Itä afrikka ja viisumit

(Luettu 3910 kertaa)

ale__

• Reissaaja
    • Profiili
Itä afrikka ja viisumit
« : 21.07.2006, 22:40:04 »
moi.

Varasin tossa pelkän lipun Nairobiin ja tarkoitus olis jatkaa sieltä tansaniaan eli osaisko joku neuvoa tarvitsenko myös tansaniaan, ugandaan etiopiaan viisumin etukateen täältä suomesta vai saanko sen rajalta\naapurimaan pääkaupungista (malliin kaakkkois-aasia).

puosu

• Aloittelija
    • Profiili
Itä afrikka ja viisumit
« Vastaus #1 : 23.07.2006, 13:48:18 »
Ainakin Tansanian ja Ugandan viisumi järjestyy rajalta.

tero05

• Aloittelija
    • Profiili
Itä afrikka ja viisumit
« Vastaus #2 : 28.08.2006, 20:09:25 »
Tarviiko siel olla joku dokumentti esim. lentolippu kun ylittää rajoja tai hankkii viisumia rajalta???

puosu

• Aloittelija
    • Profiili
Itä afrikka ja viisumit
« Vastaus #3 : 28.08.2006, 20:33:16 »
Nope, passi ja dollarit riittää. Jotkut Itä-Afrikan maat vaativat todistuksen voimassa olevasta keltakuumerokotuksesta, en nyt muista mitkä. Kannattaa tarkastaa tuoreimmat infot netistä.

ale__

• Reissaaja
    • Profiili
Itä afrikka ja viisumit
« Vastaus #4 : 10.09.2006, 15:05:45 »
Mitenkäs saavuttaessa keniaan maahanpääsy onnistuu kun mulla on pelkkä menolippu, kun ei tarkkaa tietoa ole milloin ja mistä olen takaisin tulossa. eli onko odotettavissa ongelmia maahanpääsyssä vai olisiko syytä etukäteen esim. netistä hankkia joku bussilippu tai vastaava vaikka tansanian puolelle että voin esittää jonkun todistuksen etten ole maahan sen kummemmin jäämässä?! Onko yleensäkään fiksua lähteä afrikkaan pelkällä menolipulla?

puosu

• Aloittelija
    • Profiili
Itä afrikka ja viisumit
« Vastaus #5 : 11.09.2006, 16:47:11 »
Terve,

Kaksi vuotta takaperin eivät kyselleet paluulipun perään Nairobissa lentokentällä, eikä Tansanian vastaisilla maarajoilla.

Sama juttu Ugandassa, vaikka ostin aluksi vain halvemman muutaman päivän voimassa olevan transit-viisumin.

ale__

• Reissaaja
    • Profiili
Itä afrikka ja viisumit
« Vastaus #6 : 11.09.2006, 22:24:28 »
Ookoo, eikä sulla siis ollut viisumia etukäteen hankittuna. Jeeps, siinä tapauksessa mulla on kaikki reilassa. kiitos vastauksista!!

Ucee

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - jjsoini@hotmail.com
    • Yahoo Instant Messenger - jjsoini@yahoo.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Itä afrikka ja viisumit
« Vastaus #7 : 20.10.2006, 23:19:15 »
Oon törmänny sellaseen että en lähtiessä olisi päässyt koneeseen koska mulla ei ollut viisumia ja paluulento yli 3kk lähdöstä, viisumivapaus kun oli vaan 3kk oleskeluun asti.. piti vaihtaa paluu ensin 3kk:n sisälle ja sitten siirtää jälkeenpäin myöhemmäksi.

Enivei, sanomani piti että pidä mielessä että Kenian viisumi oikeuttaa käyntiin muissa itä-afrikan maissa eli jos pyörähdät Ugandassa niin sama viisumi on edelleen voimassa palatessa Keniaan mikäli ei ole umpeutunut. Älä siis mene vahingossa ostamaan transitviisumia, jos aiot pyyhältää Ugandaan ja palaat esim. kahden viikon päästä.
ussi Soini
Matkanjohtaja/Aventura