Tuliaiset Suomesta

(Luettu 119827 kertaa)

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #20 : 30.01.2004, 16:52:19 »
Marimekon unikko-sukat ja Fazerin sinistäkin oon vienyt.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Joanna24

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #21 : 06.01.2005, 23:28:24 »
Suomikirja, jossa paljon valokuvia ja tietoa Suomesta, on hyvä lahja. Mutta kannattaa varautua siihen että kysymyksiä saattaa jälkikäteen tulla..

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #22 : 07.01.2005, 10:44:36 »
Viimisimpänä tuliaisena tulee mieleen Puolaan viemäni Aarikan snapsilasit (puolalaisethan tunnetusti osaa arvostaa pieniä määriä tiukahkoa viinaa...) jotka aiheutti suurta ihastusta.

Toisen parin annoin "isäntäpariskunnalleni" (kaverini kavereille joiden nurkissa pari yötä lokkeilin), joista toinen oli graafinen suunnittelija ja toinen arkkitehti ja ne vaikutti olevan oikeesti tosi innoissaan suomidesignista (ne oli sellaset veikeät hirvilasit). Plus sit tietysti miellytti lasin iso koko, ei mitään tyttöjen snapseja   8)
ou need chaos in your soul to give birth to a dancing star. -Nietzsche

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #23 : 13.01.2005, 15:22:53 »
Hapankorppuja, ruisleipää, karjalanpiirakoita (jotka viimeksi väänsin itse, mut oli ne sit pirun hyviäkin), lakkaa muodossa jos toisessa - myös Suomi-eurot on kovaa valuuttaa, savustettua kalaa & lihaa, poroa jälleen muodossa jos toisessa, Kartanon sipsejä - nää uppoaa aina ;), glögiä, suomi-kirjoja, suomi-musaa, Waltarin kirjoja ja tietysti salmiakkia - josta harva pitää mut jääpähän mulle enemmän. Suomi-designia veisin jos olisi moiseen varaa.. Ja viunaa.

Paikanpäällä oon syöttäny lisäksi mämmiä, piimää, kermaviiltä ja ylipäätään kaikkea pikkasenkaan oudolta vaikuttavaa. Loimulohi ja poronkäristys on jokseenki must, sikäli mikäli vierailijat ei oo vegejä.

Sellanen tyhjiöpakattu saunavihta pitää joskus viedä, kamalan näkösiä kuulemma, mut ainakin viimisen päälle eksoottista..
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

Charlotta

• Reissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #24 : 13.01.2005, 15:40:44 »
Vein Portugaliin opettajalleni Liisa-Christina Laaksosen tonttufiguurin.. Yritin selittää joulupukista ym.. ym..  mutta hieman huvittuneelta lahjan saaja vaikutti. Eikö kaikki muka tiedä että joulupukki asuu suomessa, eikä missään pohjoisnavalla!?!
f you're not living good, travel wide.

PP

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - pinkkistara@hotmail.com
    • Profiili
    • http://pirre.fi
    • Sähköposti
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #25 : 19.01.2005, 15:25:15 »
Valokuvat on hyvä juttu. Lähetin yhdelle Suomessa olleelle vaihtarilla pari vuotta sitten kansion, johon olin kerännyt kuvia paikoista joissa hengailtiin yms. Kiitoksen määrä oli varsin ylitse vuotavainen kun tyttö sai paketin. :)

Jotain pientä mitä antaa ihmisille joihin tutustuu... mulla on joku ihmeellinen fiksaatio niihin hirvi/poro varoituskolmioihin. Sellaisia magneetteja tekisi mieli antaa ihmisille.
elieve there are no limits but the sky

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #26 : 19.01.2005, 15:54:31 »
Pari saksalalaista ihastui korvapuusteihin täällä ollessa, joten kohta lähtee pari pussillista niitä sinnepäin. Olisi tietenkin ollut mukava lähettää itsetehtyjä, mutta säilyvyydestä en mene takuuseen. Nuo pussikorvapuustit ovat hyviä 10.2. asti, eli ei paha.

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #27 : 25.01.2005, 14:36:04 »
Pojulle pitaa aina kaikkialta raahata ja kaikilta tanne tulevilta pyytaa Fazerin sinista, on kuulemma parasta suklaata mita olla voi (ja kylla, han on suklaaholisti).

Nuo on Keis78:n mainitsemat hirvilasit on munkin rinkassa monesti olleet, ne on hyvia tuliaisia..
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Moina

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #28 : 26.01.2005, 18:17:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Manna"

Jos kohde sattuu olemaan nuorempi niin miksei vaikkapa joku Muumijuttu. :P

Tai vaikka vahan vahemmallekin. Olen raahannut Muumimukeja mukanani Hollannin isantaperheelleni ja vaihtarikavereille ja niita on nyt sitten Argentiinaa ja Venezuelaa myoten ja kaikki haluu lisaa  :) . Saksalaisille kamppiksille (aikuisia ihmisia kaikki) toin Muumikirjoja, olivat aika otettuja.
Ykkosjuttuja, nuo muumit  :lol: !
asta tulee varmasti hyva reissu, kun on niin paljon kamaa mukana

Tarja Halonen
presidentti

Zakalwe

• Tosireissaaja
    • ICQ Messenger - 139007967
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #29 : 27.01.2005, 13:49:06 »
Kirjakaupoista saa sellaisia hienoja valokuvakirjoja Suomesta. Sellainen oli aika menestys, samoin lakkahillo ja fazerin sinisten paperikarkkiversiot. Salmarista kovin moni ei ole vielä tykännyt.

Lisäksi minulta on toivottu Levottomat -leffaa DVD:llä tuliaisiksi, se kun on kuulemma niin huono! Ei valitettavasti löytynyt enää mistään tutkimastani liikkeestä, joten jäi seuraavaan kertaan.

mnium

• Himoreissaaja
    • Profiili
valokuvakirjat Suomesta
« Vastaus #30 : 27.01.2005, 14:25:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Zakalwe"
Kirjakaupoista saa sellaisia hienoja valokuvakirjoja Suomesta.

Kerran jos toisenkin olen yrittänyt löytää mielestäni hyvää valokuvakirjaa, jossa olisi otoksia koko Suomesta. Kaikki silmääni mielyttävät ovat kertoneet Lapista... ja onhan tässä Suomessa muutama muukin kolkka, jotka ansaitsisivat tulla julkaistuksi hyvässä valokuvakirjassa. Suurin puute on mielestäni kirjojen huono taitto ja liian pienet kuvat. Mutta, jos joku on löytänyt hyvän teoksen, niin jakakaa tietoa.

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #31 : 27.01.2005, 16:43:44 »
Salmarista kovin moni ei ole vielä tykännyt.

Salmari upposi hyvin Skotlannissa ja lisääkin pyydettiin.
ämä on minun totuuteni.

Sommare

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: valokuvakirjat Suomesta
« Vastaus #32 : 27.01.2005, 21:40:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Minendie"
Kirjakaupoista saa sellaisia hienoja valokuvakirjoja Suomesta.

Kerran jos toisenkin olen yrittänyt löytää mielestäni hyvää valokuvakirjaa, jossa olisi otoksia koko Suomesta. Kaikki silmääni mielyttävät ovat kertoneet Lapista... ja onhan tässä Suomessa muutama muukin kolkka, jotka ansaitsisivat tulla julkaistuksi hyvässä valokuvakirjassa. Suurin puute on mielestäni kirjojen huono taitto ja liian pienet kuvat. Mutta, jos joku on löytänyt hyvän teoksen, niin jakakaa tietoa.

:idea:   Mie ainakin kerran löysin muistaakseni alennusmyynnistä semmosen kirjan kun Picture Finland ja sivuja siinä on 95 yhteensä.

Siinä on kuvin (osa ny oh vähän vanhan oloisia) ja sanoin kerrottu suomalaisesta elämästä,luonnosta,kulttuurista yms yleisesti.
Luontokuvat varsinkin, on todella hienoja siinä.  :P
Away, away in time
Every dream's a journey away
Away to a home away from care
Everywhere's just a journey away..."
   - TN -

rosella

• Aloittelija
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #33 : 21.12.2005, 01:16:17 »
Olkaa varovaisia sen salmiakkikossun kanssa.. :lol: meillä kun oli ystäviä Irlannista kaksi kappaletta tuossa kesällä niin ajateltiin sitten antaa maistiaisia.Ilmeet olivat näkemisen arvoisia ekan hörpyn kohdalla ja eiköhän toinen heistä sitten innostunut ja oli tietämättämme tilannut baarissa niitä kuusi kpl ja vetänyt samantien huiviin.Lyhyt ja sotkuinen iltahan siitä sitten reppanalle seurasi :wink: !...Sori meni vähän ohi aiheen...Ite olen jättänyt ulkomaan tuttaville itse tehtyjä(tai kaverien)melko halpoja kaula- ja muita sellaisia käsintehtyjä koruja....

Estella

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #34 : 21.12.2005, 12:02:20 »
Itse olen monia vuosia raahannut suomalaista musiikkia. Vielä muutama vuosi sitten Nightwishin tai HIMin levy oli usein mukana, harmi vaan että ne nyt ovat suht tunnettuja bändejä. Negative olen yrittänyt promota ja Apulanta on yllätys, yllätys ollut suosittua. Toin syksyllä tänne Poets of the Fall ja niistä on ihan tajuttomasti tykätty täälläpäin! Joku dvd olen josku myös vienyt.

Akateemisestä saa ihan kivoja Suomi-aiheisia kuvakirjoja eri kielillä ja jos on ollut tärkeämpi henkilö kyseessä niin olen usein myös vienyt Iittalan tuotteita. Jotain Aarikka juttua on aina myös lähtenyt mukaan ja olen usein käynyt Alkossa ostamassa niitä minipulloja salmaria  :wink:  

Ruisleipä, karjalanpiirakat, lakkahillo ja suomalaisia karkkeja on must! Lisäksi olen tuonut savustettuja muikkuja, leipäjuustoa ja mätiä (saa kätevästi ostettu Stockalta lentokentältä). Ja torilta Helsingissä saa ostettua kaikkea turistikrääsää, esim poronsarvipullonavaajia, poromagneettejä ja muita porojuttuja. Suosio on taattu!
ife is a beach and then you dive.

FunkyStar

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kamerahemmo@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/funkaholic
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #35 : 21.12.2005, 12:44:39 »
Salmiakkia, itse ehtyä salmaria, fazun sinistä, cd mihin koottu suomalaista rokkia ja poppista, Pahat Pojat DVD...nämä näin äkkiseltään tuli mieleen... :)

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #36 : 21.12.2005, 17:44:33 »
Euroopassa tuliaiset on pääosin suomalaisia, sitten kun mennään kauemmaksi niin pääasia että jostain Euroopasta. Puukkokin on kerran tullut kuskattua käsityöläismestarille Aasiaan.  :D Siellähän tuollainen meinaa yleensä hengenmenon toivomista mutta kun selitin että tää on suomalaista perinnettä aidoimmillaan niin ottihan äijä sen huumorilla.  :wink:

silva

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #37 : 21.12.2005, 18:17:03 »
Viina nyt on joskus aika mielikuvitukseton vaihtoehto, mutta salmiakkikossu on yleensä herättänyt paljon kyselyjä.

Coco

• Aloittelija
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #38 : 26.12.2005, 15:14:10 »
Poron kuivalihaa veisin, ellei sitä olisi niin hankalaa saada muualta kuin Lapista. Kyseinen herkku lienee parasta, mitä Suomesta saa, jos ei kalaa lasketa mukaan, ja sitä on hankala viedä pilaantumatta kauas :lol:

Joku persoonallinen suomalainen musiikki voi myös toimia, ei siis mikään HIM tai Rasmus, ellei halua antaa Suomesta mautonta, väritöntä ja ikävystyttävää kuvaa. Ismo Alanko toimii hyvin, Eläkeläiset taitaa olla vähän liiankin spesiaalia :lol:

meedja

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #39 : 26.12.2005, 17:51:54 »
Oon huomenissa alottelemassa matkaani Walesiin ja oli pyyntö että toisin pari juustohöylää mukanani  :D
Semmosta ei kuulema monessakaan maassa tunneta?
Lisäksi vien Lakkalikööriä, en tiiä kuinka harvinaista se yleensä maailmalla on, mutta suomalaista kummiskin.
silirimpsis sileä tie, onnetarten ottolasta maailmanääriin vie"