Sijaintisi NYT?

(Luettu 1165229 kertaa)

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Sijaintisi NYT?
« Vastaus #4840 : 24.03.2020, 14:14:04 »
Olen lukenut kymmenia artikkeleita ko aiheesta.... :) jotenkin jaa nalkkiin, vaikkei kylla pitaisi.
Taiwanista sen verran etta vaikka tuo strategia toimi, kun keskitti huomion Kiinaan, mutta siella ovat nyt tapaukset alkaneet lisaantya muualta tulevien matkustajien myota. Ovat ymmartaakseni siirtyneet karanteeniin silta osin. Tama osoittaa sen, etta edelleen laumasuoja voisi olla toimiva ratkaisu kun tautia esiintyy jo yli sadassa maassa jotka ovat eri vaiheessa ja ihmiset liiikkuvat koko ajan, tietty suojellen hauraita ja sairaita.

Oksat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4841 : 24.03.2020, 15:11:56 »
Old Mill Road Camp, Greenbushes WA, Australia. Tölkissä Canadian Club viskikola.

21 päivän duuni-swingin eka ilta. Homma jatkuu toistaiseksi normisti, pl. perus koronajärjestelyt ruokalassa ja pubissa.

Plan B:nä koko 40 hengen ryhmän eristäytyminen, eli jääminen tänne töihin yhtäsoittoa aina kesäkuuhun asti käymättä ulkomaailmassa.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2020, 15:14:27 kirjoittanut Oksat »

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4842 : 24.03.2020, 15:46:39 »
Hei
Kiitoksia maskikirjoituksista. Vaikka thailadyn mukaan saisi 50 viedä, niin kyllä jätän kaikki ylimääräiset hänelle, voi tulla ladylle  kuukauden kotona olo. Taksikuskini selvittää parin päivän sisällä, mitä Thaimaan valtiojohto suunnittelee.
Ehkä tulee jotain ulkonaliikkumiskieltoja Bangkokiin eli pitää mennä luultavasti edellisenä päivänä johonkin Suvarnabhumin vieressä olevaan lentokenttähotelliin Sunnuntai-iltana.
Kirjoitellaan sitten uudesta sijainnista lisää, niin ollaan oikeassa aiheessa.

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #4843 : 26.03.2020, 01:39:55 »
Äkäslompolo. Lasissa g&t.
Sesonki päätty liian aikasin, ei pääse lomalle. Tän hiljasuuden aikana musta tulee joko urheilija tai alkoholisti.

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4844 : 26.03.2020, 09:33:20 »
Helsinki, Suomi.
Ollaan tilanteessa että pian Riihimäkikin on matkakohde, jonne vielä joskus toivoisi pääsevänsä.

On muuttunut suhtautuminen matkustamiseen aika paljon, vaikkei omalle kohdalle ole oikeastaan mikään koronan vaikutus vielä osunut. Se, että minne tahansa pääsee milloin tahansa, ei ole enää itsestäänselvää.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4845 : 26.03.2020, 13:39:47 »
Ruzinov, Bratislava, Slovakia. Haaveillen katselen vanhoja matkakuvia. Kolmatta viikkoa teen kotona töitä, kaikki ollut kiinni kohta 3 viikkoa paitsi ruokakaupat, apteekit, pankit, postit ja huoltoasemat. Kaikkialla oman kodin ulkopuolella käytettävä maskia. Uusi parlamemttikin kokoontui maskeissa, presidentillä ja hallituksella on joka tilaisuudessa maskit ja hanskat. Sunnuntaista lähtien kauppojen porteilla on kuumeen mittaus. Onneksi vielä ulkoilla saa vapaasti ja joukkoliikennekin toimii, taksit eivät kuljeta ihmisiä.

Mitään reissuja ja lomia ei voi varata kun ei tiedä koska paikat taas aukeavat. Outo tilanne kun elämä on kotona ja lähitienoilla kävelyllä.
Soarele este galben

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4846 : 28.03.2020, 09:44:21 »
ajatellaan positiivisesti: maashoppailijat on saatu lukkojen taakse.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #4847 : 28.03.2020, 19:57:58 »

Matkailufoorumi on matkailijoita varten - tässä tilanteessa ei ole mitään positiivista.

Maashoppailu aina valmismatkailun voittaa.

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4848 : 28.03.2020, 22:28:58 »
ei tietenkaan ole, aivan hirvea tilanne, lahinna vain turhana kommenttina aiemmille "ei tassa mitaan"-naureskijoille.

(ihan sama tietenkin, mutta en arvosta maashoppailua.)

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
« Vastaus #4849 : 29.03.2020, 10:11:13 »
Olen Brasileiran kanssa samaa mieltä siitä, että tämä vailla järjen hiventäkään oleva lentäminen lentämisen takia on nyt aisoissa ainakin jonkun aikaa. Kuten Riku Rantala Hesarin kolumnissaan kirjoitti, nyt saattaa kotimaanmatkailu nousta arvoonsa.
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4850 : 29.03.2020, 13:09:54 »
Olen Brasileiran kanssa samaa mieltä siitä, että tämä vailla järjen hiventäkään oleva lentäminen lentämisen takia on nyt aisoissa ainakin jonkun aikaa. Kuten Riku Rantala Hesarin kolumnissaan kirjoitti, nyt saattaa kotimaanmatkailu nousta arvoonsa.

Enemmänkin kyse on kateudesta. On vaikea hyväksyä se, ettei pysty itse tekemään tai ostamaan samoja asoita mitä naapuri. Tässä ei pitäisi olla mitään uutta, kyseessä on tyypillinen luonteenpiirre Suomalaisissa.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4851 : 29.03.2020, 15:37:27 »
^ No voi nyt helvetti näitä. Se on sitten jännä, että muutamista asioista yksinkertaisesti ei voi koskaan mitään kritiikkiä esittää, koska se on "kateellisuutta". Taitaa olla todella hankala hyväksyä sitä, että ihan kaikki eivät ole lääpällään kalliisiin urheiluautoihin, turkiksiin tai nyt sitten vaikkapa maabongailuun.

Nimim. "Oikein todella viimeisen päälle kateellinen sijainnilla Koti"

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4852 : 29.03.2020, 16:53:01 »
unelmoin hetken sijannilla chruchill, mutta onkohan sek(kään) sen rahamäärän arvoista. Upea junamatka tulisi kaiketi.
puhummme sinun kieltäsi

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4853 : 29.03.2020, 17:53:34 »
Olen kerran polkenut pyörällä Espoosta Helsinkiin oli kyllä mukava reissu jos Korona hysteria laantuu ja budjetti antais myöten voisin kyllä tehdä tuon seikkailun uudelleen.

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4854 : 30.03.2020, 02:45:49 »
okei..taas saman jankutusta: ei ole kateutta kritisoida matkashoppailua.

Olen myos asunut (en siis vaan kaynyt lentokentalla) Etela-Amerikassa (Brasilia), Euroopassa (Suomi, Norja, UK) ja Japanissa seka matkaillut varsin runsaasti, joten en koe kateutta. ainoa kohde, josta tavallaan kateutta koen on Kongo-joen risteily.

brasileira

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4855 : 30.03.2020, 02:51:11 »
niin ja olen myos tehnyt kateutta herattavan pyoraretken Espoon Haukilahdesta Kamppiin.

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
« Vastaus #4856 : 30.03.2020, 09:29:13 »

Enemmänkin kyse on kateudesta. On vaikea hyväksyä se, ettei pysty itse tekemään tai ostamaan samoja asoita mitä naapuri. Tässä ei pitäisi olla mitään uutta, kyseessä on tyypillinen luonteenpiirre Suomalaisissa.

Sori vaan, mutta tässä ei ole kyse kateudesta, enemmänkin ilmastonmuutoksesta ja vastuullisuudesta. Minulla ei todellakaan ole syytä olla kateellinen oikeastaan yhtään mistään, ei naapurin hienommasta autosta, tuttavien mökeistä eikä ainakaan matkoista. Olen siinä onnellisessa asemassa, että olen terve ja minulla on aikaa ja varaa matkustaa niin paljon, kuin haluan. Mutta miksi ihmeessä tekisin matkoja vain kerätäkseni maapisteitä tai nähdäkseni lentokenttiä, sitä en ymmärrä. Haluan kokea matkoillani paljon enemmän.
Tällä hetkellä kotona Vantaalla, ei eristyksissä eikä karanteenissa. Kunhan moottoripyörä otetaan vakuutukseen, tietä riittää Uudellamaallakin Hangosta Loviisaan. Mökkiä en omista, vanhassa omakotitalossa riittää puuhaa ja "mökkeilyä" kerrakseen. Tämän kevään pitkä vaellusreissu peruuntui, teen sen sitten myöhemmin.
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4857 : 30.03.2020, 13:57:37 »
Tänään tultu Cha amista tutulla taksilla lentokenttähotelliin Lat Krabangiin, ei pysäytetty kertaakaan,
huomenna täysi kone AY 142 ja kotosuomessa Valtion piikkiin kotiin karanteeniin (yleisiä ei saa käyttää). Reissu lyheni kuukaudella, ei mahda mitään, maskeja käytetty viimeinen viikko, paluulennolle maski käyttöön myös

Oksat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4858 : 30.03.2020, 15:29:06 »
Tänään tultu Cha amista tutulla taksilla lentokenttähotelliin Lat Krabangiin, ei pysäytetty kertaakaan,
huomenna täysi kone AY 142 ja kotosuomessa Valtion piikkiin kotiin karanteeniin (yleisiä ei saa käyttää). Reissu lyheni kuukaudella, ei mahda mitään, maskeja käytetty viimeinen viikko, paluulennolle maski käyttöön myös

Me pysytään fanin kanssa aiheessa!

Old Mill Road Camp, Greenbushes WA, Australia.

Day 6/??? koska tänne jäätiin toistaiseksi eristyksiin duuniin. Pullossa vaihteeksi vanha kunnon Bulmerssi.

Pistäkääs joku provonurkka -ketju pystyyn, niin mukavampi jatkossakin lukea täältä nimenomaan niitä sijainteja. Olivatpa ne sitten lentokenttäkoodeja tai Nuuksiosta.

FDR

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4859 : 30.03.2020, 17:57:13 »
^ No voi nyt helvetti näitä. Se on sitten jännä, että muutamista asioista yksinkertaisesti ei voi koskaan mitään kritiikkiä esittää, koska se on "kateellisuutta". Taitaa olla todella hankala hyväksyä sitä, että ihan kaikki eivät ole lääpällään kalliisiin urheiluautoihin, turkiksiin tai nyt sitten vaikkapa maabongailuun.

Nimim. "Oikein todella viimeisen päälle kateellinen sijainnilla Koti"

Offtopic: Eiköhän tuossa enemmän ollut kyse siitä tyylistä millä kritiikki esitetään. Täällä on jo pitempään ollut kuittailua joidenkin tyylistä matkustaa. En usko että nimim. kaj tarkoitti että kaikkien tarvitsisi olla 'lääpällään' maabongailuun, mutta piti ehkä kummallisena että matkailufoorumilla ollaan iloisia että tämä on saatu globaalin pandemian avulla kuriin? (ja brasileiran avaus oli ehkä kieli poskessa tehty,mutta tähän muut hyppäsivät mukaan) Kieltämättä se minustakin kuulostaa enemmän vahingonilolta toisen menetyksestä kuin huolesta yhteisestä ilmastostamme.

Matkailufoorumi voi hyvinkin olla oikea paikka ilmaista huolensa ilmastonmuutoksesta, mutta ainakin aiemmin (ja allakin kommenteissa pääasiassa) tämän kritiikin kärki on pikemminkin ollut kuittailua siitä ettei voi itse 'arvostaa' matkoja missä ei päästä paikalliseen kulttuuriin pintaa syvemmältä. Tämän suhteen olisin itse enemmän 'jokainen tyylillään' kannalla, etenkin matkailufoorumilla. En minäkään ymmärrä esim. autojen tuunaajia, mutta en silti mene autofoorumeille dissaamaan heitä. Voihan se esim. olla että matkailutottumuksistaan eniten kritiikkiä saanut henkilö ei arvosta lihansyöntiä, omakotitalossa asumista, kesämökkeilyä, auton/moottoripyörän omistamista tai muita ilmastolle erittäin haitallisia aktiviteetteja.

Itse aiheeseen: kotitoimisto, vettä lasissa.