Pallontallaajat.net

Kirjaudu sisään
Rekisteröidy

ISIC vs IYTC

(Luettu 2057 kertaa)

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
ISIC vs IYTC
« : 12.04.2003, 15:43:42 »
Ajattelin laittaa tän ihan omaks ketjuks vaikka sivuaakin tota toista keskustelua että miten isic hankitaan, mut kai se kuitenkin on parempi näin pitää erillään...

Eli mulla on IYTC -kortti tällä hetkellä, vaikka oisinkin oikeutettu ISICciin.  muistaakseni on aika pitkälti saman hintasia noi kortit, ite maksoin tosta IYTC:stä 7e, ja se ISIC tais olla korkeintaan 10... Tajusin tosiaan vasta tänään että toi IYTC:ssä noi ehdot on erilaiset, eli ei tartte opiskella kokopäiväsesti mutta täytyy olla alle 25... Ni onko mitään tietoa että onko jommastakummasta enemmän hyötyä kun toisesta? Jotenki mul on semmonen fiilis että ISIC ois parempi/kannattavampi hankkia, onko näin?

Ittellänihän toi IYTC makso ittensä takasin, kun KLM:llä tuppaa opiskelija pääsemään ihan kivaan hintaan, esim tällä hetkellä huhtikuussa jos halajaa helsinkiin amsterdamista, ni oli 400e (itseasias pari päivää sitte se muuttu, täl hetkel on 800e!), ja opiskelija pääsee 250e... eli maksaa aika moninkertasesti ittensä takasin kerralla =)

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
Re: ISIC vs IYTC
« Vastaus #1 : 12.04.2003, 16:07:12 »
Tuo IYTC-kortti näyttää olevan sama mikä aikaisemmin kulki nimellä Go26-kortti. Sen saadakseen ei tartte opiskella ollenkaan vaan riittää kun on allen 26 vuotias. Mulla oli sellanen joskus 9 vuotta sitten, mut ei siitä mitään muuta iloa ollu ku että sai Kilroylta lippuja. Väittäisin että ISIC:stä on aika vähän hyötyä mutta tuosta IYTC:stä vielä vähemmän. Ainoa tärkeempi juttu on oikeestaan noi lentoliput ja niissä ei korttien välillä kai ole eroja. Enpä usko että on tilannetta jossa IYTC:llä saa alennusta mutta ISIC:llä ei, mutta toisinpäin se saattaisi ollakin mahdollista. Sitäpaitsi nuohan on saman organisaation kortteja, joten eiköhän sopimuksetkin neuvotella yhdessä.

Ihmeen paljon nämä kortit saavat keskustelua aikaan. Jos lentoliput jätetään huomiotta, niin onko joku oikeesti saanut niillä jotain merkittävää etua, jota ei kotimaisella opiskelijakortilla tai pelkästäään sanomalla että on opiskelija tai alle 26 vuotias olisi saanut? Kuulisin mielelläni.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #2 : 12.04.2003, 17:15:44 »
Niinpä tosiaan. Itsekin tuon edellisen ketjun aloittaneena ja kortin metsästystä yrittäneenä, kuitenkin nyt syvemmin asiaa tarkkailtuani ja faktoja etsittyäni olen huomannut että eipä nuilla korteilla ole kukaan nähtävästi mitään valtavia etuja onnistunut saalistamaan, jos siis nuo lennot jätetään huomiotta. Ja mikäli huhut pitävät paikkansa myös aivan suomalaista opiskelijakorttia näyttämällä on jotain pykälää halvempaa sisäänpääsyä joihinkin kohteisiin hellinnyt, joten itse ainakin jätän nuo kortti "huolet" sivuun ja keskityn oleelliseen :)

-tvik , tällä kertaa entistäkin rehellisempänä :)

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #3 : 12.04.2003, 17:28:33 »
Tammikuussa sin Figueresin Dali-museossa opiskelija-alennuksen suomalaisella opiskelijakortilla ilman mitään ongelmia. Joskus aikoinaan taas menin Pietarissa Eremitaasiin ilmaiseksi sillä kun näytin pahvista YTV:n kantakorttia (opiskelijoille on ilmainen sisäänpääsy).
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 13.04.2003, 19:24:36 »
Joo siis semmonen tarkennus että muuten pidän näitä kortteja aika samassa arvossa kun niitä hostellikortteja, eli kuulemma ei kannata hankkia. Mut tosiaan ku mun tapauksessa kun asun hollannissa ja saan parhaimmillaan 550e:n alennuksen (tsekatkaa toi eka viesti jos ette tajua/muista), niin sillon pidän 7e:n kortin ostamista ihan järkevänä ;) sitte tuli näin muuten vaan mieleen, että ku se sama alennus on sekä IYTC:lle että ISIC:lle että pitäskö enskerralla hankkia se ISIC sen sijaan... (?)

uninenu

• Aloittelija
    • ICQ Messenger - 130154548
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 14.04.2003, 10:18:35 »
Aika hyvin. Itsekin tulin tänne kyselemään juuri samaisesta asiasta, mutta joku oli näköjään ehtinyt ensin =) Tosin, minun asiani ei koske lentolippuja vaan alennuksia yleensä. Olen lähdössä pitkästä aikaa Dubliniin ja joidenkin paikkojen hintoja olen tietenkin jo katsellut - opiskelijahinnalla. Asiassa on vain yksi iso pieni mutta. Olen vielä opiskelija, mutta en täytä ISICin vaatimia ehtoja. Hölmö kun en muistanut hankkia korttia viime vuoden puolella. ISICillä voisin siis todistaa opiskelevani, mutta IYTC-kortilla mahdollisuutta opiskelija-alennukseen tuskin irtoaa... Täytyy tyytyä VR:n opiskelijakorttiin ja pokkana väittää sen olevan opiskelijakortti. Ja toivoa vielä lisäksi homman menevän läpi. Tai vielä epätoivoisempana yrityksenä voisin hankkia koulun pahvisen opiskelijakortin lukion viime metreillä ;-) Eh, yrittäähän aina voi...
Eli onko minun mitään järkeä hankkia IYTC korttia ISICin sijasta?
et gör ont, men gå ändå
Du kan alltid vända om

coppola

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 22.04.2003, 04:24:52 »
Hyvin olen taalla saannut ainakin leffalippuja opiskelijakortin hinnalla. Kerran saatiin ihan puhumalla, pitaa vaan valita sopiva uhri, sitten pari kertaa kaverilla oli joku alennuskortti ja kassaneitonen oletti kai etta itsekkin omaan saman kortin niin ja sitten tietenkin kun on ystavallinen ja puhelee kaikkea taivaan ja maan valilta niin saa kassa neidot unohtamaan joskus mita piti kysya :) Muutenkin kun on ystavallinen niin saa parhaat alennuksen.

Zara

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 23.04.2003, 10:25:43 »
Ihan sellaista sanoisin että meidät "naurettiin ulos" Kilroysta viime kesänä kun mentiin kysymään ISIC:iä Espanjan reissulle. Muita opiskelijakortteja ei ollu eikä sitten irronnut alennuksiakaan vaikka kuinka yritimme selittää että ollaan kyllä opiskelijoita mutta just nyt ei sattunu kortit mukaan.. Toisaalta eräs puolituttu väittää matkustaneensa ammattikorkeakoulun opiskelijakortilla ilmaiseksi jonkin maan paikallisbusseissa... Että enpä tiedä. Itse luulen kuitenkin ostavani tuon ISIC:n, vahingosta viisastuneena. Euroja olis säästynyt kun olis kortti ollut.