Asuminen Etelä-Amerikassa

(Luettu 7833 kertaa)

blacksmith

• Himoreissaaja
    • Profiili
« : 20.06.2007, 01:15:13 »
Mikä on nykyään "paras" maa jos muuttaisi pitemmäksi aikaa asumaan? Vaa´assa ovat siis asumiskustannukset eli ruoka ja vuokra, yleinen hintataso sekä turvallisuus.

Onko Argentiinalla ja Uruguaylla eroa?

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 20.06.2007, 02:40:32 »
Parhaimpana maana asettua pidetään yleisesti Argentiinaa ja kaupunkina sen pääkaupunkia Buenos Airesia. Jonkun vuoden takaisen pankkikriisin jälkeen yläluokka sijoitti rahansa asuntoihin ja tästä syystä kaupungissa vallitsee melkeinpä ylitarjonta vuokra-asunnoista.

Argentiina on ollut jo pitkään edullinen maa, en tiedä onko kallistumassa. Kuuluu mantereen keski-kastiin. Uruguay sen sijaan on joko kallein tai toiseksi kallein.

Korjatkaa muut, jos olen väärässä, mutta muistelisin jossain kuvatun Uruguayta aika apaattiseksi maaksi. Syynä tähän on maan taloudelliset koettelemukset, jotka saivat aikaan varsinaisen muuttoliikkeen Uruguaysta Eurooppaan.

Argentiinassa tuskin on samaa vikaa. Argentiinalaiset kun ovat niin täynnä itseään.

Haluan itsekin kuulla aivan uusimpia kuulumisia Buenos Airesissa asumisesta.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 20.06.2007, 18:45:38 »
Pakko tulla tännekin vuohkaamaan tällä viikolla julkaistusta 130 kaupungin tutkimuksesta. Luksusasumisen kustannuksia mitattaessa (tutkimustapauksena amerikkalainen työkomennolla oleva liikemies) Montevideo olisi maailman toiseksi halvin kaupunki.

Tämä tutkimus on kuitenkin tehty USA:n dollareissa ja todellakin tutkii nimenomaan luksuskulutusta (asuminen ja eläminen), ei tavallisen pulliaisen elämäntapoja.

icer

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://mythic.garm.ath.cx
« Vastaus #3 : 20.06.2007, 23:29:46 »
Mielenkiintoinen aihe. Kelasin noita jenkki/uk expattien forumeita ja löysin yhden aika hyvän linkin: http://www.globalpropertyguide.com/index.php

Tuosta sen verran mitä kerkesin selaan niin Chile:ssä on ilmeisesti paras lakiturva asunnon omistajalle, siis viranomaiset pitäs oikeesti tulla avuksi ongelmissa. No toisaalta olen kuullut että Chilessä on yleinen hintataso keskieurooppaan verrattavissa. Katsokaa itse ja katsokaa myös miltävuodelta nuo tilastot on, mutta minusta ne näytti kyllä ihan tuoreilta.

sinirahja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 25.06.2007, 12:28:33 »
Taidan itse olla jotenkin outolintu, mutta Uruguay varasti ainakin minun sydämeni. Toki sesongin ulkopuolella kauniissa pikkukylissä saattaapi olla hieman hiljaista... Mutta ei se ainakaan minun vanhaa sielua haittaa  :lol:
Buenos Airesia voi kyllä suositella lämpimästi!!!

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 26.06.2007, 05:13:29 »
Irlantilaiset ystavani vuokrasivat Buenos Airesin Palermosta kivan yhden makkarin kerrostaloasunnon hintaan 220 USD/kk. Tama noin reilu vuosi sitten.

Olen itsekin harkinnut Argentiinaan muuttoa,joten kokemuksia olisi kiva kuulla!
She rides rollercoasters but never screams

Tasmanian tuholainen

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.06.2007, 11:46:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Strange Little Girl"
Irlantilaiset ystavani vuokrasivat Buenos Airesin Palermosta kivan yhden makkarin kerrostaloasunnon hintaan 220 USD/kk. Tama noin reilu vuosi sitten.

Pidän tuota aika edullisena hintana, ainakin sijainnin huomioiden. Mitäköhän kautta he kämpän vuokrasivat? Itselläni oli vastaava asunto josta n. 1,5 vuotta sitten maksoin 500 pesoa kuussa, eli silloisella kurssilla n. 125 euroa, mutta ei tietoakaan että se olisi sijainnut Palermossa, vaan juuri varsinaisen Buenos Airesin kaupungin (Capital Federalin) rajan ulkopuolella. Ihan kiva alue tosin suur-Buenos Airesissa, enkä tiedä haluaisinko välttämättä missään keskustassa asuakaan. Vuokra nousi lopussa 550:een ja olisi tätä nykyä jo varmasti ainakin 600 pesoa, inflaatio kun taitaa Argentiinassa laukata aika kyytiä...
Remate.com sivustosta voi löytää vuokrakämppiä. Yleensähän ongelma on takuun antajan löytäminen, mutta kuulemma jos on valmis vaikka maksamaan etukäteen muutaman kuukauden vuokran, ei paikallista takaajaa tarvita, sillä vaihtoehtona voisi olla asunnon seisominen tyhjillään. Kyllähän Buenos Airesista monet ulkomaalaiset ostavat nykyään asuntoja paikan edullisuuden takia, joko asuakseen niissä itse tai sitten sijoitusmielessä. Kai se on hieman epämääräiset käsitteet kuten elämäntyyli ja -laatu, jotka kaupungissa ulkomaalaisia vetoavat (lue: eurooppalaistyylinen arkkitehtuuri ja elämäntapa + miellyttävä ilmasto). Itse voisin kyllä kuvitella asuvani myös hieman latinalaisamerikkalaisemmissa paikoissa, kuten Bogotássa. Sao Pauloakin pidetään mielenkiintoisena, vaikka toisaalta monet eivät siitä pidäkään.

Testailija

• Tonnitallaaja
  • 137 lentoa takana, mutta vain kaksi Ryanairilla.
    • Profiili
« Vastaus #7 : 27.06.2007, 19:29:28 »
Itse asustelin kolmisen kuukautta Kolumbiassa ja hyvä siellä oli olla.
Donde el viento me lleve... ja reppua en kanna, enkä rinkkaa omista, mutta kodissani on vieraillut 21 eri kansallisuutta.

donsenormartinez

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Asuminen Etelä-Amerikassa
« Vastaus #8 : 26.04.2020, 18:56:13 »
Nyt on vuosi 2020, ja kiinnostaisi saada tähän ketjuun uudet ajatukset ja näkökulmat.

Mikä olisi paras paikka asua Etelä-Amerikassa? Onko se edelleen Argentina?
Onko Etelä-Amerikassa mitään suomi seuroja kuten on esim. Espanjassa ja Kanarialla?

Mikä on nykyään "paras" maa jos muuttaisi pitemmäksi aikaa asumaan? Vaa´assa ovat siis asumiskustannukset eli ruoka ja vuokra, yleinen hintataso sekä turvallisuus.

Onko Argentiinalla ja Uruguaylla eroa?

Purkka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 28.04.2020, 02:55:19 »
En sanoisi että Argentiina on enää paras paikka asua. Niiden talous on romahtamassa eikä maassa ole niin halpaa kuin ennen.

Sanoisin että vakain maa asua on Chile. Ei ole halvin, mutta on turvallinen ja länsimaalainen fiilis. Yleinen hintataso on silti Suomea vähemmän. 

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 28.04.2020, 10:33:15 »
riippuu varmaan kielitaidostasi. uruguay lienee myos harkittavissa.

Matkailijoitsija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 30.04.2020, 00:37:45 »
En sanoisi että Argentiina on enää paras paikka asua. Niiden talous on romahtamassa eikä maassa ole niin halpaa kuin ennen.

Sanoisin että vakain maa asua on Chile. Ei ole halvin, mutta on turvallinen ja länsimaalainen fiilis. Yleinen hintataso on silti Suomea vähemmän.

Oli ihan pakko tulla pätemään mutta nyt eurolla saa Argentiinan pesoja 72, kun pari vuotta sitten niitä sai 25. Tuttujeni mukaan maa on lähellä Perun ja Ecuadorin hintatasoa asuntojen suhteen, ruoka vielä hiukkasen kalliimpaa. Hesarissa oli juuri vuosi sitten juttu, että argentiinalaiset eivät voi enää edes matkustaa rantahuviloille juhlimaan kesälomaa kun rahaa ei ole tai hinnat nousevat (ei kuitenkaan samassa suhteessa kuin euron/dollarin ja peson välinen kasvuero). Mihin siis perustuu väite, että Argentiina olisi länsimaalaiselle aiempaa kalliimpi? Sinnehän kannattaa mennä heti koronan jälkeen, ellei tapahdu jotain ihmeellistä valuutan kanssa.

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 30.04.2020, 11:40:02 »
trolli donsenormartinez lienee iloinen vastauksista! joten muuttoa kehiin.