HELSINKI

(Luettu 35779 kertaa)

TBone

• Himoreissaaja
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #20 : 08.07.2004, 14:18:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Sariti"

Onko kenelläkään tietoa halvoista hotelleista tai hostelleista stadissa? Kaikki tieto on tervetullutta!

Kannattaa tsekata hotelliketjujen (esim. Scandic) kesätarjoukset. 60 euroa kahden hengen huoneesta ON halpa Helsingissä!

Orangensaftkonzentrat

• Himoreissaaja
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #21 : 22.08.2004, 10:28:02 »
Reissussa kun tapaa ihmisiä jotka ovat käyneet Suomessa niin ainahan he kohteliaasti kehuvat kivaksi ja kauniiksi maaksi. Talvella kuljetin taksilla kahta ruotsalaista liikemiestä lentokentältä keskustaan niin juttelivat keskenään (ruotsiksi) ja ihastelivat Helsingin kauneutta. Minulle kuitenkin puhuivat englantia, joten taisivat olla ihan vilpittömästi ihastuneita.

sivullinen

• Reissaaja
    • Profiili
helsingin hostellit
« Vastaus #22 : 29.08.2004, 17:48:26 »
Onko kenelläkään tietoa halvoista hotelleista tai hostelleista stadissa? Kaikki tieto on tervetullutta!

Stadion Hostellissa dormien hinnat on webbisivujen mukaan 15 eurosta ylöspäin.  Erottajanpuisto Hostel  ja Katajanokan Eurohostel sitten ilmeisesti vähän kalliimpia.

Kovin montaa muuta hostellia ei Helsingissä kai olekaan.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: helsingin hostellit
« Vastaus #23 : 29.08.2004, 18:48:56 »
Lainaus käyttäjältä: "sivullinen"

Stadion Hostellissa dormien hinnat on webbisivujen mukaan 15 eurosta ylöspäin.  Erottajanpuisto Hostel  ja Katajanokan Eurohostel sitten ilmeisesti vähän kalliimpia.

Kovin montaa muuta hostellia ei Helsingissä kai olekaan.

Itseasiassa noita hostelleja näkyy olevan Helsingissäkin jo "aikalailla"; tälläisen huomion olen siis tehnyt ihan näitä rakkaan kotikaupunkini katuja tallatessa. Tuosta sinun listastasi puuttuu ainakin Hostel Lönrott (Lönkalla) ja Suomenlinnan hostelli(?) suokissa. On noita enemmänkin, mutten nyt juuri muista tarkempaa missä.

1963

• Himoreissaaja
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #24 : 10.09.2004, 15:10:50 »
Selasin ketjun läpi nopeasti. Yhdyn mielipiteeseen, jonka mukaan Helsinki on todella kaunis juuri niiltä osiltaan, jotka eniten muistuttavat Hankoa. :)

Arkkitehtuurin puolella väheksymme turhaan "tavallisia" vanhoja kerrostalojamme, kansallisromanttisemmista pytingeistä puhumattakaan. Näyttäkää vieraillenne Finlandia-talon sijasta Kansallismuseo, Lord-hotelli ja Tammen pääkonttori Uudenmaankadulla - niissä riittää ihailemista. Enpä olisi tuota itsekään hoksannut, ellei pari ulkkarikaveria olisi maininnut.

Sisämaassa ei voi hengittää, paitsi ehkä Pariisissa.
voir un corps, c'est la grande menace pour l'esprit.

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #25 : 11.09.2004, 16:01:47 »
viime yönä juttelin yhen tyttelin kanssa joka oli tallinnassa lomailemassa, ja päätti ex tempore lähtee helsinkiin, jossa päätyi sitte viettämään puolet lomastaan :) kehui uskomattoman kauniiksi ja historialliseksi... ei tehnyt mieli palata tallinnaan =) kertoisin mielelläni tarkemmin, mut vielä toi muisti vähän pätkittäin...

jka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
HELSINKI
« Vastaus #26 : 10.10.2004, 15:34:52 »
Löytyipäs täältä erittäin mielenkiintoinen keskustelu! Aina kun kävelen Helsingissä, ajattelen miltä se näyttäisi turistin silmin ja mietin, kuinka minkäkin asian selittäisin englanniksi.

Helsinki voisi olla ihan mielenkiintoinen paikka kokonsa puolesta. Silakkamarkkinoilla tunnelma oli kuin olisi jossain pikkuriikkisessä kalastajakaupungissa, mutta siitä kun käveli vähän Aleksia pitkin Stockan kulmalle niin johan alkoikin näyttää suurkaupungilta. Kuten eräässä turistikirjassakin sanotaan, Helsinki on ''between town and city''. Mielestäni paras sana, joka kuvaisi Helsinkiä on ''pieni suurkaupunki''. Onhan Helsingissä sentään miljoona asukasta (Espoota ja Vantaata kun ei mitenkään voi laskea kaupungeiksi).

Helsingin keskusta on ihan ok, kauneudellaan se toki häviää mennen tullen Pariisille ja Amsterdamille, mutta ihan hienoa vanhaa arkkitehtuuria löytyy. Töölö, Rööperi, Kallio, ynnä muut keskustakaupunginosat ovat upeita, mutta käisttämätöntä ja käsittämättömän kamalaa Helsingissä ovat kymmenien kilometrien päähän jatkuvat kerrostalolähiöt, jotka sijaitsevat keskellä jotain skutsia! Olen pahoillani, jos joku sattuu näissä paikoissa asumaan, mutta jotkut Länsimäet, Mellunmäet, Hakunilat ja Koivukylät ovat jotain, mikä saisi varmaan monet keskieuroppalaiset itkun partaalle.

Jos minulla olisi vaikka muutama päivä aikaa näyttää Helsinkiä jollekin turistille, ajaisin varmaan tuon 3T:n reitin ja näyttäisin monipuolisesti kaikkea, Helsingin eri puolia. Töölö, Kaivopuisto, Eira, Mäkelänkatu, Merihaka, Pasila, Myllypuro, Myyrmäki... Näyttäisin, että pohjois-Euroopan hyvinvointivaltion asukkaat voivat asua vanhoissa hienoissa taloissa meren rannalla, tai valtavissa elementtikerrostaloissa keskellä peltoa.
'Mutta kaikki on laajempi käsite kuin onni, ensimmäinen sisältää myös jälkimmäisen. Vapaus on kuitenkin vain tiedostettu väistämättömyys.'' - Lennart Meri

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #27 : 10.10.2004, 19:32:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasper"
Onhan Helsingissä sentään miljoona asukasta (Espoota ja Vantaata kun ei mitenkään voi laskea kaupungeiksi).

Mun mielipide tosiaan tosta on, että vois noi kolme edes muodollisesti yhdistää, eihän esimerkiksi m-junalla mennessään ole mitään mahdollisuutta (asiaa tietämättömän) tajuta millon ollaan helsingistä vantaalla :D Vaikka ite oon vantaalta, täällä ihmisten kysyessä sanon ihan suosiolla Helsinki, ei jaksa selittää tarkemmin :)

Helsingin keskusta on ihan ok, kauneudellaan se toki häviää mennen tullen Pariisille ja Amsterdamille

Noh... Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä (itselleni molemmat käy, krhm... ;). Pariisissa ja Amsterdamissa (molemmissa "ziljoonia" kertoja käyneenä) on omat hyvät puolensa, mut en menis välttämättä arvostamaan niitä suoraan Helsinkiä paremmaksi, ennemminkin erilaiseksi... Ainakin tällä hetkellä asuisin paljon mielummin Helsingissä kun Amsterdamissa. (Ja viikon päästä ehkä jo asunkin! :)

Jos minulla olisi vaikka muutama päivä aikaa näyttää Helsinkiä jollekin turistille, ajaisin varmaan tuon 3T:n reitin ja näyttäisin monipuolisesti kaikkea, Helsingin eri puolia.

Toi 3T on aika hyvä ja yleinen keino. Oon pari kertaa ollu paikallisena oppaana, ja siitä nyt vois jauhaa vaikka kuinka paljon, mut laitetaan vaan yks vinkki sittenkin:
Kantsii ehkä näyttää se kirkko, joka on rakennettu kallion sisään. Mulla on jotenkin aika korkee arvostus sitä paikkaa kohtaa :) Varsinkin kun koko päivä sählätään ympäri Helsinkiä, niin minuutin parin hiljainen ihastelu siinä mestassa on tarpeen (ittelläni kun ei oo tapana paljoo pitää sitä suuta kiinni :P)

...Myyrmäki...

Jos nyt Myyrmäkeen asti mennään, niin kannattaahan sitä nyt EHDOTTOMASTI mennä Martinlaaksoon asti näyttämään Mika Häkkinen Aukiota :D Se on jo niin surkuhupaisa juttu :D Ja jos Myyrmäessä ollaan ni kai sitä vois käydä Jättärillä (se Jätemäki siinä parin kilsan päässä, Helsinkiin (Konalaan) päin vähä kattelee maisemia. Siinä aina ällistyy että vaikka ei olla kun about 15km päässä keskustasta, joka puolella näkyy metsää... :)

LR

• Himoreissaaja
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #28 : 10.10.2004, 20:18:22 »
Olen pahoillani, jos joku sattuu näissä paikoissa asumaan, mutta jotkut Länsimäet, Mellunmäet, Hakunilat ja Koivukylät ovat jotain, mikä saisi varmaan monet keskieuroppalaiset itkun partaalle.

Olen melko rajoittuneesti Euroopan suurkaupunkeja kokenut, mutta missäs hitossa ne pariisilaiset sitten asuvat josseivat lähiöissä? Mikä aiheuttaisi itkun?

Lähiöthän ne kertovat eniten kaupungista, ainakin minun mielestäni. Jos matkani suuntautuu esimerkiksi tämänhetkiseen suosikkikaupunkiini Tukholmaan, en voi olla ottamatta suuntaa johonkin Tukholman läänin lähiöistä. Siellä paljastuu, mitä se "oikea" ruotsalaisuus on.
Terveisin,
LR

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #29 : 13.10.2004, 11:14:42 »
Lainaus käyttäjältä: "LR"
Olen pahoillani, jos joku sattuu näissä paikoissa asumaan, mutta jotkut Länsimäet, Mellunmäet, Hakunilat ja Koivukylät ovat jotain, mikä saisi varmaan monet keskieuroppalaiset itkun partaalle.

Olen melko rajoittuneesti Euroopan suurkaupunkeja kokenut, mutta missäs hitossa ne pariisilaiset sitten asuvat josseivat lähiöissä? Mikä aiheuttaisi itkun?

Aivan! Harvempi Prahan-kävijäkään itkee kuinka ruma kaupunki on kun siellä on ne betonitornitaloviidakot vuodelta sirppi ja vasara... Pikemminkin omanlaisia nähtävyyksiään nekin jo...
ou need chaos in your soul to give birth to a dancing star. -Nietzsche

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
..jos HELSINKI on hetkisen kaunis..
« Vastaus #30 : 08.11.2004, 20:12:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Nick"
Haastetta ois muuten esitellä helsinkiä joskus loka- marraskuun pahimpien loskien aikana, yrittää selittää että miks ihmiset ylipäätään pystyy asumaan semmosessa.... =)

Parin viikon päästä mä voin raportoida tän mission onnistumisesta(?) sikäli mikäli loskaa tulee..

Helsingissä kävin lukion ja sitä kautta tuli kaupunki tutuksi, mutta onko jollain vielä vinkkejä varastossa? Ketjun luin läpi ja ruokapaikat on aika kivasti kartotettuna - Zetor, Lappi, Manala ja kun suomisapuska kyllästyttää suunnatain Thai-keittiön nautintoihin - mutta iltojen puolesta on hiljasempaa..

Baarissa viihdyn jutellen ja juoden (Arctic Icebar lienee pakollinen ulkomaaneläville?), mut tanssiminen ei kiinnosta sitten niin ollenkaan, eli minne ihmeeseen vien himotanssijan? Ei kiitos mitään teinihelvettejä, ikä ei tässä tapauksessa ole ongelma..

Muuta näytettävää oon miettiny: Tuomiokirkko, Uspenski, Temppeliaukio, Kiasma, Ateneum (Edelfelt-näyttely!), Stocka :D, puistot ja puistikot, Kallioon muistoja verestämään ja kansallisromantiikkaa ja funkkista arkkitehtuurin muodossa niin että jopa minä kyllästyn (not gonna happen..) :) 3T:n kiertis olis kans ihan kiva, mut se tulee varmaan käveltyä muutenkin kun aikaa on melkein 4 päivää.

Suomalaista musiikkiakin voisin poitsun viedä kuuntelemaan, jos vaan joku hyvä keikka olis sillon (vinkkejä, tack!). Vieläkö muuten Loose elää ja hengittää, ei oo ainakaan vuoteen tullu käytyä..?
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: ..jos HELSINKI on hetkisen kaunis..
« Vastaus #31 : 08.11.2004, 21:09:57 »
Lainaus käyttäjältä: "gattina"
Suomalaista musiikkiakin voisin poitsun viedä kuuntelemaan, jos vaan joku hyvä keikka olis sillon (vinkkejä, tack!). Vieläkö muuten Loose elää ja hengittää, ei oo ainakaan vuoteen tullu käytyä..?

Paha veikata kun et sanonut päivämääriä, mut...
23.11. Elliot, Blues Station Ontheroksissa
24.11. Värttinä Nosturissa
24.11. Hasse Walli & Steve Webb On The Rocks
24.11. Rammstein ;)
25.11. Pauli Hanhiniemen perunateatteri ontheroks
25.11. Jimi Tenor featuring Rhythm Taxi Zarkus Poussa Vanhalla
26.-27.11. Hector Savoyssa

www.tapahtumat.net löytyy ainakin joitakin keikkoja.

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: ..jos HELSINKI on hetkisen kaunis..
« Vastaus #32 : 09.11.2004, 10:33:18 »
Lainaus käyttäjältä: "juspu"

25.11. Jimi Tenor featuring Rhythm Taxi Zarkus Poussa Vanhalla

Tätä voin kyllä suositella vilpittömästi, jos vain päivä sopii. En usko, että voi löytyä ihmistä, jonka Zarkus jättää kylmäksi. No joo, varmasti löytyy, mutta hyvä tuuli on niin taattu kuin se voi juuri koskaan olla. Jimi Tenor on muuten vain hyvä, mutta Zarkusta itse menen katsomaan.

Loose elää ja hengittää yhä, sinne vaan osoittelemaan sormella julkkuja (sunnuntai-ilta kai tähän tarkoitukseen paras).

Oli sitten Sedusta tai hänen edustamastaan baarikulttuurista mitä mieltä tahansa, niin kyllä mies osaa komeita ravintoloita tehdä. Studio 51 suunnaksi heti kymmeneltä, niin ei tartte tuntia pidempään jonottaa... Pikkujouluaika nimittäin lähestyy myös. Onnela lienee vähän rennompi vaihtoehto, sinnekin saa varmasti jonottaa. Sisustukseen on molemmissa satsattu kybällä. http://www.sk-ravintolat.com/

Keikat turistitarkoitukseen voi  tarkastaa lähinnä tuolta: http://www.tavastiaklubi.fi. Kun Loosen mainitsit, niin kaipa tämäkin on tuttu, mutta nähtävyys-aspektia haluaisin painottaa. Myös takapihan Semifinal on elämys sinänsä, ja esiintyjät ehkä jopa mielenkiintoisempia. Kiinnittäkää huomiota läävä-ilmeeseen (juuri sopivassa mittakaavassa, kyllä siellä sentään siivotaan ja pidetään paikat jotakuinkin kunnossa) sekä legendaarisen töykeään palveluun, etenkin narikan osalta.

Kattavammat keikkalistat löytyvät noista:
www.nyt.fi
www.meteli.net

Orangensaftkonzentrat

• Himoreissaaja
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #33 : 09.11.2004, 11:07:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Nick"
Jos nyt Myyrmäkeen asti mennään, niin kannattaahan sitä nyt EHDOTTOMASTI mennä Martinlaaksoon asti näyttämään Mika Häkkinen Aukiota :D Se on jo niin surkuhupaisa juttu :D

Kuskasin kevättalvella kaksi japanilaispariskuntaa lentokentältä tätä "henkeä salpaavaa" aukiota ihailemaan. Tyypit vaan otti tyytyväisenä toisistaan kuvia ja ihasteli mulle että "very nice". Kukahan oli antanu näin kuuman vinkin? Ettet vaan Nick olis mainostanu jo aikasemmin? :lol:

Pate

• Reissaaja
    • Profiili
Helsinkin julkisivu
« Vastaus #34 : 09.11.2004, 11:21:39 »
Siis pääkaupunkimme vanhojen talojen julkisivut antavat työtä niinkin harvinaisille taitajille kuin Rapparit  :roll:  Kelpaa niitä tulla katsomaan mistäpäin palloa tahansa  :!:
ver the hills and faraway..

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #35 : 10.11.2004, 10:57:30 »
Kaikki ulkomaalaiset ystäväni ovat pitäneet Helsinkiä hyvin tylsänä paikkana, mitään tarjoamattomana....ei Helsinki ole mikään maailmanluokan matkustuskohde...täysin wannabe bigcity...ihmiset jotka tulevat Suomeen haluavat nähdä (mielestäni) juuri niitä metsiä, järviä ja luontoa yleensäkin...onhan Helsingissä hienoa arkkitehtuuria tarvitsee myöntää, mutta siihen se sitten jääkin...Tottakaithan se on joillekin suuri ja mahtava kaupunki, mutta ne ihmiset taitavat olla juuri niitä nappiverkkarihemmoja, mutta vain muiden maiden sellaisia....
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Shona

• Vieras
HELSINKI
« Vastaus #36 : 10.11.2004, 11:23:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Lina"
Kaikki ulkomaalaiset ystäväni ovat pitäneet Helsinkiä hyvin tylsänä paikkana, mitään tarjoamattomana...

Vaikea sanoa, ovatko nämä ystäväsi olleet epätavallisen rehellisiä vaiko epätavallisen epäkohteliaita :) Yleensähän tapoihin kuuluu kehua toisten kotipaikkaa/-maata taivaisiin, vaikka todellisuudessa pitäisi sitä kuinka tylsänä ja mitään tarjoamattomana perähikiänä tahansa...

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #37 : 10.11.2004, 11:43:12 »
Minä tiedän ihmisiä, joiden mielestä Lontoo tai Pariisi ovat tylsiä paikkoja, Tukholmasta tai Amsterdamista puhumattakaan. Ehkäpä se voi olla kiinni esim. omasta mielialasta ja kiinnostuksesta, kiinnostuksen kohteista, oppaan "ammattitaidosta", ennakkosuunnittelusta tai jopa... seurasta :). Helsingin suhteen varmasti myös vuodenajasta.

Helsingissä "henkilökohtainen paikallisopas" on kyllä varmasti tärkeämmässä osassa kuin jossakin suurkaupungissa, koska täällä ei juuri "must see" -nähtävyyksiä edes ole. Ja jos onkin, niin ne ovat monelle varsin tylsiä, varsinkin jos ne ovat vierailun ainoa sisältö.

Uskon, että monella täällä käyneellä turistilla on ollut tylsä reissu, mutta sitä en myönnä, että omilla vieraillani olisi aika käynyt pitkäksi tai pettyneinä olisivat kotiin lähteneet.

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
HELSINKI
« Vastaus #38 : 10.11.2004, 18:47:49 »
Jep, seura tekee kuolettavan tylsästäkin paikasta nautittavan, näin ainakin mulle on käynyt - vastaavasti kivatkin paikat on "pilaantunu" väärän seuran takia..

Vieraani saapuu 16.11., Tukholmaan reissataan 18.-20. ja Lahteen (eli mun himaan) siirrytään 21. tai 22.11. (eli kaikki vinkit meni ohi, toisaalta Jimi Tenoria voisin vääntäytyä itsekseni kuuntelemaan :)) Lahdessa ei todella ole mitään nähtävää, paitsi mun kaverit :D mutta ekaan kappaleeseen viitaten veikkaan että viihdytään! 8)

Onko muuten jossakin päin Helsinkiä joku aivan lyömätön sauna? Muuten joutuu poika tyytymään taloyhtiön "tunnelmalliseen" kopperoon :?
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
HELSINKI
« Vastaus #39 : 10.11.2004, 19:17:07 »
Lainaus käyttäjältä: "gattina"
Onko muuten jossakin päin Helsinkiä joku aivan lyömätön sauna? Muuten joutuu poika tyytymään taloyhtiön "tunnelmalliseen" kopperoon :?

No Harjutorin (Kotiharjun) yleinen sauna tietysti! Se tosin maksaa viisi euroa hetken mielijohteesta kävijöille, mutta on se kyllä sitten myös sen arvoinenkin. 8)

Olikohan niin, että joskus Helsinki-päivänä pääsi Merisotakoulun saunaan Suomenlinnassa? :) Sitä olen kuullut jossain kehutun, mutta sinne ei taida päästä kuin erikoistapauksissa. :(
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.