Perjantai 13 paiva

(Luettu 10147 kertaa)

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #20 : 13.10.2006, 19:04:53 »
Lainaus käyttäjältä: "anskiiskii"
eikä kuulemma myöskään usein tapahdu niin, että on kaksi kertaa vuodessa perjantai ja 13. päivä niin kuin tänä vuonna on ilmeisesti sattunut.

Eipä tuo mitään harvinaista ole, perjaintai 13. päiviä on keskimäärin yli 1.7 vuodessa. Harvinaisempaa taitaa olla se, että vuodessa ei olisi useampia perjantai 13. päiviä.

Tänä vuonna on 2
2007: 2
2008: 1
2009: 3
2010: 1
2011: 1
2012  3
2013: 2
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #21 : 13.10.2006, 20:03:51 »
Lainaus käyttäjältä: "alan_mies"
Olin muuten aamulla huomaavinani, että ihmiset ajelivat tien päällä poikkeuksellisen hiljaa ja varovaisesti, ohituksia vältellen - paitsi minä :D .

Taalla Pariisissa perjantai 13 ei kylla nay liikenteessa. Istuin asken bussissa puristaen penkinlaitoja rystyset valkoisena kun kuski ajoi kuin hoyrypaa. :D

Olen kylla vahan taikauskoinen, en esim. uskalla kavella tikkaiden ali. Jos kavelen, taytyy palata takaisin samaa reittia. Se ikaankuin peruttaa huonon onnen. :D Tanaan ei ole (viela) sattunut mitaan pahaa. Painvastoin, paiva on ollut vallan erinomainen. (koputan puuta).
a merien yllä savuavat sydämet!

turquoise

• Aloittelija
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #22 : 13.10.2006, 20:05:41 »
Myönnetään, olen taikauskoinen! :)  :oops:
Jotenki on päässy käymään niin, että en ollu huomannu et tänään on perjantai 13. päivä, ennen kun tulin tänne! mut ehkä ihan hyvä vaan ni ei oo tarvinnu turhaa(?) pelätä tänään.

Kävin tänään kattomassa yhen tärkeen kokeen tulokset ja olin kuvitellu kokeen menneen ihan hyvin -mut toisin kävi! Voinpahan nyt syyttää siitä tätä päivä. Vaikka ei se kyllä paljon lohduta.
Ja tää ei ollu ees eka kerta kun sain ikäviä uutisia 13. päivä perjantaina! Se on huonon onnen päivä mulle, sano muut mitä tahansa. valitettavasti.

Simbelmyne

• Reissaajaguru
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #23 : 13.10.2006, 20:09:57 »
Perjantai 13.päivä ei minua haittaa, oikein kiva päivä ollut tänään.
Joidenkin asioiden suhteen olen kuitenkin hyvin taikauskoinen.

Joskus luovan kirjoittamisen suhteen meidän tuli kirjoittaa muistokirjoitus itsellemme, jonkun tutun näkökulmasta.
Siitä tuli ilmetä kuolintapa, päivä jne.
En yksinkertaisesti pystynyt laittamaan tekstiin mitään mahdollista päivämäärää ja kuolintavastakin tuli todella luova  :lol:
koska olisin varmasti pelännyt kuollakseni tekstiin laittamaani päivää... :roll:
hä nurkan takana jossain lie
jokin salainen portti tai uusi tie.
---------------------------------------

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #24 : 13.10.2006, 23:28:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Taavi"
Perjantai 13. ja palkkapäivä, miksi siis pelkäisin?  :wink:

Näinhän se aina ainakin valtion palvelijoilla - tämä päivä on vaan sen ohellakin jatkunutkin niin erityisen hyvänä, että taidan tavoistani poiketen alkaa taikauskoiseksi ja nimetä 13. perjantain onnenpäiväkseni.

Hän nosti Limoncello-lasiaan ja toivotti hauskaa iltaa kaikille vain virtuaalisesti läsnäoleville ystävilleen, muistellen auringon laskemista Napolinlahdella, suunnitellen tulevaa.

AnnaRi

• Reissaaja
    • ICQ Messenger - 175971137
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #25 : 13.10.2006, 23:33:49 »
Meinasin joutua väärään junaan Manchesterissa tänään, mutta onneksi tarkistin asian ja kerkesin hypätä junasta ennen lähtöä :P ..Tosin näin vois käydä ihan millon vaan, että ehkä en sitä kuitenkaan tämän päivän piikkiin laita  :wink:

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #26 : 13.10.2006, 23:45:42 »
Olemme olleet poikaystavan vanhempien talossa talon + koirien vahtina. Olin viime yon toissa 4 asti, kuin myos tana yona.  Nytkin muuten toissa. En saanut oikein nukuttua aamusta ja ajattelinkin ottaa tanaan rennosti telkkaria katsoen ja netissa jotain turhanpaivaista selaillen. Eikohan sitten mennyt sahkot kaikista pistorasioista, joten en ehtinyt kuin nettia vahan kayttaa. Tassa talossa on ollut tuollaisia sahkoongelmia ennenkin. Kauppaankaan ei viitsinyt lahtea, kun vasytti huonosti nukutun yon jalkeen ja naapurin farmari levitti paskaa pellolle talon vieressa, joten en voinut kayttaa oikopolkua, koska en halunnut kahlata kakkaliemessa. Tien kautta matkaa olisi huomattavasti pidempi matka. Nyt sitten taas toissa ja vasyttaa aika rankasti. No, se lohduttaa, etta tulee rahaa yli 200 euroa yhdelta yolta. Muuten ollut kurjin paiva pitkaan aikaan.

snoop

• Himoreissaaja
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #27 : 14.10.2006, 00:49:36 »
Lainaus käyttäjältä: "PetraJii"
Tämä Da Vinci-koodistakin tuttu tarina http://fi.wikipedia.org/wiki/Perjantai_13._p%C3%A4iv%C3%A4 ei kyllä alunperin liity mitenkään huonoon onneen. Muutoin kaikkina massamurha-, onnettomuus, jne. päivinä pitäis pelätä...

Täten julistan uusiksi epäonnipäiviksi 11.9, 26.4, 28.9, 26.12  ja 7.7 (nyt alkuun ainakin  :lol: ) Riittää useemmin jänskätettävää..

Älä julista! 11.9. on mun synttäripäivä...
For the born traveller, travelling is a besetting vice. Like other vices, it is imperious, demanding its victim's time, money, energy and the sacrifice of comfort.'
- A. Huxley, Along the Road

Amarie

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - keamesiaurora@hotmail.com
    • Profiili
    • http://mesiaurora.org
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #28 : 14.10.2006, 01:56:05 »
13. päivä perjantai on enemmän onnen kuin epäonnen päivä minulle. Pikkuveljeni on syntynyt 13.7 ja vuonna 1990 tuo päivä oli perjantai. Paitsi nuorempana, kun ei tultu toimeen muutamaa vuotta nuoremman veljen kanssa, pidin 13:sta päivää epäonnenpäivänä. En tosin koskaan ole kokenut mitään negatiivista, mutta muutama vuosi taaksepäin voitin arvasta useamman kympin. Eli onnea vaan, mitään epäonnea.

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #29 : 14.10.2006, 02:56:42 »
Hävitin ajokorttini tänään! Olinhan jo pitkään ajatellut, koska se putoaa kun on lompakko hieman rikki. Mutta sen piti sitten tapahtua juuri tänä päivänä. Aina ei voi voittaa.

Quu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Perjantai 13. paiva
« Vastaus #30 : 14.10.2006, 14:37:21 »
Ei vaikuta elämään 13. päivä perjantai.
e parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #31 : 14.10.2006, 16:21:47 »
Jos perjantai 13 paiva on tavallisesti epaonnenpaiva, niin ei eilen ainakaan mitaan tavallista ikavampaa itsellekaan sattunut. Huh, turvassa.  :lol:
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!

Eijuli

• Aloittelija
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #32 : 14.10.2006, 18:03:38 »
Tällä kertaa ei sattunut mitään kummallista pe 13. päivänä..

Mutta joskus kymmenen vuotta sitten juoksin aamulla kierreportaita kovaa vauhtia alas, kaaduin, ja mursin pikkuvarpaani. Ja päivä oli siis pe 13.12. Sen jälkeen olen aina ajatellut että kyseessä on ehdottomasti epäonnen päivä.. Mutta nyt järkevämmin ajateltuna.. Jos vain kerran kymmenessä vuodessa sattuu jotain juuri sinä päivänä, niin ei se päivästä tee sen epäonnisempaa kuin muistakaan päivistä :D

zztd

• Himoreissaaja
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #33 : 14.10.2006, 21:51:08 »
Sattui kyllä monennäköistä ikävää ja urakalla. Mutta en usko että moisella oli tekemistä ko. päivämäärän kanssa vaan "p*skan määrä on vakio". Joskus sattuu, joskus ei, mutta jokaiselle vuorollaan.

Sistis-80

• Himoreissaaja
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #34 : 15.10.2006, 23:53:45 »
Eräs kaverini ei ainakaan ilmeisesti ole taikauskoinen. Hän meni naimisiin nyt perjantaina.

Toivottavasti hän ei jonkun vuoden kuluttua joudu suhtautumaan tuohon päivään epäonnen päivänä. :)
ee

Sanguine

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - a_stranger_no_more@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.livejournal.com/users/rosettaxv
    • Sähköposti
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #35 : 16.10.2006, 08:44:39 »
Oli itseasiassa yksi hauskimpia päiviä aikoihin, ellei sitten lasketa pidempikantoisia vaikutuksia. Arkeen paluu mökkiviikonlopun jälkeen ja pieni "kotikaupunki-ikävä" kun vaikeuttavat maanantaita mukavasti. No, eipä kukaan ainakaan hukkunut, että tuskin sitä epäonniseksi voi sitten laskea.  :roll:
ust because you've got the emotional
range of a teaspoon doesn't mean we all
have.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #36 : 16.10.2006, 08:48:05 »
Mitenkähän lie viime perjantaina, 13.10 perjantaina, syntyneiden vauvojen laita? Yhdeksän kuukautta taaksepäin tuosta oli tammikuun 13. perjantai...  :)
quot;Cachorro sem vergonha"

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #37 : 16.10.2006, 14:27:07 »
Tuli tuosta edellisestä viestistä mieleen, että työkaveri just kertoi huokaisseensa helpotuksensa kun tyttöystävän supistukset alkoivat vasta pe-la välisenä yönä. Eli hänen pieni tyttönsä syntyi aamuyöllä 14.10. :D Mutta oisko pistetty alulle sitten kuitenkin silloin 13.päivä perjantaina, pitääkin kysästä... 8)
 következö buszon
Rajta leszek én is

primrose_hill

• Tosireissaaja
    • Profiili
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #38 : 16.10.2006, 17:50:20 »
Mä olen ennemmin taikauskoinen niin päin, että jostain syystä perjantait 13.päivät on olleet mieleenpainuvia nimen omaan positiivisessa mielessä, nytkin oli kerrassaan upea päivä :)
Live forever*

unkkatkumiankka

• Vieras
Perjantai 13 paiva
« Vastaus #39 : 03.12.2006, 04:07:39 »
Tähän ketjuun on pakko lisätä, että kuunnelkaapas ihmiset Andy McCoyn biisi "13. päivä perjantai". Sen jälkeen ei oman elämän pienet tragediat tunnu enää miltään!  :lol: