Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?

(Luettu 235921 kertaa)

skippy

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
« Vastaus #480 : 25.11.2009, 23:19:01 »
kyllä sitä saksalaista saa kuulla aika monelta taholta, suuni aukasemisen jälkeen iskee hämmennys, jollon arvaus muuttuu kansallisuuden mukaan.

amerikkalaiseksi luultiin alussa sen televisiosta tarttuvan solkkauksen takia, joka näytti olevan englantilaisten ystävieni suuri hilpeyden aihe aina, kun satuin hieman suutahtamaan. kanadalaiseksi on luultu monta kertaa aksentin takia ja suureksi ylpeydekseni myös britiksi. siinäpä vasta pistää ihmetyttämään, kun jopa ihan enkuista tulevat on britiksi luulleet aksentin takia, kunnes totuuden kerron.

kerran tuli kertaheitolla aussipojalta arvaus, että olen suomalainen. ihmetellessäni mistäs arvasi, tuli vastaus :"tapasin kerran ihan samanlaisen pellen, jolle näytti olevan kaikki kaikessa yrittää feikata brittien aksenttia." jep jep  ;)

venäläistä ja hollantilaista on myös tullut, samaten kun sitä iänikuista ruotsalaista. viidennen kerran jälkeen värjäsin hiukset tummanruskeaksi  :)
viina on ilmasta pitkillä lennoilla. kaunista.

ninjuzu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #481 : 02.01.2010, 12:01:13 »
Viimeisimmän reissun aikana kiinalainen tyttö veikkasi minua islantilaiseksi! Ehdottomasti erikoisin veikkaus mitä olen kuullut. Todella vaalea iho, tummat hiukset ja vihreät silmät sitten on varmaan jotain hyvin islantilaista :D. Mietin sitten että miltä islantilaiset oikein näyttää oikeasti... ei ne kaikki voi Björkiltä näyttää.

Tramali

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #482 : 02.01.2010, 12:35:59 »
Viimeisimmän reissun aikana kiinalainen tyttö veikkasi minua islantilaiseksi! Ehdottomasti erikoisin veikkaus mitä olen kuullut. Todella vaalea iho, tummat hiukset ja vihreät silmät sitten on varmaan jotain hyvin islantilaista :D. Mietin sitten että miltä islantilaiset oikein näyttää oikeasti... ei ne kaikki voi Björkiltä näyttää.

Omat tuttuni islannista näyttää melkoisen tummilta kaikki.

Itseäni ulkonäön perusteella veikkaillaan USA, Kanada, Britti, Aussi, Uusi-Seelanti, Saksa, Ranska tai Pohjoismaalaiseksi.

Puheesta luulevat sitten Baltian  tai Pohjoismaalaiseksi. 

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #483 : 02.01.2010, 12:48:01 »

no hyva ihminen sentaan, eihan silla ole mitaan tekemista sen kanssa milta SINA naytat, vaan mita mielikuvia ja kokemuksia talla kiinalaisella on ulkomaalaisista ("valkoihoisista"). Yleensa nama arvailut kertovat enemman naista arvailijoista kuin kohteista, ellei kyseessa ole ihminen joka on ollut todella paljon vierasmaalaisten kanssa tekemisissa ja jolla on tarkka korva (aksentti kertoo enemman kuin ulkonako).

Kolumbia

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #484 : 10.01.2010, 18:28:43 »
Lähes aina amerikkalaiseksi, Varsovassa joskus suomenkielisen puheen perusteella unkarilaiseksi, Prahassa englantilainen mies väitti tunnistaneensa minut suomalaiseksi heti, kun avasin suuni (olin sanonut "no"), kerran pohjois-helsinkiläiseksi. Ei muistaakseni koskaan muuten skandinaaviksi ilman, etteikö suomenkieli olisi ollut perusteena.

Lohis

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #485 : 14.01.2010, 00:33:11 »
Italiassa luulivat amerikkalaiseksi  :D

seamanjake

• Vieras
« Vastaus #486 : 14.01.2010, 03:04:24 »
Varmaan aika ruma, kun sakemanniks tai ryssäks yleensä luullaan, ikinä ei ole suomalaiseks sanottu jos eivät ensin ole kuullut puhetta kun kavereiden kesken sanottu jotain.

Bonja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #487 : 21.01.2010, 17:25:52 »
Tulee väkisin mielee eka kerta kun olin käymässä ikeassa tuolla Ruotsi-Suomi rajalla.
Olin siellä kaverin kanssa ja kierrettii koko ylisuuri paikka ja mukaan ei ollu tarttunut kun kukkamaljakko ja karkkia. Sitten tallusteltiin siihen kassalle ja oikein kovaäänisesti naureskelttin jollekkin mitä en nyt millään muista enää. ( ei, mulla ei oo valikoiva muisti  ::) ) Oli ehkä vähän kovaäänistä tää vitsailu, mutta.. Kyseinen kaveri meni siihen kassalle ensin ja sai oikein mallikasta suomenkielistä palvelua ja maksun suoritti euroilla.
Sitte kun oma vuora tuli niin kas kummaa sama myyjä otti ja solkkas jotain ruotsiksi ja enhän minä sitte ymmärtäny ja näytinkin varmaan siltä. Niimpä tämä neovokas myyjä ottaa ja vaihtaa englanniksi ja kysyy että maksatko kruunuilla vai euroilla.
Minä siinä sitte repesin totaalisesti ja sain sanottua etta suomi riittää iha hyvin. Oli siinä kassa-poika punaisen puoleinen. ;D

Bielobog

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #488 : 21.01.2010, 23:12:04 »
Harvoin suoraan ainakaan sanottu minkäänmaalaiseksi, mutta Intiassa tuli vastaan paikallinen joka oli vakuuttunut, että olen venäläinen, ja vaikka kuinka yritin vakuutella olevani suomalainen, niin ei uskonut, vaan poistui mutisten jotain "you don't look like you from Finland, you look like russian."
En sitten tiedä onko länsivenäläiset ja suomalaiset kauhean erinäköisiä.  :)
“Thanks to the interstate highway system, it is now possible to travel from coast to coast without seeing anything.” - Charles Kuralt

funkylord

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #489 : 23.01.2010, 01:28:15 »
En sitten tiedä onko länsivenäläiset ja suomalaiset kauhean erinäköisiä.  :)

Same. Ihan sama missä kiertää ja missä vaatteissa niin luullaan venäläiseksi, jopa Suomessa uimahallissa. Muutaman kerran (Suomessakin) on luultu romaaniksikin. Sinänsä outoa, kun en kovin tumma iholtani ole.
Latviassa oli esim. ratikan lipuntarkastajilla ihmetystä ilmassa, kun rupesivat kaksikielisinä puhumaan venäjää, ja saivat englanniksi vastauksen. Sinänsä ymmärrettävää koska olin kuitenkin yrittänyt soluttautua pukeutumiseltani siihen venäläislössiin, että pääsisin syvemmälle sinne entisen kommunismin aikaisen arkkitehtuurin syövereihin, kuten neuvostoliiton aikaisten talojen pihapiiriin, ja jopa rappuihin asti.
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita

Alaska

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #490 : 25.01.2010, 10:57:54 »
No tähän voisi melkein sanoa, että aina sen maalaiseksi, missä maassa satun olemaan. Paitsi Suomessa ei suomalaiseksi. Varsinkin Itä-Euroopan maissa luullaan paikalliseksi. Tai sitten tsekkiläiseksi luultu. Paras on kyllä: oletko juutalainen :D tämä oli kyllä Suomessa...

LoriGlory

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #491 : 27.01.2010, 15:52:36 »

Mulla ihan sama! Ja tuntomerkit täsmäävät myös :) Lähinnä briteissä ja Irlannissa asuessani olen kuullut Björk-kommenttia monesti. Ja ihan mairittelevaahan se on..:) Tosin en tiedä miltä näyttää stereotyyppinen islantilainen.

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #492 : 27.01.2010, 15:54:24 »
Meitä luultiin Ras-al-Khaimahissa Arabiemiraateissa etelä-afrikkalaisiksi ???
Go where you want to be.

fnla

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #493 : 27.01.2010, 16:24:20 »
Joulun alla Prahassa käydessäni tuli Batassa eräs pikkutyttö tapittamaan minua iloisena. Tytön äiti tuli paikalle ja alkoi seittää mulle innoissaan jotakin, tsekiksi, enkä tietenkään ymmärtänyt sanaakaan, nyökkäilin vain. Siinä vaiheessa nainen tokaisi englanniksi että ohhoh, et taidakaan olla Tsekistä vaikka näytätkin ihan tsekkiläiseltä... Joten tsekkiläiseksi ainakin :D

jatsi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #494 : 28.01.2010, 10:51:22 »
Italiassa luultiin Ranskalaiseksi.. ilmeisesti mä päräyttelen mun ärrän kuin ranskalaiset.

idi

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #495 : 28.01.2010, 16:38:50 »
Viimesin veikkaus tais olla brasilialainen :D Puheen takia veikataan yleinsä jenkiks...
Shyness is nice and
Shyness can stop you
From doing all the things in life
You'd like to

halibazuippa

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #496 : 28.01.2010, 23:05:58 »
Oli aivan mielettömän hienoa että Jenkeissä kuukauden reissun lopussa Nykissä muutamat ihmiset kysyi neuvoa esim. metrossa tms...*huom* myös paikalliset.

Tuli aika paikallinen olo.

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #497 : 29.01.2010, 11:45:04 »
^ Tuohan ei oikeastaan tarkoittanut muuta, kuin ettet kulkenut (enää) uuvatin näköisenä kysymysmerkkinä kartta kainalossa. ;) Kyllä minultakin harva se päivä kysellään asioita Pariisin metrossa, mutta tuskin ihmiset sen perusteella olettavat minua minkään tietyn _maalaiseksi_; oletus on, että tunnen metron, kun näytän osaavan sitä käyttää. :)

Muoks: ....tai sitten vaan osun kysyjän kohdalle oikeaan aikaan... ;)
« Viimeksi muokattu: 29.01.2010, 11:46:54 kirjoittanut tammineN »
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

hkarhu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #498 : 20.02.2010, 14:50:55 »

Kuten aika moni on täällä jo kertonut, että häntä luullaan islantilaiseksi, voin omalta osaltani vahvistaa myös kyseisen vastauksen. Lähinnä luullaan islantilaiseksi, ja Islannin käynneilläni luulevat myös paikalliseksi. Tosin jotenkin koinkin oloni hyvin kotoisaksi kyseisessä maassa...

mc_apzu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #499 : 19.03.2010, 03:52:47 »
Italialainen ja ranskalainen on yleisimmät, vaikka kaikki suomalaiset sanoo et näytän iha veli venäläiseltä  :-\