Lentometsästyksen ABC

(Luettu 901921 kertaa)

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Lentometsästyksen ABC
« Vastaus #380 : 08.10.2009, 08:38:54 »
Joo, ja minä haluaisin lentää Lappeen Rannasta stop overilla Kenian kautta Keski-Amerikkaan. Onkohan mahollista? Haluisin tietää? Ja ei kiitos mitää Kilroyn sikahintaisia diilejä, kun yksi kaveri sai 299 hintaan jostain netistä. Voix joku jeesaa?
Ei vielä kannata, kun isot pojat kaupungilla kertoivat että ensi vuonna Raiski avaa  Stanstediltä lennot Mombasaan ja Managuaan sekä Lappeenrannasta Bremeniin eli kannattaa vielä odottaa, niin voi sitten ensi vuonna ostaa lennot Lappeenranta-Bremen-Lontoo-Mombasa-Lontoo-Managua-Lontoo-Bremen-Lappeenranta. Varmasti saa sentillä, jos ostaa kampanjan ollessa menossa, maksaa Electronilla, matkustaa käsimatkatavaroilla eikä syö tai juo mitään eikä matkusta viikonloppuna tai torstaina tai minkään Euroopan maan koulujen loma-aikojen lähettyvillä, helluntaina tai Uganadan kansallispäivänä. Aikataulujen epäkäytännölisyys ei haittaa, sillä halpojen lentojen ansiosta säästyneillä rahoilla maksaa jo osan Bremenin ja Stanstedin lentokenttähotellin huoneesta. Kaikki, jotka matkustaa jollain muulla kuin Raiskilla tai Air Asialla ovat porvareita.  ;)

;D ;D ;D

letukka

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #381 : 08.10.2009, 10:09:36 »
Joo, ja minä haluaisin lentää Lappeen Rannasta stop overilla Kenian kautta Keski-Amerikkaan. Onkohan mahollista? Haluisin tietää? Ja ei kiitos mitää Kilroyn sikahintaisia diilejä, kun yksi kaveri sai 299 hintaan jostain netistä. Voix joku jeesaa?
Mietinkin ensin että viitsiikö edes kysyä kun tod.näk joku viisas vastaa just näin.On se kumma ettei mitään voi kysyä siihen tarkoitetulla foorumilla ilman v......a!

mglory

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #382 : 08.10.2009, 10:33:46 »
Mietinkin ensin että viitsiikö edes kysyä kun tod.näk joku viisas vastaa just näin.On se kumma ettei mitään voi kysyä siihen tarkoitetulla foorumilla ilman v......a!
Jees. Ja siis juttuhan on niin, että jos kysyy jotain niin foorumin hakutoiminto ja Google ovat automaattisesti vieraita käsitteitä... Huoh. Toki voisi matkatoimistoon soittaa, mutta koska asia ei kuitenkaan akuutti ole, en näe mitään syytä miksi siitä ei saisi kysyä palstalla, jonka aihepiiriin se selvästi kuuluu.

matkakuume24/7

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #383 : 08.10.2009, 10:54:56 »
Vinkkejä kaivattais! Pitäis löytää mahd. halvat meno-paluulennot kahelle Boston-Cancun, päivät 18.12. ja 30.12.09.

Oon ettiny jetbluen, airtranin, spiritairin ja vertaa.fi:n kautta, ja halvimmat pyörii siinä 750e/2hlö. Arealta löyty ~680e, mut siinä oli koneenvaihto Newarkissa, ja jatkolento lähti New Yorkista (menee ehkä sähläykses ja vie aikaa&rahaa).

Harmittaa nyt, kun kattelin pari kuukautta sitten ja sai johonkin 500e/2hlö, mutta eipä tullu varattua sillon. Onko miten mahdollista, että joululle tulis vielä jotain huipputarjouksia noille, vai kannattaisko vaan ostaa ne nyt pois tolla hintaan?

phanatic

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #384 : 08.10.2009, 11:12:02 »
Harmittaa nyt, kun kattelin pari kuukautta sitten ja sai johonkin 500e/2hlö, mutta eipä tullu varattua sillon. Onko miten mahdollista, että joululle tulis vielä jotain huipputarjouksia noille, vai kannattaisko vaan ostaa ne nyt pois tolla hintaan?

Jouluna lennot ovat kalliita, joten olisi kannattanut ostaa ne ajoissa. Pääsääntöisesti kannattaa muutenkin olla ajoissa liikkeellä.

HKG

• Himoreissaaja
  • The secret of life is enjoying the passage of time
    • Profiili
« Vastaus #385 : 08.10.2009, 11:29:22 »
Viitsiskös joku etsiä mulle mahdollisimman halavat lennot johonkin kivaan mestaan (todella kauas), joka kiinnostais mua. Mielellään ei kovin montaa vaihtoa ja jos sais upparin bisnekseen. Ja sitten kun on löytänyt mua kiinnostavan mestan, niin kävisi siellä ja kertoisi mulle millasta siellä oli (ja ottaisi tietysti kivoja kuvia). En millään viitsisi itse nähdä vaivaa, enkä muuten jaksais oikeen matkustaakaan. Täällä on NIIN paljon kivempi hengailla kun lähteä vaivanloiselle reissulle.
I'm just one happy camper!

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #386 : 08.10.2009, 11:48:20 »

Anteeksi. Pitäisi malttaa mielensä. Olet muokannut oman viestisi pois, joten kommenttini vaikuttaa tylyltä, vaikka se on enemmänkin vain kopio alkuperäisestä viestistäsi.

siilikala

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #387 : 11.10.2009, 23:15:35 »

Tässä sulle: http://tinyurl.com/yhqjw9x
A ship in the harbour is safe, but that's not what the ships are built for!

Minttuinen

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #388 : 13.10.2009, 02:27:06 »
Olisin sellasta tiedustellu että meno-paluu lennot hel-nyc-hel hakusessa, matkustus kesäkuun alku 2010 - heinäkuun alku 2010. Kattelin nyt hintoja, ja mietin että kannattaako nyt ostaa (ajoissa) vai odotella tarjouksia.. Eli lähinnä haluaisin kokemuksen syvää rintaääntä siitä, onko odotettavissa tarjouksia tuolle reitille tuolle ajankohdalle, vai joutuuko todennäköisesti maksamaan ton tämänhetkisen 450 e? Tuolle välille kun on löytynyt tosi halpojakin tarjouksia. Kiitoksia jo etukäteen :)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #389 : 13.10.2009, 09:33:18 »
450 on hyvä hinta kesäksi. Todennäköisemmin joudut maksamaan enemmän jos et jatkuvasti jaksa seurata hintoja ja et voi joustaa paljon matkapäivissä.

Szarny

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #390 : 14.10.2009, 13:49:15 »
Olen yrittänyt selata lentoja mutta löytyy vain siinä 700€ paikkeilla. Yleensä on löytynyt noi 400€ hintaan. Jos joku tietää mistä lähtisi siihen 400€ hintaan siinä joulukuun ja tammikuun aikoihin niin avuliaasti ketokoon minulle.

Viesti siirretty sopivan ketjun jatkeeksi. Heloriina/mode
Buy the ticket, take the ride.

-Roona-

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #391 : 14.10.2009, 14:24:19 »
www.vertaa.fi näkyi ainakin löytyvän reilulla 400 eurolla.  :)
- Vaikka kynttilästä sytytetään tuli toiseen, ei liekki himmene -

tiipii

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #392 : 14.10.2009, 21:37:12 »
www.halvatlennot.fi/ näkyis löytyvän 500e jäljestä.
Taitaa olla joulun ja uudenvuoden aika kalliimpaa matkustaa. Halvimmat lennot yleensä Delhiin...
Vakratunda mahakaye, suryakoti samaprabha, Nirvighnam kurumedeva, sarva kareshu sarvada

rettee

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #393 : 21.10.2009, 07:31:15 »
Terve.
Onko kellään tietoa voisko jostaki löytää edullisia meno-paluulentoja Australiaan vielä tämän vuoden puolelle? Matkustusaika olisi n. 2 vko. Kohdekaupungilla ei niin väliä. Oon yrittäny ite etsiä mutta halvimmatki on yli 1000e :(

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #394 : 21.10.2009, 09:19:30 »
Terve.
Onko kellään tietoa voisko jostaki löytää edullisia meno-paluulentoja Australiaan vielä tämän vuoden puolelle? Matkustusaika olisi n. 2 vko. Kohdekaupungilla ei niin väliä. Oon yrittäny ite etsiä mutta halvimmatki on yli 1000e :(

Pikkaisen lavea tuo aikataulusi ja kohdevalikoimasi. Voisi varmaan tulla tärppejäkin jos viitsisit laitella tarkkoja päivämääriä ja kohteita; kahden viikon reissulle kahden ja puolen kk:n marginaalilla ilman tarkkaa päämäärää? Just, just...

Edit. Jos reilulla tonnilla - itse löysin noin kahdessa minuutissa HEL - SYD - HEL hintaan 1041€ marras-joulukuun vaihteessa, yhdellä vaihdolla - pääset Ausseihin ja takaisin ilman Air Asia yms. halpis -säätämistä, niin suosittelisin tarttumaan tarjoukseen.

En tiedä mitä odotat, mutta kovin paljon alle tuhannen euron et itseäsi esim. Sydneyhin rahtaa, pl. mainitsemani halpayhtiöt. Toisaalta, vaihdot Lontoossa ja Kuala Lumpurissa eivät nekään ihan ilmaisia ole, vittumaisista aikatauluista puhumattakaan.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2009, 09:53:50 kirjoittanut culture »

Nightrunner

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #395 : 21.10.2009, 15:14:51 »
Etsin lentoja Bangkokiin marraskuusta alkaen 1-2kk reissun ajaksi. Halvin mikä löytyi oli 540e Turkish Airlinesilla Istanbulin kautta 16.11 - 24.12.

Meno- ja paluulennot ovat tässä yhteen putkeen. Pystyykö tuohon samaan tai lähes samaan hintaan mitenkään saamaan lentoja niin, että matkan alkuun (tai loppuun) viettäisi viikon tai pari Istanbulissa? Esim. niin että lähtö jo 9.11 tai 2.11 Helsingistä, mutta jatko Bangkokiin vasta tuolloin 16.11.

Välille HEL-IST kun löytyy ko. yhtiöltä lähes joka päivälle marraskuussa meno-paluu lennot tarjoushintaan 220e. Eli periaatteessa näyttäisi koneissa olevan hyvin tilaa.

Kokeilin Turkish Airlines kömpelöllä multistop-koneella, mutta ei löytynyt noille päiville alle 900e hintoja.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2009, 15:19:51 kirjoittanut Nightrunner »

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #396 : 21.10.2009, 15:30:28 »
hki-istanbul 220 e ja istanbul-bangkok 520 e eri lipulle.  näin äkkiseltään näkys olevan halvin vaihtoehto saada toi pitempi stoppi tonne istanbuliin..
« Viimeksi muokattu: 21.10.2009, 15:35:13 kirjoittanut london86 »

Nightrunner

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #397 : 21.10.2009, 17:09:13 »
Huoh.. ilmeisesti noita ei siis saa samalle lipulle eikä läheskään samaan hintaan. Kalliiksi tulisi muutaman päivän pysähdys.

On tämä lentolippujen hinnoittelu kummallista.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #398 : 21.10.2009, 17:55:03 »
Huoh.. ilmeisesti noita ei siis saa samalle lipulle eikä läheskään samaan hintaan. Kalliiksi tulisi muutaman päivän pysähdys.

On tämä lentolippujen hinnoittelu kummallista.
Ei välttämättä samaan hintaan, mutta halvemmalla kyllä :P

521.78 EUR tulee THY:n sivuilta hinnaksi noilla 9.11, 16.11 ja 24.12 päivillä.

Varaus onnistuu ihan www.thy.com, ja etusivulta klikkaa " Return to a different city or/and Stopovers" joka on siinä yhdensuuntainen/menopaluu valintatäpin alla.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Nightrunner

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #399 : 22.10.2009, 02:44:29 »
Oho, niinpäs löytyikin. Kiitoksia vaan.

Mahtaakohan missään olla yleistä (siis monen lentoyhtiön) multistop-hakukonetta, mihin voisi laittaa +/- 3 päivän haarukan? Olisi erittäin kätevä edullisimpien hintojen metsästykseen, mutta taitaa olla liikaa vaadittu.