tavallista enemmän. Samaa sanoivat myös paikalliset, joilla oli kontakteja Suomeen.

jempo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #264 : 11.07.2007, 11:59:00 »
Yleensä euroopassa ajatellaan ihan et voisin olla paikallinenki, oon sillee aika "tumma" (hiukset enkä muutenkaa oo mikään kalpea)

Italiassa käytettiin suomalaisuutta hyväksi; siellähän miehet tulee aina ulkomaalaisten tyttöjen/naisten luo ni alettiin huutamaan ihan täysillä KÄRRYNPYÖRÄ ja katsottiin oudosti niitä miehiä, ni ei kauaa menny ku ne häipys. Tämä myös kaikille kerjäläisille tehtiin et saatiin ne pois kimpusta:D
Show me what it's like
To be the last one standing
And teach me wrong from right
And I'll show you what I can be
Say it to me
And I'll leave this life behind me
Say it if it's worth saving me.

Shandy

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #265 : 12.07.2007, 12:22:58 »
Taalla Kiinassa on luultu lahinna jenkiksi aina, korostus on kuulemma melkoisen amerikkalainen :? Mutta minkas sille voi. Monet osaa kylla myos skandinaviaan yhdistaa mutta luulevat sitten yleensa ruotsalaiseksi.

kaifas

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #266 : 12.07.2007, 16:56:47 »
Kaikkein hauskin juttu tapahtui Italiassa kun kadunkulmassa joku turisti tulee kysymään tietä :D Jaa että mää en oo sitten turisti ^^ No, sitten vaan tokaisin etten ole paikallinen. Tosin sinä kesänä omasin mustan tukan ja olin erittäin hyvin ruskettunut.
Yleensä, niin kuin monia muitakin, luullaan peruslänkkäriksi :I En tiedä onko se hyvä vai huono?
-Pakkotyö vapauttaa, Nautin siitä--

Ceki

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #267 : 12.07.2007, 19:14:00 »
Lähes poikkeuksetta luultu Norjalaiseksi monissa paikoissa, etenkin välimerellä. Sen jälkeen arvaus yleensä Itävalta tai Hollanti.

Tanskassa taas luultiin Itävaltalaiseksi.

Saksassa yks heppu luuli kreikkalaiseksi. ja monesti Saksassa arveltiin Hollantilaiseksi ta itävaltalaiseksi

Korostuksen perusteella on joskus luultu britiksikin  :?

Aika kummallisesti heittelehtii noi arvaukset puolelta toiselle, mutta suomalaiseksi ei ole ikinä arvattu.. :roll:
Ja sitten ku oon sanonu et joo Finland ni ne on heti ihan ihmeissään ku ne varmaan kuvittelee et kaik o jottai blondeja :)

zanahoria

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #268 : 15.07.2007, 23:25:43 »
Aika usein saksalaiseksi.
Tosin viime aikoina myos kummallisen usein Brassiksi..    :o  
mika kylla oudoksuttaa. Ehka johtuu siita, etta puhun vieraalla suomiaksentilla argentiinan espanjaa.
No ei mua kylla haittaa, jos joku luulee brassiksi  :wink: onhan se suomitytolle aika kohteliaisuus sen verta kauniita ihmisia Brasilian reissulla tuli vastaan.

pinjuzska

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #269 : 16.07.2007, 12:27:49 »
Aika usein tulee puola, ainakin briteissä kun on liikkunut. ja sit randomisti kaikkia euroopan maita...ruotsi ja norja useimmiten.
Kerran kun puhuin suomea puhelimessa niin yks tuli ihan vartavasten kysymään et oonko unkarista, suomen kieli kuulemma muistuttaa sitä kovasti.
Niin ja kerran mua on luultu mexicolaiseksi, hehe se on kyl must jo aika kaukaa haettua, tämä kylläkin tapahtu mexicossa.. :lol:

sonja

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.tapahtumahorisontti.blogspot.com
« Vastaus #270 : 16.07.2007, 14:05:31 »
Irlantilaiseksi. En vieläkään tajua, mistä se johtuu...hiukseni ovat kyllä ehkä hiukan punaiseen taittuvat mutta vain hiukan..

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #271 : 16.07.2007, 16:58:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Kapris"
Lainaus käyttäjältä: "-ansku-"
Täällä Lontoossa luullaan Puolalaiseksi.. Melkein joka kerta.. En tiedä pitäskö jo itkeä vai nauraa   :?

Krakovassa ollessamme kyllä oltiin havaitsevinamme, että puolalaiset ja suomalaiset muistuttaa olemukseltaan - kasvonpiirteiltään, tavaltaan olla - toisiaan tavallista enemmän. Samaa sanoivat myös paikalliset, joilla oli kontakteja Suomeen.

Mä en kyllä allekirjoita tätä yhtään!!! Mielestäni suomalaiset ovat niiiiin suomalaisen näköisiä ja puolalaisissa enemmän itä-eurooppalaisia, "ylväitä" piirteitä. Olemuksesta puhumattakaan... Nauroin tuossa taannoin Varsovan lentokentällä, että oli helppo päätellä, ketkä ovat suomalaisia porukassa... Ei siis missään jonoissa check-inniin tai turvatarkastukseen, vaan ihan yleisesti. Ja ne suomalaisten jutut kun niitä kuuntelee "salaa"... kun ei oikein tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.  :lol:
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

bl_pixel

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #272 : 16.07.2007, 20:11:49 »
Viimevuosina olen lähes pelkästään matkustellut Etelä-Amerikassa. Yleensä siellä arvellaan pohjois-amerikkalaiseksi, Suomi-nimisestä maastahan ei suurella osalla ole mitään käsitystä, eivät edes tiedä että sellaista maata onkaan, Finlandia (arvellaan sijaitsevan jossain Australian lähettyvillä :-) ) on usein sekoitettu Philadelphian kaupunkiin...
Saksalaiseksi on myös arveltu, joskus myös espanjalaiseksi.
Joskus on Perussa hämmästelty enkö olekaan perulainen, mutta taitaa olla vaan jutunjuuren kehittelyä, senverran vaalea olen että ei luulisi voivan erehtyä. Eräs taksikuski Limassa väitti tunnistavansa ihmisen kansallisuuden puheesta ja sanoi minun olevan chileläinen.

juzz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #273 : 28.07.2007, 23:51:04 »
Pahin loukkaus ikinä, saksalaiseksi :(
"Olisi kauheata jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis." -Nuuskamuikkunen-

tna

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #274 : 29.07.2007, 12:02:07 »
Viime helmikuussa Stanstedin kentän pubissa vieruspöydän muukalaiset tiedustelivat minulta ja kavereiltani olemmeko mahdollisesti Slovakiasta. Ei harmi kyllä kysytty että mistä poijaat semmosta päätteli..
quot;Maailma on appelsiinimme!"

sehalone

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #275 : 29.07.2007, 12:22:26 »
Lainaus käyttäjältä: "juzz"
Pahin loukkaus ikinä, saksalaiseksi :(

Sama homma... ja vielä usein :(

Kapris

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - katri_tee@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #276 : 30.07.2007, 08:51:11 »
Täällä Saksassa luullaan saksalaiseksi, eikä siinä kaikki: tyhmäksi saksalaiseksi, koska sanojen ja sanontatapojen hakeminen tällä sivistyskielellä aina välillä kestää  :roll:

anuleena

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #277 : 30.07.2007, 10:30:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Kapris"
Täällä Saksassa luullaan saksalaiseksi, eikä siinä kaikki: tyhmäksi saksalaiseksi, koska sanojen ja sanontatapojen hakeminen tällä sivistyskielellä aina välillä kestää  :roll:

Heh... Poikaystäväni sai Itävallassa kommenttia, että puhe kuulostaa kyllä ihan kunnon saksalaiselta, mutta hieman siltä että olisi lievästi kehitysvammainen (vai mikä se poliittisesti korrekti termi asialle nyt onkaan).

maisu

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #278 : 30.07.2007, 11:57:01 »
Lainaus käyttäjältä: "anuleena"
Heh... Poikaystäväni sai Itävallassa kommenttia, että puhe kuulostaa kyllä ihan kunnon saksalaiselta, mutta hieman siltä että olisi lievästi kehitysvammainen (vai mikä se poliittisesti korrekti termi asialle nyt onkaan).

Saksalaiset eivät kyllä ole kohteliaisuudella pilattuja näissä kieliasioissa, minullekin on useampaankin kertaan sanottu että saksani on niin kauheaa että he mieluummin yrittävät itse puhua englantia kuin kuuntelevat sitä. :D

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #279 : 30.07.2007, 14:26:40 »
Lainaus käyttäjältä: "bl_pixel"
Viimevuosina olen lähes pelkästään matkustellut Etelä-Amerikassa. Yleensä siellä arvellaan pohjois-amerikkalaiseksi, Suomi-nimisestä maastahan ei suurella osalla ole mitään käsitystä, eivät edes tiedä että sellaista maata onkaan, Finlandia (arvellaan sijaitsevan jossain Australian lähettyvillä :-) ) on usein sekoitettu Philadelphian kaupunkiin...

Joo, mä puolestani erinäisiä viikkoja sitten yritin vakuutella yhdelle uzbekille, että Viipuri ei kuulu enää Suomelle, ja että Helsinki on Suomen pääakupunki eikä sijaitse Ruotsissa :lol: Siinä sai kyllä käyttää kaikki äiti venäjän sanankäänteet selittelyssä. Piti itseasiassa piirtää Euroopan karttakin sanojen tueksi.