Pallontallaajat.net

Äänestys

Monessako maassa olet käynyt?

1-5
91 (13.1%)
6-10
132 (19%)
11-15
167 (24%)
16 tai enemmän
305 (43.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 684

Äänestys päättynyt: 28.11.2004, 18:13:25

Monessako maassa olet maleksinut?

(Luettu 217224 kertaa)

Magali

• Reissaaja
    • Profiili
Re: Monessako maassa olet maleksinut?
« Vastaus #20 : 12.06.2003, 15:07:32 »
Kattotaas.. Suomi, Ruotsi, Kypros (Kreikan puoli), Taiwan, Thaimaa, Malesia, Egypti, Saksa (ex-DDR), Ecuador, Peru, Bolivia, Argentiina, Chile, Uruguay, Paraguay ja Brasilia. Unkarissakin kävin kentän ulkopuolella, mutta Ranska, Espanja, Hollanti ja Lontoo ovat olleet vain välilaskupaikkoja. Ilman niitä siis 17.
Eurooppa on jäänyt tosi vähälle... Jotenkin sitä ajattelee, että ainakin Länsi-Euroopan ehtii sitten "vanhanakin", ja nyt kun intoa ja asennetta vielä riittää niin täytyy suihkia merta edemmäs kalaan. Eurooppakin kyllä kiinnostaa kovasti, en minä sillä...
Titteli "aloittelija" on itelle aika rohkaiseva, eli antaa ymmärtää että monta reissua on vielä edessä ja tuo 17 maata on vasta alkua!  ;)
..pero sin aceitunas, por favor!

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #21 : 12.06.2003, 17:49:36 »
Lainaus

ps.Mie olin itse asias aika "pettyny" jos iha suoraa sanotaa,koska oon aina aatellu et täälä on kauheita maailmanmatkaajia mut ei se siltä näytä tän listan mukaan ;) no ehtiihän sitä,heh
 -iLona

Ei se määrä, vaan se laatu
 ;)

Beatta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 12.06.2003, 21:58:57 »
tämän kesäinen reilimatka tulee lisäämään listaa mutta tässä on hyvä alku:
1.Ruåtsi
2.Norja
3.Tanska
4.Viro
5.Venäjä
6.Saksa
7.Ranska
8.Espanja
9.Israel
Oho oliks niitä noin monta? Omatoimimatkoja ovat kaikki muut paitsi luokkaretki 1999 Israeliin Eilatiin ja Jerusalemiin.

Reilimatkan jälkeen:
10. Hollanti (ja Belgia)
11. Monaco
12. Italia
13. Vatikaani
14. Itävalta
15. Tsekki
16. Slovakia

Tulipa valloitettua yksi Baltian maa lisää, 17. Latvia!

Lisää maita 2004 vuodelta: 18. Liettua, 19. Puola, 20. Unkari
Tuija

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 24.06.2003, 00:33:16 »
Pakkohan tähän itsekin on vastata, kun kerran kaikki muutkin ;)
Ruotsi, Tanska, Saksa, Hollanti, Espanja, Marokko, Viro (myös Neuvostoliitto), Latvia, Liettua, Puola, Venäjä, Tsekki, Slovakia, Unkari, Itävalta, Slovenia, Kroatia, Romania, Bulgaria, Makedonia, Albania, Turkki, Kreikka. Sekä Ahvenanmaa :D
Tässähän näitä yhteensä 23 (24). Vielä on paljon "valloittamatta" :)

kimble

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.huugohelmi.net
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : 24.06.2003, 12:23:08 »
no pakkohan se on minunkin tähän vastata.
Eli
Belgia
Italia
Itävalta
Norja
Ranska
Saksa
Sveitsi
Tanska
Turkki
Viro
os jotain unohtui, sitä ei tarvitse...

www.huugohelmi.net

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #25 : 26.06.2003, 09:56:51 »
Tässä tilanne 23.3.2006:

Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Alankomaat, Belgia, Luxembourg, Iso-Britannia, Ranska, Espanja, Portugali, Sveitsi, Liechtenstein, Itävalta, Italia, Vatikaani, Monaco, Tsekki, Slovakia, Slovenia, Unkari, Kroatia, Ukraina, Romania, Bulgaria, Kreikka, Turkki, Thaimaa, Malesia, Singapore, Myanmar  ja Indonesia = 37 maata.
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

ilona

• Himoreissaaja
    • ICQ Messenger - 112101545
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #26 : 26.06.2003, 14:30:41 »
Lainaus
Nyt mä vasta olen alkanut hahmottaa, että täällä "asian vierestä" -jutuissakin on ihan mielenkiintosia aiheita.. :)

Häh?! Täähän on just 'the place to be'.
Että odota vaan sitä hetkeä, kun ei ole enää mitään uutta sanottavaa matkailusta, kun on kulunut vuosi viimeisestä kerrasta kun kävit kehä III:n ulkopuolella ja kutistuva maailma ahdistaa...sitten kotiudut tänne. Kuten "eräät". Ehm...

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #27 : 04.09.2003, 20:02:17 »
Tässä, kun aikani kuluksi luin näitä vanhoja juttuja:
Tässä mun lista:

Ruotsi, Viro, Tanska, Saksa, Hollanti, Luxemburg, Ranska, Itävalta, Sveitsi, Liechtenstein, Italia ja Espanja. Eli 12 maata.  

Sen lisäksi vois sanoa leikisti, että Gibraltarilla käytyäni olen käynyt Englannissa ja USA:ssa, kun kävin USA:n lentotukikohdassa Saksassa, joka olikin melkoinen pikku-jenkkilä dollareineen kaikkineen.

Euroopan ulkopuolelle en siis ole vielä ehtinyt, mutta onpahan vielä mitä odottaa.  

Mun seuraava matka suuntautuu kuitenkin aika lähelle, nimittäin Norjaan, jonne lähden kai tässä viikon sisään junalla tai bussilla ja sitten keväällä jonnekin kauemmas.

Roosa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #28 : 04.09.2003, 21:17:31 »
Ennen tämän kesän reiliä tulos oli se 11, mutta nyt -jos oikein laskin- maita on nähty 24kpl.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #29 : 05.09.2003, 09:01:24 »
Seuraavanlaisella jakaumalla olen reissannut maanosittain:

Eurooppa    21
Amerikka      7
Afrikka          5
Aasia            3

Eli yhteensä taitaa tulla 36 itsenäistä valtiota. Lisäksi jotain ihme lentokoneiden välilaskupaikkoja. Paljonkos niitä itsenäisiä valtioita nykyisin olikaan? Reilu 200??!?!??!
quot;Cachorro sem vergonha"

Niida

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #30 : 05.09.2003, 16:03:16 »
Hmm.. Odotas hetki * Ottaa sormet käyttöön * Mä oon käyny 14 maassa..  :shock:  ja vielä jatketaan matkaa..
lä elämääsi kuin unelmaasi:)

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #31 : 09.09.2003, 19:49:20 »
Eli kesän jälkeen koossa on nyt seuraavat maat: Venäjä, Ruotsi, Norja, Tanska, Sveitsi, Portugali, Espanja, Saksa, Ranska, Hollanti, Itävalta, Belgia ja Slovakia.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

nvd

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 09.09.2003, 22:18:22 »
Lainaus käyttäjältä: "ilona"
Että odota vaan sitä hetkeä, kun ei ole enää mitään uutta sanottavaa matkailusta, kun on kulunut vuosi viimeisestä kerrasta kun kävit kehä III:n ulkopuolella ja kutistuva maailma ahdistaa...

hmm, mä oon sitte varmaan ihan tosireissaaja kun oon jatkuvasti kehä III:n ulkopuolella... ;)

Maista.. Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Itävalta, Viro, Latvia, Liettua, Tsekki. Hmm, kai se Puola ja Ranskakin lasketaan, vaikkei aikaa oo tullu vietettyä kun joku pari tuntia kummassakin.

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : 09.09.2003, 22:53:45 »
Lainaus käyttäjältä: "nvd"
hmm, mä oon sitte varmaan ihan tosireissaaja kun oon jatkuvasti kehä III:n ulkopuolella... ;)

Mites sä sinne oot päässyt loikkaamaan? Miltä siellä puolen maailmaan näyttää?

http://jussi.verkkonen.net/photos/rautaa_kehalle3.gif

:)

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #34 : 10.09.2003, 08:04:33 »
Myös minä sitten oon koko ajan reissussa, kun kaukana kehien ulkopuolella Pohojanmaalla asustelen.

Tosin kesä tuli vietettyä kehä III sisäpuolella, no korjattakoon työpaikka oli kyllä kehän ulkopuolella...  :)

kulkuri

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.iki/fi/kulkuri
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : 15.09.2003, 18:06:58 »
Seuraavissa maissa on tullut käytyä:

Albania
Belgia
Espanja
Italia
Kreikka
Puola
Ranska
Ruotsi
Saksa
Slovenia
Suomi
Sveitsi
Tanska
Venäjä
Viro

Muutamissa usempaankin otteeseen. Äkkiseltään (kotimaan lisäksi) laskettuna 14 eri valtiota. Ei siis kamalan montaa vielä, mutta tarkoituksena on jatkaa reissaamista ja mikäli vain suinkin mahdollista, niin kasvattaa listaa aina vähintään yhdellä uudella maalla vuosittain.
ver hill, over dale,
Thorough bush, thorough brier,
Over park, over pale,
Thorough flood, thorough fire,
I do wander everywhere,
Swifter than the moon's sphere.

MaD

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - miikamiettinen@hotmail.com
    • Profiili
    • South East Asia, Canada
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : 15.09.2003, 22:08:06 »
Suomi, Ruotsi, Viro, Saksa, Ranska, Unkari, Tunisia, Espanja + Kanarian saaret, Yhdysvallat, Portugali, Hollanti.
Surutonta nuoruusaikaa...
-Irwin Goodman

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : 16.09.2003, 15:52:42 »
Suomen (täällä syntynyt & vain tilapäisesti muualla asunut) lisäksi äkkiä laskien 18.

Aakkosjärjestyksessä: Espanja, Islanti, Irlanti, Iso-Britannia, Itävalta, Latvia, Liettua, Norja, Ranska, Ruotsi, Saksa, Tanska, Tsekki, Unkari, Puola, Turkki, Viro ja Venäjä.

Lisähuomautuksia:

Iso-Britannia: Voiko Englannin, Skotlannin ja Pohjois-Irlannin laskea eri kokonaisuuksiksi, kun niillä on omat jalkapallojoukkueetkin? Entä Gibraltar?
Liettua: Vain läpikulku, mutta lasken mukaan koska olen laskenut kengnpohjani sen kamaralle ja jopa pysähtynyt katselemaan nähtävyyksiä sekä syömään.
Ranska: Pikavisiitti Saksasta käsin Strasbourgiin, alle vuorokausi, mutta lasken kuten Liettuankin.
Saksa: Olen käynyt ainoastaan massa jonka nimi on Saksan liittotasavalta. Ennen yhdistymistä kävin siinä osassa jota myös Länsi-Saksaksi kutsuttiin, vanhan DDR:n puolella olen myös ollut mutta vasta yhdistymisen jälkeen.
Slovakia: en laske mukaan vaikka sen leima edellisessä passissa oli, en nimittäin poistunut junasta sen alueella.
Suomi: Voiko Ahvenanmaan laskea kun sillä on omat postimerkitkin?
Maanosat: Euroopan ulkopuolella olen käynyt Turkissa Aasian puolella, Iznikissä asti, eli muuallakin kuin Istanbulin kaupungin alueella. Lisäksi Islannissa olen kuulemma ollut Amerikan mannerlaatalla ja jopa Euroopan ja Amerikan mannerlaattojen välissä.
ekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #38 : 19.09.2003, 18:24:58 »
Mæ mietin ihan samaa asiaa tosta Gibraltarista. Kai sen voi laskea kokonaan omaksi maakseen joissain tapauksissa. Vaikka se kuuluukin Britanniaan, ei voi kuitenkaan sanoa, ettæ olis kæynyt Britanniassa. :roll:

Mæ vielæ muutaman pæivæn tæællæ Norjassa. Muuten nyt mun 13. kæymæ maa.Talvi alkaa oleen jo tæællæ pohjoisessa. Ikkunasta nækyy lumihuiput ja lumiraja siirtyy vaan alemmas. Onkin jo aika palata Suomen læmpøøn, kun ei tarkene.

Hankalia muuten nææ Norjan øøkkøset. Tulee mieleen jotku urheilukilpailut, joissa hiihti Hæmælæinen tai Mæættæ. :)

anzut

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - anzut@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #39 : 20.09.2003, 19:24:23 »
13 tuli noin äkkiä laskettuna. Tosin niistä pari on läpikulkumatkoja, kuten Slovenia, jonka läpi vahingossa puksuttelimme iloisesti pummilla. Ei tajuttu että Kroatiasta Itävaltaan menevä juna voisi mennä Slovenian läpi  :oops:. Tietenkään alue ei kuulunut reilikorttiin. Siinä sitä oli sitten konnarille selittelemistä...