Kalifornia

(Luettu 145886 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Re: California
« Vastaus #60 : 21.06.2003, 09:48:17 »
Losissa ollaan joo.San Diegon lahistolla on tullu oltua ja takas ois viel tarkotus menna...

Tomppa

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - tomppasec@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: California
« Vastaus #61 : 21.06.2003, 16:10:11 »
Pitä hauskaa. Onko kylmää vettä Venice Beachillä? Ja vieläkö se yksi sälli soitelee kitaraa rullaluistimet jalassa aivan pilvessä sielä beachillä???

Jasu.

• Vieras
California
« Vastaus #62 : 26.10.2003, 21:42:20 »
Muistinpa pitkästä aikaa näiden sivujen olemassa olon ja päätin tulla kattomaan et mitä täällä tapahtuu... Aika paljo muutosta näyttää tulleen...

Huomasin myös et kaikki viestit jotka olen lähettäny 'Jasu' nimellä on vaihtuneet muotoon 'Vieras', mistäköhän johtuu?

Niin, tarkotuksena oli kertoa et Californian matkasta jäi tällai jälkikäteen muistellen tosi upeet muistot ja suosittelen sitä kaikille!

Muuten girl, miten sun matka sujui Brasseis, näitkö kaverisi Pablon, ja miten synkkasi?

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
California
« Vastaus #63 : 28.10.2003, 18:31:53 »
moi pitkästä aikaa!

Kiva kuulla et matkastanne jäi hyvät muistot (eihän sieltä muita muistoja olis voinu jäädäkään  :wink: )

Mä itse olin myös siellä päin viime viikon (tosin vaan Atlantassa asti) Isä soitti kahta päivää aikasemmin ja sano just muistaneensa et mulla on syysloma samaan aikaan kun se sattuu menemään siskojen kans Atlantaan, eli kiinnostaisko mua tulla sinne kans. Mä en miettiny kahta sekunttia kauempaa et vietänkö reilun viikon loskasessa Suomes vai Atlantas  :)

Mun matka Brasseihin suju kyllä vielä odotuksiakin paremmin! Oli aivan mahtavaa! Ja Pablosta paljastu vieläpä uusia asioitaki, pelkästään positiivisessa mieles  :lol:  Me vietettiin yhdes yli kuukausi ja senkin jälkeen se antoi sukulaistensa ja tuttujensa osoitteita et sain ilmasia majapaikkoja  :D  Lisäks kyseessä sattu olemaan jopa brasilialaisen mittapuun mukaan aikaslailla rikas perhe, mitä en kyllä ollut osottaa ihan siinä mittasuhteessa...

Onko teillä jo jotain suunnitelmia ensi kesäks, vastaavaa turneeta jonneki muualle päin?
I'll always love my home, it's California ;-)

pravda

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://www.pravda.ru
California
« Vastaus #64 : 01.11.2003, 16:09:14 »
Joo,California sucks...Vietin 5 viikkoa LAssa kesäkuussa,ja se on sellanen rahan paratiisi..pahaa tekee..
Mutta kyllä Brasseis ja Rios oli jautaa
ir,sir,what is your name,sir?Sir GOOD price,only for you sir,SIR,where are you from,sir..*fuk*From darkside of the Moon*Ah sir,my friend lives there,do you know him,sir...where you go sir?

Anonymous

• Vieras
California
« Vastaus #65 : 15.01.2004, 20:48:19 »
hyvää infoa tässä viestiketjussa, kiitti erityisesti californiagirlille..

Minkälainen sää mahtaa olla LA:ssa maaliskuun paikkeilla? Joskus näin jonkun sivun jossa oli statistiikkaa ainakin euroopan kaupunkien säistä... kertokaapa jos tiedätte linkkiä.. Enivei, kuvittelenko liikoja, mutta onko siellä biitsikelejä tuohon aikaan? Eli väh 25C lämmintä..? Sataako?

Ari

Ready

• Himoreissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #66 : 17.01.2004, 00:42:08 »
It's a dangerous business
going out your door.
You step on to the road
and if you don't keep your feet,
there's no knowing where you might be swept off to.

Bubbles

• Reissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #67 : 13.04.2004, 13:59:00 »
Nostetaanpas tämä ylös..

Olen katsellut Kaliforniasta ja tarkemmin Los Angelesista hotelleja ja kaikki kohtuuhintaiset hotellit ovat lentokentän läheisyydessä (1-2 mailia). Onko kellään kokemuksia lentokenttähotelleista? Viitsiikö tuommoisessa viikkoa majailla?

Hopeinen

• Himoreissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #68 : 01.06.2005, 11:10:48 »
Minä suunnittelin ensi vuodelle reissua Los Angelesiin, ja siinä samalla jos kävisi Las Vegasissa ja San Fransiscossa. Olisi mahtavaa nähdä nuo kaikki paikat. Eniten vaan pelottaa tuo rikollisuus mitä siellä tuntuu olevan paljon, uskallankohan matkustaa sinne  :oops:  Oletko californiagirl nähnyt muita julkkiksia kuin Pamelan? :D Pitääpäs kohta mennä kirjastoon lainailemaan kirjallisuutta Kaliforniaa koskien.

Bubbles

• Reissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #69 : 01.06.2005, 15:04:40 »
Palattiin juuri 2,5 viikkoa kestäneeltä reissulta (Anaheim - Las Vegas - Los Angeles). Rikollisuutta nähtiin telkkarissa ainoastaan. Suosittelen todellakin lähtöä, en vaihtaisi noita päiviä mihinkään. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli liian lyhyt oleskelu Anaheimissa.. Siellä olisi ollut nähtävää ja tekemistä.

Btw. Nähtiin Austin Powersin Mini Me ja Karvinen elokuvasta tuttu Osku  :lol:

Hopeinen

• Himoreissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #70 : 01.06.2005, 18:20:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Bubbles"
Palattiin juuri 2,5 viikkoa kestäneeltä reissulta (Anaheim - Las Vegas - Los Angeles). Rikollisuutta nähtiin telkkarissa ainoastaan. Suosittelen todellakin lähtöä, en vaihtaisi noita päiviä mihinkään. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli liian lyhyt oleskelu Anaheimissa.. Siellä olisi ollut nähtävää ja tekemistä.

Btw. Nähtiin Austin Powersin Mini Me ja Karvinen elokuvasta tuttu Osku  :lol:

Oho :D

Missäpäin Losia olitte? Oikeasti, mulle tulee kamala matkakuume nyt.  :D

Bubbles

• Reissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #71 : 03.06.2005, 10:57:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Hopeinen"
Missäpäin Losia olitte?

Beverly Hillsissä oltiin. Kävelymatkan päässä (15 min ehkä) Rodeo Drivesta. Oli ihan hyvä hotelli, mutta seuraavan kerran ehdottomasti Santa Monicaan (jäin koukkuun Santa Monica pierin flippereihin)...

Itse palasin viikko sitten Suomeen ja nyt on jo matkakuume  :lol:

Shira

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
California
« Vastaus #72 : 08.06.2005, 23:50:44 »
Taallakin Californian matkaaja... Asun Missourissa ja ajettiin sielta tanne Seattleen, Washingtoniin. Matka kesti 2,5 viikkoa ja reittina oli Denver - Grand Canyon - Las Vegas - Los Angeles - Yosemite - San Francisco - Seattle.

Losissa oltiin ensin eka yo Santa Monicassa Bayside Hotellissa rannan lahella. Sitten kaksi yota Metropolitan Hotellissa Hollywoodissa. Harmitti vaan kun ei ollut enempaa aikaa... Yksi paiva meni melkeen kokonaan Jay Lenon show'ssa (jonotus + show). Mutta ei voitu olla pidempaan ku 3 paivaa kun meilla oli varaukset Yosemitessa seuraavalle paivalle.

Yosemite on tosiaankin upea paikka, tassakin ketjussa joku mainitsi sen. Kevaalla siella on mahtavat vesiputoukset!! Ainut harmi on yopyminen --> tosi kallista jos ei ole varauksia telttailupaikalle (jotka on kaikki varattu monta kuukautta aiemmin). Me oltiin Housekeeping Camp paikassa joka maksoi $73 per yo. Eika ole mikaan hotelli, vaan hyvin yksinkertainen leirintaalue.

Yosemitesta ajettiin San Franciscoon jossa oltiin 2 yota. Kaytiin Fishermans Wharfilla, ajettiin cable car'silla, ja ajettiin Golden Gaten yli. Hieno paikka, ne isot maet on vaan aika pelottavia.

Olen laittanut kuvia koko matkan ajan bloggeriin, siella on jotain 200-300 kuvaa. Ylimpana on tuoreimmat kuvat joten katsokaa alhaalta ylospain.  :D  http://shirausroad.blogspot.com

alibaba

• Tosireissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #73 : 09.06.2005, 10:18:52 »
Kuinka paljon porukka ottaa rahaa mukaan tonne Californiaan, vaikka kuukauden reissulle? siellä kuitenkin maksaa kaikki nähtävyydet ja huvipuistot ym.
Ja liikutteko te siellä vuokra-autoilla vai julkisilla?

Hopeinen

• Himoreissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #74 : 09.06.2005, 17:59:57 »
Lainaus käyttäjältä: "alibaba"
Kuinka paljon porukka ottaa rahaa mukaan tonne Californiaan, vaikka kuukauden reissulle? siellä kuitenkin maksaa kaikki nähtävyydet ja huvipuistot ym.

Tätä minäkin utelisin. Jos ensi kesänä toteuttaisi Kalifornian road tripin :D

Bubbles

• Reissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #75 : 13.06.2005, 14:49:35 »
Lainaus käyttäjältä: "alibaba"

Californiassa (ainakin Los Angelesin alueella) julkisilla liikkumisen voi melkein unohtaa. Meillä oli käytössä vuokra-auto osan aikaa. Bussilla pääsi joten kuten, mutta niitä ei tosiaankaan liikkunut kovinkaan usein ja reitit oli mitä oli.

Meillä reissu (2,5 vk) oli ihan puhtaasti tuhlausreissu ja mukana oli noin 3000 euroa. Kaiken sai menemään ilman ongelmia ;) Tosin tuosta suuri osa meni tuliaisiin sun muihin. Mutta lähdettiinkin reissuun sillä idealla, että missään ei pihistellä, kun kerrankin tuonne päin maailmaa päästään.

Koko aikaa ei kylläkään oltu Californiassa (Los Angeles, Aneheim) vaan piipahdettiin myös Las Vegasissa. Sanotaan, että alle kolmasosa budjetitsta hävisi LV:ssa.

solfiza

• Reissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #76 : 13.07.2005, 12:07:49 »
Paljonko auton vuokraaminen maksoi koko ajalta? Entä hotellit/hostellit, minkä tasoisia olivat ja olivako kalliita?
Suunnitelmissa on samanlainen matka ensi kesänä.. :-)

Bubbles

• Reissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #77 : 19.07.2005, 13:08:43 »
Lainaus käyttäjältä: "solfiza"
Paljonko auton vuokraaminen maksoi koko ajalta? Entä hotellit/hostellit, minkä tasoisia olivat ja olivako kalliita?

Oltiin hotelleissa, hinnat vaihteli aika lailla. Anaheimissa oltiin Holiday Innissä, hinta yöltä 69 dollaria plus verot. Las Vegasissa oltiin ensin New York, New York-hotellissa hinta jotain 180 dollaria + verot yöltä ja sen jälkeen vaihdettiin Excaliburiin, hinta ton 69 dollaria + verot. Beverly Hillsissä hotelli maksoin muistaakseni 129 dollaria yö ja yllättäen verot päälle :) Eli ihan laidasta laitaan.

Ja ihan sama juttu autonvuokrauksen kanssa. Eka auto otettiin Midwaylta. Suosittelen! Kolmen vuorokauden vuokra oli alle 25-vuotiaalta kaikkien mahdollisten vakuutuksien kanssa pyöreästi 210 dollaria. Alamo taisi ottaa yhdestä vuorokaudesta jotain 150 dollaria (Alamolta jouduttiin ottamaan auto tuon LA - Las Vegas keikauksen takia). Ja viimeisenä otettiin Beverly Hillsistä 3 vrk auto semmoisesta paikasta kuin Basic. En suosittele kenellekään, enkä enää ikinä itse vuokraisi autoa sieltä. Huono palvelu kaikin puolin. Mainittakoon tässä, että lähtöpäivänämme autoa palauttaessamme toimistolla oli lappu, että palaavat noin klo 14:00, ketään ei kuitenkaan vielä 14:15 näkynyt, joten soitimme annettuun numeroon.. Vastaus oli "menee vielä ainakin 30 min". Saatiin vastaaja tilaamaan meille taksi, joka ei ikinä tullut paikalle... Sitten kun tämä toimiston työntekijä vihdoin saapui paikalle, hän lupasi viedä meidät 30 dollarilla lentokentälle. Ystävällisesti kertoi, että taksi on paaaljon kalliimpi. No onneksi sattui taksi juuri silloin paikalle, hypättiin kyytiin ja päästiin tuolla samalla hinnalla lentokentälle. Ja kuskiksikin sattui mukana Venäläismies. Ja kaiken huipuksi matkalle kentälle huomattiin, että meiltä oli laskutettu 15 dollaria ylimääräistä… Laskussa se oli selitetty sillä, että he kyyditsivät meidät auton palautuksen jälkeen hotellille.. Niinpä niin..

Mutta siis autovuokriin kaikkineen meni noin 800 dollaria ja auto oli siis jotain noin viikon käytössä.

Tulipahan valitettua kunnolla, koettakaa löytää tärkein :)

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
California
« Vastaus #78 : 17.08.2005, 15:20:31 »
Tahdon kumota kaikki väitteet siitä, että Kaliforniassa (/Jenkeissä yleensä) TARVII auton. Mä reissasin just 5 vko ensin itärannikkoa (NYC-Boston-Maine, jossa useita kaupunkeja) ja sitten Arizonaa ja Californiaa + Las Vegas. Ennen lähtöä sain kovasti varotteluja, et reissu tulisi olemaan hankala koska mul ei ole  autoa! Mutta eieieieieiei! Näin ei ole!

Bussit kulkee kaikkien kaupunkien välillä. Julkinen liikenne toimii. Jopa LAssa! (Ja sitten kun reissaa ja majailee hostelleissa, aina törmää uusiin ihmisiin ja aina joskus jollain saattaa olla auto. Ja sitten voitte myös yhdistää voimanne ja käyttää yhdessä takseja.) Mutta julkisilla pääsee oikeesti liikkumaan hyvin, ja nyt kun Kaliforniasta kyse niin itse olin san Diegossa (pääset sielt näppärästi julkisilla vaikka Meksikoon saakka!-> jossa on sitte aivan yhtä iisi reissaa julkisilla...), Los Angelesissa ja San Fransiscossa.

Yöpyminen mulla halvimmillaan 20 dollaria yö, kalleimmillaan 26 dollaria. Ruoka halvempaa ku Suomes. Paikallisliikenteen päiväliput sellasen 3 dollaria per päivä. Eli halvalla pääsee eleleen jos vaan haluaa! Ittestä ja kulutustottumuksista kiinni. Mutta kyllä siel saa rahaa palamaan jos siltä tuntuu! Eiku Rodeo Drivelle vaan. :D
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

Ari

• Reissaaja
    • Profiili
California
« Vastaus #79 : 24.09.2005, 12:38:55 »
Minkäslainen tuo sää on marras-joulukuun paikkeilla Kaliforniassa.. San Diego, LA, SF.. Pääseekö etelämmässä rannalle ottaan arskaa.. eli väh. ~25C?