Väärennettyjä reilipasseja Saksassa!

(Luettu 4627 kertaa)

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« : 13.08.2006, 15:50:12 »
Saksassa reilatessa päästiin kaverin kanssa tehosyyniin. Kyseltyämme että onko jotakin ongelmaa lippujen, totesi kondyktööri vain tarkistavansa etteivät ole väärennöksiä, liikkeellä kun oli ollut väärennettyjä suomalaisia reilipasseja.

Näin siis viime viikolla.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

salomaaj

• Vieras
« Vastaus #1 : 14.08.2006, 15:54:20 »
Joku taukki ottanut mun neuvosta ilmeisesti vaarin ,D

http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?t=11000

artsibal.amore

• Vieras
no niitähän on aina liikkeellä
« Vastaus #2 : 15.08.2006, 23:31:17 »
ainaskin minulle on kaupattu väärennöksiä. Laatu oli hyvä ja hinta 200 silloista frangia. Ei tullut ostettua, kun perse oli jo reissun siinä vaiheessa auki, mutta kai herra kondyktöörit on aina tarkkoina. Paitsi espanjassa ja kreikassa missä voi mennä hyvin pummillakin. Pari vuotta sitten huomasin matkustaneeni vahingossa ilman lippua thessalonikista atenaan. ohhoh.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 18.08.2006, 08:08:40 »
Lainaus käyttäjältä: "salomaaj"
Joku taukki ottanut mun neuvosta ilmeisesti vaarin ,D

http://www.pallontallaajat.net/pt2/keskustelu/viewtopic.php?t=11000

Eli yllytit rikokseen.

Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että pummilla matkustaminen on varastamista ja törkeää! Jos ei ole rahaa ostaa reililippua niin sitten ei ole.

Mihin on maailma menossa...
quot;Cachorro sem vergonha"

salomaaj

• Vieras
« Vastaus #4 : 20.08.2006, 08:28:53 »
Tiedän että pummilla matkustaminen on laitonta/pahasta/halveksittavaa/ilkeää/tuhmaa jne.
Itse matkustan silti aina liputta suomessa VR'n hintapolitiikan takia. Naurettavia summia pistetään opiskelijatkin maksamaan.

Lipuntarkastajat ajoittain kysyvät miksi minulla ei ole lippua johon on helppo vastata että liputta matkustaminen käy huomattavasti halvemmaksi (vastoin kuin VR'n mainoskampana väittää).
Tätä voisi verrata jollain tasolla suureen joukkoon suomalaisia jotka ajavat päivittäin ylinopeutta sakon riskistä huolimatta.

ps. Tämän viestin tarkoitus ei ole yllyttää ketään, vaan tuoda toisenlainen näkökulma pummilla matkustamisen tuomitsijoille. Itse en koe olevani varas vaikka liputta kuljenkin.

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 20.08.2006, 08:46:53 »
Tiedän että pummilla matkustaminen on laitonta/pahasta/halveksittavaa/ilkeää/tuhmaa jne.
Itse matkustan silti aina liputta suomessa VR'n hintapolitiikan takia. Naurettavia summia pistetään opiskelijatkin maksamaan.

Ja samalla laitat muut maksamaan matkustamisesi? Pummilla matkustaminen ei ole ilkeää tai tuhmaa, vaan ITSEKÄSTÄ eikä mitään muuta. Olen itsekin sitä mieltä että joukkoliikenne on kallista, mutta jos ei kelpaa maksaa niin sitten voi vaikka pyöräillä.

salomaaj

• Vieras
« Vastaus #6 : 20.08.2006, 11:31:19 »
Itselläni ei ainakaan ole energiaa saati mahdollisuutta polkea pyörää suomen talvessa 70km edes takaisin joka arkipäivä (eikä tarvi edes liioitella). Joten kyllä; maksatan junalippuni "muilla".

Mieti kuinka moni suomessa on "työtön" omasta tahdostaan joiden korvauksia jokainen työtätekevä suomessa maksaa. Pummilla kulkevat ovat kyllä mielestäni aika pieni ongelma heihin verrattuna.

Itse olen tehnyt työtä 16 vuotiaasta asti suomessa opiskelujen ohella (mahdollistaakseni opiskeluni) ja maksanut veroni kiltisti erittäin monesta palkasta. Kun olin 20 vuotta vanha, kuulin verotoimistosta että työeläke ei kerry alle 21 (vai oliko 23) vuotiailla. Ei, en tunne yhtään syyllisyyttä että otan vähän takaisinpäin edes jossain asiassa.

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 20.08.2006, 12:08:13 »
Mieti kuinka moni suomessa on "työtön" omasta tahdostaan joiden korvauksia jokainen työtätekevä suomessa maksaa. Pummilla kulkevat ovat kyllä mielestäni aika pieni ongelma heihin verrattuna.

Tämä nyt on yhtä tyhmää kuin sanoa että esim. koulukiusaamiseen ei ole tarpeellista puuttua koska maailmassa on pahempiakin asioita kuten Afrikan sodat ja nälänhätä. Et mitenkään voi oikeuttaa omia toimiasi tuollaisella.

Amarie

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - keamesiaurora@hotmail.com
    • Profiili
    • http://mesiaurora.org
« Vastaus #8 : 21.08.2006, 18:09:29 »
(tää menee nyt vähän ohi aiheen) Ei kannata valittaa VRn hinnoista, jos ei itse edes maksa niistä. Väittäisin, että jos jokainen pummilla kulkeva maksaisi lippunsa, lippujen hinnat saattaisivat laskeakin. Nuo hinnat on ihan laittoman korkeita, mutta niin kauan kun VR haluaa kustantaa pummimatkustajat, hinnat pysyvät korkeina.

J-Ko

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 22.08.2006, 11:48:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Amarie"
Väittäisin, että jos jokainen pummilla kulkeva maksaisi lippunsa, lippujen hinnat saattaisivat laskeakin.

No tuskin laskisivat merkittävästi. Jos lipun hinta putoaisi vaikka 3 eurosta 2,80 euroon, niin olisiko sillä käytännön merkitystä?
Itsekin kuljin opiskeluaikoina paljon pummilla, kerran jäin kiinni. Omien laskujen mukaan jäin silti voitolle. En usko hetkeäkään tähän "Jos yksi ei maksa, muut maksavat enemmän"-kampanjointiin. En pummilla matkustamisessa enkä tv-lupamaksun kohdalla. "Jos yksi ei maksa, ovat voitot pienempiä" olisi parempi slogan.
"Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon"

synkri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 22.08.2006, 12:04:47 »
Hinnat nousevat vuosi vuodelta..
Onky syy tähän se että pummilla meniöitä on enemmän?
EI. syy on siinä että pomot haluu enemmän rahaa

porsasurhea

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kmajamaa@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #11 : 22.08.2006, 12:12:53 »
Oiskohan hintojen nousuun syyna esim kulujen nousu. Esim. bensa on hieman tassa lahiaikoina kallistunu (en puhu nyt junista vaan bensaa kuluttavista joukkoliikennevalineista).

Huvittavaa kylla oli, etta huomasin oman auton kayton tulevan minulle keskella helsinkia halvemmaksi kuin HKL:n kuukausikortin (OPISKELIJA hinta) hankinta. Oman auton kaytto puolittaa myos matka-aikani.

Etta on ne lippujen hinnat siihen nahden aivan naurettavan kalliita
quot;Mie ku kasson ahkerii ihmisii ni väkiste tulloo sääli"

Mervi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 22.08.2006, 12:51:48 »
Lainaus käyttäjältä: "porsasurhea"

Huvittavaa kylla oli, etta huomasin oman auton kayton tulevan minulle keskella helsinkia halvemmaksi kuin HKL:n kuukausikortin (OPISKELIJA hinta) hankinta. Oman auton kaytto puolittaa myos matka-aikani.

Laskitko hintaan muutkin kuin polttoainekulut? Auton käytössä kun on muitakin kuluja, mitä ihmiset ei yleensä ota huomioon laskiessaan hintoja. Esimerkiksi pelkän vakuutusmaksun hinnalla ostaisit varmaan jo aika paljon opiskelijakautta Helsingin sisäiseen liikenteeseen.

Ja aika. Laskitko mukaan parkkipaikan etsimiseen kuluvan ajan? Talvella lämmityksen säätämiseen ja ikkunoiden skrapaamiseen kuluvan ajan?

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #13 : 22.08.2006, 13:08:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Mervi"

Laskitko hintaan muutkin kuin polttoainekulut? Auton käytössä kun on muitakin kuluja, mitä ihmiset ei yleensä ota huomioon laskiessaan hintoja. Esimerkiksi pelkän vakuutusmaksun hinnalla ostaisit varmaan jo aika paljon opiskelijakautta Helsingin sisäiseen liikenteeseen.

Ja aika. Laskitko mukaan parkkipaikan etsimiseen kuluvan ajan? Talvella lämmityksen säätämiseen ja ikkunoiden skrapaamiseen kuluvan ajan?

Ja sen halpisauton remontoinnin X eurolla vuodessa ja siihen kulutetun ajan?

Tietysti jos auto on jo muusta syystä hankittuna, sitä käyttää muuhunkin kuin bussikyytien korvaamiseen eikä siitä ole aikomustakaan luopua, voi auton käyttö ehkä tulla edullisemmaksi, tarpeesta riippuen.

japi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 22.08.2006, 14:03:29 »
Auton käyttökustannukset pitää eroitella auton omistuskustannuksista. Mm. vakuutusmaksut ja jopa vuosittainen huoltomaksu liittyy auton omistamiseen, ei käyttöön. Todellisia käyttökustannuksia ovat siis polttoainekulut, rengaskulut ja tuulilasin pesunestekulut. Eli jos auton omistaa sen käyttäminen tulee halvemmaksi kuin julkinen liikenneväline.
api

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 22.08.2006, 16:39:47 »
Oiskohan hintojen nousuun syyna esim kulujen nousu. Esim. bensa on hieman tassa lahiaikoina kallistunu (en puhu nyt junista vaan bensaa kuluttavista joukkoliikennevalineista).

Bensiiniä kuluttavia joukkoliikennevälineitä ei Suomessa luojan kiitos ole. Amerikkalaisetkin ovat jo huomanneet, että bensiinillä liikkuvat suurnopeusjunat eivät olleet kovin timanttinen idea.

Joku tässä nyt mättää. Johan nyt pelkillä auton vakuutusmaksuilla ja ajoneuvoveron hinnalla ajelee hyvinkin lähes koko vuoden opiskelijahintaan Helsingin sisällä. Ja silloin se auto ei ole vielä edes liikkunut mihinkään. Oletko unohtanut kertoa, että maksat itse vain polttoaineet ja joku muu ne vakuutusmaksut, ajoneuvoveron, huollot, varaosat yms.?
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 22.08.2006, 18:50:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Jouni"

Bensiiniä kuluttavia joukkoliikennevälineitä ei Suomessa luojan kiitos ole. Amerikkalaisetkin ovat jo huomanneet, että bensiinillä liikkuvat suurnopeusjunat eivät olleet kovin timanttinen idea.

Öljyn hinta, olisi varmaan oikeampi termi. Sen hinnannousu taas vaikuttaa käytännössä kaikkien kulkuvälineiden käyttökustannuksiin, lisäksi muutkin energiamuodot ovat kallistuneet (osaksi em. syystä johtuen).
Silti olen siitä samaa mieltä että VR:n hinnat ovat välillä aikas korkeita, kun samalla hinnalla lentää opiskelijakin.

Lainaus käyttäjältä: "Jouni"

Joku tässä nyt mättää. Johan nyt pelkillä auton vakuutusmaksuilla ja ajoneuvoveron hinnalla ajelee hyvinkin lähes koko vuoden opiskelijahintaan Helsingin sisällä. Ja silloin se auto ei ole vielä edes liikkunut mihinkään. Oletko unohtanut kertoa, että maksat itse vain polttoaineet ja joku muu ne vakuutusmaksut, ajoneuvoveron, huollot, varaosat yms.?

Toisaalta, eikö porsasurhea sanonutkin, että oman auton käyttö tulee hänelle Helsingissä halvemmaksi, ei oman auton hankinta.
Eli jos auto on, sen käyttö voi tulla edullisemmaksi.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 22.08.2006, 18:53:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"

Toisaalta, eikö porsasurhea sanonutkin, että oman auton käyttö tulee hänelle Helsingissä halvemmaksi, ei oman auton hankinta.

Mutta on itsensä huijaamista olla laskematta vakuutusmaksuja ja kaikkia muita käytöstä aiheutuvia kuluja käytön hintaan.

japi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #18 : 22.08.2006, 22:55:55 »
Lainaus käyttäjältä: "phanatic"
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"

Mutta on itsensä huijaamista olla laskematta vakuutusmaksuja ja kaikkia muita käytöstä aiheutuvia kuluja käytön hintaan.

Toki nämä vakuutusmaksut ynnä muut kulut tulevat ihan oikeasti maksettaviksi. Mutta jos mukavuussystä on hankkinut auton (esim. lasten vieminen päiväkotiin tai harrastuksiin voi olla ylivoimaista ilman autoa) niin on hölmöä ottaa vertailuun ne maksut jotka menevät siinäkin tapauksessa että valitset julkisen kulkuneuvon yksittäiseen matkaan.
api

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 30.08.2006, 18:33:33 »
Huomio kuitenkin siitakin syysta, etta se auto usein on kaytossa myos muilla matkoilla kuin HKL:n liikennoiman alueen sisalla. Joten eihan auton vakuutusmaksut+korjaukset ym ym ym valttamatta nouse vuositasolla niiiin pahaksi kun vertaa siihen, etta jo junilla matkustaessa tuon hinnan akkia kuroo kiinni. Ei kai Helsingissa asuminen tarkoita samaa, kuin etta keha kolmosen ulkopuolella ei ole elamaa, ja etteivat Helsinkilaiset ikina matkusta muualle kuin ulkomaille? Siis jos autolla pyrkii korvaamaan vain HKL:n lipun tai edes Seutuliikenteen lipun, niin varmaan vuositasolla autosta koituvat kustannukset ovat suurempia. Mutta yleensa sita autoa tosiaan kaytetaan paakaupunkiseudun ulkopuolellekin suuntaaviin tarkoituksiin...

Toivottavasti tasta sai jotain tolkkua!  :lol:

Ja mulla esim. on todella auto tullut suht edulliseksi kayttaa viime kadessa, koska mulla on taydet bonukset kaytossa ja ilmainen huolto. Tassa on kaynyt hyva tuuri siis.  :D
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!