Lentometsästyksen ABC

(Luettu 799148 kertaa)

SlummiViikuna

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Lentometsästyksen ABC
« Vastaus #2020 : 22.06.2017, 15:45:22 »
MItä nyt ihan äkkiä tsekkasin ainoastaan skyscannerilla niin näytti olevan 340€ HKI-HKG ja 106€ HKG-TPE ja siis yhteen suuntaan ainoastaan. Eli näyttäis siltä ettet sen halvemmalla saa, mutta tietty, jos jaksaa kikkailla yhtiöiden omilla sivuilla niin saatat säästääkin muutaman kympin. Tiettykään noihin itse kikkailtaviin ei sitten sisälly chekattavat matkatavarat useinkaan noihin halvimpiin hintoihin, joten niistähän tulee sitten lisäkustannusta, jos sellaisia on. En tosin tiedä mitä tuo sun 450€ sisältää. :)

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2021 : 28.06.2017, 13:41:08 »
MItä nyt ihan äkkiä tsekkasin ainoastaan skyscannerilla niin näytti olevan 340€ HKI-HKG ja 106€ HKG-TPE ja siis yhteen suuntaan ainoastaan. Eli näyttäis siltä ettet sen halvemmalla saa, mutta tietty, jos jaksaa kikkailla yhtiöiden omilla sivuilla niin saatat säästääkin muutaman kympin. Tiettykään noihin itse kikkailtaviin ei sitten sisälly chekattavat matkatavarat useinkaan noihin halvimpiin hintoihin, joten niistähän tulee sitten lisäkustannusta, jos sellaisia on. En tosin tiedä mitä tuo sun 450€ sisältää. :)

joo noin HK$1000 näkyy olevan HKG-TPE myös Hong Kong Airlines -halpiksella. shenzhenistä sama summa mutta yuaneina. macausta jo paljon kalliimpaa - sieltä pääsi ennen taipei songshanille jollain halpiksella mutta ei näköjään enää. vähissä on tota halvemmat vaihtoehdot. jos meinasit käydä muualla kun taipeissa ja aikataulu antaa myöten niin voi olla että esim taichungiin löytyy halvemmalla jostain tarjouksesta.

huomaa myös cx:n fanfares-tarjoukset jotka uudistuu aina tiistaiaamuisin klo 8 hkt.
https://www.cathaypacific.com/cx/en_HK/latest-offers/flights/fanfares/

toisaalta, 450€ ei kyllä oo paha mannertenvälisestä yhdensuuntaisesta lipusta. pitäsköhän maksaa paljonkaan enempää esim kilroyltä jostain muutoskelpoisesta menopaluusta?

iamfinn

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2022 : 03.07.2017, 16:59:22 »
Pitäisi päästä Buenos Airesiin elokuun puolivälin jälkeen ja viimeistään syyskuun alussa. Skyscannerilla ja Momondolla löytyy mm. FlyHin ja MyTrip.comin tarjouksia, mutta, mitä itse olen noista lukenut, niin eivät ole hyviä valintoja. Joku alle 900€ menopaluu kelpaisi kyllä. Paluu olisi luvassa maaliskuun lopulla. Varmaan myös ns. joustava lippu tulisi kysymykseen, koska olen palaamassa Eurooppaan argentiinalaisen kanssa ja hänen kohdallaan ei vielä täydellistä varmuutta ole, koska voisi lähteä.

Eli mitä kautta löytyisi paras diili?

otl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2023 : 04.07.2017, 08:57:04 »
Pitäisi päästä Buenos Airesiin elokuun puolivälin jälkeen ja viimeistään syyskuun alussa. Skyscannerilla ja Momondolla löytyy mm. FlyHin ja MyTrip.comin tarjouksia, mutta, mitä itse olen noista lukenut, niin eivät ole hyviä valintoja. Joku alle 900€ menopaluu kelpaisi kyllä. Paluu olisi luvassa maaliskuun lopulla. Varmaan myös ns. joustava lippu tulisi kysymykseen, koska olen palaamassa Eurooppaan argentiinalaisen kanssa ja hänen kohdallaan ei vielä täydellistä varmuutta ole, koska voisi lähteä.

Eli mitä kautta löytyisi paras diili?

matrix löytää turkishilla aug 15 - march 14 hel-eze via ist, gru 747,25€. hyvällä tuurilla sen saman löytää myös turkishin sivulta. joustavaa lippua kantsii kysellä kilroyltä tms.

kamulinnna

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2024 : 25.07.2017, 13:10:40 »
Tietääkö kukaan miten pääsisi edullisesti luxembouriin olen yrittänyt etsiä kaikilta sivuilta mutta ne ovat olleet kyllä mielestäni erittäin kalliita
Elikkä elokuun loppupuolella olisi tarkoitus mennä

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2025 : 25.07.2017, 14:25:17 »
Tietääkö kukaan miten pääsisi edullisesti luxembouriin olen yrittänyt etsiä kaikilta sivuilta mutta ne ovat olleet kyllä mielestäni erittäin kalliita
Jos Luxemburgiin ei löydy halpoja lentoja, voi kokeilla etsiä myös lentoja Brysseliin tai Frankfurtiin. Sieltä sitten junalla tai halpisbussilla loppumatka.

Zambba

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2026 : 25.07.2017, 15:21:05 »
Elikkä elokuun loppupuolella olisi tarkoitus mennä

Muutamille elokuun päiville Helsinki-Luxemburg-Helsinki on tarjolla yhäkin edullisenpuoleisia lippuja, kunhan etsii menopaluulippuja, ja hyväksyy lähdön Lufthansan 6:00 lähdöllä - 180 e meno-paluita on yhtä myynnissä. Verkostolentoyhtiöillä yhdensuuntaiset ovat kalliimpia.

Mikäli sopiville päiville ei löydy lippua Luxemburgiin asti tyydyttävään hintaan, kannattaa tosiaan harkita läntiseen Saksaan tai Brysseliin lentämistä. Erityisesti Helsingistä Frankfurtiin on edullista, suoraa ja runsasta tarjontaa. Kannattaa tosin huomioida, että junalippu FRA-LUX ennakkoon maksaa vähintään 20 euroa, ja tiskiltä ostettuna 60 euroa, suuntaansa - ehkä kalliimpikin lentolippu perille asti voisi kannattaa.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2017, 15:28:28 kirjoittanut Zambba »

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2027 : 25.07.2017, 17:12:53 »
Kannattaa tosin huomioida, että junalippu FRA-LUX ennakkoon maksaa vähintään 20 euroa, ja tiskiltä ostettuna 60 euroa, suuntaansa - ehkä kalliimpikin lentolippu perille asti voisi kannattaa.
Juna- tai bussilippu kannattaa tosiaan ostaa etukäteen. Flixbus Frankfurtin kentältä Luxemburgiin näyttää testihaun perusteella olevan halvimmillaan 15€, mutta halvimmat liput sekä juniin että busseihin myydään jo useampia viikkoja ennakkoon.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2028 : 26.07.2017, 11:48:18 »
Pariisista pääsee kanssa nopeasti junalla Luxiin. Sukulaisia asui tuolla, niin on tullut lennettyä sekä Frankfurtiin, Pariisiin ja Brysseliin ja jatko junalla/bussilla. Lentojakin kyllä saa yleensä sopuhintaan perille asti. Osalla reissuista olen vaan halunnut yhdistää stopin jossain muualla. Düsseldorf skulaa kanssa.

vuorokausi

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - lillaezz@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2029 : 02.09.2017, 17:33:48 »
Olen matkustamassa Helsinki - Santa Marta (Kolumbia) marraskuussa. Perillä on oltava ainakin 16.-26.11, mutta päivien suhteen olen joustava. En ole aiemmin matkustanut Kolumbiaan, joten en tiedä mistä löytää halpoja lentoja tai millaisella hinnalla niitä "kannattaa ostaa". Olisiko teistä jollain tietoa? Tähän mennessä löytämäni:

15.11 meno, 29.11 takaisin Helsinki - Madrid Norwegianilla 151€
15.11 meno, 29.11 takaisin Madrid - Santa Marta (suora) Avianca lentoyhtiö momondon kautta haettuna 624€
Yhteensä koko reissu: 775€

Kiitos!

kiikaroija

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2030 : 03.09.2017, 21:47:16 »

15.11 meno, 29.11 takaisin Helsinki - Madrid Norwegianilla 151€
15.11 meno, 29.11 takaisin Madrid - Santa Marta (suora) Avianca lentoyhtiö momondon kautta haettuna 624€
Yhteensä koko reissu: 775€

Kiitos!
Kannattaa tuossa huomioida, että oletettavasti lähtö on Kolumbiasta siten, että Madridissa ollaan seuraavana päivänä(yölento itään päin), joten tuo 29.11 ei ole mahdollinen molemmille lennoille. Ettei vaan tule sitten mokattua, edes alustavasti hintoja katsoessa.

marika_

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2031 : 11.09.2017, 09:11:04 »
Jos matkustaa elokuussa Jenkkeihin, niin 1) saako halvimmat lennot todennäköisimmin Nykiin? ja 2) mikä on sellanen realistinen arvio hinnasta, jolla voisi olettaa saavansa lennot? Vähän ehkä hakuammuntaa nämä kysymykset ja tiedän, että mahdoton vastata mitään varmaa, mutta enemmän kaipaisin kokemuksia lentojen hinnoista nimenomaan tuohon aikaan.

Tiedän kyllä, että Jenkkeihin voi saada lentoja helposti kolmella sadalla (tai varmaan allekin, koska olen maksanut losin lennoista off-seasonina n. 350 ja se on kuitenkin länsirannikolla), mutta onko ihan turha toivo tollasen kesäsesonkiaikaan? En siis vielä ole tietenkään mitään ostamassa, mutta koitan miettiä reissubudjettia ja säästötavotetta (joka nyt ei ole euron päälle, mutta on siinä ero varautuuko maksamaan lennoista 300 vai 800). Tarkotus tehdä noin kolmen viikon reissu, mahdollisesti kierros itärannikolla, mutta jos jonnekin muualle lentää halvemmalla kun Nykiin, niin muutkin paikat mahdollisia.

Niin ja vilkaisin siis mitä Skyscanner tällä hetkellä antaa hinnaksi, niin reilua kuuttasataa, mutta oletan ettei näin vuotta etukäteen ole hinnat ihan parhaimmillaan (vai?). Realistinen aika hankkia lennot olisi aikaisintaan tammikuu (jolloin voi toki tsekata mahdolliset matkamessutarjoukset, tosin en ole näihin koskaan perehtynyt, että myydäänkö niitä ollenkaan kesäsesongin ajalle).
« Viimeksi muokattu: 11.09.2017, 09:19:03 kirjoittanut marika_ »

marika_

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2032 : 11.09.2017, 12:44:22 »
Vastaan omaan viestiini, että näemmä ainakin Norskilla voi keskiverrosti lentää aika moneenkin paikkaan, tai oikeestaan melkein kaikkialle, halvemmalla kun Nykiin... Erityisen halvalla näyttäis pääsevän Bostoniin. Mutta toki voihan olla, että joku tarjous sitten tekis Nykistäkin edullisemman vaihtoehdon. Jostain syystä elin siis käsityksessä, että nimenomaan sinne olis edullista lentää, mutta olin ilmeisen väärässä.

Zambba

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2033 : 11.09.2017, 13:35:33 »
Jos matkustaa elokuussa Jenkkeihin, niin 1) saako halvimmat lennot todennäköisimmin Nykiin? ja 2) mikä on sellanen realistinen arvio hinnasta, jolla voisi olettaa saavansa lennot? Vähän ehkä hakuammuntaa nämä kysymykset ja tiedän, että mahdoton vastata mitään varmaa, mutta enemmän kaipaisin kokemuksia lentojen hinnoista nimenomaan tuohon aikaan.

Tiedän kyllä, että Jenkkeihin voi saada lentoja helposti kolmella sadalla (tai varmaan allekin, koska olen maksanut losin lennoista off-seasonina n. 350 ja se on kuitenkin länsirannikolla), mutta onko ihan turha toivo tollasen kesäsesonkiaikaan? En siis vielä ole tietenkään mitään ostamassa, mutta koitan miettiä reissubudjettia ja säästötavotetta (joka nyt ei ole euron päälle, mutta on siinä ero varautuuko maksamaan lennoista 300 vai 800). Tarkotus tehdä noin kolmen viikon reissu, mahdollisesti kierros itärannikolla, mutta jos jonnekin muualle lentää halvemmalla kun Nykiin, niin muutkin paikat mahdollisia.

Niin ja vilkaisin siis mitä Skyscanner tällä hetkellä antaa hinnaksi, niin reilua kuuttasataa, mutta oletan ettei näin vuotta etukäteen ole hinnat ihan parhaimmillaan (vai?). Realistinen aika hankkia lennot olisi aikaisintaan tammikuu (jolloin voi toki tsekata mahdolliset matkamessutarjoukset, tosin en ole näihin koskaan perehtynyt, että myydäänkö niitä ollenkaan kesäsesongin ajalle).

Minusta on ihan oikea kutina, että NYC lähiympäristöineen on eniten kilpailtu ja siten halvimmat tarjoukset keräävä kohde. Lisäksi vaihdollisia yhteyksiä Helsingistä sinne tarjoavilla lentoyhtiöillä taitaa olla painetta kilpailla nimenomaan hinnalla, koska Finnairin suoran kanssa ei voi kilpailla nopeudella tai mukavuudella (ainakaan länsisuuntaan). Norwegianin alhaiset hinnat voi johtua ihan vaan siitä, että lisäävät tälläkin kaudella aggressiivisesti Atlantin ylittäviä reittejä, ja hinnat vakiintuvat lopulta vähän nykyistä korkeammiksi. Norwegianilla tulee myös matkatavarasta ja ruuasta tuntuvat lisähinnat, tosin nämä kannattaa laskea tapauskohtaisesti auki.

Menin itse viime kesänä 350 punnalla HEL-LHR-JFK ja takaisin, silloisella kurssilla se oli kaiketi noin 400 euroa. Kaikille viikoille aina katsoessani on löytynyt alle 500 euron vaihdollisia yhteyksiä. Tosin siinä konkurssissa mikä NYC:iin matkustamisesta seuraa ei varmaan ole juurikaan väliä, oliko lentolippu 350 vai 500 euroa.  ;D

Google Flights saattaa olla skyscanneria parempi erittäin joustavia matkapäiviä tai eri matkakohteita vertailtaessa. Myös multicity-haku toimii hyvin. Suomalaisia (ruotsalaisia) matkatoimistoja se ei tosin osaa suositella, vaan lippu pitää tajuta itse ostaa lentoyhtiöltä, omalta suosikkimatkatoimistolta tai Googlen vinkkaamalta amerikkalaiselta. Minä olen aina käyttänyt Ebookersia (Suomen tai UK:n).
« Viimeksi muokattu: 11.09.2017, 13:40:25 kirjoittanut Zambba »

wysig

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2034 : 11.09.2017, 18:37:03 »
Kaikki on suhteellista. Jos et ole menossa New Yorkiin ja saat sinne halvalla liput, mutta olet menossa vaikka länsirannikolle, niin New York+maan sisäiset lennot, todennäköisesti maksat enemmän kuin lennoista suoraan länsirannikolle. Heinä-elokuulle tuskin tulee hirveästi mitään "tarjouksia".

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2035 : 06.04.2018, 00:16:33 »
Onko enää olemassakaan hakukoneita jotka antaa hintakalenterin (muuten kuin yhtiöiden omilla sivuilla)? EN ole vuosiin lentänyt kuin Norwegianilla, mutta nyt ei löydy hyviä hintoja kohteeseen johon halutaan, enkä enää muista mitä hakukonetta enne käytin. Parhaat hinnat kohteeseen olen nyt löytänyt halvathinnat.fi, mutta kun on n. 6 viikon haarukka mihin mahduttaa viikon matka, niin olisi niin näppärä se hintakalenteri. Olikohan Opopdo jolla ennen oli. Tuohon halvathinnat.fi ei saa edes sitä +/- 3pvää, kaikki pitää etsiä uudelleen kun vaihtaa päivää.

aanai

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2036 : 06.04.2018, 06:34:45 »
Skyscanner.fi on hintakalenteri, hinnat voi toki muuttua hieman varaussivustosta riippuen (tämä on oma kokemus).

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2037 : 06.04.2018, 20:03:47 »
Juu, sen löysinkin. Mutta paljon näyttää ilman hintojakin ja pitää "avata"  ennen kuin saa koko hinnan näkyviin. No, kuulemma yhtiöt hyötyy tästä kun haku on hankalaa. Jännää on että näköjään esim. Finskin lennot voi olla kalliimmat niiden omilla sivuilla. Ennen en muista Finskin lentoja harkinneeni juuri hintojen takia. Ja esim. Norskilla taas on halvemmat yleensä suoraan heidän kauttaan (vai johtuneeko siitä että on jo aika paljon pisteitä heillä, jos saa kanta-asiakashinnan siitä hyvästä.
EHkä muilla ei enää kalenterieta sitten ole. No, näillä mennään. Hulluilla päivilläkään ei kuulemma enää ole ollut viime vuosina lentoja.

reflektia

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2038 : 07.04.2018, 12:10:12 »
Jännää on että näköjään esim. Finskin lennot voi olla kalliimmat niiden omilla sivuilla. Ennen en muista Finskin lentoja harkinneeni juuri hintojen takia. Ja esim. Norskilla taas on halvemmat yleensä suoraan heidän kauttaan (vai johtuneeko siitä että on jo aika paljon pisteitä heillä, jos saa kanta-asiakashinnan siitä hyvästä.
Ainakin finnairin osalta se johtuu siitä, että heidän komissio (matkatoimistomaksu) on kovempi kuin monen webbisivun perimä. Toisaalta jos ostaa suoraan, niin ei tarvi pelleillä näiden orbitzin, travellinkin yms webbisivujen ja heidän palvelumaksujen kanssa jos tulee muutoksia lentoihin. Se palvelu maksaa jotain.