Tuliaiset Suomesta

(Luettu 124921 kertaa)

Arawn

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #80 : 27.07.2007, 10:32:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Electra"
Lainaus käyttäjältä: "Arawn"
Näitä olen vienyt:
-Erilaisia hienoja, kalliita konvehteja, esim. Neuhausilta ja Stokkan herkusta saatavia

Miksi hinata mukanaan Suomesta jotain Neuhausia, joita saa melkein mistä vaan ympäri maailmaa?

Jos kerrot minulle, mistä niitä saa esimerkiksi Zaparozhesta, Ukrainasta, voin toki jatkossa ostaa sieltä.

Maailmassa on yli 200 maata ja Neuhausin kauppoja on vain 40 maassa ja niissäkin lähinnä suurimmissa ja tärkeimmissä kaupungeissa ja (esim. valtavalla Venäjänmaalla vain Moskovassa ja Pietarissa). Ja tämä merkitsee sinusta sitä, että kyseisiä konvehteja saa "melkein mistä vain"?

Toiseksi, kyseessä on TULIAINEN. Vaikka Neuhausin konvehteja saa esim. Pietarista, voisin silti viedä pietarilaisille tutuilleni niitä. En minä ala ostella TULIAISIA siitä maasta, jonne olen menossa vaan täältä. Tuttuni eivät itse ostele hienoja konvehteja, joten mitä se niitä liikuttaa, myydäänkö heidän kaupungissaan niitä vai ei. Olen vienyt Pietariin Geisha-konvehtejakin, vaikka niitä saa Pietarista myös. Tuttuni sattuu rakastamaan kyseisiä suklaapaloja enkä todellakaan aio ostaa tuliaisia määränpäästä, kuten todettua.

zup

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #81 : 27.07.2007, 11:16:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Suska"
Oma ulkomailla asuva suomalainen kaverini toivoi että vien sille Perryä.

Perryä?
Ajattele järjellä, elä tunteella
-zup?-

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #82 : 27.07.2007, 12:07:00 »
Lainaus käyttäjältä: "zup"
Lainaus käyttäjältä: "Suska"
Oma ulkomailla asuva suomalainen kaverini toivoi että vien sille Perryä.

Perryä?

Siideriä.
walk on

zup

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #83 : 27.07.2007, 13:23:03 »
Aa..Tyhmä minä. Niin tietysti.
Ajattele järjellä, elä tunteella
-zup?-

kissanminttu

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #84 : 27.07.2007, 14:31:21 »
Lainaus käyttäjältä: ".Ginny"

Ajattelin ensimmäisenä jotakin valokuvakirjaa Suomesta. Tämän jälkeen aloin miettiä Muumikirjoja, mutta niitä ei taida löytyä, kuin suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi?

Ainakin Akateemisesta kirjakaupasta saa Muumikirjoja myös saksaksi, espanjaksi ja italiaksi edellämainittujen lisäksi.

Itse olen huomannut, että ruoka- ja karkkituliaiset ovat parhaita: eivät ole ostajalle kovin kalliita, ovat eksoottisia ulkomaalaisille, eikä jää hyllyihin pölyttymään jos ei satu silmää miellyttämään.

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #85 : 20.01.2008, 23:34:05 »
Omituinen loyto suomessa... bullshit karkkia ... muutama pussillinen ja mustikka ja karpalolikoori. Kun vaan ei olis tarvinnu lentaa vikaa etappia kotiin ryanairilla niin olis voinut tuoda enemman likooria tms...
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther

Tess

• Vieras
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #86 : 21.01.2008, 00:36:02 »
Kannattaa viedä sellaista mistä sekä antaja että lahjan saaja pitävät. Itse tyydyn aina helppoon suklaaseen, koska siitä monet ovat pitäneet. Salmiakkia, ruisleipää ja karjalanpiirakoita olen vienyt jos tiedän ihmisen olevan ruokaihmisiä (esim. saksalainen kokki kaverini on ihastunut kahteen jälkimmäiseen). Musiikkia on hyvä viedä musiikkifanaatikoille. Muumeja voisin kuvitella vieväni. Mutta en ikinä vie Iittalaa tai Kalevalaa, koska vaikka ne kuinka suomalaisia olisivat, ne eivät kerro mitään minun Suomestani, koska minä en tiedä niistä mitään. Ja ne ovat myös aika arvokkaita (?) ja ulkomaalaisten mielestä voi olla rumiakin, joten eivät he välttämättä sellaisia osaisi arvostaakkaan.

whitesand

• Reissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #87 : 21.01.2008, 18:03:24 »
Lähden vaihtoon Kiinaan puoleksi vuodeksi ja pohdiskelin, mitä ihmettä viedä täältä tuliaisiksi paikallisille kavereille, jotka ovat luvanneet auttaa käytännön asioiden säätämisessä. Päädyin sitten ostamaan Stockmannin turistikrääsäpuolelta kevyitä pikkujuttuja, kuten pinssejä, avaimenperiä, jääkaappimagneetteja... vaikka ne onkin luultavasti valmistettu Kiinassa ;) lisäksi tuliaisina on tietty Fazerin suklaata. Toivottavasti riittää.
Wit beyond measure is a man's greatest treasure.

andr

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #88 : 21.01.2008, 21:38:44 »
Lainaus käyttäjältä: "kissanminttu"
Lainaus käyttäjältä: ".Ginny"

Ajattelin ensimmäisenä jotakin valokuvakirjaa Suomesta. Tämän jälkeen aloin miettiä Muumikirjoja, mutta niitä ei taida löytyä, kuin suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi?

Ainakin Akateemisesta kirjakaupasta saa Muumikirjoja myös saksaksi, espanjaksi ja italiaksi edellämainittujen lisäksi.

Itse olen huomannut, että ruoka- ja karkkituliaiset ovat parhaita: eivät ole ostajalle kovin kalliita, ovat eksoottisia ulkomaalaisille, eikä jää hyllyihin pölyttymään jos ei satu silmää miellyttämään.

Ja on ne myös venäjäksikin käännetty, mutta niitä painoksia kannattaa varmaan metsästellä pikemminkin Ruslaniasta kuin akateemisesta.

yam

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #89 : 22.01.2008, 03:15:02 »
Lainaus käyttäjältä: "whitesand"
Lähden vaihtoon Kiinaan puoleksi vuodeksi ja pohdiskelin, mitä ihmettä viedä täältä tuliaisiksi paikallisille kavereille, jotka ovat luvanneet auttaa käytännön asioiden säätämisessä. Päädyin sitten ostamaan Stockmannin turistikrääsäpuolelta kevyitä pikkujuttuja, kuten pinssejä, avaimenperiä, jääkaappimagneetteja... vaikka ne onkin luultavasti valmistettu Kiinassa ;) lisäksi tuliaisina on tietty Fazerin suklaata. Toivottavasti riittää.

Kaikkea punaista ja kiiltävää. Itse raahasin pieniä Aalto-maljakoita, mutta Alvarin selittämisessä kestää niin pitkä tovi, etten tiedä oliko toivottuja. Värit ainakin oli vääriä :) Kuvakirja Suomesta, heijastimia, Helsingin olympialaisiin liittyvä krääsä voisi olla hauska idea ja jollekin elokuvafriikille Kaurismäen elokuvia. Ja tietenkin kaikkea pientä jaeltavaa. Joku ilahtuu varmasti kunnon suomalaisesta mainoskynästä, joka toimii luotettavasti yli viikon. Itse asiassa Nokian logokynät varmasti kelpaisivat.

Suklaa uppoaa aina, jos raskii luopua, salmiakki on jo toinen juttu.

Jay

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Tuliaiset Suomesta
« Vastaus #90 : 14.05.2008, 15:51:57 »
Onko HKI-Vantaalta mahdollista ostaa olutta irtotölkeissä? Haluaisin viedä kaverille tuliaisiksi muutamaa eri makua... Toinen vaihtoehto on laittaa pari tölkkiä rinkkaan vaatteilla vuorattuna.

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #91 : 15.05.2008, 12:48:46 »
Multa pyydettiin Muumimukeja. :) Vein sitten niitä 6kpl. Kaksi jäi serkulle, neljä meni jollekin sen frendille, joka oli serkun mukit nähnyt ja ihastunut. Eikä sillä ollut harmainta hajua mitä muumit ees on. ;D

Sit vein Fazerin sinistä, jossa lontoonrakeita (siitä tykättiin hirmuisesti), salmiakkia (tosin, serkku nyt on Suomesta) ja ruisleipää. :) Irtokarkkejakin se ois tahtonut, kun sieltä ei moisia saa..

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #92 : 15.05.2008, 19:18:01 »
Onko HKI-Vantaalta mahdollista ostaa olutta irtotölkeissä? Haluaisin viedä kaverille tuliaisiksi muutamaa eri makua... Toinen vaihtoehto on laittaa pari tölkkiä rinkkaan vaatteilla vuorattuna.
En muista HKI-Vantaalla olutta irtotölkeissä (tahi pulloissa) joskin voin olla väärässäkin. Mutta yhtä kaikki, metallitölkit eivät nyt ihan pikkukohjusta säry, joten en näe mitään ongelmaa niiden rinkaan pakkaamisessa (jossa minulla on kyllä lasipullotkin tähän asti ehjänä perille tulleet, *kop kop*)
Koffia saa myös muovipulloissa, muista en tiedä.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Jay

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #93 : 16.05.2008, 12:55:41 »
taalla olutta irtotölkeissä (tahi pulloissa) joskin voin olla väärässäkin. Mutta yhtä kaikki, metallitölkit eivät nyt ihan pikkukohjusta säry, joten en näe mitään ongelmaa niiden rinkaan pakkaamisessa.
Joo tohon vaihtoehtoon itekin päädyin. Rinkassa on sitäpaitsi tällä kertaa tilaa niin paljon, että sinne mahtuisi vaikka lavallinen tölkkejä :)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #94 : 17.05.2008, 20:55:10 »
Olen vienyt salmiakkikossua, lakkalikööriä, Aarikan koruja ja salmiakkia.
Soarele este galben

liisa

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - lisbes@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #95 : 20.05.2008, 20:14:54 »
Varsinkin Koreassa oltiin erittäin otettuja lakkalikööristä! Toinen hyvä ja varmasti erikoinen olisi varmasti ollut salmari. Perinteistä salmiakkia mulla on aina mukana reissussa, siitä purkista on kiva tarjota uusille tuttavuuksille maistiaisia ja jutella mukavia. Toki niitä on hyvä napostella itsekin pahan koti-ikävän yllättäessä  ;)

Pieninä muistoina pois jaettavaksi olen joskus kuljettanut mukana avaimenperiä sun muita pieniä ja kevyitä juttuja. Jos menen tuttujen luokse, vien yleensä jonkin kirjan. Esimerkiksi suomalaisia reseptejä sisältävä keittokirja englanniksi herätti suurta hilpeyttä, myös erilaiset valokuvateokset ovat olleet mukavia.

Sakura

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #96 : 08.06.2008, 06:00:58 »
Minä toin tänne Vancouveriin seuraavia tuliaisia Suomesta: salmiakkikossu, lakkalikööri, Sisu, Tervaleijona, Kouvolan lakritsi, englanninkielinen kirja Suomesta, poronluinen avaimenperä, kukkopilli, Marimekon servetit.

nansikka

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #97 : 21.06.2008, 15:37:36 »
Ukrainalainen serkkuni on jostain mystisestä syystä heikkona juuri Lapin kultaan, joten sitä sitten rontataan Ukrainaan tölkkikaupalla, vaikka kellekään muulle ei kehtaisi lapparia juottaa.

Hah. Olen menossa Kiovaan puoleksi vuodeksi töihin, ilahtuisikohan pomo Lapin kullasta  ;D Omastakin mielestäni se on ällöttävää, hauskaa että joku tosiaan pitää siitä noin paljon  :D
Jos sua elämä ahdistaa, siitä ei masentua saa
Voithan ryhtyä pakkaamaan
Kummasti mielikin virkistyy, kun matkaan käy
Vaikka kukkaro ohenee, elonlaatu kohenee
Kun matkustaa

[email protected] maailman y

mountata

• Aloittelija
    • Profiili
Mitä tuliaisiksi Suomesta Intialaisille
« Vastaus #98 : 06.01.2009, 21:30:22 »
terve

pitäisi käydä matkalla Intiassa ja pitäisi viedä Intialaisille myös siten tuliaisia Suomesta, kun heidän kanssaan siellä aikaa vietetään.

Mitä pientä tuliaista Suomesta kannattaisi viedä?

t Intiaa eka kertaa tallaaja marko

Electra

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Mitä tuliaisiksi Suomesta Intialaisille
« Vastaus #99 : 06.01.2009, 21:33:13 »
Kerropa vähän lisää taustaa saajista, ikä jne.