Pallontallaajat.net

Kirjaudu sisään
Rekisteröidy

Äänestys

Monessako maassa olet käynyt?

1-5
91 (13.1%)
6-10
132 (19%)
11-15
167 (24%)
16 tai enemmän
305 (43.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 688

Äänestys päättynyt: 28.11.2004, 18:13:25

Monessako maassa olet maleksinut?

(Luettu 164231 kertaa)

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #60 : 28.10.2003, 07:51:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Cachorro"
Eikös tää nyt pitäis olla aika selkeä asia. Itsenäinen valtio on itsenäinen valtio. Ei Wales ole itsenäinen valtio eikä Utah sen paremmin kuin Ahvenanmaakaan tai Pohjois-Karjala.

http://www.worldfactsandfigures.com/state_department_country_listing.php

Sorry, ei ollut päivitetty lista. Tässä parempi:

http://www.state.gov/s/inr/rls/4250.htm
quot;Cachorro sem vergonha"

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #61 : 28.10.2003, 09:19:31 »
Eikös tää nyt pitäis olla aika selkeä asia. Itsenäinen valtio on itsenäinen valtio. Ei Wales ole itsenäinen valtio eikä Utah sen paremmin kuin Ahvenanmaakaan tai Pohjois-Karjala.

http://www.worldfactsandfigures.com/state_department_country_listing.php

Sorry, ei ollut päivitetty lista. Tässä parempi:

http://www.state.gov/s/inr/rls/4250.htm

Äääh, ei tuo lista kyllä ainakaan parempi ole kuin tuukan lista. Jos minä kävisin jossain Tahitilla, niin mitä minun sitten oikein pitäisi tehdä? Pitäisikö minun vain sanoa, että kävin viikon lomalla Ranskassa? Ehei, kyllä minä sanoisin että kävin Tahitilla, vaikka sitä ei tuossa listalla olekaan - ja laskisin sen varmasti omaksi "maakseen".

Paras matkustamisen mittari ehkä onkin vain yksityiskohtaisesti sanoin kuvailla missä on käynyt (ja mieluiten maantieteellisin nimin: Esim. Sumatra, Jaava... EI vain Indonesia), koska tuo maiden määrä "matkustamisen mittarina" on vähän hölmö. Mun mielestä... Jos ihan pakko jotain listoja olisi käyttää, niin sitten tuo Cachorron lista yhdistettynä tähän: http://www.state.gov/s/inr/rls/10543.htm

No niin, tuo olisi ihan siedettävä... :wink:
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

Anny

• Aloittelija
    • Profiili
Re: Monessako maassa olet maleksinut?
« Vastaus #62 : 29.10.2003, 11:11:53 »
Belgia, DDR, Espanja, Hollanti, Iso-Britannia, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Luxembourg, Länsi-Saksa, Monaco, Ranska, Ruotsi, Sveitsi, Tanska, Vatikaani, Viro, Yhdysvallat

=19

Huomioita:
- olen syntynyt ja elänyt ensimmäiset vuoteni Ruotsissa, pitäisikö Ruotsi siis laskea lähtömaaksi ja Suomi "ulkomaaksi"
- olen käynyt DDR:ssä ja Länsi-Saksassa, mutta en yhdistyneessä Saksassa
- olen käynyt myös Afrikassa (!), espanjalaisessa vapaakaupungissa nimeltä Ceuta (rahat vähissä Algecirasissa ja lauttamatka maksoi vähemmän kuin Tangeriin)
- leimoista: edesmenneessä passissani on siis "harvinaisuuksia", DDR:n leima sekä Ranskan viisumi siltä omituiselta ajalta jolloin se vaadittiin (sekä USA:n viisumi, mutta se ei ehkä ole harvinainen)

Ensi vuonna lista lisääntyy ainakin Intialla ja mahdollisesti myös Venäjällä...
tranger, if you passing meet me and desire to speak to me, why should you not speak to me?
And why should I not speak to you?

-Walt Whitman

Pablo

• Reissaajaguru
    • ICQ Messenger - 64924128
    • MSN Messenger  - samjeric@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #63 : 29.10.2003, 18:19:57 »
Tänne kun tulee jatkuvasti lisää niin lasketaanpa nyt sitten:
Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Venäjä, Saksa, Puola, Slovakia, Unkari, Tsekki, Itävalta, Slovenia, Italia, Latvia, Liettua.

Mikä siis tarkoittaa 15 maata. Latvia, Liettua ja Italia tosin vain läpikulkumaita. Italiassa kyllä nukuin yhden yön vaikkakin autossa koko ajan. Venäjällä päivän kiertoajelu vanhoja taistelupaikkoja katsellen ja Viipurissakin tuli käytyä. Eli 11 maassa on ihan oikeasti tullut maleksittua.
ämä on minun totuuteni.

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #64 : 19.11.2003, 12:37:54 »
27 maata nähtynä, eli paljon vielä kokematta.

Suomi, Viro, Latvia (jo reilu 5 vuotta), Liettua, Ruotsi, Norja, Tanska, Puola, Slovakia, Tsekin tasavalta, Unkari, Kroatia, Slovenia, Italia, Itävalta, Saksa, Iso-Britannia, Ukraina, Bosnia-Herzegovina, Montenegro, Serbia, Kosovo, Makedonia, Bulgaria, Etelä-Afrikka, Arabiemiraatit, Thaimaa.
- lasken Montenegron, Serbian ja Kosovon eri maiksi, koska käydessäni syyskesällä 2002 oli liittovaltion maakuntien rajoilla erittäin tiukka rajatarkastus mennen tullen.

Päivitystä: Kreikka, San Marino
Syyspäivitys: Venäjä
Marraspäivitys: Irlanti
Elopäivitys: Alankomaat
04.2008 päivitys: Valko-Venäjä, Romania
« Viimeksi muokattu: 03.04.2008, 17:34:38 kirjoittanut Expat »

Mutka

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - janne.mutikainen@mbnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #65 : 19.11.2003, 14:47:45 »
15 maata jossa olen ollut.

Ruotsi, Norja, Viro, Venäjä, Latvia,  Saksa, Ranska, Espanja, Italia, Slovenia, Kreikka, Marokko, Yhdysvallat, Arabiemiraatit ja Thaimaa.

Niin paljon on vielä nähtävää, mutta kyllähän sitä kerkekeää (ainakin toivon mukaan).
size=9]"Eihän apinatkaan riehu koko aika, nehän syö välillä banaania." Zibbadubbadii[/size]

Zuki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 04.12.2003, 21:27:29 »
Pitaa alkaa laskea syntymasta tahan asti...

Vietnam, Hong Kong, Ruotsi, Norja, Tanska, Iso-Britannia (Englanti ja Wales), Viro, Liettua, Puola, Slovakia, Itavalta, Unkari, Romania, Serbia, Kroatia, Tsekki, Slovenia, Ranska, Saksa, Tunisia, Belgia, Alankomaat, Luxemburg ja nyt Italia.

24. Ei paha. Ja lisaa pitaa nahda!

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #67 : 06.12.2003, 22:48:42 »
Kaipa minäkin sitte ku muutkin...
Tässä olis lista, joka on vielä valitettavan lyhyt: Venäjä, Ruotsi, Viro, Tanska, Saksa, Luxemburgh, Belgia, Ranska, Espanja, Italia, Unkari, Israel, USA, Brasilia, Paraguay ja Argentiina.
16 on nähtynä, monet niistä useampaanki kertaa ja samaa sanon ku muutkin aikasemmin; ei se määrä vaan laatu  :wink:  Ens vuoden aikana listalle tulee varmasti mukaan ainaki Australia ja Uusi-Seelanti  :D
I'll always love my home, it's California ;-)

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #68 : 19.12.2003, 11:31:14 »
tosi masentavaa luettavaa muiden listat... minä saan hädin tuskin kasaan kahdeksan valtiota:
ruotsi
norja
tanska
saksa
sveitsi
ranska
belgia
hollanti
ja näistäkin tanskan läpi on vain ajeltu pysähtymättä. mutta minä olenkin niin pieni ja mulla on vanhemmat joita matkailu ei vois vähempää kiinnostaa... norja on ainoa maa johon vanhemmat on minut vieneet, muualla olen käynyt itse. ja jos nyt kaikki menee niinkuin kuuluukin, kesän jälkeen listaan saa lisätä ties mitä kaikkea (ainakin italian, slovenian, itävallan ja tsekin) jos pääsen reilaamaan.

kirsil

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #69 : 19.12.2003, 13:23:33 »
Ruotsi, Viro, Puola, Tsekki, Unkari, Kroatia, Itävalta, Sveitsi, Saksa, Tanska, Espanja (sekä manner että Kanaria), Kreikka (Rodos), Turkki, Neuvostoliitto

Ja näissä läpikulkumatkalla

Latvia, Liettua, Bosnia-Hertsegovina, Slovenia

Eli 14 + 4

Ja niiiiin paljon on vielä nähtävää pelkästään Euroopassa saati muualla...

Ja lisätäänpä vielä nämä: Italia, Iso-Britannia ja Ranska

Eli nyt on jo 17+4

Neiti Q

• Vieras
« Vastaus #70 : 19.12.2003, 14:51:17 »
Laskinpa minäkin huvikseni maat, joissa olen käynyt, ja sain 24 ilman kerrannaisvaikutuksia eli Neuvosto-Viroa, Tsekkoslovakiaa (maat: Ruotsi, Norja, UK, Irlanti, Saksa, Itävalta, Ranska, Espanja, Monaco, Italia, Vatikaani, Slovenia, Kroatia, Bosnia, Bulgaria, Unkari, Tsekki, Puola, Liettua, Latvia, Viro, Venäjä, Turkki, Marokko). Listani koostuu melkein pelkästään Euroopan maista, sikäli yksipuolinen,  mutta mielenkiintoista on se, että laskin vain ne maat, joissa olen yöpynyt tai ollut pidempään - no en ole yöpynyt Vatikaanissa, ok ;). Läpikulkumaista tulee vielä muutama lisää (Tanska, Sveitsi, Slovakia). Pääosassa maista olen käynyt useita kertoja, myös opastanut, ja seitsemässä maassa asunut hieman pidempään, pisimmillään Tsekeissä.

Lisää maita pitää tietenkin ahnehtia, vaikka tähän asti olenkin ollut maltillinen - mieluummin vähän syvemmältä kuin pintaa joka paikasta. Suunnitelmissa on käydä uusissa maissa ensi vuonna: kavereita moikkaamassa Alankomaissa ja viinitilalla Chilessä...

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #71 : 03.01.2004, 02:22:37 »
en mä osaaaa laskeee....lasketaanko sellaset missä on käyty niin pienenä että ei muista kun muutaman asian?
entä sellaset jossa on ollut alle päivän?
vaikeeta....   :?

Käytyä on kuiteski tullut, mukaan laskettuna myös maat jotka sopivat aiemmin mainittuihin kuvauksiin

Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa(päivä), Puolassa, Saksassa, Hollannissa, Belgiassa, Ranskassa, Espanjassa(saarilla vain), Italiassa(skidin)(San Marino& Vatikaani), Kreikassa, Turkissa(päivä), Itävallassa, Tunisiassa, Kyproksella, Irlannissa(päivä), UK, Bahamalla, ja Usa:ssa oon asunut muutaman vuoden.
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

miumau

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #72 : 03.01.2004, 16:14:09 »
hei montako maata maailmassa on? ehtiikö ne kaikki kiertää jos alottaa nuorena, vai onko mun haave liian iso?

Pipru

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 03.01.2004, 17:01:46 »
Innostuin minäki laskemaan:)
Ruotsi, Norja, Viro, Venäjä, Tsekki, Tanska, Saksa, Itävalta, Sveitsi, Ranska, Italia, Iso-Britannia, Irlanti, Espanja, Turkki, Arabiemiraatit, Luxemburg, Liechtestein, Kiina, Thaimaa, Australia...eli yhteensä 21. Voi kyllä olla että joku unohtu ja noissaki useimmissa käyty useemman kerran...
Kovin kovasti tahtoo viellä niin moneen paikkaan!!
Mutta Ihaa", sanoi Puh osaanottavasti, "mitä me voimme... tuota kuinka me voimme... entä jos me..."
"Oikein", sanoi Ihaa. "Hyviä ehdotuksia. Joku varmasti käy. Kiitos Puh"

t.u.f.k.a.f.

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #74 : 03.01.2004, 19:00:00 »
 ;D
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008, 01:12:01 kirjoittanut fiskpinne »

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #75 : 05.01.2004, 10:34:20 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Rauli Virtanen oli tietääkseni ainakin joskus ainoa suomalainen joka oli kiertänyt kaikki maailman itsenäiset valtiot ja sekin oli aika ennen Jugoslavioiden ja muiden hajoamista.

Kyllä se oli helppoa ennen vanhaan. Ennen riitti kun kävi Viipurissa tai Tallinnassa, niin oli käynyt Neuvostoliitossa eikä tarvinut raahautua minnekään Uzbekistaniin saadakseen puuttuvia leimoja passiinsa... :? Tulipahan vaan mieleeni, että pääseeköhän nykytilanteessa turistit ollenkaan esim. Irakiin tai Afganistaniin?
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

Cosmic

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - Löytyy
    • Profiili
« Vastaus #76 : 10.01.2004, 18:39:51 »
Kuudessa, kaikki sijaitsevat euroopassa.

maza

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #77 : 04.02.2004, 14:45:05 »
Vain yhdessätoista  :(  
mut nyt olis kyl koooova tarkotus lisätä tota määrä.. aargh!

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #78 : 04.02.2004, 15:33:27 »
kuinka moni tääl o kerännyt maansa reilaten? kiinostais tietää et monta maata saa haalittua reissun aikana?

ku itellä on reilu 20 maata, enkä ikin oo ollut reilaas, enkä käynyt etelä-itä euroopas..elän toivossa et jos tekis reilin siel suunilla kesällä, vois mennä toi 30 rikki.  8)
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

anzut

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - anzut@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #79 : 04.02.2004, 15:45:59 »
Lainaus käyttäjältä: "anna"
kuinka moni tääl o kerännyt maansa reilaten?

Mulla ainakin suurin osa maista on kerääntynyt reilatessa. Monesti kestoltaan lyhyemmät matkat suuntautuu vain yhteen maahan... Sen kyllä huomasi, että on aika samalla suunnalla kaikki maat, kun tein tuon karttasysteemin mihin linkki tuossa alempana. Parilla eri puolille suuntautuvalla reilillä ehkä saisi jo suurimman osan Eurooppaa punaiseksi...