Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?

(Luettu 228432 kertaa)

Yazaku

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Minkä maalaiseksi sinua luullaan ulkomailla?
« Vastaus #500 : 22.03.2010, 06:42:12 »
Indonesiassa on luultu jenkiksi ja aussiksi varmaan, koska painoindeksi alkaa olla kohillaan. Pitaa varmaan aloittaa kuntoilu, kun palaan taas pakkaseen.
As cool as a cucumber.

J-Ko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #501 : 26.03.2010, 18:06:24 »
Dubaissa luulivat meitä ryssiksi. Faija oli aika tuohtunut.
"Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon"

Anacon

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #502 : 27.03.2010, 03:16:23 »
Täällä Sanyassa luullaan poikkeuksetta tietenkin ryssiksi - jos ei ryssiksi niin jenkeiksi. Töissäkin jopa kiinalaiset saattavat tervehtiä venäjäksi. ::)
Go where you want to be.

eppis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #503 : 28.03.2010, 14:38:34 »
Eniten arvataan oikein eli suomalaiseksi mutta venäläiseksikin mua on usein luultu.

Bayster

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #504 : 28.03.2010, 14:55:28 »
Hollantilaiseks damissa.  ;D

adya

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #505 : 07.04.2010, 21:43:24 »
Ilmeisesti näytän varsin yleiseurooppalaiselta tai muuten vaan "paikalliselta", koska multa tullaan pitkin Eurooppaa kyselemään neuvoja paikallisilla kielillä. Kerran pelattiin arvausleikkiä hostellissa ja kuulemma näytän hollantilaiselta.

Boheemi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #506 : 09.04.2010, 09:47:49 »
Joulun alla Prahassa käydessäni tuli Batassa eräs pikkutyttö tapittamaan minua iloisena. Tytön äiti tuli paikalle ja alkoi seittää mulle innoissaan jotakin, tsekiksi, enkä tietenkään ymmärtänyt sanaakaan, nyökkäilin vain. Siinä vaiheessa nainen tokaisi englanniksi että ohhoh, et taidakaan olla Tsekistä vaikka näytätkin ihan tsekkiläiseltä... Joten tsekkiläiseksi ainakin :D

On käynyt allekirjoittaneelle useammin kuin kerran.  :D

Kazzu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #507 : 10.04.2010, 14:45:32 »
Ranskalaiseksi, näin on käynyt useammassakin maassa Euroopassa, vaikka olisivat kuulleet minun juttelevan suomeksi kaverini kanssa :)

Italiassa on luultu lukemattomia kertoa paikalliseksi

Drebin

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #508 : 10.04.2010, 20:03:31 »
Yleensä saksalaiseksi, mutta kerran myös libanonialaiseksi (tätä ei vain tajua).

Tosin vierailupaikka vaikuttaa kovasti. Esim. Myanmarissa käy ilmeisesti paljon saksalaisia ja ranskalaisia, joten tuossa valossa ihan käypä arvaus. Kyllähän nuo saksalaiset tosin aika lailla on tälläisiä perusskandijampan näköisiä (ruotsalaiset ovat oma rotunsa).

Yoska

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #509 : 19.04.2010, 20:04:09 »
Puheen perusteella jenkiksi luullaan aina, riippumatta siitä mitä kieltä puhun...  ::)

ZuiQuan

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #510 : 20.04.2010, 21:57:32 »
Englannissa luullaan usein irlantilaiseksi, aksenttikin kuulemma sen suuntanen. Muualle ne kutsuu mua ihan vaan turistiksi...
I'm a rolling thunder, pouring rain I'm comin' on like a hurricane!

Draenog

• Aloittelija
  • Kalunguyeye
    • Profiili
« Vastaus #511 : 23.04.2010, 14:56:13 »
Minua veikataan melkeinpä aina saksalaiseksi. Joskus joukkoon eksyy myös arvauksia suomalaisuudesta ;)
Maita nähtynä vasta kolmisenkymmentä ja monta matkaa on vielä edessä päin. Opiskelijabudjetti tuskin venyy reissailuun ennen kevättä 2011, jolloin lähden 4-5 kuukaudeksi Keniaan, pääasissa Nairobiin.

viltzu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #512 : 23.04.2010, 17:39:42 »
Useimmin luullaan saksalaiseksi, mikä lienee varsin normaalia ja yleistä muillakin. Itse en pidä tätä ainakaan minkäänlaisena haittana. Skandinaavit ja saksalaiset nyt on aika samannäköisiä ja lisäksi suuri syy tähän yksinkertaisesti on, että saksalaiset reissaavat todella paljon.

Ulkomailla reissatessa on luultu myös ruotsalaiseksi, norjalaiseksi, hollantilaiseksi ja moneksi muuksi maanlaiseksi, mutta ylivoimaisesti eniten saksalaiseksi.

Sen sijaan Suomessa välillä on luultu virolaiseksi, mutta eipä se haittaa, ei ole huono asia. Ihan hyvä niin. Enkä välttämättä pitäisi siitä, jos ulkomailla heti ensimmäisenä luultaisiin, että on Suomesta, jostain syystä...

Robby Bubble

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #513 : 15.05.2010, 23:22:29 »
Munapää eestiläinen luuli mua eestiläiseksi sörkan rantatien ABC:lla..

Ei muuta kuin tere vaan!
Kaveria tuetaan ja taka-askelia ei oteta.
-Ville Peltonen

Pehe

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #514 : 17.05.2010, 20:34:27 »
Hitsiläinen, en tykkää ollenkaan, kun luulevat minua saksalaiseksi >:(

dragu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #515 : 22.05.2010, 12:02:07 »
Selvästi yleisin arvaus on espanjalainen/etelä-amerikkalainen  ::) . Tosin vaikeaa on vetää hernettä nenään kyseisestä veikkauksesta kun kerta meitsiltä löytyy tummanruskeata silmää, tummat hiukset ja eipä tuo ihokaan ole sieltä vaaleammasta päästä :) .

lewe

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #516 : 29.05.2010, 09:27:28 »
melkeen aina luullaan ruotsalaiseks. blondit hiukset + siniset silmät, minkäs teet :-\
"Not all those who wander are lost" -J.R.R. Tolkien

furball666

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - Masterball88@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #517 : 03.06.2010, 22:50:42 »
Hollannissa luullaan aina hollantilaiseksi kun olen pitkä ja vaalea, saksassa luulee hollantilaiseksi ku puhun niille puoliksi englantia ja saksaa
Englannissa olen sitten saksalainen.

, intiassa kun sinne aluksi saavuin ja mursin englantia suomalaisittain niin luultiin aina puolalaiseksi tai venäläiseksi  ::)

Päätin sitten korjata asian ja opettelin irwin welshiä äänen lukemalla skotti/irkku aksentin jonka jälkeen mua luuli kaikki jenkit skotiks, skotit irkuks ja intialaiset saksalaiseks :D ota siitä nyt selkoa

Taweet

• Vieras
« Vastaus #518 : 06.06.2010, 10:44:05 »
Venäläinen on se yleisin arvaus... Eipä se kyllä ole koskaan haitannut, koska rakastan Venäjää maana ja omistan useita hyviä ystäviä sieltä.

Ranskalainen, britti, amerikkalainen, saksalainen, ruotsalainen ja norjalainen on kans tullut vastaan ainakin :)

EskoKarhu

• Tosireissaaja
  • Shanti shanti
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #519 : 08.06.2010, 23:56:03 »
Portugalissa pari viikkoa pyöriessäni erilaisia arvauksia sateli enemmän ja vähemmän.. (Irlanti, Britti, Tanska, Norja, Ruotsi...) Oma hiusteni väri on punertava, johon monet vetosivat luullessaan minua Brittein saarilta kotoisin olevaksi.
Vain kerran minut tunnistettiin suoralta kädeltä Suomalaiseksi ja silloinkin kyseessä oli vanhempi reppureissulle eläkepäivillään lähtenyt Kanadalainen mies (+60) joka oli armoitettu lätkäfani ja tunnisti suomalaisen "v*ttu" sanan mikä lipsahti englantia puhuessani kuuromykkäsokealta vaikuttavalle bussikuskille  :D On kuulemma sana niin helposti tunnistettavissa :D
Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon