Sri Lanka

(Luettu 110736 kertaa)

Kippe67

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Sri Lanka
« Vastaus #320 : 01.02.2017, 08:19:58 »
Kiva kuulla noin Ellasta, sillä tein juurikin päätöksen skipata Nuwara Eliya ja todellakin viettää enempi aikaa Ellassa. Enkä tosiaan myöskään itse jaksa joka toinen päivä pakata ja purkaa reppua, siksikin tämä päätös. Ja hyvä, että Ellasta käsin pääsee myös tee-plantaaseille, koska ne kiinnostavat kyllä.

Hyvä matkastoori, Kippe67. Olitte varanneet jo Suomesta käsin safarin. Huomasitko, että saako sieltä paikanpäältä myös hyvin safareita vai onko tosiaan parempi varata etukäteen? Itse oon miettinyt joko koko päivä safaria tai sitten jopa yöpymistä siellä puistoalueella, mutten tiedä että pitäisikö varailla etukäteen.

Jep. Matkan tarjoajia oli paikallisestikin. Varsinkin Ellassa, joka kaikista paikoista oli ehkä eniten täynnä turisteja. Osuimme kyllä paikoille joissa valkoista ei ole selvästi ennen nähty :D
Hiukan kateeksi käy tulevaa matkaasi. Oli ihan mieletön maa. Työstetään kotona juuri videoita ja kaipuu takaisin tähän vihreään keitaaseen iski kyllä taas kovaa ja korkealta. No tänä vuonna Myanmar ;-)
Kysy jos joku muu mietityttää. Mieheni saattaa muistaa hintajakin, vaikka en ole niitä tähän muistanut kirjoitella.

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #321 : 02.02.2017, 08:49:39 »
Olen tietoinen, että paikanpäältä ostettuna saa edullisemmin lähes tulkoon kaiken ja niin on tarkoitus toimiakin. Jonkun majoituksen olen varannut sekä yhden junalipun. Myöskin safarin ajattelin hoitaa vasta paikanpäällä kuten kaikki muutkin retket ja aktiviteetit. Silti on ollut hyvä tutustua aiheisiin jo ennen reissua mm. täällä Pallontallaajien sivuilla, josta toisinaan saa paljon hyvää informaatiota, kiitos siitä.

zanussi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #322 : 12.02.2017, 19:46:51 »
Olen menossa Sri Lankaan n:kolmen viikon kuluttua. 4vko vietän paikan päällä.
Onko joku mestoilla silloin?
Ajattelin ensiksi lähteä etelään ehkäpä Hikkaduwaan mutta en ole vielä lyönyt mitään lukkoon.
Tarkotukseni on sukeltaa ja kierrellä paikkoja.

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #323 : 28.02.2017, 06:10:57 »
Lennän muutaman päivän päästä Sri Lankaan.
Kuulin että sielläkin vaaditaan maastapoistumislippu.
Mikä olisi halvin tapa hoitaa tämä asia pois alta koska en tiedä vielä minne ja milloin jatkan?

musti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #324 : 28.02.2017, 07:40:12 »
Lennän Sri Lankaan.
Mikä olisi halvin tapa hoitaa tämä asia pois alta koska en tiedä vielä minne ja milloin jatkan?
Kun et  tiedä mitään seuraavasta kohteestasi, niin halvinta lienee olla ostamatta tässä vaiheessa yhtään mitään. Jos lippua kysellään eikä selittelyt auta (En muista multa ikinä kysytyn, tosin en mene Sri Lankaan epämääräisiksi ajoiksi eli mulla on viime vuosina ollut poistumislippu, joka näkynee lähtöselvityksen näytöissä. Colobossa kysely lienee harvinaista), niin Spicejetin lippu Colombosta Maduraihin tai Chennaihin on ollut halpa.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #325 : 28.02.2017, 19:24:20 »
Lennän Sri Lankaan.
Kun et  tiedä mitään seuraavasta kohteestasi, niin halvinta lienee olla ostamatta tässä vaiheessa yhtään mitään. Jos lippua kysellään eikä selittelyt auta (En muista multa ikinä kysytyn, tosin en mene Sri Lankaan epämääräisiksi ajoiksi eli mulla on viime vuosina ollut poistumislippu, joka näkynee lähtöselvityksen näytöissä. Colobossa kysely lienee harvinaista), niin Spicejetin lippu Colombosta Maduraihin tai Chennaihin on ollut halpa.

Mun kaverilta juurikin kuukaus sitten poistumislippua kysyttiin, mutta selittelemällä selvis (tällä kertaa). Itselläni vuos sitten oli sieltä jo paluulippu, joten mitään poistumislippua ei kysytty, ku eiköhän ne nähny koneelta mun paluulipun, saman firman liput kun oli. Lennot Maduraihin tai Chennaihin ei kyl oo mitään halpoja!  Lähentelee vähintään sataa euroa suunta. Tai ainakaan mulle se ei oo halpaa, et vois vaa ostaa ton hintasen lipun varuiks.

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #326 : 01.03.2017, 08:30:57 »
Okei.
Ei ole kyllä niin paljon ylimääräistä että tosiaan tuota 100e lippua haluaisin mielelläni maksaa.
Selityksiä minulta kyllä löytyy ja ihan oikeitakin miksen vielä osta poistumislippua maasta.
Taidan ottaa riskin ja kokeilla ilman lippua ja koittaa selitellä itseni ulos.
Jos se ei onnistu niin sitten ostan sen lipun vaikka lentokentältä.

Minulla olisi vielä toinen kysymys että minne kannattaisi majoittua yhdeksi yöksi kun saavun Colomboon klo 22:00?
Ei oikein nappaisi tuohon aikaan lähteä vieraassa maassa haahuilemaan majoituksen perään. :)
« Viimeksi muokattu: 01.03.2017, 08:32:29 kirjoittanut Anfi »

musti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #327 : 01.03.2017, 09:56:12 »
^ Sri Lanka on saarivaltio, jonne ei mene säännöllistä laivaliikennettä. Ilmeisesti saaren nopeasti kasvanut suosio ja maastalentovaatimus on yllätyksekseni pompannut Madurain lennolle hintaa niin, että monen tunnin päähän Malesiaan lentää tänä päivänä Air Asialla halvemmalla kuin naapurimaa Intiaan. Mieleen tulee, millä ilveellä SriLankan sai kahmaistua itselleen Colombo Trivandrum -lennon monopolin.  :(  :-X 

YMCA:n makuusalia vois halpaa haluava harkita yhdeksi yöksi. Se on keskustassa kävelymatkan päässä bussiasemalta, jonne lentokenttäbussi saapuu.

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #328 : 01.03.2017, 12:13:52 »
Jebulis.
Kiitti neuvoista.  :)

Oottekos kuullu tämmösestä ratkasusta?
http://bestonwardticket.com/

servechilled

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #329 : 01.03.2017, 13:22:10 »
hämärän oloinen palvelu tuo yllä mainittu... ilmeisesti joku tekee pientä korvausta vastaan feikkilippuja? vai kikkaillaanko tuossa jotenkin peruutuskelpoisilla lentolipuilla tms? on kyllä niin epäilyttävän oloinen saitti että enpä laittaisi edes kahdeksaa taalaa paypalilla.

itse tekisin niin että jos selitykset eivät riitä niin olisin valmistautunut ostamaan puhelimella jonkun ennalta skannatun halvan lennon jos muuten ei pååse koneeseen.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #330 : 01.03.2017, 13:53:09 »
Tässä on toinen vastaava "jatkolippuja myyvä" firma: https://flyonward.com/en/ Nää sentään kertoo suoraan mikä homman juoni on, toisin kun Best Onward Ticket. Saattaisin hyvinkin, tarpeen vaatiessa, kokeilla tollasella lipulla onneani.

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #331 : 01.03.2017, 14:21:10 »
Niin.
Ei tässä oikein muita mahiksia taida olla koska rannalla ruikuttaminen ei oikein vielä tässä vaiheessa matkaa kiinnosta.
Minulla on siis tilanne että en tiedä miten pitkään saan jatkettua matkavakuutusta ja näin ollen paluulipun Suomeen ostan joko tälle tai ensi kuulle.

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #332 : 15.03.2017, 15:30:57 »
Pitääpäs vastata miten kävi.
Ostin lipun tuolta flyonwardista ja oikea lentolippu sieltä tuli sähköpostiin jonka pysty tulostamaan.
Eivät tosin sitä tarkastaneet mutta siis ihan toimiva systeemi.

clubi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #333 : 15.03.2017, 17:52:45 »
Paljo tollanen palvelu maksaa?

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #334 : 20.03.2017, 08:33:32 »
Paljo tollanen palvelu maksaa?

9,99 dollaria 24h
16,99 dollaria 48h

Rtrav

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #335 : 21.03.2017, 16:24:21 »
Miten halvalla olette löytäneet lentoja Sri Lankaan Suomesta? Miten pitkät lennot ovat olleet? Tarkoituksena mennä joulu-tammi kuussa.

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #336 : 22.03.2017, 12:20:19 »
mä ostin nyt helmi-maaliskuulle menopaluun hintaan 670€ yhdellä stopilla. Sen huomasin, että tiistaisin oli edullisia lentoja.
Just palasin Sri Lankasta, ja vastailen mielelläni, jos on jotain mielenpäällä..

musti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #337 : 22.03.2017, 13:12:24 »
Just palasin Sri Lankasta, ja vastailen mielelläni, jos on jotain mielenpäällä..
Hyvä, varasit ennen matkaa junalipun. Kertoisitko siitä ja mahdollisista muista Sri Lankan junamatkoista.

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #338 : 22.03.2017, 19:22:51 »
Varasin tosiaan, ja varaaminen olikin helppoa, mutta kannattaa olla ajoissa liikkeellä. Täältä saa lippuja: https://www.visitsrilankatours.co.uk/train-tickets-1.html
Liput voi noutaa jo heti lentokentältä maahan saapuessa.

Täältä saa hyvää yleisinfoa junamatkustamisesta Sri Lankassa: http://www.seat61.com/SriLanka.htm

Oma kokemukseni oli, että jos tiedossa on vähänkin pidempi siirtymä eli useamman tunnin matka, niin kannattaa varata etukäteen, koska tällöin saa varmasti istumapaikan. Oman kokemukseni mukaan näköalavaunu ei ollut niin hyvä kuin sitä on hehkutettu, tai sitten sinun pitää pystyä varmistumaan, että saat varattua sen ihan viimeisen paikan lähellä päätyä siitä vaunusta. Sitäkin tärkeämpi on istumapaikka, joka takaa mukavuutta. Maisemia on mukavampi katsella istuen kuin jos joutuu seisomaan jossain ahtaalla käytävällä tai vaunujen välissä.

musti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Sri Lanka, junamatkustamisesta
« Vastaus #339 : 23.03.2017, 10:04:26 »
Täältä saa lippuja: https://www.visitsrilankatours.co.uk/train-tickets-1.html
Liput voi noutaa jo heti lentokentältä maahan saapuessa.
Kiitos paljon nettivaraamo-osoitteesta, josta näkee helposti junien reitit ja lähtö/tulo-ajat. Valitettavasti siinä ei näytä kuitenkaan olevan varausmahdollisuutta säännönmukaisesti erittäin täynnä oleviin rantaradan juniin etelästä Colomboon aamuisin ja Colombosta etelään iltapäivisin. Eli iltapäivisin Colombossa pitänee edelleen taktikoida itsensä Maradanan asemalle saadakseen istumapaikan etelän junaan. Aamun klo 06:55 junaan oleva varausmahdollisuus taas on turha, sillä siinä näyttää olevan istumapaikkoja mielin määrin, jollei halua istua ilmastoidussa luokassa.
Etelästä aamun junat Colomboon sen sijaan pysyvät edelleen arvoituksena, miten saada parempi kuin ulkooven viereinen seisomapaikka meren puolella?