Auto Saksasta

(Luettu 5539 kertaa)

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
Auto Saksasta
« : 03.03.2003, 22:04:10 »
Iski tuossa mennä viikolla hirmunen autokuume, kun selailin saksalaisten autokauppojen hintoja. Kun nyt tulee Saksassa käytyä ens kesänä, niin täytyy kyllä tuoda sieltä pirssi paluumatkalla suomeen!

Eilen nimitätin pikkuisen laskeskelin ja tulin siihen johtopäätökseen, että kylläpä tuo auton tuonti kannattaakin! Heureka, olen keksinyt ikuisen reissaamisen salaisuuden...   ;D

Näin se homma etenisi:
1. Vanha kosla myyntiin.
2. Rahat taskussa keski-eurooppaa kiertämään pariksi viikoksi
3. Nahkahousuilta uudempi menopeli paluumatkalla alle ja rahdataan se suomeen
4. Autoverot maksuun
5. Uusi auto myyntiin, voittoa jää vähintään tuhat euroa halvemmastakin autosta
6. Siirry kohtaan 2.

Tietysti jos on isompia alkupääomia, niin voi joka iteraatiolla tuoda vaikka useamman auton ja näin ollen netota paremmin (ja tehdä pitempiä reissuja välissä).

Niin, että onkos palstalaisilla muilla kokemusta asiasta?

Linkkejä aiheesta:
www.autosaksasta.info/
Autoveron arviointi:
http://www.yleisavain.com/cgi-bin/autovero.pl
Saksalaisten autojen hinnoittelu:
http://www.carsweb.de/pkwwert.php?ogpaction=typ&s_cartype=1&ogpstamp=2003-3-2:94350
id�tteleminen on ep�rehellisyytt�.

uuge

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: Auto saksasta
« Vastaus #1 : 04.03.2003, 11:09:43 »
Samaa oon kanssa laskeskellut, tosin ite oon moottoripyörää meinannut tuoda. En tiedä että joko oot näillä sivuilla käynnyt kattelee, mutta tässä kuitenkin.
www.mobile.de
Aika saman kaltaiset sivut ovat kuin nuo autosaksasta.info. Kun noita hintoja katsoo, niin meinaa tulla paha mieli.

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 04.03.2003, 11:22:14 »
Veljen kaverit oli käyneet porukalla hakeen saksasta 2 motskaria per nuppi, vähän kunnostelleet ja myyneet sitten toisen pois... Toinen pyörä tuli käytännössä maksamaan 0euroa! Ei ollenkaan hullumpaa, jos jaksaa nähä vähän vaivaa.

uuge

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 05.03.2003, 07:50:56 »
Pyörähimo kasvaa entisestään. Varsinkin kun tulin ajatelleeksi että vois samalla päristellä tuolla alppiensuunnassa muutaman viikon. Enään pitäis saada pääoma kerättyä ja vanha myytyä. Mutta saahan tuota sun 6 kohdan suunnitelmaa vapaasti lainata?

Mitenköhän on noiden vakuutuksien laita tuossa käytetyn ostossa? Eli voiko sillä ajella Euroopassa pari viikkoa ennen kuin sen tuo Suomeen?

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 05.03.2003, 11:58:53 »
Tuolla ao. linkissä on jonkun kertomus auton hausta, siinä mainitaan tuosta väliaikaisesta rekisteröinnistä. Tuon mukaan autolla olisi ainakin kaksi viikkoa aikaa ajella (ainakin saksassa). En sitten tiiä miten on muiden maiden laita. Kannattanee kysellä esim. tuolla www.autosaksasta.info foorumilla. Suomessa ainakin pitää olla erillinen siirtolupa aina kun siirtää autoa ennen rekisteröintiä.

http://www.sompsa.fi/AutoSaksasta.htm

mocadishu

• Aloittelija
    • Profiili
Auto saksasta
« Vastaus #5 : 30.11.2006, 20:17:46 »
Pera! huom jos meinaa esim viikkoa olla reissussa niin täytyy muistaa että ei ole ilmaista asuminen.ruoka,ym,ym mut kokemuksesta sanon että kannattaa hakea auto kyllä keskieuroopasta! ei ole suolamarinadia,ja yleensä saa kivalla voitolla vielä myydä jos haluaa..

wanda

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 01.12.2006, 08:57:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Pera"
Tietysti jos on isompia alkupääomia, niin voi joka iteraatiolla tuoda vaikka useamman auton ja näin ollen netota paremmin (ja tehdä pitempiä reissuja välissä).

Kesällä Hampurissa ja Bremenissä liikkuessani törmäsin suomalaisiin romaaneihin, jotka harrasti just tällaista. Heillä oli silloinkin menossa suomeen kolme autoa samalla kertaa. Yksi niistä autoista jäi mieleen, se oli kylkeen kolaroitu vanha Omega. Kyllä kai tolla hommalla tienaamaan pääsee, jos sitä jaksaa harrastaa. Mutta onhan siinä riskinsä; tulla huijatuksi. Ja paperihommat täytyy osata tehdä, vakuutukset ottaa... Ja sitten vielä sekin, kun Suomessa ei liikkeisiin huolita näitä saksan ihmeitä vaihdossa...
Eipä silti, en oo tätä touhua vastaan. Haaveissa joskus vielä hakee Saksasta 700-sarjan Bemu, mutta sitten vasta kun oon varma, että ajelen sillä autolla varmasti useamman vuoden.

mocadishu

• Aloittelija
    • Profiili
Auto saksasta
« Vastaus #7 : 01.12.2006, 13:34:32 »
Lainaus käyttäjältä: "wanda"
Ja sitten vielä sekin, kun Suomessa ei liikkeisiin huolita näitä saksan ihmeitä vaihdossa...

hei toi oli joskus aikoinaan että ei käy vaihdossa! kyllä nykyään alkaa olee todella paljon tuonti autoja vaihtokaupoissakin.. joka paikallinen veho joskus  mainosti että ei käy tuontiauto vaihdossaa mutta niin vaan tossa joku aika sitte oli pihassa muutamakin uittopelii :lol:

diokenes

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 01.12.2006, 13:51:17 »
Lainaus käyttäjältä: "admin"
Eilen nimitätin pikkuisen laskeskelin ja tulin siihen johtopäätökseen, että kylläpä tuo auton tuonti kannattaakin! Heureka, olen keksinyt ikuisen reissaamisen salaisuuden...   ;D

1)  Osta kaytetty auto Saksasta.
2)  Osta myos kaytetty moottoripyora Saksasta,
     pura osiin ja tunge auton paksiin/takapenkille/kattotelineelle.
3)  Poimi matkan varrelta reissaaja kyytiin,
    jaa polttoainekustannukset hanen kanssaan.
4)  Tayta lopputila (?) autosta halvalla alkoholilla.
5)  Osta Suomesta saatavilla myyntivoitoilla vanha dieselmersu,
     aja se Pohjois-Afrikkaan, myy siella, palaa kohtaan 1.

:D
I dont care going nowhere, as long as it´s an interesting path.

SoFro

• Tosireissaaja
    • Profiili
Auto saksasta
« Vastaus #9 : 02.12.2006, 01:53:54 »
Voikun se olisi noin helppoa.  :lol:

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Auto saksasta
« Vastaus #10 : 02.12.2006, 07:47:50 »
Wanda kirjoitti:Haaveissa joskus vielä hakee Saksasta 700-sarjan Bemu

Hih..Ihanko oikeasti joku haaveilee tollasesta. Mulla on mennyt maku noihin, kun niitä on ollut/on edelleen taloudesssa.. Kivoja joo ja kiihtyy, mutta tuhottoman kalliita huoltaa ja ärsyttävät muita tiellä liikkujia paljon.

Oli mulla asiaakin aiheeseenkin liittyen. Mun Saksan menopelini saapuu viikon kuluttua. 4-veto Golf tänne pohjolan jäihin ja sohjoihin.Saa sitten lapset tarhaan turvallisesti, kun ajotaito nyt on vähän niin ja näin. Tämä tulee ihan merkkiliikeen kautta välittäjältä suoraan satamaan. Ei sekään maksa kun himpun alta 1000 euroa ja tohon tulee mm. vuoden takuu myös Suomeen jne. Jos auto on OK, mä voin sitten suositella liikettäkin.

Lanko mies haki itelleen itse jonkun urheiluauton sieltä. Ja on ollut siihenkin tyytyväinen. Eli kyllä se tuonti on ihan hyvä juttu.