Festarit / Klubit

(Luettu 7772 kertaa)

Jukka-Poika

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Festarit / Klubit
« : 02.06.2002, 21:21:00 »
Onkohan porukalla tiedossa hyvia bilekaupunkeja, festareita, klubeja tms. Euroopassa tanssimusiikin (ei mitaan eurohum-pappaa) ystaville?

Ibizahan tietenki on yks, mutta hieman liian kallis ja ymmartaakseni aika pintaliito paikka. Kiinostaisi loytaa paikka jossa ihmiset kayvat musiikin takia eivatka pelkastaan nayttaytymassa.. plussana tietenkin halpa hinta.

Love Parade ois itella ainakin tarkotus nahda ja kokea..

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
Re: Bileet!
« Vastaus #1 : 08.07.2002, 14:02:16 »
Kaikki suuret kaupungit ovat "bilemestoja". Sieltä löytyy jokaisen makuun jotain.

Ehkä Berliini on paras mesta jos ymmärsin sinun toiveesi oikein. Paikkoja en osaa sanoa, mutta ei niihin voi olla törmäämättä. Mainoksia on joka paikassa. Ehkä underground-klubit ovat kiven takana, ainakin niitten löytäminen saattaa tuottaa ongelmia.

kimble

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.huugohelmi.net
    • Sähköposti
Re: Bileet!
« Vastaus #2 : 08.07.2002, 20:42:17 »
jos tykkäät psytrancesta niin Infected Mushroom on kolmas 8 tanskassa ja 10.8 saksassa... tollasilla keikoilla ihmiset käy musan takia!
Niin ja Yahel on sitten 3.8 sveitsissä ja se on sitten sellaista melodista trancea. jos kiinnostaa niin käy katsomassa www.yahel.com ja http://www.infected.co.il/ taikka http://infected-mushroom.de/
os jotain unohtui, sitä ei tarvitse...

www.huugohelmi.net

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
Festarit / Klubit
« Vastaus #3 : 15.05.2002, 17:35:58 »
Eli tiedän tämän festari "hakukoneen", joten sitä ei tarvitse kenenkään kertoa. Tässä se nyt muille jos ketään kiinnosta: http://www.yourope.org/main.html
Niin festareista tänne voisi heittää läppää. Ilmaiset ja pienet olisivat löytöjä. Kennelläkään kokemuksia?

Kuitenkin varsinkin klubit kiinnostavat. En hae mitään ryyppymestaa, vaan "halpoja" jazz ja rock -klubeja.
Joku on varmaan törmännyt matkalla tuon tyylisiin 'underground' -klubeihin. Ainakin Pariisi on pullollaan kyseisiä paikkoja! Yleensä on aika vaikea löytää halpoja ja hyviä mestoja. Tietenkin kyselemällä paikallisilta opiskelijoilta...

Juki

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: Festarit / Klubit
« Vastaus #4 : 15.05.2002, 23:18:38 »
Joo olen itsekin miettinyt että ois kiva käydä reilin aikana jossai festareilla. Onko esim D-alueella ( Puola, Tshekki, Slovakia, Unkari, Kroatia ) tai Italia, Slovenia-alueella mitään hyviä festareita?
Vanha puu vihertää joka kevät mutta ihminen on nuori vain kerran-

Jukka-Poika

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 16.05.2002, 00:22:41 »
Pepsi Island Sziget (tai jotain) on ainaki ihan kiinnostavan oloinen Budapestissa.

http://www.jookoskookos.com/pasi/index.htm

Ite ei varmaan tule mentya, mutta ajattelinpa laittaa linkin kiinnostuneille.

liekki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 16.05.2002, 19:04:15 »
en tiedä vastaako tämäkään ihan kysymykseen, mutta saksassa (olisko ollut hampuri?) jonkinnäköiset reggea-festarit 5.7. alkaen. ja vaikkei saksan kieli oikein taipuisikaan niin ohjelmasta saa varmaan ainakin selvää, eli tsekatkaa... www.summerjam.de

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #7 : 17.05.2002, 18:45:24 »
Olisi ehkä pitänyt poistaa tuo festarit otsikosta!!

NIITÄ KLUBEJA!!!!!!!  8)

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #8 : 20.05.2002, 01:20:26 »
No tässä on yksi ehdoton klubivinkki. Prahassa on kans paljon jazzklubeja, mutta yksi on aivan ehdoton (en tietysti ole käynyt kaikissa mutta tää on ainakin tosi hyvä).

Aika keskustassa on sellanen paikka kun Jazz Club Zelezna. Kävin siellä ekan kerran vuonna 1997 ja toisen kerran viime kesänä. Molemmilla kerroilla se oli aivan täynnä ja tunnelma oli uskomaton. Se on iso kellariluola ja  siellä on joka ilta live-musiikkia. Ekalla kerralla bändi soitti covereina Eric Claptonin biisejä mutta tokalla kerralla musiikki oli perinteisempää jazzia. Esiintyjät ovat aina Tsekin parhaimmistoa tai ulkomaisia esiintyjiä. Kummallakaan kerralla ei sisäänpääsy  maksanut mitään ja olutkin oli ihan kohtuu hintaista. Ei tosin aivan halvinta mitä Prahasta saa. Paikan veppisivut on osoitteessa http://www.jazzclub.cz/

Toinen aika paljon erityyppinen käymisen arvoinen klubi  Prahassa on Music Park. Se on iso disko useammassa kerroksessa hieman syrjemmässä. En löytänyt sen veppisivuja, mutta yhteystiedot ja osoite löytyy googlesta hakusanoilla music park prague tai vaikka uusimmasta in your pocketista. Tää oli hittipaikka tosin 1997, nyt saattaa tilanne olla muuttunut.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #9 : 20.05.2002, 01:41:16 »
Ooh!
Tämä Jazz Club Zelezna pitää tsekata jos löydän itseni Prahasta!!
Suuret kiitokset!  :D

pinnan_alla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 27.05.2002, 18:18:29 »
Minuakin kiinnostava aihe, nimenomaan ne ryyppymestat kun eivät kauheasti houkuttele. Valitettavasti minulla ei ole antaa mitään vinkkejä, mutta kun kerta mainitsit niistä Pariisin klubeista, niin voisitko suositella jotain? Kiitän.  :)
apauta mieles anna auringon paistaa
Herätä itsesi henkiin
Ajetaan sinne missä pippuri kasvaa
Mä vien sut kauemmas kuin ikinä pääsee

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #11 : 27.05.2002, 18:23:38 »
En ole Pariisissa itse vieraillut. Olen vain kuullut kavereilta. Ainakin Latinalaiskortteleissa on paljon jazzmestoja. Opiskelijat käyvät niissä paljon.

Kerron heinäkuussa omat vinkkini, kun palailen.
Kannattaa kysellä paikallisiltä opiskelijoilta / nuorilta heidän omia "mestojaan". Kun yleensä opiskelijoiden suosimat paikat eivät ole liian kalliita. Näin ainakin tulen itse tekemään...  :)

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #12 : 08.07.2002, 12:13:58 »
No päädyitkös isukki tonne Zeleznaan? Kiinnostais tietää, että mitä mieltä olit kun minusta se oli aivan mahtava paikka, loistavaa musiikkia ja hyvä tunnelma.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #13 : 08.07.2002, 13:57:55 »
Kuten reilatessa on tapana, suunnitelmat muutuvat!
Siis en ylipäätänsä päätynyt koko valtioon. En edes läpi sujahtanut, eli vastauksen voit melkein päätellä.

Enköhän olisi pitänyt paikasta, näin voin sanoa pelkästään hehkutuksesi perusteella. Oikeestaan en ehtinyt kuin kolmeen "klubiin" matkani aikana. Veto oli aina iltaisin hiukan poissa, joten valitsin unen klubien sijasta. Yritän kaivella niitten paikkojen nimet missä olin. Luotin päiväkirjaani, mutta nyt se poissa.  :-[

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 25.02.2003, 11:06:03 »
Kesä on taas kovassa vauhdissa kävelemässä vastaan, ja uusi klubi sensonkin on tulollaan. Ajattelinkin siis kaivaa tämän threadin vintiltä rinkan mukana tuulettumaan :-)

Onko kennälläkään tiedossa hyviä 60´s, indie/rock/pop -klubeja Keski-Euroopan ja Italian suunnalla? Siis jotain sellaisia klubeja, joissa soitetaan vuosikerta Stonesia, ja muuta kitararockia ja poppia? Erityisesti Prahan klubi-elämä kiinnostaa kovasti. Joskus Prahassa törmäsin sattumalta tällaiseen paikkaan, mutta nimeä en enää valitettavasti muista...
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #15 : 05.03.2003, 19:41:42 »
Millasta klubitarjontaa löytyy Baselista?

Millaisia ikärajoja Keski-Euroopassa muuten on klubeihin?

Yhdet ilmeisesti melko isot jazzfestarit on heinäkuussa Motreauxissa, Sveitsissä. Kestävät monta päivää ja kuulemma paljon ilmaiskonsertteja.  Olen ainakin itse suunnistamassa sinne, jos kaikki järjestyy.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

hihhuli

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 17.03.2003, 16:14:59 »
joo mäkin haluaisin tietää mikä on noihin klubeihin on ikärajana jos sellasta ees on? :) ja sitten oisko teillä tietoa onko Barcelonassa mitä hyviä paikkoja jossa ois tosi hyvä meininki ja hyvää musiikkia? Mä oon nyt kunnellu tarkaan nää muut paikat mutta kun mun matkan varrella ois toi Barcelonakin ja siellä viettäsin aikaa ihan jonkun verran... mä oon aika kaikki ruokanen ton musiikin suhteen joten kaikki paikat melkeinpä käy...tärkeintä on hyvä musiikki ja meno...
ave you ever had a dream?or is life just a trip?
a trip without chances a chance to grow up quick