Tuliaiset Suomesta

(Luettu 124994 kertaa)

hann-

• Reissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #60 : 19.07.2007, 13:07:19 »
Ruotsissa asuvat sukulaiset haluavat aina sipulimakkaraa kun joku täältä päin matkustaa sinne... :roll:

jimwest

• Vieras
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #61 : 19.07.2007, 16:29:31 »
Napapiiriltä on tullut vietyä pieniä marttiinin puukkoja, muuta "lappiroinaa" ja tietty poronsarviuute-jutut on aina kova sana ainakin miehille (har har) ;)

Edit: Irlantilainen vuokraisäntäni kyllä katsoi hieman vinoon kun ojensin puukon kiitoksena majoituksesta :D

kaifas

• Reissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #62 : 19.07.2007, 18:56:36 »
Huomasin kehut mesimarjalikööristä. Entäs kissanminttulikööri, olisiko se sopiva herkku vietäväksi? :) Kertokaa maailmaa kierrelleet mielipide. Tosiaan yksi vaihtoehto olisi mesimarja...  :?:
-Pakkotyö vapauttaa, Nautin siitä--

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #63 : 19.07.2007, 19:21:00 »
Ero on siinä, että minttulikööriä saa maailmalta, mesimarjaa ei.

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #64 : 19.07.2007, 19:23:21 »
Niin, ja tervan ja salmiakin mausta eivät kaikki tykkää. Ostan mielelläni tuliaisiksi sellaista, mikä oikeesti mielellään kulutetaan, eikä käytetä putkenaukaisijaksi.

kaifas

• Reissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #65 : 19.07.2007, 19:33:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Electra"
Niin, ja tervan ja salmiakin mausta eivät kaikki tykkää. Ostan mielelläni tuliaisiksi sellaista, mikä oikeesti mielellään kulutetaan, eikä käytetä putkenaukaisijaksi.

Hjuva pointti! Kulutetaan hyvässä seurassa. Tuo onkin totta että vain suomalainen voi oikeasti pitää tervan mausta, se on herkkua :P Mesimarjaa siis, hmm.. sait pääni käännettyä :)
-Pakkotyö vapauttaa, Nautin siitä--

Ceki

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #66 : 24.07.2007, 23:45:54 »
Mahdollisimman rumat Suomi-verskat.

londi

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #67 : 25.07.2007, 00:31:38 »
mä päädyin pariin cd-levyyn ja tietty finlandia vodkaan ja sitte lakka likööriin...:) jos ei niille maistu ni jääpähän mulle enemmän... :twisted:

Tirppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Viinipullopostia Lontoosta
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #68 : 25.07.2007, 14:57:52 »
Vanhemmat toi anoppikokelaalle mm. suomalaisen keittokirjan. Yllätyin itsekin kuinka paljon kaikkea kivaa sieltä löytyi. Suosittelen, jos lahjan saaja tykkää ruoanlaitosta.

Arawn

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #69 : 25.07.2007, 16:35:10 »
Näitä olen vienyt:

-Salmiakki
-Salmiakkisuklaa
-Fazerin konvehteja; Geisha ja Wiener nougat
-Lakkalikööri
-Salmiakkokossu
-Lapin kulta -olut
-Erilaisia hienoja, kalliita konvehteja, esim. Neuhausilta ja Stokkan herkusta saatavia
-Ehon ruisreikäleipää

Viemiset muokkautuvat tietysti jossain määrin saajan maun mukaan. Ukrainalainen serkkuni on jostain mystisestä syystä heikkona juuri Lapin kultaan, joten sitä sitten rontataan Ukrainaan tölkkikaupalla, vaikka kellekään muulle ei kehtaisi lapparia juottaa. Salmiakki on sellainen namu, että sitä on pakko syöttää kaikille tutuille ja tuntemattomille. Tosin, mikäli kohde ei pidä salmiakista, en sitä yleensä toiste enää tuo. Hukkaanhan se menisi. :) Jotain muuta sitten. Mutta maistaa täytyy kaikkien!

sehalone

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #70 : 25.07.2007, 17:24:04 »
Lakkalikööristä ainakin pidetään. Pomo ulkomailla oli käynyt joskus Suomessa ja kun oli tulossa vieraita Suomesta niin mun piti tilata lisää lakkalikööriä. Jätti vielä pirulainen maksamatta sen.. mutta ei lähtöbonusten jälkeen haitannut enää ;)

Miten olisi tuliaisiksi tervashampoo (jos tietää että huumorintaju riittää)... pesisit sinäkin joskus ittes ;D

.Ginny

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #71 : 25.07.2007, 21:02:31 »
Itse olen todella huono lahjojen ja tuliaisten kanssa. Tämän kesän vietin poikaystäväni kotona ja hänen vanhempansa ja veljensä ottivat minut vastaan perheenjäsenenä.
Majoittivat, maksoivat osan matkastani, ostivat tarvitsemani ruoat(eri ruoat, kuin muille perheenjäsenille), maksoivat kampaajan, ostivat vaatteita yms. lahjoja.

Nyt olen ilmeisesti menossa takaisin ja haluaisin todella palkita heidän vaivannäkönsä ja kertoa, että arvostan ja välitän heistä kovasti.

Perhe on taiteesta kiinnostunut ja vanhemmat ovat kerran Suomessa vierailleet.

Ajattelin ensimmäisenä jotakin valokuvakirjaa Suomesta. Tämän jälkeen aloin miettiä Muumikirjoja, mutta niitä ei taida löytyä, kuin suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi?

Muumiaiheessa haluaisin yhä pysytellä ja ajattelinkin kysyä, että pidättekö ihan tyhmänä ajatuksena antaa jokaiselle perheenjäsenelle(5kpl) erilaisen muumimukin ja täyttää ne erilaisilla suomikonvehdeilla(Fazer)?
Kaikki perheessä ovat täysi-ikäisiä. Itse pidän muumeista kovasti, mutta tiedä sitten meneekö heidän mielestään liian lapsekkaaksi.  :roll:

Ovat kotoisin E-Amerikasta ja nyt asustavat E-Euroopasta.

Edit. Mielelläni antaisin siis jotakin käyttökelpoista, kun muuton yhteydessä ovat joutuneet antamaan suuren osan tavaroistaan pois.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #72 : 25.07.2007, 22:24:40 »
Itse vien yleensa sellaista, mista itse pidan. Eli jos tykkaat Muumeista ja suklaasta, niin vie ihmeessa. Mietin tietenkin, voisiko lahjansaaja siita pitaa.Ei ihan itsekas sentaan voi olla.
Toin kerran anopille Iittalan maljakon, joka maksoi 700 vanhaa markkaa, ja en ole kertaakaan nahnyt sita maljakkoa hanella missaan. Varmaan kaapissa vaan. Tekis mieli pyytaa se jotenkin takaisin, koska se oli aivan ihana. Eika han sen arvoa tajua ollenkaan, koska Iittala ei ole tuttu. Eli kannattaa varoa viemasta jotain kallista sen takia vaan etta se on suomalaista, jos vastaanottaja ei osaa sita arvostaa. Enka oikein ilennyt sanoa, etta se on sitten kallis, joten pidapas se esilla...
Toinen paha tuliainen ulkomaalaiselle on kaikki salmiakkimakuiset jutut eli salmiakkikarkit ja salmiakkikossu. Siis niista ei moni tykkaa. Sylkevat suusta ja hukkaan menee hyvat salmiakit.
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

nassu85

• Reissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #73 : 25.07.2007, 23:50:00 »
Itse annoin yhdelle englantilaiselle työkaverille joululahjaksi pentakin porokynttilänjalkasysteemin, siis semmosen missä ne kynttilät tulee niihin sarviin, kovasti tykkäs ja oli kuulemma joulupöydässä keskeisellä  paikalla:D sitte arctichromesin design-tuotteet ruostumattomasta teräksestä on kan hyviä viemisiä. tietty noi design-jutut on aika hintavia ihan yleisesti jaettaviksi, toisella kertaa annoin työkaverille ihan semmoisen pienen pehmohirvi-avainperän jolla oli suomihuivi kaulassa, siitäkin tykättiin:D

sitä vielä että etelä-afrikasta oleva kaveri tykkäs kovasti myös tuosta populäärimusiikkia vittulanjängältä (englanniksi tietysti) ja vielä kun omalta alueelta kertova kirja niin se on kans aika mielenkiintoinen lahja:D se on kuitenkin aika erikoinen kirja  :lol:

zup

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #74 : 26.07.2007, 08:57:12 »
Lainaus käyttäjältä: ".Ginny"
Muumiaiheessa haluaisin yhä pysytellä ja ajattelinkin kysyä, että pidättekö ihan tyhmänä ajatuksena antaa jokaiselle perheenjäsenelle(5kpl) erilaisen muumimukin ja täyttää ne erilaisilla suomikonvehdeilla(Fazer)?
Kaikki perheessä ovat täysi-ikäisiä. Itse pidän muumeista kovasti, mutta tiedä sitten meneekö heidän mielestään liian lapsekkaaksi.  :roll:

Hyvä idea. Jos eivät tykkää niin eroa siitä poikaystävästäsi. Et halua silloin kuulua sellaiseen perheeseen :)
Ajattele järjellä, elä tunteella
-zup?-

katjab

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.flickr.com/photos/katjafin/
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #75 : 26.07.2007, 09:52:28 »
Lainaus käyttäjältä: "zup"

Hyvä idea. Jos eivät tykkää niin eroa siitä poikaystävästäsi. Et halua silloin kuulua sellaiseen perheeseen :)

Osta kuitenkin kuusi, että tulee tasaluku. Täytä "oma" mukisi vaikka salmiakeilla  :P

Itsellä on juuri lähdössä Venäjän tuliaisiksi pari suomalaista kylpypyyhettä ja Hukka-tuoksukuppi, kun kerran saunalliseen paikkaan ollaan menossa. Niin ja kaveri osti vielä pari rasiaa suklaakonvehteja. Itse yritän ostaa aina jotain käytännöllistä, jota tykkäisin itsekin saada. Ei koriste-esineitä tai maljakoita, jotka saattavat täällä sisustukseen sopiakin, mutta vastaanottomaassa välttämättä eivät.

EDIT:kerran vietiin juu "oma lehmä ojassa" -tyyliin kahvinkeitin tuliaisiksi. Siellä se on keittiön pöydällä paraatipaikalla ja keittävät kattilassa vettä ja tarjoavat murukahvia, vaikka OIKEAA kahvia mukana on vietykin  :oops:

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #76 : 26.07.2007, 10:36:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Arawn"
Näitä olen vienyt:
-Erilaisia hienoja, kalliita konvehteja, esim. Neuhausilta ja Stokkan herkusta saatavia

Miksi hinata mukanaan Suomesta jotain Neuhausia, joita saa melkein mistä vaan ympäri maailmaa?

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #77 : 26.07.2007, 10:39:00 »
Lainaus käyttäjältä: "nassu85"
Itse annoin yhdelle englantilaiselle työkaverille joululahjaksi pentakin porokynttilänjalkasysteemin, siis semmosen missä ne kynttilät tulee niihin sarviin, kovasti tykkäs ja oli kuulemma joulupöydässä keskeisellä  paikalla:D

Toi onkin hyvä idea. Hieman eksotiikkaa!

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #78 : 26.07.2007, 10:42:29 »
Lainaus käyttäjältä: "zup"
Itse pidän muumeista kovasti, mutta tiedä sitten meneekö heidän mielestään liian lapsekkaaksi.  :roll:

Hyvä idea. Jos eivät tykkää niin eroa siitä poikaystävästäsi.

Muumimukit sulattaa kyllä kenen hyvänsä sydämen ;)

En nyt jaksa lukea koko ketjua uudelleen, mutta 1990-luvun alussa, kun olin erään nuoren naisen alivuokralaisena, halusin antaa jotain suomalaista. Sitä Kalevala-korua en koskaan nähnyt rinnassa, joten kävi vähän kuin yllämainitulle Aalto-vaasille. Sen sijaan sain erikseen toiveen, että Muumimuki olisi kiva, kun olin rahdannut itseäni varten sellaisen ihkun keltaisen Myy-mukin (josta on kahva rikki, olisiko kellään myydä vanhaa vahvankeltaista Myy-mukia??).
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Suska

• Reissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #79 : 27.07.2007, 08:28:24 »
Oma ulkomailla asuva suomalainen kaverini toivoi että vien sille Perryä. No sitä hän tulee saamaan sekä ruisleipää, koskenlaskijaa ja vielä pitäis käydä hakemas perinteiset fazerin siniset ja turkinpippurit.