Langkawi

(Luettu 34631 kertaa)

kyösti

• Aloittelija
    • Profiili
Langkawi
« : 20.08.2006, 20:52:13 »
Langkawilta hotelli suosituksia?

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
joo
« Vastaus #1 : 21.08.2006, 01:01:27 »
Oltiin Mali best resortissa. Ihan kiva paikka ja kohtuu hintainen. Vastapäätä pikkunen irkkuhenkinen (Debbie's place) baari missä on hauska henkilökunta.  

tossa nyt pari kuvaa paikasta

http://www.hat.hi-ho.ne.jp/honey/malibest.htm

Iitu

• Reissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #2 : 04.10.2006, 22:57:54 »
Suosittelen lämpimästi Langkawia! Oltiin reissussa tammi-helmikuussa ja hotellimme oli ihana Sheraton Beach Resort. Ohessa linkki : http://www.starwoodhotels.com/sheraton/property/overview/index.html?propertyID=281
Huoneistomme oli aivan rannan tuntumassa, 4 huoneiston bungalowissa. Ihanan siisti ja hyvin hoidettu ympäristö sekä ystävällinen henkilökunta. Aivan varmasti palaamme samaan paikkaan uudelleen!!

Olavi_virta

• Himoreissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #3 : 05.10.2006, 12:59:57 »
Nämä ovat suoraan lyhennettyjä Matkaopas -lehden uusimmasta (6/2006) numerosta, jossa on muutenkin juttua Langkawista. Itse  en ole siellä käynyt.

Motel Delta 13e/yö/mökki
Huoneissa vain tuuletin, aivan rannalla.

Langkapuri beach resort 19e/yö
lämminvesi, ilmastointi, jääkaappi. rannalla

Aseania Hotel 50e/huone/vrk
upea uima-allasalue, rantaan 200m. sis aamiaisen. Huone pieni neljälle

Beach Garden resort
Rannalla. Saksalaisten matkanjärjetäjien hotelli. 44e/yö/huone

kyösti

• Aloittelija
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #4 : 09.12.2006, 09:16:41 »
Ei oo porukka paljon Langkawilla näköjään ollu ku on näin hiljasta.

Veli-Matti

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://tinyurl.com/fzcqc/worldmap.gif
Langkawi
« Vastaus #5 : 09.12.2006, 12:25:40 »
Eipä oo joo.
Itsekin asuin naapurisaarella puolisen vuotta, mutta ei sitä sit vaan tullut Langkawille lähdettyä.

Missasinkohan paljon....   :shock:

Iitu

• Reissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #6 : 08.01.2007, 23:38:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Veli-Matti"
Eipä oo joo.
Itsekin asuin naapurisaarella puolisen vuotta, mutta ei sitä sit vaan tullut Langkawille lähdettyä.

No kyllä missasit, sorry vaan  8)
Aivan loistavat rannat, takuuvarma aurinko, upea luonto ja vielä ihanan vähän turisteja. Kaunis ja trooppinen saari, jota suuret hotellit ja länsimaalaisuus ei ole päässeet pilaamaan.

Suosittelen todella lämpimästi kaikille!!!!!

eakin

• Reissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #7 : 09.01.2007, 16:05:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Veli-Matti"
Eipä oo joo.

No et nyt sentään kovin paljoa :) Kyllä paljon parempi beacheja on Kaakkois-Aasia pullollaan.

Jos Langkawille haluaa, niin tuo langkaburi beach resort on aika mukavalla paikalla ja siistit huoneet. Tinkimällä tais saada 60RM huone eli vajaa 15 euroo.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #8 : 09.01.2007, 17:04:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Iitu"
Aivan loistavat rannat, takuuvarma aurinko, upea luonto ja vielä ihanan vähän turisteja. Kaunis ja trooppinen saari, jota suuret hotellit ja länsimaalaisuus ei ole päässeet pilaamaan.

Onko asia todellakin näin? Jotenkin uskomattomalle kuulostaa, koska minulla on suhteellisen pitkän ajan takaa muistikuvia Suomesta Langkawille tehdyistä pakettimatkoista (ei siis omista, vaan ihan Aurinkomatkojen, Finnmatkojen sun muiden Tjäreborgien esitteistä). Tämän jälkeen meni varmasti noin kymmenen vuotta ennen kuin aloin esim. törmäämään Phuketin ja Pattayan valmismatkojen ensimmäiseen invaasioon.

Aika kummalle kuulostaa, että jo liki 20 vuotta sitten olisi Suomesta tehty pakettimatkoja jonnekkin Langkawille, jos siellä ei olisi ollut jo selkeää Rhodoksen ja Las Palmasin kaltaista turismi-infrastruktuuria.

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #9 : 10.01.2007, 02:01:42 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"

Onko asia todellakin näin? Jotenkin uskomattomalle kuulostaa, koska minulla on suhteellisen pitkän ajan takaa muistikuvia Suomesta Langkawille tehdyistä pakettimatkoista (ei siis omista, vaan ihan Aurinkomatkojen, Finnmatkojen sun muiden Tjäreborgien esitteistä). Tämän jälkeen meni varmasti noin kymmenen vuotta ennen kuin aloin esim. törmäämään Phuketin ja Pattayan valmismatkojen ensimmäiseen invaasioon.

Aika kummalle kuulostaa, että jo liki 20 vuotta sitten olisi Suomesta tehty pakettimatkoja jonnekkin Langkawille, jos siellä ei olisi ollut jo selkeää Rhodoksen ja Las Palmasin kaltaista turismi-infrastruktuuria.

Me ei siel ainakaan törmätty turisteihin juuri ollenkaan. Oltii kyl tosin heinäkuussa liikenteessä mikä tietysti vaikuttaa asiaan.
Yks syy voi tietty olla sekin että Thaimaan suosio on kasvanut räjähdysmäisesti.

Safter

• Reissaajaguru
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #10 : 10.01.2007, 07:58:49 »
Kesällä 2005 heinäkuussa olin myös muutamia päiviä ja en tosiaan törmännyt turisteihin juurikaan. Melkein olin ainoa asiakas monessakin ruokalassa ja kapakassa. Sopi tosin hyvin minulle, koska olin ihan vaan rentoutumassa. Ihmettelin kun lentokoneita sinne laskeutui aika paljon, joten mihin ne ihmiset sitten oikein mahtoivat mennä.

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #11 : 10.01.2007, 10:15:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Juices"
Kesällä 2005 heinäkuussa olin myös muutamia päiviä ja en tosiaan törmännyt turisteihin juurikaan. Melkein olin ainoa asiakas monessakin ruokalassa ja kapakassa. Sopi tosin hyvin minulle, koska olin ihan vaan rentoutumassa. Ihmettelin kun lentokoneita sinne laskeutui aika paljon, joten mihin ne ihmiset sitten oikein mahtoivat mennä.

Oltiin sitten samaan aikaan :)

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #12 : 10.01.2007, 13:35:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Juices"

Samaa olen itsekin ihmetellyt muutamaan otteeseen Langkawilla
kun siellä kuitenkin käy miljoonittain turisteja vuodesittain.
Helmikuussa ja maaliskuussa ei tuntunut olevan juuri ketään
vaikka oli paras sesonki ja heinäkuussa ja elokuussa ei senkään
vertaa kun osa hotelleista oli suljettuna ja paikalliset oli lähteneet
kesää viettämään mantereelle.

Olen ajellut siellä usean viikon verran vuokra-autolla ympäri saarta
eli suunnilleen joka kolkassa mutta ei niitä turisteja paljoa näkynyt.

Hexa

• Aloittelija
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #13 : 14.01.2007, 19:16:38 »
Puhutaanko tässä threadissa nyt oikeesti samasta langkawista?  :shock:  Paikkahan on Malesian pahimpia turistirysiä. Vaikka ei määrällisesti niin paljon, mutta hintatasossa huomaa.  Noin vuosi sitten olin tuolla hieman päälle viikon ja oli koko  Aasian kierroksen surkeimpia paikkoja. Siis onhan tuolla lämpöä, rantaa jne.. mutta miksi mennä sinne kun halvemmalla löytyy paljon parempia paikkoja. Pahin pettymys oli ehkä ei niinkään yöelämän vaan iltojen hiljaisuus. Ei yksinkertaisesti mitään tekemistä. Pakettimatkakohteena varmasti ok  8)

ollisl

• Himoreissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #14 : 15.01.2007, 08:52:11 »
Hyvin karkeasti: Low season on talvella niemen itäpuolella ja High season länsipuolella. Ja tietty päinvastoin sitten myös.

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #15 : 15.01.2007, 12:03:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Hexa"
Puhutaanko tässä threadissa nyt oikeesti samasta langkawista?  :shock:  Paikkahan on Malesian pahimpia turistirysiä. Vaikka ei määrällisesti niin paljon, mutta hintatasossa huomaa.  Noin vuosi sitten olin tuolla hieman päälle viikon ja oli koko  Aasian kierroksen surkeimpia paikkoja. Siis onhan tuolla lämpöä, rantaa jne.. mutta miksi mennä sinne kun halvemmalla löytyy paljon parempia paikkoja. Pahin pettymys oli ehkä ei niinkään yöelämän vaan iltojen hiljaisuus. Ei yksinkertaisesti mitään tekemistä. Pakettimatkakohteena varmasti ok  8)

Jaa .. no heinäkuussa ainakin oli halpaa kaikki. Eikä turisteista ollut tietoakaan. Juuri tällä samalla langkawilla.
Me taas puolestaan nautittiin noista hiljaisista illoista.

Iitu

• Reissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #16 : 15.01.2007, 12:12:57 »
Sama juttu - myös me nautittiin juuri rauhallisista illoista ja kauniista auringonlaskuista. Tarpeeksi menoa löytyi saaren pääkaupungista, jonne hotellilta hurautti taksilla vartissa.

Tekemistä riittää, jos osaa olla omatoiminen. Köysiratasajelu oli aikas huimaava kokemus meille korkeanpaikankammoisille!!!!!

ElinaA

• Reissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #17 : 15.01.2007, 13:53:56 »
Olimme helmikuussa 2001 Pelangi Beach Resortissa. Oikein hyvä ja korkeatasoinen hotelli.

Viltsu77

• Himoreissaaja
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #18 : 15.01.2007, 15:08:45 »
Sama juttu - myös me nautittiin juuri rauhallisista illoista ja kauniista auringonlaskuista. Tarpeeksi menoa löytyi saaren pääkaupungista, jonne hotellilta hurautti taksilla vartissa.

Tekemistä riittää, jos osaa olla omatoiminen. Köysiratasajelu oli aikas huimaava kokemus meille korkeanpaikankammoisille!!!!!

Näin on joo. Moottoripyörä kannattaa ehdottomasti vuokrata. Vähän isompi pyörä maksoi 8e/vrk. Pari päivää ku suhailee ni saa jo saaresta ihan toisenlaisen kuvan.

Safter

• Reissaajaguru
    • Profiili
Langkawi
« Vastaus #19 : 15.01.2007, 15:37:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Viltsu77"
Moottoripyörä kannattaa ehdottomasti vuokrata. Vähän isompi pyörä maksoi 8e/vrk. Pari päivää ku suhailee ni saa jo saaresta ihan toisenlaisen kuvan.

Hittolainen kun miettisin samaa pitkän tovin. Eipä ole kovinkaan paljoa mopoilukokemusta motskarista puhumattakaan ja vasemmanpuoleinen liikenne pelotti sen verran, että vuokraaminen jäi sikseen.

Lainaus käyttäjältä: "Viltsu77"
no heinäkuussa ainakin oli halpaa kaikki. Eikä turisteista ollut tietoakaan. Juuri tällä samalla langkawilla.

halvalle tosiaan vaikutti. mielestäni muuta Malesiaa halvempi, ehkä pl Kuala Lumpur. Muistaakseni johtui saaren verovapaudesta. Ostin laukkuuni viinapullon kun kuulin pelotteluja Perhenthia kalleudesta ja tosiaan paljon halvemmalla sen Langkawilta sai. Tosin Perhenthia on muuta maata kalliimpi mielestäni.

Perhenthialla vieressä asustellut saksalainen naureskeli (oli kioskista ostanut kai suhteessa kalliilla jonkun putelin), kun suomalainen löytää halvan viinan mistä vaan. Sama kuulemma koski puolalaisia. Tiedä sitten oliko vaan läppää lämpimikseen.  :D vai ollaanko tällä saralla poikkeuksellisia kykyjä...?