Mistä kuivashampoota?

(Luettu 20863 kertaa)

Nuu-Nuu

• Aloittelija
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« : 23.07.2006, 23:29:39 »
Onko kenelläkään tietoa kuivashampoista? Tuotemerkkejä ja tietoa mistä voi ostaa tai tilata? Valkoinen Risti ei ainakaan enää valmista Vival-kuivashampoota.

marina

• Reissaaja
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #1 : 24.07.2006, 19:38:00 »
Pistin googleen "kuivashampoo" ja Suomi24:n keskustelupalstalta löytyi tällainen keskustelu. Huom huom tuo viimeinen kommentti siellä. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=4500000000000295&posting=22000000009072090

:)

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #2 : 24.07.2006, 20:11:15 »
Mäkin kokeilin ihmeellisellä guuglella, mutten kehdannut ekana postata, kun löyty niin helposti... Tuotemerkki klorane mainittiin myös eräässä toisessa suomi24:n keskustelussa. Googletus löytää nettikauppoja ja lisätietoja. Hakusanalla dry shampoo (=kuivashampoo) löytyy myös vinkkejä ja tuotteita. Maissitärkkelys näytti olevan yksi omatekoinen keino.  :wink:
Krooninen euforia ¤ Ladurée

Nuu-Nuu

• Aloittelija
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #3 : 25.07.2006, 09:25:45 »
Kiitos vastuksista! Kyllä, Google on minulle tuttu tiedonhakuväline ja tuon marinan linkittämän keskustelun olin lukenut. Siinä ei valitettavasti kuitenkaan ollut niitä vinkkejä, joita kaipasin eli mistä kuivashampoota voi ostaa ja millä tuotemerkillä. Lisäksi olen tutkinut netissä kotimaisia ja ulkomaisia postimyyntisivustoja. Minulle on tuttu tuo tirmon mainitsema Klorane, mutta en ole kyselyistani huolimatta löytänyt tietoa siitä, myydäänkö tuotetta Suomessa. Ulkomailta tilatessa postituskulut ovat aivan järjettömät tuotteen hintaan nähden. Myönnän, että minun olisi pitänyt muotoilla kysymys hieman toisin eli

Tietääkö kukaan voiko Suomesta ostaa mistään putiikista kuivashampoota?

Nuu-Nuu

• Aloittelija
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #4 : 25.07.2006, 13:22:23 »
Aikani kemikalioista ja kampaamoista kyseltyäni sain ystävällisen vinkin *yllätys, yllätys* erään toisen nettifoorumin kautta. Ainakin Tampereen kemikalikaupasta saa Eugine-kuivashampoota (myös postimyyntiä: www.sannarii.com ), mikäli muitakin pallontallaajia tämä tieto kiinnostaa.

Kuivashampoita on ollut kuulemma vielä muutamia vuosia sitten Suomessa myynnissä useampaakin merkkiä, mutta heikon kysynnän vuoksi ne on vedetty myynnistä (mm. Tigi, Body Shop).

Jutta

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #5 : 25.07.2006, 13:40:08 »
Minimani, elikkäs halpakauppaketju myy ainaki!!! Kokkola, Nurmo, Vaasa, Jyväskylä ja Espoo!
En muista mitä merkkiä, mut jotain suomalaista!
Mä voin lähettää täältä Vaasasta jos muualta ei löydy ;)

Nuu-Nuu

• Aloittelija
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #6 : 25.07.2006, 14:46:52 »
Kiitos vaan tarjouksesta Jutta :) Sisko löysi minulle Frottee-merkkisen kuivashampoon jostain pienestä kemikaliosta Helsingistä.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #7 : 25.07.2006, 18:09:23 »
Mihin ihmeeseen sitä kuivashampoota tarvitaan ja mitä se on? Jotain jauhoa, mitä lykätään päähän ja tukka puhdistuu kuin taikaiskusta? :)  Vai kenties pulveria, josta saadaan siihen vettä sekoittamalla ihan normaalia shampoota?

Eikö vettä ole helpompi löytää kuin sitä kuivaa shampoota?

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #8 : 25.07.2006, 23:45:11 »
Ma muistelen nahneeni kuivashampoota Bodyshopissa.

Nuu-Nuu

• Aloittelija
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #9 : 26.07.2006, 09:32:48 »
Illusion: Kuivashampoota myydään joko jauheena purkissa tai spraypullossa, josta sitä sirotellaan/suihkutetaan hiuksiin, odotellaan hetki ja harjataan jauheeseen imeytynyt ylimääräinen rasva hiuksista pois. Toki pesen hiukset mielummin ihan normaalilla shampoolla ja vedellä, mutta aina ei ole riittävästi vettä ja tiloja hiusten pesua varten. Kuivashampoota voidaan käyttää matkailun lisäksi myös niissä tilanteissa, kun ihminen on (väliaikaisesti) sidottuna vuoteeseen sairauden takia.

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #10 : 27.07.2006, 20:07:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Nuu-Nuu"
Illusion: Kuivashampoota myydään joko jauheena purkissa tai spraypullossa, josta sitä sirotellaan/suihkutetaan hiuksiin, odotellaan hetki ja harjataan jauheeseen imeytynyt ylimääräinen rasva hiuksista pois. Toki pesen hiukset mielummin ihan normaalilla shampoolla ja vedellä, mutta aina ei ole riittävästi vettä ja tiloja hiusten pesua varten. Kuivashampoota voidaan käyttää matkailun lisäksi myös niissä tilanteissa, kun ihminen on (väliaikaisesti) sidottuna vuoteeseen sairauden takia.

Okei, kiitti, toi kuulostaa kyllä ihan järkevältä nyt kun asiaa tarkemmin ajattelen. :wink: Myönnän olleeni hieman riidanhaluinen ja pahantuulinen edellistä viestiä kirjoittaessani - syynä se perinteinen juttu, johon naiset niin mielellään aina vetoavat. :)

Vulgaris

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #11 : 19.12.2006, 20:15:58 »
Jos etsitte/kaipaatte/tarvitsette/haluatte kokeilla kuivashampoota, niin annan yhden kotikutoisen konstin: tavallisella ruokasoodalla voi pestä hiuksensa. Olen itse sitä kokeillut, ja todennut varsin toimivaksi. Kaiken lisäksi sitä saa aivan kaikkialta.

Hyötyjä/haittoja:
+hiukset todella puhdistuvat
+voi käyttää (melkein) missä tahansa
+ei tarvitse vettä
+nopea, eivätkä hiukset kastu
-toimituksen jälkeen soodaa on todennäköisesti joka                                        
paikassa (,mutta senhän saa pudisteltua pois)
kun sitten joskus pesee hiukset vedellä, niin sitä itse soodaa saa pestä hetken pois

(Eli siis jos itse käytäntö jäi epäselväksi, niin soodaa ripotellaan hiuksiin [hierotaan] ja harjataan pois)  :wink:
n koskaan matkusta ilman päiväkirjaani: junassa pitää olla aina jotain mieltä kuohuttavaa luettavaa.  - O.W.

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Mistä kuivashampoota?
« Vastaus #12 : 04.06.2010, 16:05:32 »
Hinaan tätä vanhaa ketjua ylös...
Ostin Stockkalta Klippoteket-kuivashampoota ja testasin. Ihan mahtava tuote, tekee mitä lupaakin ja lisäksi antaa mahtavan pidon. Maksoi 5,10 euroa.
Kotiin on moni kuollut.

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
« Vastaus #13 : 04.06.2010, 19:51:53 »
Lush! myy kanssa kuivashampoota, ja useampaa lajia.

http://www.lush.fi/tuotteet/hiustenhoitotuotteet
myymalat http://www.lush.fi/contact.php

Nuo maksavat hieman enemman kuin nuo halpavaihtoehdot mutta loistavia on, ja riittaa todella pitkaksi ajaksi kaytossa.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

seamanjake

• Vieras
« Vastaus #14 : 04.06.2010, 22:46:38 »
Hesasta löytyy Frottee merkkinen kuivis Sokokselta, taitaa olla alle 5e.

Ikiliikkuja

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • @ .
« Vastaus #15 : 04.06.2010, 22:59:47 »
Lush!in tuotteet ovat korkealaatuisia ja mukava käydä
niissä puodeissa, tuoksut voi ottaa vähän nenään jos
on herkempi.. Vaikka mies olenkin niin monesti käyn
ihmettelemässä ja ostan muutaman saippuapalan.
Suosikkeina Red Rooster ja Honey I washed the kids :)

Henkilökunta on aina letkeää ja kerran tarjoilivat kaljaakin,
vissiin Irlantilaista tummaa ja se oli Kroatiassa  :o

Hennashampoota ostin kerran toiveena että se olisi vähän
värjännyt muttei niin sitten käynyt :( ehkä vaaleisiin hiuksiin
sitten? Suomen Lushissa hinnat on käsittääkseni kalliimmat
kuin muissa vierailemissani mutta sehän ei varmaan ketään
hämmästytä.

Jebatiitti

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 05.06.2010, 15:04:46 »
Lush! on lemppari, ja monesti pelastanut ainakin tämän matkailijan,
kun shampoota ja muuta saa ei-nestemäisessä muodossa -> voi ottaa myös käsimatkatavaroihin, jos tahtoo matkustaa kevyesti (ja/tai tykkää muutenkin pakata peruskosmetiikkansa käsiksiin.)

Kuivashampoota saa kuitenkin myös ainakin ihan perus Anttilasta,
just ostin pariakin laatua (Frottee ja Biozell tms),
eivätkä tainneet paljon maksaakaan.
"I came to the conclusion that the world is a big place
and there is more to life than watching the daily commuter traffic, and allowing passing cats to urinate on you."
- Murphy the Garden elf

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #17 : 05.06.2010, 15:32:49 »
Lush! myy kanssa kuivashampoota, ja useampaa lajia.

http://www.lush.fi/tuotteet/hiustenhoitotuotteet

Ei Lushilla alkuperäisessä kysymyksessä mainittua kuivashampoita ole (siis jauhetta joka toimii ilman vettä), mutta niillä on kiinteässä muodossa olevaa shampoota, siis saippuan näköisiä paloja.
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Jepulis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissausta ja ruokaa: juttuja matkustelusta, ruoasta ja eri matkakohteista.
« Vastaus #18 : 07.06.2010, 13:35:12 »
Helsingin Kampissa Narinkkatorin tasolla Scandic Simonkentän rakennuksessa on joku luonto/matkamuistokrääsäkauppa, jossa myytiin jauhemaista kuivashampoota, oli ikään kuin joku intilainen merkki. Pakkaus olis voinut olla kevyempi, mut kai sitä jauhetta voi halutessaan siirtää johonkin muoviputeliin.

Lushin kuivashampoot toimii reissussa muuten, mut ne ois hyvä kuivattaa käytön jälkeen. Usein jäi kyl tekemättä se ja shampoo hieman "suli" metallirasiaansa. Pala kesti mulla silti melkein 3 kk, hiukset on pitkät.
http://reissaustajaruokaa.wordpress.com/
Matkakohdetietoa, reppureissuelämää ja vegaaniruokaa.

cryptic

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 07.06.2010, 15:46:21 »
itse olen käyttäny Tigin Rockaholic-kuivashampoosprayta. hintaa on kyllä ihan tarpeeksi, mutta käytän muutenkin Tigiä, joten en tee tässäkään poikkeusta :) helppo käyttää juurikin tuon spray-ominaisuuden takia!.