Olen aina ostanut liput asemilta suoraan. Ilmeisesti ne tulevat myyntiin 10 paivaa etukateen. Jos matkustaa perusturistikaupunkien ulkopuolella, ei aikatauluja etc. ole yleensa asemilla muuten kuin kiinaksi (ja kiinalaisilla merkeilla siis) kirjoitettuna. Kellonajat he kylla kirjoittavat arabialaisilla numeroilla eivatka omilla numeroillaan.
Itse olen kirjoittanut lapulle kiinaksi merkein mita haluan ja nayttanyt sita, jos en ole ollut aivan varma, etta osaan aantaa kaikki tarvittavat sanat. Aina olen oikean lipun saanut (tai itse asiassa kerran sain vaaralle paivalle, mutta kaverini ostivat sen lipun). Kannattaa sen verran opiskella kielta, etta osaa lipusta katsoa edes, etta se on oikealle paivalle.
Kiinalaiset ovat valtavan ystavallisia ja avuliaita (jos saan yleistaa), joten rohkeasti vain sinne juna-asemille.
Ja samaa mielta noista busseista! Jos jonnekin on olemassa juna, kannatta valita se.
Mut hei muistakaa, etta taalla on se lomaviikko (no ei kylla mulla mitaan lomaa ole) silloin itsenaisyyspaivan jalkeen!