Pallontallaajat.net

Äänestys

Monessako maassa olet käynyt?

1-5
91 (13.1%)
6-10
132 (19%)
11-15
167 (24%)
16 tai enemmän
305 (43.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 684

Äänestys päättynyt: 28.11.2004, 18:13:25

Monessako maassa olet maleksinut?

(Luettu 209555 kertaa)

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
Monessako maassa olet maleksinut?
« : 20.01.2003, 18:28:29 »
Taitaa luku olla tällä hetkellä 26.

edit: ajattelin nyt vaihtaa aiheen, että tässä olisi edes jotain järkeä. Ja anteeksi kun kajosin viestiisi niinku tällä tavalla  :)

edit 2: Lisäsin tänne äänestyksen, jotta voin hyvällä omallatunnolla lukita samasta aiheesta avatun toisen ketjun.
Jouni

edit 3: Päivitin omaa maamäärääni :)

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: "Himo reissaaja?"
« Vastaus #1 : 20.01.2003, 18:57:13 »
Lasketaanko ihan kaikki maat, vaikka ei edes junan ulkopuolella olis läpimatkatessa käynyt? Siinätapauksessa sain luvuksi 23, melkeen kaikki niistä on euroopassa.

Ehkä se himo-tuossa tittelissä tarkoittaa että on kovat himot. Himojahan voi olla, vaikka ei niitä pääsisikään purkamaan. :P
id�tteleminen on ep�rehellisyytt�.

Anni

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 20.01.2003, 19:41:43 »
16. Taisin kyllä mennä laskuissa sekasin. Mutta tarkastulaskennan jälkeen päädyin samaan lukuun, eli jotain sellasta. Näistäki melkeen kaikki on Euroopan maita, joita on vaan reissattu useampaan kertaan.

Toivottavati tuo luku pääsis kohtapuoliin suurenemaan!  :D
quot;Ignoramus et ignorabimus" -Emme tiedä emmekä tule tietämään-

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.01.2003, 19:48:00 »
Kolmen ei-niin-kovin-päällekkäisen reilin tuloksena laskin 38, joista 33 Euroopassa. Jos lasken maat, joissa olen yöpynyt eli vähän sentään oleskellutkin, luku putoaa 30/24:een.

Viime vuoden Baltia- ja Venäjä-innostuksen tuloksena kävin kyseisten maiden ulkopuolella vain kerran Ruotsissa... :D
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #4 : 21.01.2003, 13:01:20 »
Minä sain laskettua tasan 40, mutta kuten allaolevasta listasta huomaatte, mukana on muutama hieman kyseenalainen tapaus (esim. Länsi-Saksa, Saksa, Neuvostoliitto, Venäjä). Siis miten pitäsi laskea, jos on käynyt täsmälleen samassa paikassa useita kertoja, mutta näiden kertojen välissä maan, johon ko. alue kuuluu, nimi, ulkorajat ja ehkä valtiomuotokin on muuttunut?

Maat joiden rajojen sisäpuolella (ei ilmassa) olen käynyt:

Bahrain, Kambodza, Kazakstan, Kiina, Mongolia, Saudi-Arabia, Thaimaa, Vietnam, Andorra, Belgia, Bosnia&Herzegovina, Itävalta, Espanja, Hollanti, Iso-Britannia, Italia, Jugoslavia, Kroatia, Latvia, Liettua, Luxemburg, Länsi-Saksa, Monaco, Neuvostoliitto, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tsekin tasavalta, Turkki, Unkari, Venäjä, Viro, Meksiko, Yhdysvallat

Päivitystä tähän jo vanhahkoon listaan:

Norja, Bulgaria, Romania, Serbia & Montenegro, Jugoslavian entinen tasavalta Makedonia (FYROM), Albania, Kreikka, Ukraina.

Päivitänpä lisää:

Valko-Venäjä, Malesia ja Singapore

Kokonais summa siis nyt 51 erinimistä valtiota jonka alueella olen maanpinnalla ollut.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

Berlin

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Re: "Himo reissaaja?"
« Vastaus #5 : 21.01.2003, 13:10:29 »
Onko näihin vastauksiin olemassa kysymys jossain? Vai minäkö se olen sokea enkä sitä löydä? :) Muiden vastauksista pääteltyyn kysymykseen vastaukseni on että en ole laskenut, mutta melkoisella varmuudella tulos olisi yli 30 vaan alle 40.

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #6 : 21.01.2003, 13:15:16 »
Näihin vastauksiin _oli_ olemassa kysymys, jonka Jonathan vei mennessään (niinkuin kaikki muutkin viestinsä). Sen sisältö oli pitkän himoihin ja reissaamiseen liittyneen alustuksen jälkeen suunnilleen seuraava: "Monessako maassa olet käynyt ja milellään myös lista?"
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
« Vastaus #7 : 21.01.2003, 14:24:42 »
Nopeasti laskettuna sain 23 maata, joista n. 7 maassa olen käynyt ainakin 2- 10 kertaa. Näistä maista 20 on Euroopassa.

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 22.01.2003, 20:27:55 »
24 joista 10 Euroopassa.

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
Re: Re: "Himo reissaaja?"
« Vastaus #9 : 18.03.2003, 17:55:08 »
no niin mutta takas tohon alkuperäseen aiheeseen, eli monessa maassa on käynyt, jos joku oli sen jo unohtanu...15 maata, joista kolmessa olen käynyt vain vessassa tai ostamassa paikallista suklaata :)
Listankin voisi vasata joku kaunis paiva...
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #10 : 18.03.2003, 18:48:25 »
Joo myos originaaliin kysymykseen.

Asunut olen 3:ssa maassa (Ruotsi, Suomi ja Irlanti).

Vieraillut: 13, monissa useamman kerran.

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
Re: Monessako maassa olet maleksinut?
« Vastaus #11 : 07.06.2003, 02:57:10 »
dodii, otsikko vaihdettu. Kaikilla on kivaa, ehkä kohta
tuutimaan...

Niin luetellaanpas maat joissa olen vieraillut, eli ollut enemmän kuin tunnin poissa kulkuvälineestä tai jotain...

Belgia
Espanja
Italia
Kreikka
Kroatia
Kypros
Portugali
Puola
Ranska
Ruotsi
Saksa
San Marino
Tanska
Unkari
Venäjä
Viro

Lisään jos muistuu muita mieleen. Ikinä en Euroopan ulkopuolella ole ollut. Kanarian saaret ovat kaukaisin paikka. Tähän tullee muutos vielä ennen kolmenkympinkriisiä...

juhok

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.resedagboken.com/person.asp?id=21399
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 07.06.2003, 12:27:20 »
Tollanen 16 maata tuli äkkiseltään mieleen.
Tosin toi interrail on vielä heittämättä, et jos sinne vaikka lähtis joku vuosi kasvattelemaan saldoa.
yynnissä Lonely Planet, New York City. Kts. Osta ja myy osasta!

Zara

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 07.06.2003, 14:03:49 »
Euroopassa olen minäkin lähinnä pyörinyt - montamonta kertaa useimmissa maista:
1. Ruotsi (lasketaanks tätä ees :)
2. Norja
3. Tanska
4. Saksa
5. Hollanti
6. Belgia
7. Ranska
8. Espanja
9. Portugali
10. Italia
11. Kypros
12. Venäjä
13. Viro
14. USA
15. Meksiko (eh - tätä nyt ei melkein ees voi laskea, oli sellainen turistikaupunki)
16. Iso-Britannia
17. Tsekki

Ei tuu nyt ainakaan muita mieleen... Aika paljon, mutta toisaalta sais olla paljon enemmänkin.. Olen vaan kehittäny tiettyjä suosikkimaita joihin pitää päästä aina uudestaan ja siksi jää puol maailmaa näkemättä ;)

uuge

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 09.06.2003, 12:27:50 »
Aika Eurooppa painotteiseksi meni 25 Euroopasta ja 2 uudelta mantereelta
Ruotsi
Norja
Tanska
Viro
Latvia
Venäjä
Puola
Saksa (Itä-& Länsi ja yhdistetty)
Belgia
Hollanti
Iso-Britania
Ranska
Espanja
Portugali
Monaco
Sveitsi
Liechtenstein
Itävalta
Tsekki
Unkari
Italia
Vatikaanni ;-)
Kroatia
Kreikka
Turkki
USA
Kanada

Ja muutama maa on missä on tullut asemalla käytyä ja leima passiin saatua, mutta ei voi kuitenkaan sanoa että olisi vieraillut.

huu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 09.06.2003, 21:09:03 »
Muutamassa maassa olen käynyt useamman kerran. Viime kesän Eurotour kasvatti saldoa seitsemällä maalla. Toivottavasti tänä tai viimestään ensi kesänä pääsen sitten reilaamaan ja näkemään taas paljon uusia paikkoja :)

1.Ruotsi
2.Norja
3.Tanska
4.Islanti
5.Viro
6.Saksa
7.Hollanti
8.Belgia
9.Ranska
10.Monaco
11.Italia
12.Itävalta

ilona_

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - bobokatja@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 09.06.2003, 21:41:42 »
  Alkuperäseen kysymykseen vastaan,en puutu ollenkaan tähän Jonathan vs. muut etten saa verta nenille ;)
 Elikkä oon käyny (ainaki näis maissa,muutamis muissaki ja suurimmasa osisa monta monituista kertaa,heh)
1.Suomi
2.Ruotsi
3.Norja
4.Viro
5.Latvia
6.Liettua
7.Venäjä
8.Puola
9.Intia
10.Arabiemiraattikunnat
11.Italia
12.Saksa
13.Tsekki
14.Slovaki
15.Turkki
16.Kypros
17.Itävalta
18.Unkari
19.Slovenia
20.Tanska
21.Luxemburg
22.Kroatia
23.Serbia-Montenegro
24.Sveitsi
25.Kreikka
26.Liechtenstein
27.Etelä-Afrikka
28.Bostwana
29.Namibia
30. Iso-Britannia
31.Kanada
32.Irlanti
33.Portugali
+"epämääräset tapausket" esim. D.D.R,Länsi-Saksa,Tsekkoslovakia

ps.Mie olin itse asias aika "pettyny" jos iha suoraa sanotaa,koska oon aina aatellu et täälä on kauheita maailmanmatkaajia mut ei se siltä näytä tän listan mukaan ;) no ehtiihän sitä,heh
 -iLona
aailmanmatkaaja Lapin perukoilta!Ylpeilen sillä että suonissani virtaa myös saamelaista verta ;)

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #17 : 10.06.2003, 00:22:02 »
Lainaus
ps.Mie olin itse asias aika "pettyny" jos iha suoraa sanotaa,koska oon aina aatellu et täälä on kauheita maailmanmatkaajia mut ei se siltä näytä tän listan mukaan ;) no ehtiihän sitä,heh

Niinno... Ehtiihän sitä todellakin! Mutta eihän se maiden määrä aina kerro kaikkea. Minulla ei ainakaan ole tavoitteena valloittaa koko hemmetin palloa. tyydyn vähempään, toki ajatuksena tuo "valloitus" kuulostaa kyllä liian hyvältä.  :P

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 10.06.2003, 22:20:27 »
Mulla lukee tossa nimen alla, että tosi reissaaja ja mä raukka olen kolunnut vasta seitsemässä maassa, Venäjällä, Espanjassa, Norjassa, Ruotsissa, Sveitsissä, Portugalissa ja Tanskassa. Minkä perusteella mut sellaiseksi siis luokitellaan? Onko se joku viestimäärä vai mikä kun vaikuttaa? Se on jotenkin aika surkuhupaisaa kysellä ummet ja lammet matkustamiseen liittyvistä asioista tuollaisen nimikkeen alla.  :)

Mutta kolmen viikon päästä on taas menomonot jalassa ja rinkka selässä...jees!  :D
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Lonely rider

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Matkakuvia
« Vastaus #19 : 11.06.2003, 00:35:12 »
Lainaus
Mulla lukee tossa nimen alla, että tosi reissaaja ja mä raukka olen kolunnut vasta seitsemässä maassa, Venäjällä, Espanjassa, Norjassa, Ruotsissa, Sveitsissä, Portugalissa ja Tanskassa. Minkä perusteella mut sellaiseksi siis luokitellaan? Onko se joku viestimäärä vai mikä kun vaikuttaa?
Viestien määrän mukaan se tulee