Islanti

(Luettu 365530 kertaa)

Siisu

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Islanti
« Vastaus #420 : 29.10.2008, 00:41:21 »

Aravis - kiva kuulla että sain innostettua.

Sää täällä tosiaan vaihtuu ihan hetkessä, joten vettä- ja tuultapitävä takki mukaan kesäoloissakin! Reykjavikin guesthouseista mulla on (positiivisia) kokemuksia seuraavista:

http://www.alba.is/ (lähellä BSI:tä)
http://www.palshus.is/en/ (kotimaan kentän takana)

Monta muutakin hyvää gh:ta varmasti on. Jos hakee vähän jotain erilaisempaa majoitusta, niin esmes tällainenkin löytyy: http://www.roomwithaview.is/. En ole itse ollut, mutta jotenkin vaikuttaa kivalta paikalta. Ja tuo kun on huoneistohotelli niin saa itse laitella ruokaa.

Itse lähden ensi viikonloppuna isännän kanssa tuulettamaan ajatuksia Reykjavikin ulkopuolelle ja arveltiin kaydä Reykjanesin alueella esimerkiksi ihailemassa Krýsuvíkin kuumia lähteitä ja mennä sitten yöksi tulivuori Heklan kupeeseen mukavanoloiseen guesthouseen. Jos sää sallii, voisi kokeilla tutkailla Heklaa lähempääkin. Toivottavasti ei mene keli pahempaan suuntaan, että kestää tuo autonräppänä. Viime viikonloppuna tiet olivat aika lailla lumen peitossa ja lisäksi se tuuli.. Vestmannasaarille haluan mennä ajan kanssa, olen kuullut kaikilta siellä käyneiltä että on ihan mieletön paikka (mainossivut http://www.vestmannaeyjar.is/?p=100&id=2260). Mutta mikäpä täällä ei olisi - pari viikkoa sitten kipusin islanninhevosella vuorenrinteeseen, kanjonin reunalle josta sitten kuikuilin alas ja ihailin lumituiskussa sormet ja varpaat jäässä vesiputousta. Pieni hetki kokonaisuudessa, mutta uskomaton fiilis.

Reykjavikissa kannattaa ainakin rentoutua käymällä uimalassa - halpaa ja ah, niin rentouttavaa puuhaa. Oma suosikkiuimala on Vesturbæjarlaug yliopiston takana :)
Ubuntu / Celebrate difference

P_J

• Aloittelija
    • Profiili
Islanti - henkilöautomatkan varrelta (ilmainen nettivideo 38 min)
« Vastaus #421 : 17.11.2008, 16:06:25 »
Tässäpä teille matkailuohjelmaa Islannista. Ohjelma on kuvattu kesällä 2007, pääosin erittäin hyvissä keleissä ja kattaa monet tunnetuimmista matkakohteista. Katsominen on ilmaista ja vaatii ainoastaan (melko) uuden version Quicktime-playeristä.

Linkki:
http://aavekammari.pp.fi/islantihenkiloautomatkanvarrelta/islantihamv.html

jessamina

• Aloittelija
  • Islannissa jo vuodesta 2007
    • Profiili
« Vastaus #422 : 24.11.2008, 04:15:25 »
Taalla peraankuuluttelen taas Islantiin asettuneita suomalaisia! Kuinka monelle tuli kutsu tuonne itsenaisyyspaivajuhliin? Itse en valitettavasti paikalle paase, niin kiva kuin se olisi ollutkin siella suomalaisia moikata. Itse pidan majaa nykyisin Selfossissa, joten kaikki lahialueella asuvat (tai kauempanakin) iskekaa sapoa tai jotain! Uhhuh, uskomatonta etta olen asunut taalla jo paalle puolitoista vuotta, niin se vaan aika rientaa!

jessamina

• Aloittelija
  • Islannissa jo vuodesta 2007
    • Profiili
« Vastaus #423 : 24.11.2008, 04:22:09 »
Ja mita tuolla oli noita kysymyksia, niin:

- Meilla shoppaillaan Bonuksessa, ihan vaan koska se on sikaedullinen muihin verrattuna ja samat tuotteet siella kokottaa hyllyilla kuin muissakin alan liikkeissa. Tietysti jos jotain erikoisempaa etsii, niin sielta ei valttamatta loydy.
- Visa electron kay taalla ihan kaikkialla ja siihen tottuneena meinasin saada Suomessa hepulin kun se ei junassa kaynytkaan ja visanikin on visa plus ja sekaan ei kaynyt!
- Me kaydaan Reykjavikissa uimahallissa, elokuvissa, itse tykkaan kierrella kaupoissa "ikkunaostoksilla" ja keilaamassa (varaa ajoissa tai jonotat).

Niin ja noista nelivedoilla liikkumisista... Esim. Landmannalaugarille et tarvitse valttamatta maasturia, vaan itse olen ajanut sinne ihan omalla nelivetoisella henkiloautollanikin. Muutama joki siina on matkan varrella ylitettavana, mutta hyvin niista paasee:) En sitten tieda, etta paljonko siella siihen vuokraversioon saisi kolhuja, mutta kai jos varovasti ajelisi, niin... Aika pska tie sinne kylla vie.

Ps. Olen iskenyt pystyyn Islanti-aiheisen blogin:
http://cashewnut.vuodatus.net/
« Viimeksi muokattu: 24.11.2008, 04:31:41 kirjoittanut jessamina »

pappa

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #424 : 24.11.2008, 18:41:42 »
Jos joku sattuu olemaan Islannissa læhipæivinæ ja olisi kiinnostunut vuokraamaan auton yhdessæ minun kanssani pæivæksi tai useammaksikin, niin laittakaa viestiæ +358407743191

nihilisten

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #425 : 24.11.2008, 22:21:38 »
Taalla peraankuuluttelen taas Islantiin asettuneita suomalaisia! Kuinka monelle tuli kutsu tuonne itsenaisyyspaivajuhliin? Itse en valitettavasti paikalle paase, niin kiva kuin se olisi ollutkin siella suomalaisia moikata.

Mika mika itsenaisyyspaivajuhla? Ei ole tullut minulle kutsua..  :( Minakin kuuluttelen pohjoisessa asustelevia suomalaisia!

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #426 : 17.12.2008, 10:59:56 »
Mitenkähän lentohinnat ensi kesälle? Halvin meno Helsingistä Reykjavikiin 8.6. on 181 €, kannattaisiko ostaa aika pian vai odottaa kevääseen mahdollista hintojen halpenemista?
Soarele este galben

Aravis

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #427 : 21.12.2008, 17:29:20 »
Mitenkähän lentohinnat ensi kesälle? Halvin meno Helsingistä Reykjavikiin 8.6. on 181 €, kannattaisiko ostaa aika pian vai odottaa kevääseen mahdollista hintojen halpenemista?

Ostin tänään meno-paluun kesäkuulle Iceland Airilta hintaan 260 euroa - väli kylläkin Tukholma - Reykjavik. Asun tässä Turun sataman tienoilla, joten ajattelin, että tästä hilpaisee Tukholmaan halvemmalla kuin Helsinkiin (eihän ne Ruotsin-laivat mitään maksa) ja lisäksi Tukholman näkeminen taas ja miksei ne laivamatkatkin ovat mukava bonus.

Esim. tuolloin 8.6. Iceland Airilla Tukholma-Reykjavik maksaa 118 euroa.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #428 : 22.12.2008, 12:34:34 »
115 e näyttäisi maksavan Tukholma-Reykjavik ja hyttipaketti halvimmillaan Vikingillä 44e kahden hengen hytti. Tulee siis noin 45e halvemmaksi tuota kautta, lähden reissuun Tampereelta joten ihan sama lähteekö Turkuun vai Helsinkiin. Tai siis satamasta vielä Arlandaan matka tuohon lisäksi, mutta halvemmaksi tulee kuitenkin. Kiitti vinkistä!
Soarele este galben

Aravis

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #429 : 22.12.2008, 14:01:34 »
115 e näyttäisi maksavan Tukholma-Reykjavik ja hyttipaketti halvimmillaan Vikingillä 44e kahden hengen hytti. Tulee siis noin 45e halvemmaksi tuota kautta, lähden reissuun Tampereelta joten ihan sama lähteekö Turkuun vai Helsinkiin. Tai siis satamasta vielä Arlandaan matka tuohon lisäksi, mutta halvemmaksi tulee kuitenkin. Kiitti vinkistä!

Kiva, että saatoin olla avuksi. Huomaa myös, että Vikingillä saa 50% alennuksen hinnoista ("Osta ajoissa" -alennus), jos maksaa matkansa vähintään kuukautta ennen.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #430 : 22.12.2008, 14:40:26 »
Joo huomasin, tuo 44e oli just se alennettu hinta. Nyt pitää vielä puhua kaveri ympäri että mennäänkin tuota kautta kun se palaa Islannista yksin takaisin.
Soarele este galben

rala

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #431 : 02.01.2009, 20:42:41 »
Helou immeiset!

Laitan nyt tännekkin seuranhakuilmoituksen (ehheh..) että tää tyttö ois lähdössä Islantiin toukokuun kahdeksi viimeiseksi viikonlopuksi ja minuun saa (ja pitää!) ottaa yhteyttä jos kyseisessä maassa sattuu tuolloin olemaan.

Oon yksin lähdössä reissunpäälle ja mikäpä olisi mukavempaa kuin treffailla suomalaisia matkalla!

- Veera

([email protected])
« Viimeksi muokattu: 02.01.2009, 20:44:46 kirjoittanut rala »

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
Islanti ja sen hintataso
« Vastaus #432 : 17.01.2009, 18:27:35 »
Nyt olis varmaan oikea hetki mennä Islantiin. Ilmeisesti nyt olis hinnat hiukan halvemmat? Osaako kukaan sanoa millaiseen päiväbudjettiin pitäisi varautua?

Tämä aloitus siirretty ketjun jatkeeksi. Heloriina/mode

Siisu

• Reissaaja
    • Profiili
Ikärajat!
« Vastaus #433 : 18.01.2009, 14:02:22 »

Terve!

Olisikohan kellään todellista tietoa Reykjavikin yöelämän ikäpolitiikasta?

Itseäni ei enää (valitettavasti) ikärajat pidättele, mutta nyt olen saamassa nuorempia vieraita koto-Suomesta ja olisi mukava näyttää hieman tuota Reykjavikin raisua yöeloa heillekin. Tarkoitus on myös käydä ulkona syömässä, ja kaikki budjettiin mahtuvat mukavat ruokapaikat (esim. Cafe Paris) ovat myös baareja ilta-aikaan ?

Nyt näyttää kyllä baareja menevän konkkaan siihen malliin, että luulisi täysi-ikäisten asiakkaiden kelpaavan  :-[

katia

• Reissaaja
    • Profiili
patikointi Islanti
« Vastaus #434 : 19.01.2009, 03:49:44 »
heip.Luin uskolisesti koko ketjun läpi, mutten löytänyt puhetta jalkaisin vaeltamisesta maassa. Onko valmiita vaellusreittejä? minkä pituisia? karttoja reiteille? onko kellään kokemusta/näkemystä?
ust because you wonder, doesn´t mean you´re lost...

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Ikärajat!
« Vastaus #435 : 19.01.2009, 08:27:33 »

Terve!

Olisikohan kellään todellista tietoa Reykjavikin yöelämän ikäpolitiikasta?

Islannissa on 20 vuoden ikäraja alkoholin myynnissä.

Lisiia

• Aloittelija
    • Profiili
Patikointi Islanti
« Vastaus #436 : 19.01.2009, 10:51:42 »
Jalkaisin vaeltamista varten on valmiita polkuja ja maksullisia majoja polkujen varrella, tässä näyttäisi olevan joitakin. http://www.fi.is/en/hiking-trails/

Reykjavikin kirjakaupoista löytyy karttoja.

Kuljimme heinäkuussa muutama vuosi sitten Landmannalaugarista Þórsmörkiin reilut 50 km matkan muutamassa päivässä. Reitti tunnetaan nimellä Laugavegur. Se on melko suosittu ja siellä kulkee paljon ryhmiä, jotka täyttävät helposti reitin varrella olevat majat ja kylmässä vedessä ja lumessa saattaa joutua kahlamaan heinäkuussakin, joten kannattaa olla hyvät varusteet mukana. Uimapuvullekin voi olla käyttöä. Maisemat ovat upeat. Landmannalaugarista näytti lähtevän myös joitakin lyhyempiä reittejä.

Osan matkatavaroista, kuten puhtaita ja kuivia vaatteita sekä muutaman ylimääräisen ruoka-annoksen laitoimme erillisessä kassissa Reykjavikissa bussiin, joka kuljetti paketit määränpäähän. Kassi kannattaa valita hyvin erottuvaksi ja laittaa siihen selkeästi nimi ja yhteystiedot.

« Viimeksi muokattu: 19.01.2009, 10:53:38 kirjoittanut Lisiia »

Siisu

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #437 : 05.02.2009, 22:25:13 »

Katia
Jalkaisin vaeltamisesta minulla ei ole ehdottaa kuin yhtä pientä, mutta sitäkin mukavaa päiväretkeä:

Reykjavikin ja Selfossin välissä on pieni paikka nimeltä Hveragerði. Koko kylä ja sen lähialue on kuumien lähteiden aluetta. Kylän laitamilta lähtee kaunis patikkapolku Reykjadaluriin, jossa on myös aktiivinen kuumien lähteiden alue (kannattaa katsoa askeliaan). Ylhäällä pienessä laaksossa yhtyy kiehuva joki ja kylmä joki, joiden lopputuloksena on ympärivuoden uintikelpoinen kirkas joki/puro. Vesi on siis todella lämmintä, n. 36 - 38 C läpi vuoden. Parkkipaikalta kylpypaikalle on noin 3 km, ja matkalla maisemat merelle ja mm. vesiputouskin löytyy. Ainakin nyt talvella siellä sai olla ihan kaikessa rauhassa, nakupellenä köllötettiin puron pohjalla. Mukava puolipäiväretki, lisätietoja saa Hveragerðin turisti-infosta jossa myös mukava kahvila tms.

matkamies31

Vaikka hintoja on nostettu, niin on täällä vielä euromatkaajalle edullista. Viimeksi kun VISA kortilta katsoin, kurssi oli ollut 163. Olen lentänyt tänne vajaan vuoden sisällä nyt kolme kertaa, enkä ole kertaakaan maksanut edestakaisista lennoista yli 350 eur yhdellä välilaskulla ja maks. 2 h odotusajoilla kun joudun töiden vuoksi käymään Suomessa.

Kesäksi taitaa olla lentotarjouksia, ainakin www.area.fi tarjoaa kesälentoja menopaluu n. 250 eur !!!! Testasin juuri.

ReikoSan

• Reissaaja
  • Japani 11/2010 Mumbai, Kuala Lumpur, Bali 4-5/2011
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #438 : 07.02.2009, 12:00:49 »
Mikä on Islannin hintataso nyt? Mikä valuutta on käytössä nyt? Onko Islanti euromatkailijalle ensi kesänä halvempi kuin ennen Islannin talouden romahdusta, vaikka islannin kruunu enää pääse devalvoitumaan? Harkitsen neljän yön Stop Over pysähdystä Islantiin heinäkuulle 2009. Kaipaan pikaisia vinkkejä. Matkavaraus pitää tehdä maanantaina. Syksyllä kruunun devalvoituessa matkustus oli edullista, mutta entä nyt?

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
« Vastaus #439 : 08.02.2009, 00:20:07 »
Reykjavikin ja Selfossin välissä on pieni paikka nimeltä Hveragerði. Koko kylä ja sen lähialue on kuumien lähteiden aluetta. Kylän laitamilta lähtee kaunis patikkapolku Reykjadaluriin, jossa on myös aktiivinen kuumien lähteiden alue (kannattaa katsoa askeliaan).
Hyvä vinkki, kävin itse siellä mesotsooisella maailmankaudella.

Yksi ruotsalainen ei katsonut askeliaan vaan onnistui upottamaan toisen jalkansa nilkkaa myöten vulkaaniseen mutaan kun maa, tai paremminkin ohut kuivuneen vulkaanisen mudan kerros, petti alta. Hän joutui pariksi päiväksi sairaalaan, tehtiin ihonsiirtoja ja muuta mukavaa. Korostan kuitenkin, että onnettomuus oli puhtaasti hänen oma vikansa, mitäs meni pösilöyttään palloilemaan alueelle jolle meno oli varoituskylteillä kielletty.
http://ihmeellisiaasioita.blogspot.fi/

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956