Lentometsästyksen ABC

(Luettu 901868 kertaa)

jekkis

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Lentometsästyksen ABC
« Vastaus #240 : 21.06.2009, 21:43:17 »
Pitäisi hankkia lentoliput Bangkokkiin. Ajankohtana olisi lokakuun lopusta tammikuun loppuun. Tällä hetkelle hinnat ollu 610 eurosta ylös. Vaihto ei ole ongelma kunhan ei tarvitse paljoa säätää.
Kannattaisiko ostaa nyt vai odottaa tarjouksia??

Viesti siirretty ketjun jatkeeksi. Heloriina/mode
« Viimeksi muokattu: 21.06.2009, 22:36:24 kirjoittanut jekkis »

lewis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #241 : 21.06.2009, 23:13:57 »
tuo halvimpia mitä olen nähnyt kolmeen vuoteen...veikkaisin, että tuskin tulee noin pitkälle lipulle parempaa tarjousta.

oukau

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #242 : 26.06.2009, 10:42:43 »
Etsiskelen lentoja Suomesta Montenegroon Tivat -nimiseen kaupunkiin. Osaisiko joku reissuruuna sanoa, miten löytäisin halvimman lennon? Mitä kautta ja millä lentoyhtiöllä kannattaisi lentää?

Tämä aloitus ja siihen tulleet vastaukset siirretty ketjun jatkeeksi. Heloriina/mode

pekkapoks

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #243 : 26.06.2009, 11:34:52 »
En tiedä miten Tivatin omalle kentälle on lentoja, mutta Malevilla pääset ainakin Helsingistä suoraan Podgoricaan, ja maan sisäisesti pääset parissa tunnissa Tivatiin. Lennon halpuudesta en osaa sanoa tarkemmin, mutta Malev ei ole mikään halpis-firma.
« Viimeksi muokattu: 26.06.2009, 11:55:00 kirjoittanut pekkapoks »

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #244 : 26.06.2009, 11:44:29 »
Ja Montenegroon voi olla kovin kallista päästä suoraan. Kandee varmaan katsella myös lentoja johonkin Splitiin, Dubrovnikiin, Belgradiin tai Tiranaan jne riippuen siitä missäpäin maata tuollainen Tivat sijaitsee.

thautal

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogi
« Vastaus #245 : 26.06.2009, 11:58:10 »
Blue1:lla pääsee Dubrovnikiin tai Splittiin vielä suht edulliseen hintaan, sieltä sitten bussi rannikkoa pitkin kohti Kotoria.
Jos mielesi ei ole avoin, pidä myös suusi kiinni.

oukau

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #246 : 26.06.2009, 15:06:43 »
Löysin vinkeillänne Malevin lennot Hki-Budapest-Podroga menopaluu pariin sataan euroon! Thänks!

fnla

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #247 : 28.06.2009, 22:05:56 »
Mistä löytäis halvimmalla mahdollisella lennot Australiaan, tarkemmin Brisbaneen? Lokakuussa olis tarkoitus sinne lennellä ja halvimmat mitä oon löytäny on jotain tonnin luokkaa (meno-paluu siis). Ei olis kiva käyttää puolia kesätyörahoista pelkkiin lentoihin, joten onko kenelläkään tietoa halvoista Australian lennoista? Monta vaihtoa tms ei haittaa, kunhan pääsee halvalla.

minna---

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #248 : 28.06.2009, 22:18:47 »
Mistä löytäis halvimmalla mahdollisella lennot Australiaan, tarkemmin Brisbaneen? Lokakuussa olis tarkoitus sinne lennellä ja halvimmat mitä oon löytäny on jotain tonnin luokkaa (meno-paluu siis). Ei olis kiva käyttää puolia kesätyörahoista pelkkiin lentoihin, joten onko kenelläkään tietoa halvoista Australian lennoista? Monta vaihtoa tms ei haittaa, kunhan pääsee halvalla.

Katoin just Air Asian hintoja... Aika edullisesti tuntuis pääsevän yhdistelmällä Ryanairilla Lontooseen -> Air Asialla Kuala Lumpuriin -> Airasialla Gold Coastille (josta alle tunti Brisbaneen) (luokkaa 500-700 €, jos vaa löytyy päiville sopivia yhdistelmiä ja jaksaa säätää).

Toinen edullinen vaihtoehto on jollain tarjouksella jonnekin Aasiaan (Bangkok, Kuala Lumpur, Hong Kong, Singapore, Bali etc.) ja siitä eteenpäin halpiksilla (Air Asia, Tiger Airways, Jetstar, Virgin Blue).

sanniina

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #249 : 29.06.2009, 14:40:07 »
Tsekkaa Singapore Airlines, vielä huomisen myynnissä hyvät hinnat OZ/NZ suunnalle, lähtö Lontoosta. Varasin itse jokin aika sitten kaverille LHR-SIN-AKL//SYD-SIN-LHR lennot hintaan 391,20 gbp, mennen tullen reilun kuukauden stopoverit Singaporessa. Ainut miinus mielestäni ettei lentopäiviä voi myöhemmin vaihtaa lisämaksustakaan. 

jeppekoira3

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #250 : 06.07.2009, 21:32:04 »
Minkälaisella taktiikalla kannattaisi metsästää nyt äkkilähtöjä? Olen nyt viimeiset pari päivää katsonut aktiivisesti 4-5 eri saittia (kuumat.com, rantapallo.fi, napsu.fi, vertaa.fi, supersaver.fi jne.) eikä oikeen mistään tunnu saavan halvahkoja äkkilähtöjä. Tänään olin lentokentällä, mutta ei sieltäkään saanut yhtään halvemmalla mitä netissä noi hinnat on. Esimerkiksi alle 500e (lennot+hotla) on vaikea saada etelän lämmöstä (pl. turkki/bulgaria) äkkilähtöä, joka tuntuu kummalliselta. Luulisi tämän taloudellisen tilanteenkin jotenkin vaikuttavan?

Kaikenlaisia hakuja on yritetty, erilaisia reittilentoja esim. Ryanairilla Eurooppaan ja sieltä kohteeseen jne. mutta ei tunnu natsaavan. Ruotsista tuntuu saavan parhaat äkkilähdöt, 400-500e viikoksi, 500-600e kahdeksi viikoksi esim. Mallorcalle/Kanarialle. Eikä nuokaan mitään super halpoja ole.

Kysynkin, että mistä näitä äkkilähtöjä kannattaisi bongailla? Onko paras taktiikka soitella matkanjärjestäjille ja kysellä äkkilähtöpaikkoja vai päivittyykö noi saitit reaaliaikaisesti? Näillä Suomen hinnoilla ei pitäisi edes puhua mistään "äkkilähdöistä" >:(

sannannaa

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - sannannaa@windowslive.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/sannannaa/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #251 : 06.07.2009, 22:12:34 »
Minkälaisella taktiikalla kannattaisi metsästää nyt äkkilähtöjä? Olen nyt viimeiset pari päivää katsonut aktiivisesti 4-5 eri saittia (kuumat.com, rantapallo.fi, napsu.fi, vertaa.fi, supersaver.fi jne.) eikä oikeen mistään tunnu saavan halvahkoja äkkilähtöjä. Tänään olin lentokentällä, mutta ei sieltäkään saanut yhtään halvemmalla mitä netissä noi hinnat on. Esimerkiksi alle 500e (lennot+hotla) on vaikea saada etelän lämmöstä (pl. turkki/bulgaria) äkkilähtöä, joka tuntuu kummalliselta. Luulisi tämän taloudellisen tilanteenkin jotenkin vaikuttavan?

Kysynkin, että mistä näitä äkkilähtöjä kannattaisi bongailla? Onko paras taktiikka soitella matkanjärjestäjille ja kysellä äkkilähtöpaikkoja vai päivittyykö noi saitit reaaliaikaisesti? Näillä Suomen hinnoilla ei pitäisi edes puhua mistään "äkkilähdöistä" >:(

Itse olen töissä matkatoimistossa, ja voin kertoa että äkkilähtöjä ei todellakaan ole, tai ainakaan niitä ei halvalla heru. Ihmiset vaan ostelee matkoja huolimatta säistä/taloudesta ja hintoja ei kannata paljoa laskea kun matkat menee muutenkin.

Parhaiten pysyt kärryillä seuraamalla ihan matkatoimistojen omia nettisivuja, noissa napsuissa ja rantapalloissa sun muissa kun toi päivitys ei oikeen tunnu pelittävän. Ja soittamalla kannattaa koittaa kanssa, joskus hyvällä säkällä joku on just peruuttanut jonkun matkan, ja silloin nappaa. Meillä ainakin tällä hetkellä seuraavat viikon äkkilähdöt menee reippaasti ensi viikon puolelle. Niistäkin suurin osa normaalihintasia.
Yesterday I got drunk on Jack
Lost my wallet and my back-pack

lillagiraffen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #252 : 08.07.2009, 18:57:25 »

Osaisiko kukaan kiltti ihminen auttaa? :) Olisi mukava kuulla vinkkejä/ohjeita lennonhakuun :).

Tarvitsen lennot jonnekin päin Kaakkois-Aasiaa, ajankohtana milloin vain joulukuussa tai tammikuussa. Oletuksena Bangkok, mutta muukin paikka käy kunhan hinta on edullinen. Vaihdotkaan eivät ole ongelma. Takaisin haluan tulla noin 6kk päästä, eli siis joskus toukokuussa tai kesäkuussa. Paluulipun pitäisi mielellään olla siirrettävä, mutta myös tavallinen käy. Olen tähän mennessä löytänyt vain 600€ + -hintaisia lippuja. Onko minulla mitään mahdollisuutta saada tuollaista lippua halvemmalla? Olen etsinyt kaikki mahdolliset hakukoneet (ebookers, supersaver, skyscanner, vertaa, seat24, terminala, travelstart, kilroy...) läpi, mutta en ole löytänyt sopivia lentoja :(

Maryl

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #253 : 08.07.2009, 20:14:09 »
Jos haluat kokeilla, niin kahdella lipulla Kuala Lumpuriin. easyjetillä lontooseen ja airasia äksällä kl:iin.
Just do it!

lillagiraffen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #254 : 08.07.2009, 21:10:33 »
Jos haluat kokeilla, niin kahdella lipulla Kuala Lumpuriin. easyjetillä lontooseen ja airasia äksällä kl:iin.

Tuo näyttää lupaavalta. Kokeilin tuotakin reittiä aikaisemmin, mutta silloin hinnat näyttivät huomattavasti kalliimmilta. Nyt löytyi menopaluu esimerkiksi hintaan 444€. Jos tuohon löytäisi vielä halvan lennon Lontooseen niin kaikki olisi täydellistä. Täytyy tutkia asia... :). Kiitos vinkistä!

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #255 : 09.07.2009, 01:39:17 »
Tarvitsen lennot jonnekin päin Kaakkois-Aasiaa, ajankohtana milloin vain joulukuussa tai tammikuussa. Oletuksena Bangkok, mutta muukin paikka käy kunhan hinta on edullinen. Vaihdotkaan eivät ole ongelma. Takaisin haluan tulla noin 6kk päästä, eli siis joskus toukokuussa tai kesäkuussa. Paluulipun pitäisi mielellään olla siirrettävä, mutta myös tavallinen käy. Olen tähän mennessä löytänyt vain 600€ + -hintaisia lippuja. Onko minulla mitään mahdollisuutta saada tuollaista lippua halvemmalla? Olen etsinyt kaikki mahdolliset hakukoneet (ebookers, supersaver, skyscanner, vertaa, seat24, terminala, travelstart, kilroy...) läpi, mutta en ole löytänyt sopivia lentoja :(
Air France:llä pääsee Helsingistä Hong Kongiin Pariisin kautta (Finskin lento Pariisiin asti) n. 475€ m/p. Löytyy esim. vertaa.fi kautta. Kokeilin muutamilla päivillä ainakin esim. 9.12-16.5 palautti tuon hinnan.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

profeetta

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #256 : 12.07.2009, 19:11:38 »
Olen etsiskellyt lentoja HEL-SFO ja takaisin NYC-HEL ensi elokuulle, käyttämällä tämän vuoden elokuun hintoja. Onko todella niin, että ei halvemmalla kuin n. 1000€ pääse (hinnathan pikkuisen tietty vaihtelee päivittäin? Olen itse näissä etsintähommissa sen verran kokematon, että usko loppuu noita selaillessa. Täällä on varmasti monta kokenutta matkaajaa ja varmasti jotain, jotka ovat saman reissun tehneet, joten vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #257 : 12.07.2009, 20:19:45 »
paljon mahdollista. Elokuu on lomasesonkia parhaimmillaan. Samoin tuo openjaw nostaa hintaa mitä todennäköisemmin reilusti. Toisaalta lohdutuksena voisi sanoa, että sinulla on aikaa odotella tarjouksia. Et pysty päättelemään ensi elokuun hinnoista mitään katsomalla nyt kuukauden päästä olevien lentojen hintoja. Jos olisit katsellut talvella tai keväällä, niin jotain osviittaa voisit saada. Isoon Omenaan pääset varmasti menopaluun alle viidensadan. Sieltä Bay arean jollekin kentällä erillinen lippu irtoaa varmaan kahteen sataan.

aaro

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #258 : 12.07.2009, 21:47:42 »
Olen etsiskellyt lentoja HEL-SFO ja takaisin NYC-HEL ensi elokuulle, käyttämällä tämän vuoden elokuun hintoja. Onko todella niin, että ei halvemmalla kuin n. 1000€ pääse (hinnathan pikkuisen tietty vaihtelee päivittäin? Olen itse näissä etsintähommissa sen verran kokematon, että usko loppuu noita selaillessa. Täällä on varmasti monta kokenutta matkaajaa ja varmasti jotain, jotka ovat saman reissun tehneet, joten vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos
Saisin tuosta tonnista jo melkein kaksi sataa pois, kun varaisin lennot www.klm.com sivulta. Ihan HEL-NYC ja SFO-HEL lentoja etsimällä saa monelle päivälle tämän vuoden elokuussa lennot hintaan 828,79 euroa. Ensi vuoden hintoja ei vielä julkistettu. Toki, jos on hyviä tarjouksia Helsingistä New Yorkiin niin tulee halvemmaksi ostaa tällainen ja sitten erillisellä lipulla Nykistä San Fransiscoon. Tosin noissa lennoissa erillisillä lipuilla on aina omat riskinsä tai siis vaihtoaikaa kannattaa varata mielummin liikaa kuin liian vähän.
Stansted - the worlds largest homeless shelter - full of people too tight to buy a hotel room for the night.

profeetta

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #259 : 13.07.2009, 08:09:06 »
Heti loistavia vinkkejä, kiitos. Tosiaan juuri tätä tarkoitin, että suoraan KLM:n sivuilta en olisi lähtenyt tietoa hakemaan.