Mitä mukissa?

(Luettu 469167 kertaa)

zNz

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - mari@nme.com
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #120 : 14.10.2006, 22:39:11 »
Maitoa tänäiltana. Valion kevytmaito maistuu täällä Suomessa ollessa vaan niin älyttömän hyvälle. Auttaa muuten krapulaankin ainakin mulla samoin kun muutkin maitopohjaset tuotteet. (En kyllä huomaa eroa Valion / Ingmanin / Maitokolmion maidoissa ellen perättäin maistele ja vertaile) 8)

Eilen maistui killan vuosijuhlissa Argentiinalainen punaviini. Merkkiä en kylläkään muista.

Olutkin kyllä itseasiassa maistuis saunan jälkeen. Singha tai Gambialainen Julbrew .. Toisaalta kyllä ihan Lapinkultakin kelpaisi    :roll:

Jännä homma muuten että täällä kotona ollessa tulee juotua keskimäärin paljon enemmän alkoholipitoisia juomia kuin mitä ulkomailla ollessa.
. where i lay my head is home ..

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #121 : 14.10.2006, 23:24:42 »
Mukissa halppis punaviiniä. Ongelmani on, etten omista pullonsulkijaa. Joudun siis ehkä mahdollisesti jo aloitettuani kittaamaan koko pullon.

Voi voi.
"Olen idealisti. En tiedä mihin menen, mutta olen matkalla."

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #122 : 14.10.2006, 23:51:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Essen"
Mukissa halppis punaviiniä. Ongelmani on, etten omista pullonsulkijaa. Joudun siis ehkä mahdollisesti jo aloitettuani kittaamaan koko pullon.

Voi voi.

Hei hei, kylla mulla punaviinit ihan hyvana jaakaapissa pysyy seuraavaankin iltaan.  :!:  Pista se korkki vaan takas paalle ja juo toinen puolikas huomenillalla jos ei tanaan kaikki uppoa. Kolmena iltanakin olen samasta pullosta parhaimmillani naukkaillut, mutta se totisesti tuntuu riippuvan merkista. Useimmat edulliset merkit kokemukseni mukaan selviavat siita parista illasta hyvin, mutta pariin tormasin, joita en seuraavana iltana kyennyt juomaan MAKUsyista. Nimia en muista, mutta kannattaa varmasti kokeilla merkilla kuin merkilla.  :)
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #123 : 15.10.2006, 00:00:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Daria"

Hei hei, kylla mulla punaviinit ihan hyvana jaakaapissa pysyy seuraavaankin iltaan.  :!:

Hmm. Pitäisiköhän minun siis ottaa riski ja kokeilla tämän merkin säilyvyyttä...? Olisihan se nyt kuitenkin ikävää jos joutuisi heittämään hyvää viiniä hukkaan. :) Ehkäpä kuitenkin otan neuvostasi vaarin ja kokeilen.  

Hmm. Huomasin juuri, että punaviinissäni lilluu banaanikärpänen. Onpas tyylikästä.

vilviis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #124 : 15.10.2006, 00:13:49 »
Laskoa hörpin ihan tölkistä suoraan, Slovenian parasta olutta. Myöhemmin illalla vuorossa Ottakringeriä, tarttui mukaan tämän viikon Itävallan reissulta.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #125 : 15.10.2006, 15:43:33 »

Hei hei, kylla mulla punaviinit ihan hyvana jaakaapissa pysyy seuraavaankin iltaan.  :!:

Hmm. Pitäisiköhän minun siis ottaa riski ja kokeilla tämän merkin säilyvyyttä...? Olisihan se nyt kuitenkin ikävää jos joutuisi heittämään hyvää viiniä hukkaan. :) Ehkäpä kuitenkin otan neuvostasi vaarin ja kokeilen.  

Hmm. Huomasin juuri, että punaviinissäni lilluu banaanikärpänen. Onpas tyylikästä.

Kerro sitten miten kavi - ja mainitse merkki samalla!  :wink:

akk

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #126 : 16.10.2006, 14:38:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Neiti Q"
Kaikille oluen ystäville suosittelen Kaislan ja Kuikan isojen oluiden viikkoja! En ole pitkään aikaan saanut niin maukkaita mallastuotteita kuin eilen Kaislassa. Olimme niin reippaita naisia, että kahteen pekkaan maistelimme ainakin kolme, kenties neljä 0,75 litran herkkupullollista.

Kun nyt muutkin mainostavat niin minäkin... Tänään alkaa Ruoholahden One Pint Pubissa saksaviikko. Olutlista löytyy http://www.posbeer.org/olutuutiset/uploads/saksaviikko-2006.pdf

Jottei menisi kokonaan off-topiciksi niin mukissa on vettä näin työpäivänä.

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #127 : 19.10.2006, 13:40:52 »

Kerro sitten miten kavi - ja mainitse merkki samalla!  :wink:

Ikävä kyllä en nyt pääse kertomaan kyseisen lauantaisen punaviinin säilyvyyttä. En juonut sitä seuraavana päivänä enkä seuraavana enkä seuraavanakaan... Ja tässä sitä jo hyvää vauhtia hurruutellaan kohti seuraavaa lauantaita. Ehkä ensi kerralla. :)

Ja tällä hetkellä mukissa teetä. Ja sokeria. Ja maitoa. Olkoonkin kuinka harhaoppista tahansa sekoittaa nuo keskenänsä.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #128 : 19.10.2006, 13:50:30 »

Ja tällä hetkellä mukissa teetä. Ja sokeria. Ja maitoa. Olkoonkin kuinka harhaoppista tahansa sekoittaa nuo keskenänsä.

Olkoon vaan, mutta ihan samaa litkua tassa itekin lipittelen. Ilman sokeria teen voisi juoda, mutta ilman maitoa se ei onnistu! Ei vaikka olis milla maustettua, tahi mustaa tai vihreaa. Maito se tyton tiella pitaa!  :D

marlee

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #129 : 19.10.2006, 13:56:56 »
Teetä mukissa, isossa sellaisessa ja maitoa kans, sokeria ei. Tekee hyvää kun on nokka tukossa. Kaiken kruunaa ihanan lämmin punainen villapaita ja kirpeä kotimainen omppu. :shock:

Swingbream

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #130 : 19.10.2006, 13:59:58 »
Mikähän siinä on, kun meillä ei avatut punkkupullot tunnu säilyvän millään edes jääkaapissa. Ei auta edes vakuumikorkki, yhtä nopeasti hupenee sellaisenkin kanssa.

Nyt pitäisi mukiin saada kahvia ja nopeasti, mutta lopussa on! Ei auta muu kuin juosta kauppaan.

Opus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #131 : 19.10.2006, 14:06:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Swingbream"
Mikähän siinä on, kun meillä ei avatut punkkupullot tunnu säilyvän millään edes jääkaapissa. Ei auta edes vakuumikorkki, yhtä nopeasti hupenee sellaisenkin kanssa.

Nyt pitäisi mukiin saada kahvia ja nopeasti, mutta lopussa on! Ei auta muu kuin juosta kauppaan.

Mulla on sellainen ongelma, että avaamattomat pullot ei myöskään säily mun jääkaapissa, ne hupenee vaan  :lol:  Saatikka avatut.

Mutta asiaan, mukissa tällä hetkellä taas kerran kahvia, nyt hyvää sellaista. Kiitos työkaverin.
Toivottavasti en herää joku aamu, ja huomaa olevani koppakuoriainen-

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #132 : 19.10.2006, 14:16:24 »
Ilman sokeria teen voisi juoda, mutta ilman maitoa se ei onnistu!

Samaa mieltä. Mutta jos asiaa ihan oikeasti ajattelee niin maitoa ja vettä sekotettua... ei ehkä kovin herkkua. Mutta teehän on täysin eri asia... :)

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Mitä mukissa?
« Vastaus #133 : 19.10.2006, 14:19:17 »
Samaa mieltä. Mutta jos asiaa ihan oikeasti ajattelee niin maitoa ja vettä sekotettua... ei ehkä kovin herkkua. Mutta teehän on täysin eri asia... :)

Se on hopeateetä, joka oli hyvää ainakin pienenä, nami nami!

Opus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #134 : 19.10.2006, 14:23:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"

Teestä vielä sen verran, että lapsena piti saada aina hopeateetä mutta nyt "aikuisena" en voi sietää maitoa teessä. Jaiks, pahaa!!! Mutta sokeria täytyy olla   :lol:
Toivottavasti en herää joku aamu, ja huomaa olevani koppakuoriainen-

Aroundtheworld

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Mitä mukissa?
« Vastaus #135 : 19.10.2006, 14:24:00 »
Ryystän itse tehtyä porkkanamehua..:) oi oi kun on "hyvää"!?

Pyrin pudottamaan kiloja ennen reissua..mahtava vekotin toi tehosekoitin !
-Reissua-

v-i-p

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #136 : 19.10.2006, 14:25:28 »
Ensimmäinen kunnon suodatinkahvikupillinen reissun jälkeen. maistuu lähes taivaalliselta!

Essen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mukissa?
« Vastaus #137 : 19.10.2006, 14:32:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"

Ainakin vesi-maito -sekoitukselle on annettu ylistävä nimi, jos ei muuta... Kuravedeltä se kyllä enemmän näyttää kun joltain hopeisen hohtoiselta. Mutta hei, mitä oikein teen? Mollaan juomaa, jota lipitän päivittäin. Oijoi... Taidankin siis kipaista hakemassa hieman lisää tuota ylhäistä juomaa.

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
Mitä mukissa?
« Vastaus #138 : 19.10.2006, 14:50:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Aroundtheworld"
Ryystän itse tehtyä porkkanamehua..:) oi oi kun on "hyvää"!?

Valion Gefilus ananas-porkkanamehu on ja hyvää.  :wink:
Krooninen euforia ¤ Ladurée

brown

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.mikseri.net/brown
Mitä mukissa?
« Vastaus #139 : 19.10.2006, 14:52:35 »
Lainaus käyttäjältä: Essen

Selvitin joskus päivän kysymys muodossa kauanko avattu viinipullo säilyy juotava ku olin töissä radiossa. Vastaus oli 3-4 päivää.. eli kyllä se juotavana säilyy pari seuraavaa iltaa.. maku voi tietenki muuttua huonompaan/parempaan suuntaan, riippuu suusta=)
eace out,
brown.